Záhada léta odstaveného Golfu GT daleko od domoviny odhalila pozoruhodný podvod

Není obvyklé, aby někdo vyrazil autem na dovolenou a nechal jej v cílové destinaci roky stát. Tak působil na první pohled tento Golf, pravda ale byla komplikovanější.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Záhada léta odstaveného Golfu GT daleko od domoviny odhalila pozoruhodný podvod

23.6.2018 | Mirek Mazal

Záhada léta odstaveného Golfu GT daleko od domoviny odhalila pozoruhodný podvod

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Není obvyklé, aby někdo vyrazil autem na dovolenou a nechal jej v cílové destinaci roky stát. Tak působil na první pohled tento Golf, pravda ale byla komplikovanější.

Volkswagen Golf třetí generace se od roku 1991 vyráběl celkem osm let. Mezi zážehovými motory, které se od prvních dnů montovaly do útrob Evropského auta roku, byl i čtyřválec o objemu dva litry, výkonu 85 kW (116 koní). Jím vybavená verze nesla označení GT a byl to tehdy druhý nejsilnější čtyřválcový benzín hned za 2,0 16V 110 kW (150 koní) v tehdy trochu nešťastném modelu GTI.

Černý Golf GT Variant by mohl být příjemným odkazem na dobu, kdy se naše vlast stávala soběstačnou v geopolitickém prostoru, ale místo toho byl vůz jedním nizozemským turistou nalezen na španělské silnici nedaleko Lloret de Mar stále s nizozemskými registračními značkami, přesto zjevně léta opuštěný. Na místě byla otázka, co se tu mohlo stát.

Po zveřejnění fotografií zašlého Golfu s rozbitými okny a prošlou registrační známkou se vyrojilo několik teorií, o co jde. Současný nizozemský registr auto nezná a prvotní spekulace mířily k tomu, že vůz je na místě už 21 let od roku 1997, kdy vypršela jeho původní registrace. Na to ale vůz vypadá moc dobře a značky s modrým pruhem EU ale v Nizozemsku používají až roku 2000, takže tahle možnost rychle padla. A pátralo se dál.

Nakonec se v registru podařilo zjistit, že i když vůz nebyl dále způsobilý k provozu, naposledy změnil majitele v dubnu 2004 a v roce 2012 měl být podle dostupných dokumentů sešrotován v rámci tehdejšího šrotovného. Jak vidno, nestalo se. Auto bylo zničeno jen na oko, majitel inkasoval prémii na koupi nového vozu (tehdy šlo v Nizozemsku o 1 až 2 tisíce Eur podle místa uplatnění) a ve skutečnosti ten starší (nebo firma, která jej měla sešrotovat - dnes už neexistuje) prodal do Španělska, kde jej někdo nejspíše po určitou dobu používal. A když se jeho další provoz ukázal být ekonomicky nesmyslným, byl odstaven na kraji silnice, kde stojí dodnes.

I takovéto následky mohou mít akce, při kterých jsou lidé motivováni k likvidaci ještě pojízdných aut. Kde kdo se pak snaží vymyslet cesty, jak auto ponechat v provozu a zároveň využít výhod slíbených za jeho zničení. Tady zjevně někdo našel cestu, po jeho podvodu ale zůstaly stopy, které zjevně ani léta stání u španělského letoviska nezametly...


Záhada léta odstaveného Golfu GT daleko od domoviny odhalila pozoruhodný podvod - 1 - VW Golf 3 GT na ulici zahada foto 01Záhada léta odstaveného Golfu GT daleko od domoviny odhalila pozoruhodný podvod - 2 - VW Golf 3 GT na ulici zahada foto 02Záhada léta odstaveného Golfu GT daleko od domoviny odhalila pozoruhodný podvod - 3 - VW Golf 3 GT na ulici zahada foto 03Záhada léta odstaveného Golfu GT daleko od domoviny odhalila pozoruhodný podvod - 4 - VW Golf 3 GT na ulici zahada foto 04
VW Golf GT Variant se často nevidí v dnešní době. Jeden asi definitivně ukončí kariéru na ulici, kde se vzal po zjevném podvodu s nizozemským šrotovnýcm Kde se tam vzal, je tajemství

Zdroj: Auto Junk

Mirek Mazal

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše