Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Zahraniční média říkají, že nová Škoda Kamiq je možná nejlepší malé SUV světa
25.8.2019 | Petr Miler
Škoda dosud v tomto segmentu nikdy nic nenabízela, přesto první recenze naznačují, že hned se svou prvotinou vystřelila na vrchol třídy.
Z kroků české automobilky v poslední době by se mohlo zdát, že to S ve zkratce SUV značí Skoda, nebo bychom tomuto segmentu rovnou mohli začít říkat ŠUV. I když ještě před pár léty nabízela zákazníkům jen trochu nemastný-neslaný model Yeti, dnes má v nabídce Kodiaq, Karoq a Kamiq, a to se bavíme jen o Evropě. V Číně nabízí SUV ještě více a na trh se ženou další.
My dnes ale zůstaneme u evropské Kamiqu, který se právě dostává do prodeje a venku jsou i první recenze zahraničních médií. A jakkoli by se s ohledem na okolnosti (Kamiq je první malé SUV Škody, jen s předním pohonem a malými motory to vlastně ani není moc SUV, jeho design není vnímán bůhvíjak pozitivně a tato část trhu přetéká konkurenty) dalo čekat spíše chladné přijetí, děje se pravý opak. Na adresu Kamiqu opakovaně zaznělo, že jde hned o jedno z nejlepších, ne-li vůbec nejlepší auto svého druhu, což je možná i pro českou značku příjemné překvapení.
Za všechny recenze vám detailně přiblížíme tu britského What Caru?, která relativně stručně jmenuje vše důležité. Britové se ptají, jestli nejde o nejlepší malé SUV na světě a byť vzhledem k absenci domácích cen nedávají jasnou odpověď, v mnoha ohledech řadí Kamiq hodně vysoko.
Will Nightingale hned zkraje konstatuje, že ačkoli jde o nejmenší SUV Škody, jde o jedno z největších aut ve svém segmentu, což má řadu dále jmenovaných dopadů. Design příliš nekomentuje krom toho, že jsme od českého výrobce byli zvyklí na méně extravagantní kreace. Kvituje ovšem LED světla s postupně se rozsvěcujícími blinkry, což od Škody není nic převratně nového, v tak nízkém segmentu jsou ale „dynamické blikače” stále raritou. Za vzhledově pozitivní označuje i nápis Škoda mezi světly místo dosavadního loga, byť to už dnes nic výjimečného není.
Pochopitelně, škodovka si ve světě udělala jméno rozličnými chytrými vychytávkami a v Kamiqu opět nechybí - ochrana hran dveří před odřením, deštník ve dveřích, chytré nalévání kapaliny ostřikovače, baterka v kufru nebo záplava odkládacích prostor v kabině, to všechno tu je. Zrovna interiér, ale nedostává pozitivní body jen za to.
Wil konstatuje, že vnitřek je paradoxně citelně kvalitnější než u spřízněného VW T-Cross, když používá měkčené materiály třeba i na vrchních částech palubky a výplní dveří. Lacině prý působí jen obložení palubky, naopak znovu na vrchol automobilka míří díky infotainmentu s velkým, až 9,2" displejem a virtuálním kokpitem, který umí v podstatě to samé, co třeba v Audi.
Velmi vysoké známky pak auto dostává za prostornost. Oproti zmíněnému T-Crossu má delší rozvor a díky němu mnohem více vnitřního prostoru, hlavně pak vzadu. Kolena i hlava dospělého si tu mohou hovět a auto myslící nejvíce na cestující vzadu se pozná i jinak - třeba nabídkou v této třídě vzácného vyhřívání zadních sedaček. Že má auto relativně velký kufr (400 až 1 395 l) byste asi čekali, jsou tu ale i jiné vychytávky - standardní střešní ližiny, příplatkové dopředu sklopné sedadla spolujezdce nebo v této třídě znovu neobvyklé elektrické víko kufru berou body navíc.
Pokud jde o jízdu, Will si úplně nelibuje nad jistým neklidem podvozku, vyzkoušel ale jen verze se sportovní, o 10 mm sníženo a tvrdší variantou zavěšení. Zda se ta standardní bude v tomto směru lepší, se uvidí. Jinak ale chválí, jak se auto dobře ovládá, jak padne do ruky, snadno se zachází se spojkou i řazením. Horší to bude se základním motorem, jen 95koňovým tříválcem a my bychom se vyhnuli je i jeho silnější verzi se 115 koňmi. Nejlepší volbou bude čtyřválec 1,5 TSI se 150 koňmi (stovka za 8,3 sekundy naznačuje už velmi slušnou dynamiku), alternativa v podobě dieselu 1,6 TDI se 115 koňmi stále existuje, Brit v ní ale velký smysl nevidí.
Závěrečné hodnocení je nadmíru pozitivní - Kamiq je prý brilantní malé SUV, lepší než VW T-Cross. A byť o finálním verdiktu rozhodne britská cena, pravděpodobně se prý díváme na nejlepší malé SUV světa - kdo by to od prvotiny značky v segmentu čekal...
Škoda Kamiq předvádí v prvních testech řadu svých tradičních předností a žádné vyslovené chyby, i podle britského What Caru? míří na vrchol
Zdroje: zahraniční média, What Car?@Youtube
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nejnovější články
- Lamborghini dalo po dekádách sbohem svému ikonickému logu, náhrada je nenápaditá a laciná
před hodinou - Němci vyzkoušeli ojetý Mercedes C s 406 tisíci najetými km, stav auta po takovém zápřahu je dostal do kolen
včera - Legendární Mercedes G dostal další facelift. Teď má průhlednou kapotu, zpod té ale začínají mizet velké motory
včera - Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - Nové levné SUV Citroënu vypadá velmi lákavě, stát má jen 225 tisíc Kč. EU se už proto vyhne obloukem
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva