Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Zahraniční tisk popisuje nejnovější Škodu jako Lamborghini pro chudé
8.3.2019 | Petr Prokopec
Říci to někdo v České republice, lidé si budou klepat na čelo. Takto ale Škodu Vision iV popisuje celá řada zahraničních médií. A díky nemalé dávce agresivity se to dá chápat.
Největší hvězdou Škody na aktuálně probíhajícím ženevském autosalonu je bezesporu koncept Vision iV. Ten jsme během slavnostního představení neváhali srovnat s novinkami Hyundai, přičemž se mohlo zdát, že jsme vůči elektrickému SUV možná až přehnaně kritičtí. Tak tomu ovšem není, popravdě nám mladoboleslavská studie přijde více než přitažlivá. Jen tak činí za pomoci prvků, které současnou produkci škodovky nepřipomínají ani z rychlíku a blízké jsou spíše jiným značkám.
Nemusí to ale nutně být jen nový styl Hyundai. Že Škoda ustoupila od svého tradičního konzervativního stylu a přišla s emotivním designem, netvrdíme sami. Kupříkladu nizozemský Autoblog, australský Cars Guide, belgický P Magazine, bulharské Fakti či dokonce italské Motori Online hovoří o konceptu jako o Lamborghini Urus pro chudé. Za tím samozřejmě do jisté míry stojí i žlutý lak, nicméně také mimo něj má novinka k agresivitě největšího Lamba blízko. Příď je až zuřivá, zatímco boky zdobí výrazná linie pod okny a 22palcová kola. Dominantou zádě pro změnu zůstává mohutná odtrhová hrana zavazadelníku.
Je přitom působivé, že dynamičnost designu si podává ruku s aerodynamickou optimalizací. Tomuto úkolu byl ostatně podřízen i vzhled zmíněných ráfků, stejně jako se Vision iV musí obejít bez klik dveří či tradičních zpětných zrcátek. Jejich místo zaujímá sada kamer, s nimi ale v případě sériového provedení příliš nepočítáme, a to přestože elektrické Audi e-tron jimi vybaveno být může. Jde však o dražší prvek příplatkové výbavy, který by na zákazníky Škody mohl být až příliš.
Změny lze očekávat rovněž uvnitř, kde Škoda působí až futuristickým dojmem. I díky tomu se zdá, že by si mohla plně zasloužit označení „Kosmiq“, jenž si značka nechala zaregistrovat na patentovém úřadu. Ovšem tak daleko, jak naznačuje studie, jistě nezajde. Zachován bude sice volně stojící displej uprostřed palubní desky, tvar palubní desky a přístrojového štítu však již příliš tradiční není. Právě v tomto ohledu se automobilka dle očekávání vrátí více do normálu.
Kromě toho se Škoda snažila o maximální souznění s přírodou, proto třeba ona palubka dostala dekory z matně lakované bílé břízy, jenž nahrazují klasické výdechy klimatizace a navozují pocit přirozeného proudění vzduchu. Potažena navíc byla mikrovláknem na rostlinné bázi Ultrasuede, čalounění sedáků zvané Dinamica pro změnu počítá s recyklovanými polyesterovými vlákny. Mimo to jsou tu ovšem ještě opěradla potažená látkou z veganského vinylu.
Ekologické je pak i pohonné ústrojí, tedy alespoň po teoretické stránce. Každou nápravu totiž dostal na starosti jeden elektromotor, celkový výkon soustavy přitom činí 306 koní. Jízdní dynamiku sice automobilka nezveřejnila, ta by ostatně ani nezapadala do zmiňovaných ohledů na životní prostředí. Zmíněno tak bylo pouze tolik, že dojezd dle měřícího cylu WLTP činí 500 kilometrů, baterii pak lze dobít během 30 minut na 80 procent kapacity akumulátorů.
Kromě toho Škoda poukázala také na přítomnost laserových a radarových scannerů, se kterými zvládá nejen autonomní parkování, ale za určitých okolností i autonomní jízdu. Není tak překvapivé, že sedadla jsou otočná i proti směru jízdy. Srovnávání s Lamborghini tak není úplně nemístné a pro značku jde o nemalou poctu. Třebaže po odhalení sériové verze už to nejspíše nikdo tvrdit nebude...
Škoda Vision iV vypadá nadmíru působivě, i když ne originálně či tradičně. I proto ji v zahraničí přirovnávají k Lamborghini pro chudé
Zdroje: Autoblog, Motori Online, Fakti, Cars Guide, P Magazine
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
před 6 hodinami - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
- Elektromobily ovlivní i americké prezidentské volby, odpor veřejnosti donutil Bidena zmírnit jejich nařizování
25.3.2024 - Tento stroj vypadá jako přívěs za Cybertruck, je to ale spása pro Česko. Sám hledá a opravuje díry v silnicích
26.3.2024 - Výroba stojí, obchodování s akciemi též, jednání o miliardové investici se zhroutila. Fisker je na hranici bankrotu
26.3.2024 - Nejlevnější Mercedes-AMG GT v prodeji stojí míň než lepší škodovky, dojem s ním uděláte milionový
26.3.2024 - Oblíbené Hyundai i30 dostalo místo nové generace druhý facelift, i Korejci radši přešlapují na místě
26.3.2024
Živá témata na fóru
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz
- Fiat a vše kolem nich 04.23. 12:42 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 04.23. 11:21 - Stepan
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.23. 08:42 - Arkis
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.22. 16:20 - pavproch
- Audi TT 1999 - koupit, nebo ne? 04.21. 20:09 - tecos999
- Onboard videa 04.21. 20:06 - brnenska.odchytova
- BMW omezuje pro ČR asistenční systém X5 04.21. 16:41 - Ivan