Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Zainvestovaný vůz nebo věčná „kasička”? Čech za 380 tisíc prodává auto po servisu za čtvrt milionu
17.3.2018 | Mirek Mazal | Přidat příspěvek
Neskutečných 247 tisíc korun dal před pár měsíci za jediný servis tohoto vozu jeho současný majitel. Teď ho prodává za 380 tisíc, a to je docela podezřelé.
Vydanými penězi při koupi koloběh investic do ojetého automobilu obvykle teprve začíná. Cena údržby navíc nemá žádnou souvislost s aktuální pořizovací cenou, tu diktuje spíše cena pořizovací, která odpovídá použité technice a tomu, za jakou klientelou vůz míří. Čím větší je výkon nebo množství výbavy, tím vyšší částky je potřeba očekávat za servisní zásahy, zvláště pokud budete nadále preferovat ty od autorizovaných dílen. Našetřit na koupi tažného koně je zkrátka pouze první krok předcházející starostem s jeho krmením.
Záludnost tohoto faktu zjevně okusil český majitel Audi s motorem z Lamborghini. Neznámý odvážlivec si v Itálii pořídil ojeté rodinné torpédo, Audi S6 třetí generace poháněné 5,2litrovým V10 s přímým vstřikem paliva. Na všechna kola přes automatickou převodovku proudí 320 kW (435 atmosférických koní) při 6 800 ot./min a 540 Nm v rozmezí 3 000 - 4000 ot./min. Nevíme, kolik za auto původně zaplatil, v posledních letech ale ceny ojetých S6 předchozí se v posledních letech bezpečně vešly do 500 tisíc Kč. O čem ovšem máme velmi dobrý přehled, jsou peníze, na které ho přišel následný servis.
Majitel totiž své auto prodává dál a přidává k němu i hromadu faktur. Za normálních okolností lze něco takového chápat jako pozitivní argument pro koupi - je vždy fajn, když ojetý vůz koupíte s relativně čerstvým olejem, nedávno vyměněnými brzdami nebo nepříliš sjetými pneumatikami. Normální okolnosti tady ale zdaleka nenastaly - to, co majitel přikládá k této S6, jsme v životě neviděli.
Doložené faktury za opravy modrého kombi dokladu extrémní výdaje zcela nepřiměřené současné hodnotě vozu. Jen poslední ozdravný pobyt, který majitel autu naordinoval loni na konci října, jej přišel na ohromujících 247 166 Kč. Skoro čtvrt milionu korun za jeden servis, přímo v dealerství Audi, za 12 let staré auto. Můžete si sami níže prohlédnout, co všechno se měnilo - skoro bychom řekli, že o moc víc už toho opravit nejde. Motor, podvozek, prakticky všechny podstatné technické součásti vozu dostaly větší či menší vzpruhu.
Proč ne, to vypadá na velmi pečlivého majitele, který si chtěl dát „do pucu” auto, jaké už dnes nekoupíte - kombík s pětilitrovým atmosférickým V10? To je dnes na trhu nových vozů neexistující věc. Kdyby příběh končil tady, smekneme, jenže on tu spíše začíná - dotyčný auto prodává a po skoro čtvrt milionu vydaných korun, které desetiválcové kombi spolklo jako malinu, nás nenapadá moc dobrých důvodů, proč tak činí.
Je to jen spekulace, ale máme obavu, že majitel se setkal s tvrdou realitou vlastnictví podobné ojetiny. Zbavit se auta po takové investici, když si vůz opatřil i dále nepřenosnou registrační značkou na přání, chce velmi pravděpodobně proto, že tato obří investice nebyla tou poslední. Možná přes zimu sotva rozdýchal poloprázdné konto a objevil další závady, a tak raději posílá Audi z domu. K mání je za 380 tisíc korun, takže kupní cena a provedené opravy se mu zpátky nikdy ani zdaleka nevrátí.
Pochopitelně, realita může být i jiná. Třeba majitel vyhrál v loterii a nějaké Audi s motorem V10 mu dnes může být ukradené, teď už jen čeká na nové Bugatti Chiron. Pravděpodobné to není, ale vyloučit to neumíme. Vůz stojí u prodejce v Třebíči, který jej označuje za dobře zainvestované a tudíž výhledově bezproblémové. Jak jsme zmínili, stojí 379 900 Kč, z tovární linky sjelo v roce 2006 a od té doby natočilo 212 757 kilometrů. Tmavá metalíza by snesla rozleštění, ale nic hrozného za ta léta. Bohatě vybavený interiér působí udržovaně a bez poškození, vrak od pohledu to rozhodně není.
Tak možná je to dobrá koupě, možná. Ale možná je to také „kasa jako hrom”, u níž výdajem 380 tisíc Kč rozjedete jen nekonečný kolotoč investic. Kdo ví, můžete zkusit štěstí - kdo nehraje, nevyhraje, platí pořád. My bychom ale v tomto případě byli velmi, velmi obezřetní...
Tato Audi S6 má za sebou nedávné investice skoro za čtvrt milionu, ale majitel ji prodává za necelých 380 000 korun. Může to být dobrá koupě, ale také pořádný krok do neznáma
Zdroj: SAuto
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nejnovější články
- V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
včera - Maserati se s novým Quattroporte vrací téměř k rýsovacím prknům, plán přijít rychle jen s elektromobilem selhal
včera - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
včera - V Německu začali prodávat elektromobily v Media Marktu jako ledničky, od 8 tisíc za měsíc budou vaše
včera - Čínský stylový kombík konkurující Porsche a Ferrari předčasně odhalil únik, na Evropany si vyšlápne s 965 koňmi
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva