Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Zájemci o Teslu Model 3 stahují zálohy. Kvůli laciné kartě místo klíče to ale není
26.7.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Fotky dalšího z produkčních exemplářů Model 3 ukazuje, že Tesla nešetřila jen na interiéru. Zájemce o tento vůz zapsané v pořadníku ale trápí jiné věci.
Již déle než dva týdny se vyrábí Tesla Model 3. Tedy vůz, který je pro automobilku zásadním mezníkem a buď ji katapultuje mezi zavedené výrobce a přivede konečně k zisku, nebo se stane jejím kamenem úrazu. Před značkou totiž stojí nemalý závazek - musí co nejrychleji a nejlépe uspokojit objednávky minimálně 400 tisíc zákazníků, jenž se za poslední měsíce nashromáždily. I když otázkou je, v kolika případech ještě se zálohou ve výši 1 000 USD (cca 22 500 Kč) mohou počítat.
Zájemci totiž Tesle vyčítají, že je v komunikaci s nimi málo aktivní. Téměř nikdo z nich nedostal informaci, kdy by svůj vůz mohli dostat. Mnozí přitom připouští, že to pro ně představuje problém, neboť si musí zajistit financování. Pokud se tak nestane, přijdou prý o své místo v nemalé frontě a s brzkým dodáním se mohou rozloučit - šéf značky Elon Musk nedávno uvedl, že pokud někdo složí zálohu nyní, dříve než na sklonku příštího roku na něj řada nepřijde.
Někteří zájemci ovšem zálohu stáhli z jiných důvodů. Místo „holobytu“, který bude v nabídce zpočátku, si totiž dle svých slov raději rok dva počkají, než se Model 3 stane běžně dostupným vozem a možnosti individualizace narostou. Kromě toho mají postupně být odhaleny i verze s pohonem všech kol, tedy se dvěma elektromotory, vyšším výkonem, delším dojezdem a lepší jízdní dynamikou.
Klíčovým okamžikem se stane tento pátek 28. července, kdy dojde k předání prvních 30 exemplářů zákazníkům. Do konce roku by přitom mělo být vyrobeno jen zhruba 20 tisíc vozů, tedy opravdu málo s ohledem na enormní zájem. Tesla by navíc nejprve měla uspokojovat zájemce ze západního pobřeží Ameriky, než přijde na řadu to východní. Zbytek Států bude následovat poté.
To pro změnu považují za nepřijatelné někteří zájemci z Kanady, na které dříve než na jaře 2018 řada nepřijde. Někteří proto říkají, že již pořadník opustili. Stejně jako řada Američanů, kteří nejsou zapsáni na počátku listiny - důvodem je obava ze ztráty vládní dotace (přesněji sleva na dani) ve výši 7 500 USD (168 000 Kč), o níž Tesla přijde, jakmile vyrobí 200 tisíc aut (v to je započítána i dosavadní produkce). Jak jsme již zmínili, Model 3 je pro Teslu nejdůležitějším vozem v její krátké historii. Snad proto v pátek dojde k uklidnění zájemců.
Nyní už jen dodáme, že značka se na novince zjevně snažila ušetřit, kde to jen jde, což je s ohledem na její cenu (na poměry elektrických aut...) pochopitelné. Jak ukazují přiložené fotografie jednoho z dalších sériových kusů, vůz nedostane klasický klíček, ale jen plastovou kartu nikoli nepodobnou té, kterou Renaulty používají už od minulé dekády.
Něco takového sice bylo ještě docela nedávno považováno za výjimečný výstřelek moderní techniky, dnes tomu tak ale není. Snad každý klíč od auta s podobnou cenovkou je dnes kartou, takže stejným způsobem i funguje. Jenže tak nevypadá, protože to prostě nedělá dobrý dojem. Tesla si ale zjevně nemůže u Model 3 dovolit žádné kudrlinky, a tak „klíč” od auta vypadá podobně, jako interiér - dělá, co má, více od něj ale nechtějte...
Tesla Model 3 nedostane klasické klíčky či nic, co by je připomínalo. Místo toho dorazí s plastovou kartou, která je dnes daleko levnějším řešením
Zdroje: Model 3 Owners Club, Jalopnik
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 8 hodinami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nejnovější články
- Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
před 3 hodinami - Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
před 4 hodinami - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
před 6 hodinami - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
před 7 hodinami - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 04.19. 18:38 - rutak11
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 17:20 - Truck Daškam
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 16:26 - abgx1
- Elektromobily a vse kolem nich 04.19. 16:19 - honziss
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- BMW Divize 04.19. 15:12 - jerry
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda