Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Zájemci o Teslu Model 3 stahují zálohy. Kvůli laciné kartě místo klíče to ale není
26.7.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Fotky dalšího z produkčních exemplářů Model 3 ukazuje, že Tesla nešetřila jen na interiéru. Zájemce o tento vůz zapsané v pořadníku ale trápí jiné věci.
Již déle než dva týdny se vyrábí Tesla Model 3. Tedy vůz, který je pro automobilku zásadním mezníkem a buď ji katapultuje mezi zavedené výrobce a přivede konečně k zisku, nebo se stane jejím kamenem úrazu. Před značkou totiž stojí nemalý závazek - musí co nejrychleji a nejlépe uspokojit objednávky minimálně 400 tisíc zákazníků, jenž se za poslední měsíce nashromáždily. I když otázkou je, v kolika případech ještě se zálohou ve výši 1 000 USD (cca 22 500 Kč) mohou počítat.
Zájemci totiž Tesle vyčítají, že je v komunikaci s nimi málo aktivní. Téměř nikdo z nich nedostal informaci, kdy by svůj vůz mohli dostat. Mnozí přitom připouští, že to pro ně představuje problém, neboť si musí zajistit financování. Pokud se tak nestane, přijdou prý o své místo v nemalé frontě a s brzkým dodáním se mohou rozloučit - šéf značky Elon Musk nedávno uvedl, že pokud někdo složí zálohu nyní, dříve než na sklonku příštího roku na něj řada nepřijde.
Někteří zájemci ovšem zálohu stáhli z jiných důvodů. Místo „holobytu“, který bude v nabídce zpočátku, si totiž dle svých slov raději rok dva počkají, než se Model 3 stane běžně dostupným vozem a možnosti individualizace narostou. Kromě toho mají postupně být odhaleny i verze s pohonem všech kol, tedy se dvěma elektromotory, vyšším výkonem, delším dojezdem a lepší jízdní dynamikou.
Klíčovým okamžikem se stane tento pátek 28. července, kdy dojde k předání prvních 30 exemplářů zákazníkům. Do konce roku by přitom mělo být vyrobeno jen zhruba 20 tisíc vozů, tedy opravdu málo s ohledem na enormní zájem. Tesla by navíc nejprve měla uspokojovat zájemce ze západního pobřeží Ameriky, než přijde na řadu to východní. Zbytek Států bude následovat poté.
To pro změnu považují za nepřijatelné někteří zájemci z Kanady, na které dříve než na jaře 2018 řada nepřijde. Někteří proto říkají, že již pořadník opustili. Stejně jako řada Američanů, kteří nejsou zapsáni na počátku listiny - důvodem je obava ze ztráty vládní dotace (přesněji sleva na dani) ve výši 7 500 USD (168 000 Kč), o níž Tesla přijde, jakmile vyrobí 200 tisíc aut (v to je započítána i dosavadní produkce). Jak jsme již zmínili, Model 3 je pro Teslu nejdůležitějším vozem v její krátké historii. Snad proto v pátek dojde k uklidnění zájemců.
Nyní už jen dodáme, že značka se na novince zjevně snažila ušetřit, kde to jen jde, což je s ohledem na její cenu (na poměry elektrických aut...) pochopitelné. Jak ukazují přiložené fotografie jednoho z dalších sériových kusů, vůz nedostane klasický klíček, ale jen plastovou kartu nikoli nepodobnou té, kterou Renaulty používají už od minulé dekády.
Něco takového sice bylo ještě docela nedávno považováno za výjimečný výstřelek moderní techniky, dnes tomu tak ale není. Snad každý klíč od auta s podobnou cenovkou je dnes kartou, takže stejným způsobem i funguje. Jenže tak nevypadá, protože to prostě nedělá dobrý dojem. Tesla si ale zjevně nemůže u Model 3 dovolit žádné kudrlinky, a tak „klíč” od auta vypadá podobně, jako interiér - dělá, co má, více od něj ale nechtějte...
Tesla Model 3 nedostane klasické klíčky či nic, co by je připomínalo. Místo toho dorazí s plastovou kartou, která je dnes daleko levnějším řešením
Zdroje: Model 3 Owners Club, Jalopnik
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
včera - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
- Sbohem VW, sbohem Teslo. Žebříček nejprodávanějších aut v Evropě jasně ovládla nejlevnější Dacia, skóruje i Škoda
25.3.2024 - Novináři nás utěšují tím, že nový elektromobil má větší dojezd než vůz z roku 1968. I tak je hůř použitelný
25.3.2024 - Bugatti schopné zrychlit z 0 na 500 km/h za 20 s prochází finálními testy, ladí ho sám držitel vytrvalostní trojkoruny
25.3.2024 - Babičkou do garáže schovaný nový VW z roku 1996 nikdo nechce. Stroj času s pouhými 50 km stojí pořád víc
25.3.2024 - Stellantis našel uplatnění pro svou osiřelou továrnu v Polsku, bude tam montovat levná čínská auta
25.3.2024
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 02:01 - Lachende Bestien
- Fiat a vše kolem nich 04.23. 21:45 - Lachende Bestien
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.23. 08:42 - Arkis
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.22. 16:20 - pavproch
- Audi TT 1999 - koupit, nebo ne? 04.21. 20:09 - tecos999