Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Zákazníci mi i hodinu volají, jak moc jsou zklamaní z nové masky, přiznal šéf Lexusu
23.1.2018 | Mirek Mazal | Přidat příspěvek
Už léta Lexus nabízí své vozy s různými variacemi tzv. Spindle Grille, přesto jsou z toho tradiční zákazníci dodnes rozčarování. A prodeje trpí.
Uplynulo asi pět let od chvíle , kdy Lexus přišel s novým designovým stylem. Kromě přepracovaných linií nejvíce šokovala přední maska, kam se nastěhovala obrovská mřížka chladiče připomínající otevřenou tlamu filmového predátora. Radikální novinka změnila zavedené pořádky a nabourala reputaci Lexusu. Tato divize Toyoty se profilovala jako luxusní japonská automobilka konzervativního ražení. V mžiku bylo všechno jinak.
Při pohledu na přední partie není překvapením, že ne každý byl z inovace nadšený. Hlavně dlouholetí, tedy převážně starší zákazníci zůstali novinkou udiveni a je pozoruhodné, že přijmout ji nedokázali dodnes.
Generální ředitel Lexusu Jeff Bracken nyní přiznal, že rozporuplných reakcí si je vedení automobilky velmi dobře vědomo. A bez okolků přiznal, jak se nyní věci mají. „Budu velmi otevřený. Je to naše poznávací znamení. Některé z našich modelů jej mají výraznější než jiné. Lidé, kteří se na to dívají a vzbuzuje to u nich nelibé pocity, jsou s námi z velké části od začátku. Přijímám hovory od některých z nich a trávím s nimi doslova 45 minut až hodinu na telefonu a během této doby mi vysvětlují jen to, jak jsou zklamaní,“ říká poněkud trpce Bracken.
Pro Lexus tím nastala nepříjemná situace. Na jedné straně nechce opustit své nejvěrnější zákazníky, ale zároveň je nezbytné z dlouhodobého hlediska přežití značky nalákat mladší generaci. Automobilka přešlapuje na rozcestí a stejně neunikne konečnému rozhodnutí, které cestě dát přednost. Vypadá to na extrémní designérskou jízdu.
Jeff Bracken k tomu říká: „To mi dává možnost vysvětlit, proč jdeme touto cestou. Obavy chápu. Je to ale velmi smysluplný a strategický krok z naší strany. Pokud ztratíme některé z našich tradičních majitelů, bude to pro nás znepokojující, ale nezabrání nám to pokračovat touto cestou. Doufáme, že získáme více, než ztratíme. Nechceme o nikoho přijít, ale...“ snaží se vybruslit z celé patálie šéf Lexusu a dodává: „Léta byla naším obrazem výroba vysoce kvalitních luxusních vozidel. Ale to nestačilo, abychom byli relevantní. Bylo důležité, abychom nejenže vyráběli vysoce kvalitní luxusní vozidla, ale také musí mít špičkové technologie a design.“
Nová řada F a F Sport je určena mladším ročníkům, aby se celkový věkový průměr zákazníků snížil. „Pokud by náš průměr byl 60 roků, pak něco takového musíme přinést,“ srdnatě obhajuje Lexus jeho šéf. Aby společnost mohla zůstat respektovaným hráčem na trhu, musela nechat vyniknout moderní styl. Jestli je obrovská vřetenová maska dlouhodobým úspěchem, naznačují čísla prodejnosti.
V Evropě to nezjistíme, tady Lexus byl a zůstává „nikde”, přes stále rostoucí nabídku modelů prodává nanejvýš okolo 40 tisíc aut za rok stejně jako v letech 2006 a 2007, tržní podíl se pohybuje okolo 0,25 %. Čísla z amerického trhu jsou výmluvnější - tam byl Lexus nejprodávanější prémiovou značkou po 11 po sobě jdoucích let až do roku 2011, kdy jej předstihly BMW a Mercedes-Benz. Od té doby už korunu nikdy nezískal a tržní podíl až 2,07 % (rok 2009) padl na loňských 1,77 %, třebaže celkový počet prodaných aut vzrostl.
Nezdá se tedy, že by Lexus vyrazil správným směrem - podle těchto čísel starou klientelu ztrácí a nové jednoduše nezískává dost. V USA značka ztratila dominanci a evropské prodeje nejsou ani teď žádná sláva. Vývojáři se tak možná jen nechali zbytečně rozhodit komentáři, že Lexus je nudný a měl by jasněji definovat svůj styl, jak hlásali lidé v internetových diskuzích. Nezdá se ale, že by si pak vizuálně nepochybně výraznější vozy vyrazili koupit. Přesto Japonci z této cesty nehodlají sejít...
Vzhled je vždy subjektivní. Ale jisté je, že prodeje modelů s novými tvary netrhají rekordy
Zdroj: Jalopnik
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
před 3 hodinami - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
včera - Tesla Cybertruck mohutně skóruje při dopravních nehodách, ostatní auta se od ní odráží jako kuličky v pinballu
včera
Nové na MotoForum.cz
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? včera 16:00
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time včera 08:03
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
- Úspěšné operace předloktí pro Ayumu Sasakiho 26.3.2024
- Novotný a Clark získali důležité poznatky a zkušenosti 26.3.2024
Nejnovější články
- Nové levné SUV Citroënu vypadá velmi lákavě, stát má jen 225 tisíc Kč. EU se už proto vyhne obloukem
před 2 hodinami - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
před 3 hodinami - Stellantis dál propouští ve velkém. Nově končí dalších 3 500 lidí, je to prý součást „energetické a technologické transformace”
před 3 hodinami - Levná kopie kultovního Mercedesu G dostane novou verzi s motorem přímo od Mercedesu, bude ještě blíž originálu
před 5 hodinami - Volvo se rozhodlo odpravit polovinu svých českých prodejů. Skončilo s diesely, i když jde o jeho jasně nejžádanější motory
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva