Zákazníci mi i hodinu volají, jak moc jsou zklamaní z nové masky, přiznal šéf Lexusu

Už léta Lexus nabízí své vozy s různými variacemi tzv. Spindle Grille, přesto jsou z toho tradiční zákazníci dodnes rozčarování. A prodeje trpí.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Zákazníci mi i hodinu volají, jak moc jsou zklamaní z nové masky, přiznal šéf Lexusu

23.1.2018 | Mirek Mazal | Přidat příspěvek

Zákazníci mi i hodinu volají, jak moc jsou zklamaní z nové masky, přiznal šéf Lexusu

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Už léta Lexus nabízí své vozy s různými variacemi tzv. Spindle Grille, přesto jsou z toho tradiční zákazníci dodnes rozčarování. A prodeje trpí.

Uplynulo asi pět let od chvíle , kdy Lexus přišel s novým designovým stylem. Kromě přepracovaných linií nejvíce šokovala přední maska, kam se nastěhovala obrovská mřížka chladiče připomínající otevřenou tlamu filmového predátora. Radikální novinka změnila zavedené pořádky a nabourala reputaci Lexusu. Tato divize Toyoty se profilovala jako luxusní japonská automobilka konzervativního ražení. V mžiku bylo všechno jinak.

Při pohledu na přední partie není překvapením, že ne každý byl z inovace nadšený. Hlavně dlouholetí, tedy převážně starší zákazníci zůstali novinkou udiveni a je pozoruhodné, že přijmout ji nedokázali dodnes.

Generální ředitel Lexusu Jeff Bracken nyní přiznal, že rozporuplných reakcí si je vedení automobilky velmi dobře vědomo. A bez okolků přiznal, jak se nyní věci mají. „Budu velmi otevřený. Je to naše poznávací znamení. Některé z našich modelů jej mají výraznější než jiné. Lidé, kteří se na to dívají a vzbuzuje to u nich nelibé pocity, jsou s námi z velké části od začátku. Přijímám hovory od některých z nich a trávím s nimi doslova 45 minut až hodinu na telefonu a během této doby mi vysvětlují jen to, jak jsou zklamaní,“ říká poněkud trpce Bracken.

Pro Lexus tím nastala nepříjemná situace. Na jedné straně nechce opustit své nejvěrnější zákazníky, ale zároveň je nezbytné z dlouhodobého hlediska přežití značky nalákat mladší generaci. Automobilka přešlapuje na rozcestí a stejně neunikne konečnému rozhodnutí, které cestě dát přednost. Vypadá to na extrémní designérskou jízdu.

Jeff Bracken k tomu říká: „To mi dává možnost vysvětlit, proč jdeme touto cestou. Obavy chápu. Je to ale velmi smysluplný a strategický krok z naší strany. Pokud ztratíme některé z našich tradičních majitelů, bude to pro nás znepokojující, ale nezabrání nám to pokračovat touto cestou. Doufáme, že získáme více, než ztratíme. Nechceme o nikoho přijít, ale...“ snaží se vybruslit z celé patálie šéf Lexusu a dodává: „Léta byla naším obrazem výroba vysoce kvalitních luxusních vozidel. Ale to nestačilo, abychom byli relevantní. Bylo důležité, abychom nejenže vyráběli vysoce kvalitní luxusní vozidla, ale také musí mít špičkové technologie a design.“

Nová řada F a F Sport je určena mladším ročníkům, aby se celkový věkový průměr zákazníků snížil. „Pokud by náš průměr byl 60 roků, pak něco takového musíme přinést,“ srdnatě obhajuje Lexus jeho šéf. Aby společnost mohla zůstat respektovaným hráčem na trhu, musela nechat vyniknout moderní styl. Jestli je obrovská vřetenová maska dlouhodobým úspěchem, naznačují čísla prodejnosti.

V Evropě to nezjistíme, tady Lexus byl a zůstává „nikde”, přes stále rostoucí nabídku modelů prodává nanejvýš okolo 40 tisíc aut za rok stejně jako v letech 2006 a 2007, tržní podíl se pohybuje okolo 0,25 %. Čísla z amerického trhu jsou výmluvnější - tam byl Lexus nejprodávanější prémiovou značkou po 11 po sobě jdoucích let až do roku 2011, kdy jej předstihly BMW a Mercedes-Benz. Od té doby už korunu nikdy nezískal a tržní podíl až 2,07 % (rok 2009) padl na loňských 1,77 %, třebaže celkový počet prodaných aut vzrostl.

Nezdá se tedy, že by Lexus vyrazil správným směrem - podle těchto čísel starou klientelu ztrácí a nové jednoduše nezískává dost. V USA značka ztratila dominanci a evropské prodeje nejsou ani teď žádná sláva. Vývojáři se tak možná jen nechali zbytečně rozhodit komentáři, že Lexus je nudný a měl by jasněji definovat svůj styl, jak hlásali lidé v internetových diskuzích. Nezdá se ale, že by si pak vizuálně nepochybně výraznější vozy vyrazili koupit. Přesto Japonci z této cesty nehodlají sejít...


Zákazníci mi i hodinu volají, jak moc jsou zklamaní z nové masky, přiznal šéf Lexusu - 1 - Lexus stiznosti na vzhled masky gril 01Zákazníci mi i hodinu volají, jak moc jsou zklamaní z nové masky, přiznal šéf Lexusu - 2 - Lexus stiznosti na vzhled masky gril 02Zákazníci mi i hodinu volají, jak moc jsou zklamaní z nové masky, přiznal šéf Lexusu - 3 - Lexus stiznosti na vzhled masky gril 03Zákazníci mi i hodinu volají, jak moc jsou zklamaní z nové masky, přiznal šéf Lexusu - 4 - Lexus stiznosti na vzhled masky gril 04Zákazníci mi i hodinu volají, jak moc jsou zklamaní z nové masky, přiznal šéf Lexusu - 5 - Lexus stiznosti na vzhled masky gril 05Zákazníci mi i hodinu volají, jak moc jsou zklamaní z nové masky, přiznal šéf Lexusu - 6 - Lexus stiznosti na vzhled masky gril 06Zákazníci mi i hodinu volají, jak moc jsou zklamaní z nové masky, přiznal šéf Lexusu - 7 - Lexus stiznosti na vzhled masky gril 07Zákazníci mi i hodinu volají, jak moc jsou zklamaní z nové masky, přiznal šéf Lexusu - 8 - Lexus stiznosti na vzhled masky gril 08Zákazníci mi i hodinu volají, jak moc jsou zklamaní z nové masky, přiznal šéf Lexusu - 9 - Lexus stiznosti na vzhled masky gril 09Zákazníci mi i hodinu volají, jak moc jsou zklamaní z nové masky, přiznal šéf Lexusu - 10 - Lexus stiznosti na vzhled masky gril 10Zákazníci mi i hodinu volají, jak moc jsou zklamaní z nové masky, přiznal šéf Lexusu - 11 - Lexus stiznosti na vzhled masky gril 11Zákazníci mi i hodinu volají, jak moc jsou zklamaní z nové masky, přiznal šéf Lexusu - 12 - Lexus stiznosti na vzhled masky gril 12Zákazníci mi i hodinu volají, jak moc jsou zklamaní z nové masky, přiznal šéf Lexusu - 13 - Lexus stiznosti na vzhled masky gril 13
Vzhled je vždy subjektivní. Ale jisté je, že prodeje modelů s novými tvary netrhají rekordy

Zdroj: Jalopnik

Mirek Mazal

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.