Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Zákazníci mi i hodinu volají, jak moc jsou zklamaní z nové masky, přiznal šéf Lexusu
23.1.2018 | Mirek Mazal | Přidat příspěvek
Už léta Lexus nabízí své vozy s různými variacemi tzv. Spindle Grille, přesto jsou z toho tradiční zákazníci dodnes rozčarování. A prodeje trpí.
Uplynulo asi pět let od chvíle , kdy Lexus přišel s novým designovým stylem. Kromě přepracovaných linií nejvíce šokovala přední maska, kam se nastěhovala obrovská mřížka chladiče připomínající otevřenou tlamu filmového predátora. Radikální novinka změnila zavedené pořádky a nabourala reputaci Lexusu. Tato divize Toyoty se profilovala jako luxusní japonská automobilka konzervativního ražení. V mžiku bylo všechno jinak.
Při pohledu na přední partie není překvapením, že ne každý byl z inovace nadšený. Hlavně dlouholetí, tedy převážně starší zákazníci zůstali novinkou udiveni a je pozoruhodné, že přijmout ji nedokázali dodnes.
Generální ředitel Lexusu Jeff Bracken nyní přiznal, že rozporuplných reakcí si je vedení automobilky velmi dobře vědomo. A bez okolků přiznal, jak se nyní věci mají. „Budu velmi otevřený. Je to naše poznávací znamení. Některé z našich modelů jej mají výraznější než jiné. Lidé, kteří se na to dívají a vzbuzuje to u nich nelibé pocity, jsou s námi z velké části od začátku. Přijímám hovory od některých z nich a trávím s nimi doslova 45 minut až hodinu na telefonu a během této doby mi vysvětlují jen to, jak jsou zklamaní,“ říká poněkud trpce Bracken.
Pro Lexus tím nastala nepříjemná situace. Na jedné straně nechce opustit své nejvěrnější zákazníky, ale zároveň je nezbytné z dlouhodobého hlediska přežití značky nalákat mladší generaci. Automobilka přešlapuje na rozcestí a stejně neunikne konečnému rozhodnutí, které cestě dát přednost. Vypadá to na extrémní designérskou jízdu.
Jeff Bracken k tomu říká: „To mi dává možnost vysvětlit, proč jdeme touto cestou. Obavy chápu. Je to ale velmi smysluplný a strategický krok z naší strany. Pokud ztratíme některé z našich tradičních majitelů, bude to pro nás znepokojující, ale nezabrání nám to pokračovat touto cestou. Doufáme, že získáme více, než ztratíme. Nechceme o nikoho přijít, ale...“ snaží se vybruslit z celé patálie šéf Lexusu a dodává: „Léta byla naším obrazem výroba vysoce kvalitních luxusních vozidel. Ale to nestačilo, abychom byli relevantní. Bylo důležité, abychom nejenže vyráběli vysoce kvalitní luxusní vozidla, ale také musí mít špičkové technologie a design.“
Nová řada F a F Sport je určena mladším ročníkům, aby se celkový věkový průměr zákazníků snížil. „Pokud by náš průměr byl 60 roků, pak něco takového musíme přinést,“ srdnatě obhajuje Lexus jeho šéf. Aby společnost mohla zůstat respektovaným hráčem na trhu, musela nechat vyniknout moderní styl. Jestli je obrovská vřetenová maska dlouhodobým úspěchem, naznačují čísla prodejnosti.
V Evropě to nezjistíme, tady Lexus byl a zůstává „nikde”, přes stále rostoucí nabídku modelů prodává nanejvýš okolo 40 tisíc aut za rok stejně jako v letech 2006 a 2007, tržní podíl se pohybuje okolo 0,25 %. Čísla z amerického trhu jsou výmluvnější - tam byl Lexus nejprodávanější prémiovou značkou po 11 po sobě jdoucích let až do roku 2011, kdy jej předstihly BMW a Mercedes-Benz. Od té doby už korunu nikdy nezískal a tržní podíl až 2,07 % (rok 2009) padl na loňských 1,77 %, třebaže celkový počet prodaných aut vzrostl.
Nezdá se tedy, že by Lexus vyrazil správným směrem - podle těchto čísel starou klientelu ztrácí a nové jednoduše nezískává dost. V USA značka ztratila dominanci a evropské prodeje nejsou ani teď žádná sláva. Vývojáři se tak možná jen nechali zbytečně rozhodit komentáři, že Lexus je nudný a měl by jasněji definovat svůj styl, jak hlásali lidé v internetových diskuzích. Nezdá se ale, že by si pak vizuálně nepochybně výraznější vozy vyrazili koupit. Přesto Japonci z této cesty nehodlají sejít...
Vzhled je vždy subjektivní. Ale jisté je, že prodeje modelů s novými tvary netrhají rekordy
Zdroj: Jalopnik
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Indian Scout 2025: s novým motorem SpeedPlus 09:00
- Kromě Pedrosy také wild card do MotoGP pro Savadoriho a Bradla v Jerezu 08:39
- Na čele YART Yamaha včera 20:02
- Změna jezdce: Acosta místo Millera zatím dle KTM nepřipadá v úvahu včera 14:27
- Jarní cena Brna otevře tuzemskou motocyklovou sezónu. včera 10:00
Nejnovější články
- Nejsilnější Dacia všech odhalila část tajemství, stroj překvapivě osazený motorem V6 chce přepsat historii
před 2 hodinami - Prodeje elektromobilů už se propadají napříč Evropou. V době, kdy měly začít vládnout, ztrácí podíl na trhu
před 4 hodinami - V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
včera - Maserati se s novým Quattroporte vrací téměř k rýsovacím prknům, plán přijít rychle jen s elektromobilem selhal
včera - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva