Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Zákazy dieselů v Německu se obrací proti jejich strůjcům, další velký sponzor skončil
17.1.2019 | Petr Prokopec
Vývoj v Německu některým výrobcům aut ubližuje a jiným spíše pomáhá. Mezi ty druhé patří nesporně Toyota, která ukazuje dieselům záda. Přesto je i na ni přístup německých aktivistů přehnaný.
Pro Toyotu byl předloňský rok v Evropě více než úspěšný, 675 620 prodaných vozů představovalo její nejlepší výsledek za posledních osm let. Ten loňský pak velmi pravděpodobně bude ještě lepší, navzdory tomu, že Starý kontinent poněkud trpěl v důsledku nových homologací, jež si vyžádalo zavedení měřicí procedury WLTP. Toyota se svým jednoduchým portfoliem v září poklesla meziročně jen o chlup, v říjnu pak již byla zpátky v černých číslech a v listopadu jakbysmet. Prosincová data samotné automobilky sice nyní ještě nejsou k dispozici, ovšem i v tomto případě se očekává dobrý výsledek.
Pokud jste obeznámeni se situací, jaká nyní v Evropě panuje, vlastně by vás nemělo nikterak překvapit, že Toyota se začíná opětovně přibližovat svému rekordnímu období z let 2002 až 2009. Japonská automobilka je lídrem na poli hybridních automobilů a zároveň ze své nabídky vymazala prakticky veškeré dieselové motory. S těmi je možné koupit již jen dodávku Proace a SUV Land Cruiser, což ostatně lidé ve většině případů dělají. U zbytku portfolia ale začínají dávat stále častěji přednost alternativnímu ústrojí i před ryze benzinovým.
Z toho důvodu by Toyota nejspíše měla být největším spojencem německé organizace Deutsche Umwelthilfe (DUH), jejíž program je v podstatě identický. A protože má navíc oporu v soudních rozhodnutích, jež následně vedou k zavádění zákazů vjezdů hlavně oněch dieselových vozů do center německých měst, začali se Němci od dříve milovaného ústrojí odvracet. Jejich podíl tak meziročně poklesl o 11,7 procenta, zatímco prodeje hybridů vzrostly o 43,9 procenta. Jejich podíl na celkových registracích je tak již skoro čtyřprocentní.
Není to sice mnoho, nicméně na druhé straně se jedná o 130 258 aut, započítány v tom navíc nejsou plug-in hybridní vozy (31 442 ks). Většina lidí přitom pro kombinaci benzinového agregátu a elektromotoru míří právě k Toyotě, která by tak organizaci DUH mohla děkovat a zasílat další exempláře modelu Prius, jimiž firmu podporuje. Překvapivě se však stal pravý opak a japonská automobilka oznámila, že s DUH ukončila veškerou spolupráci. O důvodu netřeba spekulovat, jsou jím skutečně dieselové motory a situace okolo nich.
„Rozvod“ obou stran potvrdil šéf německého zastoupení značky Alain Uyttenhoven, který uvedl, že nikterak nezapomíná, kterak DUH před dvaceti lety pomohla první generaci Toyoty Prius, aby jí zákazníci vnímali kladně. „V té době se ale organizace chovala neutrálně. Dnes je ale situace značně emotivní, neboť DUH se silně vyhradilo proti dieselům. Tento postoj jsme s organizací dlouhou dobu diskutovali, a jelikož její stanovisko zůstává neměnné, došli jsme toho názoru, že spolupráce již nemůže pokračovat.“
Toyota se tedy přidává k pivovaru Krombacher a německému Telekomu, jež rovněž spolupráci se stále kontroverznější organizací již ukončily. Seznam podporovatelů DUH se tedy začíná výrazně zmenšovat a bude možná jen otázkou času, než bude společnost odříznuta i od veřejnoprávních peněz, jimiž ji zásobují politici, kteří pak následně musí řešit nevraživost německých motoristů. Že by pak došlo na rušení zákazů vjezdů dieselů do německých měst? To je trochu jiná otázka, na kterou nám odpověď dá jen čas, vyloučit to ale pochopitelně nelze. Kampaň DUH proti dieselům rozhodně nemůže být levná.
Organizace DUH přišla o dalšího významného sponzora, tentokráte jím je překvapivě Toyota. Ta sice diesely odmítá rovněž (zde předává své hybridní vozy do služeb institucí z Kolína na Rýnem, které se zbavují naftových služebních vozů), nicméně až hysterický prístup aktivistů je cizí i ji
Zdroj: Toyota
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
dnes - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
včera - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nejčtenější články
- Stále hůř: Fisker v nouzi zastavil výrobu, už otevřeně varuje, že bankrot může přijít kdykoli
19.3.2024 - Nová „ruská” auta od Solarisu jsou jen virtuální realita, k dealerům dorazila s logy Hyundai přelepenými páskou
19.3.2024 - Vsadil na elektromobily a končí. Šéf Hertzu se po 30 letech ve vysokém byznysu chytil do pasti elektrických snů
19.3.2024 - Audi končí s nesmyslným označením motorizací svých aut. Firmě trvalo 7 let, než pochopila
19.3.2024 - Představa o vzdání se ropy je z říše fantazie, říká šéf těžebního gigantu. Odklon nenastane ani za 20 let, natož pak za 6
19.3.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva