Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Zakladatel Applu říká, že kolem Tesly je moc humbuku, s technologiemi je pozadu
27.10.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Je majitelem dvou Model S, Teslu ale nešetří. Je prý příliš medializovaná a zaostává za konkurencí. Nepřipomínají vám slova Steva Wozniaka něco?
Auta Tesly někteří titulují jako iPhony na kolech. Tedy jako produkty, které ani nemusí být technologicky nad konkurencí, nicméně vlivem různých historických okolností i aktuálního dění jsou považovány za modlu, za Svatý grál svého druhu. Že nejde jen o slova vypuštěná zbůhdarma do větru, o tom svědčí řada důkazů. Kupříkladu v rámci dojezdu má Model 3 přemožitele v levnějším hatchbacku, který se navíc dá bez problémů koupit. Přesto se ale všude mluví hlavně o Tesle, která se koupit nedá a bez někdejší rezervace ani roky koupit nepůjde.
Proč takový úvod? Kvůli slovům Steva Wozniaka, jednoho ze zakladatelů Applu. Tedy té společnosti, která má s Teslou mnohé společné. V době příchodu prvních generací iPhonu sice byla před konkurencí, nicméně ta nesložila ruce v klín, a tak dnes často nabízí více muziky za méně peněz. Nicméně stále je to hlavně iPhone, který je veřejností sledován s daleko větším zájmem než novinky od Samsungu či Huawei.
Tesla a Apple jsou si v tomto podobné jako vejce vejci. Pravda, produkty obou firem jsou sice odlišné, nicméně jejich vysoké schopnosti na poli marketingu a patřičná odezva médií jsou plně srovnatelné. Je proto možná až pokrytecké, když Wozniak nyní říká, že okolo Tesly se nadělá „příliš mnoho humbuku“. To ale neznamená, že by jeho slova neměla váhu.
„Tesla je v myslích lidí zapsána jako značka, jejíž vozy jsou schopné plně autonomní jízdy, ale to je dalece od pravdy, takže nás vlastně oklamala,“ říká k možná nejznámější technologii Tesly, tedy jejímu Autopilotu, Tesly Wozniak. A rovnou dodává, že firma Elona Muska je ve skutečnosti až dalece za značkami jako Volvo nebo Audi. To si bohužel musí přiznat i nadšení fanoušci Tesly, neboť její současný Autopilot je na tom dokonce hůře než ten starší.
Musk slíbil cosi utopického a chce to zákazníkům skutečně nabídnout. Problémem však je, že nechce čekat na finální produkt, ale jednoduše jej zákazníkům servíruje i nedovařený. Právě v tom ale leží problém - některé nové technologie si nerozumí se staršími, případně vyžadují odlišný hardware. I proto byly kvůli aktualizaci Autopilotu dlouho mimo hru autonomní brzdy a dodnes u nových aut nefunguje tak dobře jako dříve. A automobilku už za to někteří zákazníci žalují.
„Pokud tedy Tesla říká, že se něco stane, příliš na to nesázejte,“ pokračuje ve své kritice Wozniak. Pravděpodobně přitom má na mysli nejen slova o plnohodnotném autonomním řízení, ale také termíny, jež Tesla nedodržuje jak na běžícím pásu. I přesto všechno je ale Woz majitelem hned dvou exemplářů Modelu S, přičemž jeden si převzal na počátku tohoto roku. Po kritice proto přichází i chvála.
„Tesla ovšem zároveň udělala něco, co je pro mne důležité. Tím myslím onen přechod od aut na spalovací motor k elektromobilům, který je součástí čistější budoucnosti,“ uzavírá své myšlenky Wozniak. Za nás pak zbývá se jen zeptat, zda spoluzakladatel společnosti, která nyní omezuje produkci iPhonu 8 kvůli nevelkému zájmu publika a zároveň nestíhá uspokojovat zájem po novém iPhonu X, má pravdu. Diskuze je vám otevřena...
Steve Wozniak, spoluzakladatel Applu, je majitelem dvou Tesel Model S. To mu nebrání je kritizovat, stejně jako samotnou automobilku i jejího šéfa
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 9 hodinami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nejčtenější články
- Sbohem, elektřino. Nový Fiat 500 po 4 letech v prodeji dostane spalovací motor, elektrická verze propadla
21.3.2024 - Trojice zlodějů se pokusila vzít majiteli luxusní Bentley přímo na parkovišti. Ten se nedal, bojoval a zvítězil
21.3.2024 - VW už teď kapituloval. Ví, že neprodá dost elektromobilů, aby splnil limity CO2 v EU v roce 2025, chce úlevy
21.3.2024 - Bizarní, nepřitažlivé a nedodělané. Zdrcující recenze CR je pro kolabující Fisker asi poslední ránou, bankrot bude vysvobození
21.3.2024 - Šéf Renaultu svou kritikou EU jen zesměšňuje sám sebe. Chce regulovat regulace, na to už je pozdě
21.3.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva