Základní verze dvou nejlevnějších Dacií propadly v crash testech. Mají 1 hvězdu

Dacie Sandero a Logan u nás patří k nejlevnějším autům na trhu, i tak ale mají v crash testech slušná hodnocení. O jejich úplně základních verzích prodávaných mimo Evropu to ale neplatí.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Základní verze dvou nejlevnějších Dacií propadly v crash testech. Mají 1 hvězdu

13.6.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Základní verze dvou nejlevnějších Dacií propadly v crash testech. Mají 1 hvězdu

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Dacie Sandero a Logan u nás patří k nejlevnějším autům na trhu, i tak ale mají v crash testech slušná hodnocení. O jejich úplně základních verzích prodávaných mimo Evropu to ale neplatí.

Crash testy nových aut se zabýváme pravidelně a většinou informujeme pouze o tom, jak moc jednotlivá auta bezpečná. Stačí ale pohlédnout mimo Evropu a rázem se nám naskytne docela jiný obrázek, třebaže testovanými vozy jsou úplně tytéž modely, které jsou k mání u nás.

Takový obrázek nabízí i nejnovější nárazové zkoušky organizace Latin NCAP, která publikovala výsledky vozů prodávaných i na evropském trhu. Jedná se v prvé řadě o Dacie Sandero a Logan, které jsou v Jižní Americe nabízeny s logem Renaultu. A jejich testy dopadly podobně jako před rokem, kdy organizace Global NCAP otestovala Dacii Duster s logem Renaultu určenou pro indický trh. Tehdy po nárazech nedošlo na udělení ani jedné hvězdičky.

Ani v případě jihoamerických testů nedojde zrovna na pozitiva, což může znít poněkud překvapivě - jakožto laciné Dacie totiž tyto vozy ve zkouškách Euro NCAP slušně bodují. Jakmile ovšem dojde k jejich přejmenování na vozy obecně prestižnější značky, bezpečnostní hodnocení padá. A to přesto, že po technické stránce se vozy podstatně neliší.

Dáno je to jednak tím, že logo Renaultu používá mateřský koncern spíše kvůli neznámosti Dacie mimo Evropu. A také platí, že v zemích třetího světa je brán větší ohled na komfort než na bezpečnostní výbavu. Bohužel pro Renault, respektive Dacii se jen horší bezpečnostní výbava podepsala v testu pod velmi špatný výsledek. Duo Logan/Sandero totiž získalo pouhou jedinou hvězdu za ochranu dospělých, neboť ačkoliv disponuje nosníky ve dveřích, samotná struktura je při bočním nárazu nevyhovující. Stejně lze hovořit také o schopnostech pohlcovat energii. Navíc na všech zadních sedadlech nejsou tříbodové pásy a chybí i úchyty Isofix. Přesto alespoň za ochranu dětí získala rumunská dvojice tři hvězdičky z pěti možných.

„Organizace Latin NCAP je zděšena tím, že jeden z nejlépe prodávaných vozů v daném segmentu, jakým je Sandero/Logan, nabízí tak nízkou ochranu. Tento model dokonce postrádá elektronickou stabilizaci a disponuje pouze minimální bezpečností při bočním nárazu,“ uvedl k výsledkům Alejandro Furas, generální sekretář organizace. Zároveň dodal, že tamní vlády by měly daleko více tlačit na výrobce, aby se mnohé bezpečnostní prvky staly povinné jako v Evropě či ve Spojených státech.

Kromě rumunských vozů přitom Latin NCAP otestoval i nové Mitsubishi Eclipse Cross, v jehož případě byla již bezpečnost dospělých odměněna pěti hvězdami. Stojí za tím i skutečnost, že toto SUV má již standardně sedm airbagů, zatímco u Dacie, respektive u Renaultu lze počítat pouze se dvěma. Kromě toho má Mitsubishi i úchyty Isofix, ty ale výrobce kupodivu nechtěl v testovacím voze využít. Proto nakonec došlo k udělení stejných tří hvězdiček jako u Dacií.

Je otázkou, jak tyto výsledky vnímat. Můžete nad nimi mávnou rukou, neboť tahle provedení Dacií u nás nekoupíte, a tak nás v podstatě nemusí zajímat. Jenže nejsou to právě tyto testy aut bez dodatečných bezpečnostních prvků a elektronických pomocníků, které ukazují pravou odolnost jejich konstrukce? Posuďte sami. Tak či onak tady bude mít koncern Renault co vysvětlovat, počkejme si na jeho reakci...

Výsledky crash testu Renaultu Logan/Sandero


Základní verze dvou nejlevnějších Dacií propadly v crash testech. Mají 1 hvězdu - 1 - Latin NCAP 2018 Renault a Mitsubishi 01Základní verze dvou nejlevnějších Dacií propadly v crash testech. Mají 1 hvězdu - 2 - Latin NCAP 2018 Renault a Mitsubishi 02Základní verze dvou nejlevnějších Dacií propadly v crash testech. Mají 1 hvězdu - 3 - Latin NCAP 2018 Renault a Mitsubishi 03Základní verze dvou nejlevnějších Dacií propadly v crash testech. Mají 1 hvězdu - 4 - Latin NCAP 2018 Renault a Mitsubishi 04Základní verze dvou nejlevnějších Dacií propadly v crash testech. Mají 1 hvězdu - 5 - Latin NCAP 2018 Renault a Mitsubishi 05Základní verze dvou nejlevnějších Dacií propadly v crash testech. Mají 1 hvězdu - 6 - Latin NCAP 2018 Renault a Mitsubishi 06Základní verze dvou nejlevnějších Dacií propadly v crash testech. Mají 1 hvězdu - 7 - Latin NCAP 2018 Renault a Mitsubishi 07Základní verze dvou nejlevnějších Dacií propadly v crash testech. Mají 1 hvězdu - 8 - Latin NCAP 2018 Renault a Mitsubishi 08Základní verze dvou nejlevnějších Dacií propadly v crash testech. Mají 1 hvězdu - 9 - Latin NCAP 2018 Renault a Mitsubishi 09Základní verze dvou nejlevnějších Dacií propadly v crash testech. Mají 1 hvězdu - 10 - Latin NCAP 2018 Renault a Mitsubishi 10Základní verze dvou nejlevnějších Dacií propadly v crash testech. Mají 1 hvězdu - 11 - Latin NCAP 2018 Renault a Mitsubishi 11Základní verze dvou nejlevnějších Dacií propadly v crash testech. Mají 1 hvězdu - 12 - Latin NCAP 2018 Renault a Mitsubishi 12Základní verze dvou nejlevnějších Dacií propadly v crash testech. Mají 1 hvězdu - 13 - Latin NCAP 2018 Renault a Mitsubishi 13Základní verze dvou nejlevnějších Dacií propadly v crash testech. Mají 1 hvězdu - 14 - Latin NCAP 2018 Renault a Mitsubishi 14Základní verze dvou nejlevnějších Dacií propadly v crash testech. Mají 1 hvězdu - 15 - Latin NCAP 2018 Renault a Mitsubishi 15Základní verze dvou nejlevnějších Dacií propadly v crash testech. Mají 1 hvězdu - 16 - Latin NCAP 2018 Renault a Mitsubishi 16

Výsledky crash testu Mitsubishi Eclipse Cross

Základní verze dvou nejlevnějších Dacií propadly v crash testech. Mají 1 hvězdu - 17 - Latin NCAP 2018 Renault a Mitsubishi 17Základní verze dvou nejlevnějších Dacií propadly v crash testech. Mají 1 hvězdu - 18 - Latin NCAP 2018 Renault a Mitsubishi 18Základní verze dvou nejlevnějších Dacií propadly v crash testech. Mají 1 hvězdu - 19 - Latin NCAP 2018 Renault a Mitsubishi 19Základní verze dvou nejlevnějších Dacií propadly v crash testech. Mají 1 hvězdu - 20 - Latin NCAP 2018 Renault a Mitsubishi 20Základní verze dvou nejlevnějších Dacií propadly v crash testech. Mají 1 hvězdu - 21 - Latin NCAP 2018 Renault a Mitsubishi 21Základní verze dvou nejlevnějších Dacií propadly v crash testech. Mají 1 hvězdu - 22 - Latin NCAP 2018 Renault a Mitsubishi 22Základní verze dvou nejlevnějších Dacií propadly v crash testech. Mají 1 hvězdu - 23 - Latin NCAP 2018 Renault a Mitsubishi 23Základní verze dvou nejlevnějších Dacií propadly v crash testech. Mají 1 hvězdu - 24 - Latin NCAP 2018 Renault a Mitsubishi 24Základní verze dvou nejlevnějších Dacií propadly v crash testech. Mají 1 hvězdu - 25 - Latin NCAP 2018 Renault a Mitsubishi 25Základní verze dvou nejlevnějších Dacií propadly v crash testech. Mají 1 hvězdu - 26 - Latin NCAP 2018 Renault a Mitsubishi 26Základní verze dvou nejlevnějších Dacií propadly v crash testech. Mají 1 hvězdu - 27 - Latin NCAP 2018 Renault a Mitsubishi 27Základní verze dvou nejlevnějších Dacií propadly v crash testech. Mají 1 hvězdu - 28 - Latin NCAP 2018 Renault a Mitsubishi 28Základní verze dvou nejlevnějších Dacií propadly v crash testech. Mají 1 hvězdu - 29 - Latin NCAP 2018 Renault a Mitsubishi 29Základní verze dvou nejlevnějších Dacií propadly v crash testech. Mají 1 hvězdu - 30 - Latin NCAP 2018 Renault a Mitsubishi 30Základní verze dvou nejlevnějších Dacií propadly v crash testech. Mají 1 hvězdu - 31 - Latin NCAP 2018 Renault a Mitsubishi 31Základní verze dvou nejlevnějších Dacií propadly v crash testech. Mají 1 hvězdu - 32 - Latin NCAP 2018 Renault a Mitsubishi 32Základní verze dvou nejlevnějších Dacií propadly v crash testech. Mají 1 hvězdu - 33 - Latin NCAP 2018 Renault a Mitsubishi 33Základní verze dvou nejlevnějších Dacií propadly v crash testech. Mají 1 hvězdu - 34 - Latin NCAP 2018 Renault a Mitsubishi 34Základní verze dvou nejlevnějších Dacií propadly v crash testech. Mají 1 hvězdu - 35 - Latin NCAP 2018 Renault a Mitsubishi 35Základní verze dvou nejlevnějších Dacií propadly v crash testech. Mají 1 hvězdu - 36 - Latin NCAP 2018 Renault a Mitsubishi 36Základní verze dvou nejlevnějších Dacií propadly v crash testech. Mají 1 hvězdu - 37 - Latin NCAP 2018 Renault a Mitsubishi 37Základní verze dvou nejlevnějších Dacií propadly v crash testech. Mají 1 hvězdu - 38 - Latin NCAP 2018 Renault a Mitsubishi 38Základní verze dvou nejlevnějších Dacií propadly v crash testech. Mají 1 hvězdu - 39 - Latin NCAP 2018 Renault a Mitsubishi 39Základní verze dvou nejlevnějších Dacií propadly v crash testech. Mají 1 hvězdu - 40 - Latin NCAP 2018 Renault a Mitsubishi 40

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.