Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Základní verze dvou nejlevnějších Dacií propadly v crash testech. Mají 1 hvězdu
13.6.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Dacie Sandero a Logan u nás patří k nejlevnějším autům na trhu, i tak ale mají v crash testech slušná hodnocení. O jejich úplně základních verzích prodávaných mimo Evropu to ale neplatí.
Crash testy nových aut se zabýváme pravidelně a většinou informujeme pouze o tom, jak moc jednotlivá auta bezpečná. Stačí ale pohlédnout mimo Evropu a rázem se nám naskytne docela jiný obrázek, třebaže testovanými vozy jsou úplně tytéž modely, které jsou k mání u nás.
Takový obrázek nabízí i nejnovější nárazové zkoušky organizace Latin NCAP, která publikovala výsledky vozů prodávaných i na evropském trhu. Jedná se v prvé řadě o Dacie Sandero a Logan, které jsou v Jižní Americe nabízeny s logem Renaultu. A jejich testy dopadly podobně jako před rokem, kdy organizace Global NCAP otestovala Dacii Duster s logem Renaultu určenou pro indický trh. Tehdy po nárazech nedošlo na udělení ani jedné hvězdičky.
Ani v případě jihoamerických testů nedojde zrovna na pozitiva, což může znít poněkud překvapivě - jakožto laciné Dacie totiž tyto vozy ve zkouškách Euro NCAP slušně bodují. Jakmile ovšem dojde k jejich přejmenování na vozy obecně prestižnější značky, bezpečnostní hodnocení padá. A to přesto, že po technické stránce se vozy podstatně neliší.
Dáno je to jednak tím, že logo Renaultu používá mateřský koncern spíše kvůli neznámosti Dacie mimo Evropu. A také platí, že v zemích třetího světa je brán větší ohled na komfort než na bezpečnostní výbavu. Bohužel pro Renault, respektive Dacii se jen horší bezpečnostní výbava podepsala v testu pod velmi špatný výsledek. Duo Logan/Sandero totiž získalo pouhou jedinou hvězdu za ochranu dospělých, neboť ačkoliv disponuje nosníky ve dveřích, samotná struktura je při bočním nárazu nevyhovující. Stejně lze hovořit také o schopnostech pohlcovat energii. Navíc na všech zadních sedadlech nejsou tříbodové pásy a chybí i úchyty Isofix. Přesto alespoň za ochranu dětí získala rumunská dvojice tři hvězdičky z pěti možných.
„Organizace Latin NCAP je zděšena tím, že jeden z nejlépe prodávaných vozů v daném segmentu, jakým je Sandero/Logan, nabízí tak nízkou ochranu. Tento model dokonce postrádá elektronickou stabilizaci a disponuje pouze minimální bezpečností při bočním nárazu,“ uvedl k výsledkům Alejandro Furas, generální sekretář organizace. Zároveň dodal, že tamní vlády by měly daleko více tlačit na výrobce, aby se mnohé bezpečnostní prvky staly povinné jako v Evropě či ve Spojených státech.
Kromě rumunských vozů přitom Latin NCAP otestoval i nové Mitsubishi Eclipse Cross, v jehož případě byla již bezpečnost dospělých odměněna pěti hvězdami. Stojí za tím i skutečnost, že toto SUV má již standardně sedm airbagů, zatímco u Dacie, respektive u Renaultu lze počítat pouze se dvěma. Kromě toho má Mitsubishi i úchyty Isofix, ty ale výrobce kupodivu nechtěl v testovacím voze využít. Proto nakonec došlo k udělení stejných tří hvězdiček jako u Dacií.
Je otázkou, jak tyto výsledky vnímat. Můžete nad nimi mávnou rukou, neboť tahle provedení Dacií u nás nekoupíte, a tak nás v podstatě nemusí zajímat. Jenže nejsou to právě tyto testy aut bez dodatečných bezpečnostních prvků a elektronických pomocníků, které ukazují pravou odolnost jejich konstrukce? Posuďte sami. Tak či onak tady bude mít koncern Renault co vysvětlovat, počkejme si na jeho reakci...
Výsledky crash testu Renaultu Logan/Sandero
Výsledky crash testu Mitsubishi Eclipse Cross
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 5 hodinami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nejnovější články
- Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
před hodinou - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
před 3 hodinami - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
před 4 hodinami - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 5 hodinami - Další nová Mazda dostala obří šestiválcový diesel, který prodejně válcuje všechny ostatní motory, je to soupeř Škody Kodiaq
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 16:26 - abgx1
- Elektromobily a vse kolem nich 04.19. 16:19 - honziss
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- BMW Divize 04.19. 15:12 - jerry
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 14:21 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 04.19. 14:20 - řidičBOB
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda