Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Skoro nejeté moderní BMW 3 s pořádným motorem a manuálem lze koupit po 1. majiteli za malé peníze
17.4.2023 | Petr Miler
Tohle je v prodeji opravdu rarita a vůz, který z podstaty vyvolává touhu. Přesto je k dispozici za peníze, za které dnes nepořídíte ani úplně základní Fabii s polovičním motorem.
Pro fanoušky BMW řady 3 nebyla generace E90 dlouho ničím atraktivním. Po ikonické E46 představovala ústupek téměř ve všech směrech, zejména pak co do kvality provedení a kvality jízdy. Z dnešního pohledu se tak ale nejeví.
Optikou současné nabídky značky to bylo vlastně ještě pravověrné BMW s jasnou převahou šestiválcových motorů v nabídce, obvykle se zadním pohonem a ručním řazením k dispozici téměř k jakékoli verzi. Po é-čtyřicetšestce ale zůstala v nabídce mnichovské značky taková prázdnota, že E90 prostě zůstávala mimo pozornost nadšenců - nebylo to tak komplexně promyšlené, kvalitní ani designově nadčasové auto. Dnes ale představuje přinejmenším poslední šanci mít v řadě 3 motor R6 bez turba.
Není to jediný důvod, proč ho chtít. V provedení před faceliftem je to už dostatečně moderní auto na to, aby bylo rychlé, spolehlivé a dostatečně vybavené, ale ještě ne „příliš moderní” na to, aby řidiči do jeho práce více mluvila, než aby ho poslouchala. Chcete-li bavorák ještě s hydraulickým posilovačem řízení, je to poslední šance, už s faceliftem é-devadesátky přišly pro nadšence nežádoucí elektrické posilovače. A to berte jen jako symbol, celé auto se s faceliftem z řidičského pohledu změnilo k horšímu.
Důvody zatoužit se tedy dnes najdou, problém tkví jen v tom, že už se přes 10 let nevyrábí, takže spolehnout se musíte na trh ojetých vozů. Takovou M3 E92 pořád ještě koupíte pěknou docela snadno, jenže stojí spoustu a stále více peněz - bez milionu a půl v kapse na málo jetý exemplář bez hromady skrytých problémů raději ani nepomýšlejte. Skromnější nadšenec si ovšem vystačí i s méně talentovanými alternativami, jenže ty už se v dokonalém stavu nevídají léta. Níže ale jednu takovou máte. Sice to není úplně ideální benzinový třílitr, ale šestiválec to je a ruční řazení má též.
Je to černý sedan 325i, o kterém bychom řekli, že zestárl do krásy. Dobře, nádherné auto to pořád není, v záplavě kýčovitosti moderních designů ale vypadají najednou i Banglovy linie docela střídmě a vkusně. Podstatné je tu ale něco úplně jiného - stav. Má být dokonalý, za což vůz vděčí hlavně tomu, že od své první registrace v roce 2006 najel pouhých 35 tisíc km v rukou jediného majitele. Ten se o svůj vůz dobře staral a garážoval ho. Auto tak vypadá prakticky bezchybně a má pečlivě vedenou servisní historii.
Autu na pohled skutečně není mnoho co vytknout. Raději bychom vám nabídli hezčí a i technicky zajímavější provedení s paketem M, ale u takových ojetin se člověk musí smířit s tím, co je. Navíc jde o slušně vybavený kousek se spoustou věcí, za které se v této době v Mnichově připlácelo - xenonová světla, automatická klimatizace, navigace, vyhřívaná sedadla, lepší rádio, ovládání na volantu... Označení 325i říká, že pod kapotou je řadový šestiválec o objemu 2,5 litru, který dává 218 koní. Není to tedy kdovíjaký silák a dlouhé převody manuálního šestikvaltu (už tehdy i u BMW, skutečně) mu nepomáhají, ale je to pořád řadová šestka se vší svou noblesou. A pro běžný provoz i klidnější víkendové ježdění po okreskách naprosto postačí.
Dobrou zprávou se zdá být i cena. K mání je za 14 900 Eur, dnes asi 347 tisíc Kč. To jsou docela malé peníze, zvlášť v dnešní době. Však je to vzácnost svého druhu, bavorák s R6 a manuálem ve stavu ročního auta (tak to alespoň prezentuje majitel a prodávající v jedné osobě). Za takovou sumu pořád nekoupíte ani základní Fabii 1,0, na tu potřebujete nejméně 370 „litrů”. Nemusí to být nezajímavá koupě, taková auta už asi nikdy nebudou, natož pak za 347 tisíc.
Tak zachovalou trojku E90 s tak jasnou historií už jsme dlouho neviděli. Nemá sice úplně ideální motor, benzinový šestiválec to ale je a jeho stav je od pohledu bezvadný. Foto: T.S., publikováno se souhlasem
Zdroj: BMW 325i Liebhaberstück 35tKm 1.Hand Bi-Xeneon Leder@Mobile.de
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
včera - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- König přestupuje do IDM včera 20:42
- Oliver König pojede IDM s Ducati včera 13:57
- Harley-Davidson Praha: 6. Nedoklubko Challenge 25. května 2024 22.4.2024
- 24 hodin Le Mans: Vítězství Suzuki 21.4.2024
- Nedělním vítězem Toprak před Bautistou a Gardnerem 21.4.2024
Nejnovější články
- Maskované Ferrari dědice Fiatu může být vaše, podivné auto má historický význam
před 6 hodinami - Přehlížené SUV Mazdy se jako nové auto stalo propadákem, jako ojetina ale oslní vším, co nabízí
před 8 hodinami - Český trh s ojetými auty se zadrhává, klesají prodeje i dovozy. Jedna jistota ale zůstává: Diesely vládnou
před 9 hodinami - Jedno z nejlépe prodávaných čínských aut ve světě se ukázalo v novém, dnes stojí od 489 tisíc Kč, ač je velké jako Kodiaq
před 11 hodinami - Rusové ukázali Putinovu limuzínu předělanou na elektrický pohon. Má dojezd, o kterém si i Tesly mohou nechat jen zdát
včera
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.23. 23:22 - mattonecz
- Fiat a vše kolem nich 04.23. 21:45 - Lachende Bestien
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.23. 08:42 - Arkis
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.22. 16:20 - pavproch
- Audi TT 1999 - koupit, nebo ne? 04.21. 20:09 - tecos999