Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Univerzální, úsporný a skoro nezničitelný VW Passat 2,0 TDI lze i zánovní koupit levněji než základní Fabii
1.7.2027 | Petr Miler
Chcete-li v této nejisté době koupit auto, které vám poslouží ke všemu myslitelnému, a přitom vás nestáhne z kůže svou spotřebou ani servisními náklady, Passat 2,0 TDI je rozumná volba. Bývá drahý a nebo dávno odjetý, tento kousek je pozoruhodnou výjimkou.
Možná si vzpomenete na VW Passat B8, který jsme vám ukazovali před pár lety. Byl v tu chvíli jen dva roky starý a přesto ujel 544 573 km - neděláme si legraci, pořád se na něj můžete podívat. Byl to extrém svého druhu a ukazuje, co také může auto za tak krátký čas najet. A abychom měli mozaiku kompletní, ukážeme vám dnes i to, co auto téhož typu může naopak za mnohem delší čas „nenajet”. VW Passat, na který se díváte nyní, je 13 let starý. A za celou tu dobu najel tolik kilometrů, co výše zmíněný exemplář asi za 8 týdnů. Tomu se říká kontrast...
Jde logicky o starší kousek, tedy Passat generace B6 (tedy v podstatě jen o generaci starší vůz, neboť typ B7 byl faceliftem B6), jinak ale znovu exemplář s dvoulitrovým dieselem pod kapotou. Taková auta obvykle jezdí a jezdí, tento stroj to ale do značné míry minulo. Přitom je to verze Sportline, žádný sportovec se z ní ale nevyklubal, maratonský běžec tedy rozhodně ne.
Výbava je tedy slušná, jakkoli nečekejte žádný luxus. Jsou tu věci jako automatická klimatizace, vyhřívaná sedadla, xenony, autorádio s CD přehrávačem a zásadní bezpečnostní prvky jako hromádka airbagů či ESP. A to je skoro všechno, ze zbytku stojí za zmínku snad leda zadní parkovací senzory. Výbava neurazí, nenadchne, přednost tohoto vozu je jinde.
Jeho dosavadní majitel jej zkrátka nevyužil, to se jinak nedá nazvat. Auto jezdilo, pouhých 44 tisíc km za 13 let je ale na Passat 2,0 TDI něco jako nic. Navíc se mu dostávalo pravidelné péče, takže vypadá opravdu netknutě - podívejte se třeba na nepoškozenou karoserii, nevysleplá světla, neprosezené sedačky... Je to skutečně stále zánovní auto a podle prodávajícího jako nové prý stále i voní.
Leckdo by mohl čekat, že takový vůz bude drahý, protože dnes je skoro každé ojeté auto drahé a u tohoto k tomu alespoň existuje důvod. Jenže ono zase tak drahé není. Přijde na 9 900 euro, tedy asi 245 tisíc Kč. Takové peníze za Passat TDI s perspektivou asi 950 tisíc ujetých km? Nechali bychom si říci, zvlášť dnes, kdy základní Fabie s motorem 0,0nic a podobnou výbavou stojí skoro o 100 tisíc víc. Je to auto, které poslouží absolutně pro všechno, platí za jeden z největších držáků mezi moderními ojetinami jeho 4,5 litru nafty mimoměstské spotřeby není něco jako nesplnitelný sen.
Samozřejmě, je to pořád Passat B6, něco takového se ale zkrátka nenabízí každý den, spíše se to nenabízí skoro vůbec. Takže pokud nutně potřebujete 2,0 TDI, nemusíte mít nejnovější generaci a oceníte minimální nájezd, tohle může být skvělá koupě. S vědomím toho, co Passaty také ujedou, to může být auto na opravdu hodně, hodně dlouho. Kdybyste měli zájem, auto stojí v německém Backnangu.
13 let starý Passat Variant 2,0 TDI s tak malým nájezdem je vážně rarita. Zvláště měl-li veškerou péči a vypadá podle toho. Jeho cena je na dnešní dobu velmi zajímavá. Foto: Carpoint Backnang, publikováno se souhlasem
Zdroj: Mobile.de
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
dnes - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
- „Velká lež” a „podvod na přírodu”. Profesor techniky ve Vídni říká, že nařizování elektromobilů jde proti veškerému rozumu
24.3.2024 - VW potvrdil konec dalších dvou populárních modelů. Zájem o ně je přitom dál, jsou dopředu vyprodané
24.3.2024 - Automobilky prodělávají na každém elektromobilu v průměru přes 140 tisíc Kč, ztráty některých jdou do milionů na kuse
24.3.2024 - Nejnovější elektromobil Chevroletu je takový průšvih, že výrobce raději vrací majitelům až 153 tisíc Kč z pořizovací ceny
24.3.2024 - Sbohem VW, sbohem Teslo. Žebříček nejprodávanějších aut v Evropě jasně ovládla nejlevnější Dacia, skóruje i Škoda
25.3.2024
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 04.23. 21:48 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 04.23. 21:45 - Lachende Bestien
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Elektromobily a vse kolem nich 04.23. 20:48 - Brus
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.23. 08:42 - Arkis
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.22. 16:20 - pavproch