Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Nevídané, závodní tým koupil celý formulový šampionát i nejslavnější okruh
5.11.2019 | Petr Prokopec
Dokážete si představit, že by Ferrari koupilo celou Formuli 1 a k tomu se stalo i vlastníkem okruhu v Monze? Asi ne, v americkém IndyCaru se ale přesně to dílem Rogera Penskeho stalo.
Svět automobilů se mění, a to evidentně ve všech ohledech. Nemáme tu tedy jen hromadný přesun k elektromobilitě, ale také zajímavé čachry, jenž se odehrávají na závodním poli. V tomto ohledu bylo nejvíce slyšet o prodeji šampionátu Formule 1, ke kterému došlo před třemi lety. Šlo o celkem standardní operaci, kdy jej jedna investiční skupina prodala druhé. Včera ovšem bylo oznámeno, že majitele změnila i další série, a to o dost pozoruhodnějším způsobem. Majitelem šampionátu se totiž stal jeden z týmů v něm soutěžící.
Abychom nemluvili jen obecně, upřesněme, že firma Hulman & Company včera oznámila, že prodala sérii IndyCar miliardáři Rogeru Penskemu. Tedy tomu Rogeru Penskemu, který ovládá stejnojmenný tým a také společnost Penske Entertainment Corporation spadající pod mateřský konglomerát Penske Corporation. Aby toho přitom nebylo málo, Penske zároveň převzal také slavnou Starou cihelnu neboli okruh Indianapolis Motor Speedway, kde se jezdí legendární Indy 500.
Jak jsme přitom zmínili již v úvodu, takový krok je velmi neobvyklý. Však si představte, že by ke stejné situaci došlo třeba ve Formuli 1 - tedy kdyby třeba takové Ferrari koupilo celý šampionát i okruh Monza. Či by se takový McLaren stal mimo závodní série stal i majitelem Silverstone. Asi jen málokdo by v takové chvíli očekával objektivitu a nezávislost.
Penske nejspíše řekne, že tým, okruh a šampionát spadají pod jiné obchodní entity, nicméně vyznívá to podobně, jako když nejmenovaný premiér jedné evropské země říká, že vložil veškeré své firmy do svěřenského fondu a na jejich chod nemá žádný vliv.
Na druhou stranu, Penskeho tým je již nyní nejúspěšnější stájí na Staré cihelně, závod Indy 500 totiž opanoval osmnáctkrát, a to včetně letošního ročníku. Mimo to zvítězil i v rámci celé letošní sezóny, přičemž šlo již o páté zlaté vavříny. Úspěšnější je tak pouze stáj Chip Ganassi Racing, jenž sérii opanovala osmkrát. Čtyři zářezy pak na kontě má Andretti Autosport, přičemž Mario Andretti svého času pro Penskeho jezdil.
Na další vývoj jsme tedy zvědavi, v USA ale tento krok velké pozdvižení nevyvolal, změny vlastnictví jsou dokonce vnímány pozitivně. Penske chce šampionát celkově modernizovat a na Indy hodlá přivést další závodní série, ve hře je dokonce i F1. To by přitažlivost okruhu jen navýšilo. Kromě toho miliardář chce po procházce celým komplexem vyrukovat se seznamem dalších 10 věcí, jenž se mají změnit k lepšímu. Uvidíme tedy, zda jeho záměry klapnou.
Miliardář a majitel závodního týmu Roger Penske koupil sérii IndyCar i okruh Indianapolis Motor Speedway
Zdroj: Lewiston Morning Tribune
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 10 hodinami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nejčtenější články
- Nová „ruská” auta od Solarisu jsou jen virtuální realita, k dealerům dorazila s logy Hyundai přelepenými páskou
19.3.2024 - Vsadil na elektromobily a končí. Šéf Hertzu se po 30 letech ve vysokém byznysu chytil do pasti elektrických snů
19.3.2024 - Audi končí s nesmyslným označením motorizací svých aut. Firmě trvalo 7 let, než pochopila
19.3.2024 - Představa o vzdání se ropy je z říše fantazie, říká šéf těžebního gigantu. Odklon nenastane ani za 20 let, natož pak za 6
19.3.2024 - Ford pořád umí udělat lákavé spalovací auto, nově nabízí 811koňový vůz s tovární zárukou za cenu Superbu TDI
19.3.2024