Reklama

Zdánlivě primitivní logo Hyundai má skrytý význam, kterého si léta nikdo nevšímal

Fanoušci Hondy rádi říkají, že logo Hyundai je jen pokřiveným emblémem „jejich” značky. Na rozdíl právě od znaku Hondy se za ním ale skrývá mnohem víc.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Zdánlivě primitivní logo Hyundai má skrytý význam, kterého si léta nikdo nevšímal

30.6.2018 | Mirek Mazal | 43 příspěvků

Fanoušci Hondy rádi říkají, že logo Hyundai je jen pokřiveným emblémem „jejich” značky. Na rozdíl právě od znaku Hondy se za ním ale skrývá mnohem víc.

Snad není významnější firmy z jakéhokoli odvětví, která by neměla své logo. Každé z nich muselo nějak vzniknout, někdo musel přijít s nápadem, jak srozumitelně, nápaditě či nepřehlédnutelně graficky ztvárnit jméno firmy. Často to bývají velmi zřetelná vyjádření, která jen umělecky vyobrazují jméno společnosti, jindy se ale grafici snaží do emblému vměstnat víc, třeba i to, na jakých ideálech firma stojí. Někdy je to jasné na první pohled, jindy to ale udělají tak abstraktně, že si toho málokdo vůbec všimne.

Kdysi jsme probírali desítku tajemných log automobilových firem, v níž se objevila i česká Škoda. Hyundai v ní nefigurovalo, ale mělo - smysl stříbrného emblému na kapotách jihokorejských automobilů je totiž o poznání hlubší, než ten, který je zřejmý na první pohled. Z toho se zdá, že symbolem je tu jen nakloněné písmeno H odkazující na první písmeno názvu automobilky ze Soulu. Jenže není tomu tak.

Slovo hyundai dle korejsko-českého slovníku vyslovované jako [hjɔndæ] znamená něco soudobého čili moderního. Řadě lidem budou cukat koutky, ale přinejmenším poslední modely značky tomu neodporují. Ani znak třeba na kapotě podařené i30 N není písmeno H psané kurzívou, ale dva naklonění lidé podávající si ruce.

Nevěříte? S trochou představivosti to půjde a kdyby ne, ve fotogalerii to můžete vidět velmi názorně. Jedna půle znaku reprezentuje zákazníka, druhá část je zástupce značky. Jejich pozdrav ukazuje spokojenost s obchodem na obou stranách. Akt podání ruky má navodit důvěru, vyobrazení pak znázorňuje způsob, jakým automobilka obchoduje.

Symboliku upřímnosti by v nakloněném H viděl málokdo. Překvapivé zjištění se podobá skutečnostem z již zmiňovaného článku, že Audi nemá znak quattra, BMW není vrtule nebo že Mitsubishi neztvárňuje tři diamanty. A logo Škody vážně není okřídlený šíp, prostřelená slepice ani nic podobného...

Zdánlivě primitivní logo Hyundai má skrytý význam, kterého si léta nikdo nevšímal - 1 - Hyundai vyznam loga foto 01Zdánlivě primitivní logo Hyundai má skrytý význam, kterého si léta nikdo nevšímal - 2 - Hyundai vyznam loga foto 02Zdánlivě primitivní logo Hyundai má skrytý význam, kterého si léta nikdo nevšímal - 3 - Hyundai vyznam loga foto 03Zdánlivě primitivní logo Hyundai má skrytý význam, kterého si léta nikdo nevšímal - 4 - Hyundai vyznam loga foto 04Zdánlivě primitivní logo Hyundai má skrytý význam, kterého si léta nikdo nevšímal - 5 - Hyundai vyznam loga foto 05Zdánlivě primitivní logo Hyundai má skrytý význam, kterého si léta nikdo nevšímal - 6 - Hyundai vyznam loga foto 06Zdánlivě primitivní logo Hyundai má skrytý význam, kterého si léta nikdo nevšímal - 7 - Hyundai vyznam loga foto 07Zdánlivě primitivní logo Hyundai má skrytý význam, kterého si léta nikdo nevšímal - 8 - Hyundai vyznam loga foto 08Zdánlivě primitivní logo Hyundai má skrytý význam, kterého si léta nikdo nevšímal - 9 - Hyundai vyznam loga foto 09Zdánlivě primitivní logo Hyundai má skrytý význam, kterého si léta nikdo nevšímal - 10 - Hyundai vyznam loga foto 10
Znak Hyundai není nahnuté písmeno H, ale moment podání ruky zákazníka a prodejce

Zdroj: Bright Side@Youtube

Mirek Mazal

Další zajímavé články:

Diskuze 43 příspěvků

Reklama

Autobazar

zobrazit vše

Reklama