Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Že si Ferrari z programu XX nelze vzít domů? Je to mýtus, říká jeden z majitelů
2.9.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Čím méně lidí je s něčím obeznámeno, tím více jich o tom ostatní vymýšlí pohádky. Platí to i v případě programu Ferrari XX, i tak má krutá omezení.
Snad jen málokterá automobilka je opředena mýty jako Ferrari. Většina z nich je spojena s minulostí, pár ovšem souvisí také se současností. Ten zásadní tkví v programu Corse Clienti, kdy majitelé vozů XX musí svůj majetek ponechávat v továrně. Ta se stará o jeho údržbu, přičemž jednotlivé exempláře jejich vlastníkům přistaví na předem zvolený okruh. Aby toho přitom nebylo málo, součástí programu se nemůže stát jen tak někdo, ale pokaždé jen lidé, které osloví samotná automobilka.
Jinými slovy, pokud máte velké štěstí a ještě více peněz, Ferrari vám dovolí převést nemalou sumu na svůj bankovní účet za vůz, který si následně ani nemůžete odvézt domů. Tedy taková byl dosud tradovaná informace. Benjamin Sloss, viceprezident společnosti Google a majitel modelu 599XX (jeho ženě patří novější FXX K), se ovšem rozhodl, že uvede věci na pravou míru.
Na svém účtu na Instagramu nyní zmínil, že „své vozy XX můžeme brát kamkoliv, zúčastnit se s nimi okruhových dní nebo je jen ponechat v garáži a leštit dětskými plínkami. A platí to i pro ostatní majitele.“ Jeho slova jsou přitom více než překvapivá, neboť doposud žádná média s žádným takovým odhalením nepřišla. Vždy byly citovány ony mýty, tedy alespoň v případě některých modelů jako je právě nejnovější FXX K.
Slossovo prohlášení ale nejspíše bude pravdivé, neboť sama automobilka nově tvrdí: „Většina vozů je uskladněna v Maranellu v oddělení Corse Clienti, ale zákazníci si je mohou odvézt domů. Povinná je ovšem plnohodnotná prohlídka vozu týmem techniků Ferrari předtím, než vůz zamíří na okruh při jakékoliv příležitosti či privátním testování. Pokaždé je přítomen mechanik a technik, který vůz prověří, než vyjede na trať.“
Znamená to tedy, že majitelé vozů XX se mohou rozhodovat svobodně, jak se svým majetkem naloží. Nicméně i tak mají své povinnosti, jenž jsou vysvětlovány především tím, že vozy XX jsou skutečnými extrémy, jenž mají blíže k závodním speciálům než běžné produkci. A jako takové jednoduše vyžadují odbornou péči, kterou dokáže zajistit jen Ferrari. To je alespoň pohled Maranella, realita může být taková, že automobilka chce i během života těchto modelů vydělávat na jejich existenci co nejvíce peněz.
Buď jak buď, většina lidí ve výsledku dobrovolně nechává své vozy v Maranellu a ponechává veškerou tíhu spojenou s údržbou a kontrolou na automobilce. Asi přitom již nemusíme dodávat, že za toto „privilegium“ platí obdobné peníze jako při volbě odvozu vozu do své garáže. Nicméně v tu chvíli se aspoň mohou svým XX pochlubit přátelům, i když jen na místě...
Viceprezident Googlu Benjamin Sloss, který nyní odhalil světu pravdu o programu Corse Clienti, vlastní Ferrari 599XX...
...zatímco své ženě Christine pořídil novější FXX K
Zdroj: Jalopnik
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
dnes - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
včera - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
před 6 hodinami - Maserati se s novým Quattroporte vrací skoro až k rýsovacímu prknu, plán nabídnout rychle jen elektromobil vyletěl komínem
před 8 hodinami - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
před 9 hodinami - V Německu začali nabízet elektromobily v Media Marktu jako ledničky, od 8 tisíc za měsíc budou vaše
před 11 hodinami - Čínský stylový kombík konkurující Porsche a Ferrari předčasně odhalil únik, na Evropany si vyšlápne s 965 koňmi
dnes
Živá témata na fóru
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.18. 22:02 - Eda
- Pneu koutek 04.18. 21:52 - Truck Daškam
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.18. 20:47 - Truck Daškam
- BMW Divize 04.18. 14:15 - pavproch
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 04.17. 12:55 - pavproch