Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Zlaté časy klasických aut skončily. Koupí některých z nich ale pořád vydělat lze
20.9.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
V posledních letech jste si mohli vsadit, že když koupíte jakkoli výjimečnější auto, vyděláte na tom. Už to neplatí, byť bezpečné přístavy pořád existují.
Za posledních několik týdnů proběhlo hned několik aukcí, zmiňme třeba ty v Monterey či v Maranellu. Sběratelé na nich dokázali, že rozhodně nemají hluboko do kapsy. Je proto více než překvapivé, že dle banky Coutts klasické automobily přestávají být tak lákavou investicí jako v minulých letech. Jejich hodnota měla v loňském roce poklesnout o 10,4 procenta, zájem se snížil rovněž o umělecká díla. Oproti tomu vzácné hudební nástroje a fotografie míří vzhůru.
Na druhou stranu ovšem banka Coutts dodává, že od roku 2005, kdy začala sestavovat svůj index cenných děl prodávaných na aukcích, průměrná cena klasických automobilů vzrostla čtyřnásobně. „Ceny na úplném vrcholu tohoto segmentu zůstávají stále pevné... Nejžádanější vozy pokračují v růstu, čímž se propast mezi těmi nejlepšími a zbytkem pouze rozšiřuje,“ dodává banka.
Vychází ze zmiňovaného indexu, do kterého mohou být zařazeny pouze vozy s cenou přesahující 500 000 USD (cca 10,92 milionu Kč). Současně musely absolvovat deset aukčních prodejů, aby mohl být věrně zdokumentován vývoj jejich cen. Nejspíše přitom nepřekvapí, že sedm z deseti nejdražších aut v indexu nese logo Ferrari - zbytek pak tvoří Mercedes 300SL, Shelby Cobra 289 a Aston Martin DB5.
Podle banky Coutts tvoří polovinu onoho indexu nemovitosti miliardářů. Těmi jsou přitom míněny domy či apartmány, jež se prodávají za více než 10 milionů liber (296,8 mil. Kč). Jejich cena „rapidně rostla v letech 2008 až 2012, a to o téměř 40 procent. Od té doby však byl růst méně než šestiprocentní, loni pak dokonce méně než dvouprocentní.“
Dodat jen můžeme, že růstu se opět dočkala archivní vína či klasické hodinky. V případě vín ceny loni vzrostly o 10 procent, stále však jsou o 20 % pod vrcholem z roku 2011. U hodinek pak můžeme zmínit 6,7procentní růst, i zde jsou ale sumy v průměru nižší o 10 % oproti roku 2012. Žebříček vede značka Patek Phillipe, která má hned osm kusů mezi deseti nejlepšími a jejíž hodinky z roku 1949 se loni prodaly za 730 000 USD (15,94 mil. Kč).
Poslední aukce v Maranellu letos dokázala, že o vozy Ferrari je zájem vždy enormní. Všeobecně však ceny klasických aut začínají po letech růstu klesat
Zdroj: The Guardian
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
dnes - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
včera - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nejčtenější články
- Stále hůř: Fisker v nouzi zastavil výrobu, už otevřeně varuje, že bankrot může přijít kdykoli
19.3.2024 - Nová „ruská” auta od Solarisu jsou jen virtuální realita, k dealerům dorazila s logy Hyundai přelepenými páskou
19.3.2024 - Vsadil na elektromobily a končí. Šéf Hertzu se po 30 letech ve vysokém byznysu chytil do pasti elektrických snů
19.3.2024 - Audi končí s nesmyslným označením motorizací svých aut. Firmě trvalo 7 let, než pochopila
19.3.2024 - Představa o vzdání se ropy je z říše fantazie, říká šéf těžebního gigantu. Odklon nenastane ani za 20 let, natož pak za 6
19.3.2024
Živá témata na fóru
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.18. 22:02 - Eda
- Pneu koutek 04.18. 21:52 - Truck Daškam
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.18. 20:47 - Truck Daškam
- BMW Divize 04.18. 14:15 - pavproch
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 04.17. 12:55 - pavproch