Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Zlaté časy klasických aut skončily. Koupí některých z nich ale pořád vydělat lze
20.9.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
V posledních letech jste si mohli vsadit, že když koupíte jakkoli výjimečnější auto, vyděláte na tom. Už to neplatí, byť bezpečné přístavy pořád existují.
Za posledních několik týdnů proběhlo hned několik aukcí, zmiňme třeba ty v Monterey či v Maranellu. Sběratelé na nich dokázali, že rozhodně nemají hluboko do kapsy. Je proto více než překvapivé, že dle banky Coutts klasické automobily přestávají být tak lákavou investicí jako v minulých letech. Jejich hodnota měla v loňském roce poklesnout o 10,4 procenta, zájem se snížil rovněž o umělecká díla. Oproti tomu vzácné hudební nástroje a fotografie míří vzhůru.
Na druhou stranu ovšem banka Coutts dodává, že od roku 2005, kdy začala sestavovat svůj index cenných děl prodávaných na aukcích, průměrná cena klasických automobilů vzrostla čtyřnásobně. „Ceny na úplném vrcholu tohoto segmentu zůstávají stále pevné... Nejžádanější vozy pokračují v růstu, čímž se propast mezi těmi nejlepšími a zbytkem pouze rozšiřuje,“ dodává banka.
Vychází ze zmiňovaného indexu, do kterého mohou být zařazeny pouze vozy s cenou přesahující 500 000 USD (cca 10,92 milionu Kč). Současně musely absolvovat deset aukčních prodejů, aby mohl být věrně zdokumentován vývoj jejich cen. Nejspíše přitom nepřekvapí, že sedm z deseti nejdražších aut v indexu nese logo Ferrari - zbytek pak tvoří Mercedes 300SL, Shelby Cobra 289 a Aston Martin DB5.
Podle banky Coutts tvoří polovinu onoho indexu nemovitosti miliardářů. Těmi jsou přitom míněny domy či apartmány, jež se prodávají za více než 10 milionů liber (296,8 mil. Kč). Jejich cena „rapidně rostla v letech 2008 až 2012, a to o téměř 40 procent. Od té doby však byl růst méně než šestiprocentní, loni pak dokonce méně než dvouprocentní.“
Dodat jen můžeme, že růstu se opět dočkala archivní vína či klasické hodinky. V případě vín ceny loni vzrostly o 10 procent, stále však jsou o 20 % pod vrcholem z roku 2011. U hodinek pak můžeme zmínit 6,7procentní růst, i zde jsou ale sumy v průměru nižší o 10 % oproti roku 2012. Žebříček vede značka Patek Phillipe, která má hned osm kusů mezi deseti nejlepšími a jejíž hodinky z roku 1949 se loni prodaly za 730 000 USD (15,94 mil. Kč).
Poslední aukce v Maranellu letos dokázala, že o vozy Ferrari je zájem vždy enormní. Všeobecně však ceny klasických aut začínají po letech růstu klesat
Zdroj: The Guardian
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 11 hodinami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
před 6 hodinami - Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
před 7 hodinami - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
před 9 hodinami - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
před 10 hodinami - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 11 hodinami
Živá témata na fóru
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 22:53 - abgx1
- BMW Divize 04.19. 22:48 - Lachende Bestien
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 22:20 - Truck Daškam
- Policejní kontroly a měření 04.19. 18:38 - rutak11
- Elektromobily a vse kolem nich 04.19. 16:19 - honziss
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda