Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Zlaté časy klasických aut skončily. Koupí některých z nich ale pořád vydělat lze
20.9.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
V posledních letech jste si mohli vsadit, že když koupíte jakkoli výjimečnější auto, vyděláte na tom. Už to neplatí, byť bezpečné přístavy pořád existují.
Za posledních několik týdnů proběhlo hned několik aukcí, zmiňme třeba ty v Monterey či v Maranellu. Sběratelé na nich dokázali, že rozhodně nemají hluboko do kapsy. Je proto více než překvapivé, že dle banky Coutts klasické automobily přestávají být tak lákavou investicí jako v minulých letech. Jejich hodnota měla v loňském roce poklesnout o 10,4 procenta, zájem se snížil rovněž o umělecká díla. Oproti tomu vzácné hudební nástroje a fotografie míří vzhůru.
Na druhou stranu ovšem banka Coutts dodává, že od roku 2005, kdy začala sestavovat svůj index cenných děl prodávaných na aukcích, průměrná cena klasických automobilů vzrostla čtyřnásobně. „Ceny na úplném vrcholu tohoto segmentu zůstávají stále pevné... Nejžádanější vozy pokračují v růstu, čímž se propast mezi těmi nejlepšími a zbytkem pouze rozšiřuje,“ dodává banka.
Vychází ze zmiňovaného indexu, do kterého mohou být zařazeny pouze vozy s cenou přesahující 500 000 USD (cca 10,92 milionu Kč). Současně musely absolvovat deset aukčních prodejů, aby mohl být věrně zdokumentován vývoj jejich cen. Nejspíše přitom nepřekvapí, že sedm z deseti nejdražších aut v indexu nese logo Ferrari - zbytek pak tvoří Mercedes 300SL, Shelby Cobra 289 a Aston Martin DB5.
Podle banky Coutts tvoří polovinu onoho indexu nemovitosti miliardářů. Těmi jsou přitom míněny domy či apartmány, jež se prodávají za více než 10 milionů liber (296,8 mil. Kč). Jejich cena „rapidně rostla v letech 2008 až 2012, a to o téměř 40 procent. Od té doby však byl růst méně než šestiprocentní, loni pak dokonce méně než dvouprocentní.“
Dodat jen můžeme, že růstu se opět dočkala archivní vína či klasické hodinky. V případě vín ceny loni vzrostly o 10 procent, stále však jsou o 20 % pod vrcholem z roku 2011. U hodinek pak můžeme zmínit 6,7procentní růst, i zde jsou ale sumy v průměru nižší o 10 % oproti roku 2012. Žebříček vede značka Patek Phillipe, která má hned osm kusů mezi deseti nejlepšími a jejíž hodinky z roku 1949 se loni prodaly za 730 000 USD (15,94 mil. Kč).
Poslední aukce v Maranellu letos dokázala, že o vozy Ferrari je zájem vždy enormní. Všeobecně však ceny klasických aut začínají po letech růstu klesat
Zdroj: The Guardian
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 5 hodinami - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
- Hned tři oblíbené německé sporťáky končí bez nástupce. Lidé by je chtěli dál, prodávat se ale dál nesmí
26.3.2024 - Specifický přístup k elektromobilům se BMW bohatě vyplácí, pochybovači aspoň prozatím ostrouhali
26.3.2024 - Ojetá Škoda Karoq je oproti novému autu za babku, jako nejspolehlivější moderní škodovka dává smysl
26.3.2024 - Luxusní SUV jde i v roce 2024 pořídit s ručním řazením, relikt starých časů nepochopitelně zůstává v nabídce
26.3.2024 - Sexy nová Dacia Duster má konečně české ceny. Začínají ještě o dost níž, než se čekalo
27.3.2024
Živá témata na fóru
- Onboard videa 04.25. 16:22 - Truck Daškam
- Audi A6 C7 převodovky 04.25. 14:29 - mattonecz
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 11:02 - HondaMan
- IT poradna 04.25. 10:15 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 12:23 - Zajda
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22