Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Značka proslulá výrobou nejošklivějších aut teď nabízí lepší záruku než kdokoli jiný
5.12.2018 | Petr Prokopec
Žádný jiný výrobce na celém světě dnes nenabízí tak velkorysou záruku, může platit klidně 1 milion kilometrů a v ceně je i běžný servis. Z českého trhu se SsnagYong bohužel už před časem stáhl.
Standardní záruční lhůty, které automobilky poskytují českým motoristům, u nás nejsou bůhvíjak dlouhé. Jen Korejci se vymykají. Kia dává sedm, Hyundai pak pět let, zbytek setrvává u standardní dvouleté. Za delší dobu se dá připlatit, ani to nebývá drahé, přesto je překvapivé, jak málo svým produktům tito výrobci věří. Nicméně skutečnost je taková, že k prodloužení záruky v podstatě nemají žádný důvod - ačkoli vám většina Čechů řekne, že záruka je pro ně u nového auta klíčová, po co nejdelší primárně nejdou a auta kupují spíše kvůli jiným kvalitám.
O trochu jiná je situace v Austrálii, kde je délka záruční doby opravdu zásadním argumentem při prodeji nových aut. Standardem je tříletá, které se nadále drží Nissan, Subaru, Suzuki, Toyota nebo Volkswagen. Pět let nabízí Ford, Holden, Honda, Hyundai a Mazda. Nedávno se k nim přidala i Škoda, která tak má pro Australany lepší podmínky než pro české zákazníky. Ani mladoboleslavští však aktuálně nemohou konkurovat SsangYongu.
Korejská automobilka se již hezkých pár let pokouší o návrat na pozici, ze které spadla zejména po roce 2008, kdy přišla globální ekonomická krize. SsangYong v prvé fázi vyrukoval s plejádou nových modelů, jejichž design již není zdaleka tak kontroverzní jako dříve, třebaže krasavci to obvykle nejsou a stará pověst mu zůstává. Následně i tak zamířil dobývat ztracená území, mezi něž patří také Austrálie. A s ohledem na výše zmíněné se v prvé řadě právě tam rozhodli nabídnout nejdelší garance vůbec.
U celé své nabídky zahrnující modely jako Musso, Rexton či Tivoli tedy SsangYong nyní nabízí rovněž sedmiletou záruční dobu, a to navíc bez omezení kilometrů. Tím však automobilka nekončí, dále zákazníci dostanou také sedmiletou asistenční službu a sedmiletý servis. Detaily v tomto ohledu sice ještě zmíněny nebyly, nicméně v jednom je jasno - zatímco některé firmy zavádí dlouhé záruky dočasně, SsangYong s limity nepočítá.
Tento krok je zajímavý i s ohledem na postupy SsangYongu na dalších světových trzích. Značka obvykle uplatňuje pětiletou tovární záruku kombinovanou s neomezeným počtem kilometrů, ovšem třeba britský importér přistoupil k některým změnám. Nabízí sedm let a omezení na 240 tisíc kilometrů. Všechno jsou to skvělé podmínky, Australané ale zjevně „vyzobali“ to nejlepší, za čímž stojí tamní šéf značky Tim Smith. Ten požadoval, aby se SsangYong při svém návratu rovnou usadil na vrcholu. A tak na něm je. Kdo by byl kdysi při pohledu na auta této značky řekl...
SsangYong proslul jako výrobce jedněch z nejošklivějších aut světa, vyráběl plejádu nehezkých modelů
Teď se snaží vrátit na scénu. Přidává nejen na nových modelech...
...ale také na záruční lhůtě. Bohužel, se značkou a tedy ani s její sedmiletou zárukou nemůžeme momentálně v Česku počítat
Zdroj: Car Advice
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ včera 12:42
- Začalo letošní MS-Side včera 10:00
- Petr Najman: „Mrazivá a komplikovaná Jarní cena Brna“ včera 08:00
- Oliver König pojede IDM s Ducati 23.4.2024
- Harley-Davidson Praha: 6. Nedoklubko Challenge 25. května 2024 22.4.2024
Nejnovější články
- Tesla zlevnila nový Model 3 už na 1 milion Kč. Výsledky za má i proto mizerné, v Evropě už propouští stálé zaměstnance
před 5 hodinami - Ojetý Caddy je recept na levný rodinný VW s místem i dieselem, umí zaskočit i za už neexistující Škodu
před 7 hodinami - Ford pořád umí ohromit, začal prodávat nový motor V8 s až 821 koňmi od pouhých 271 tisíc Kč
před 8 hodinami - Mercedes zkouší prezentovat novou elektrickou třídu G jako spalovací auto, zjevně se děsí neúspěchu
před 10 hodinami - Nové SUV Opelu je sexy a neváže si oprátku jen elektrickým pohonem, přesto bude hledat zákazníky těžce
před 11 hodinami
Živá témata na fóru
- Onboard videa 04.24. 22:32 - Truck Daškam
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.24. 12:51 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 12:23 - Zajda
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.23. 08:42 - Arkis