Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
10 ojetin, jejichž koupí teď už neproděláte: od skromných prcků po luxusní limuzíny
12.10.2017 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Auta běžně na ceně pouze klesají, pokud ale ve správný čas koupíte ten správný vůz, můžete na koupi i vydělat. A vůbec nemusíte být bohatí.
Téměř všem autům aut po koupi začne klesat cena. Někdy velmi rychle, jindy o dost pomaleji, ale až na výjimky typu limitovaných edic 911 GT3 nebo něčeho na způsob LaFerrari se to dá považovat za pravidlo. Je to samozřejmý vývoj a cena postupně klesá, dokud nabídka použitých vozů převyšuje poptávku.
U řady aut to může být klidně až téměř do nuly. Škodu Felicia dnes koupíte do 10 tisíc korun, podobně také třeba první generaci Fordu Mondeo, Peugeoty 306 a podobná auta. To jsou ovšem naprosto běžné vozy, které moc velký potenciál k růstu ceny nemají, pokud na nich není něco speciálního. U Mondea by to mohla být verze ST200, u Peugeotu 306 zase GTi-6.
Ostatně, o tomto „mechanismu” jsme hovořili už v minulosti, kdy jsme psali o ojetinách, jejichž koupí už neproděláte, a zčásti také později, kdy jsme k původním sedmi přidali dalších třináct. Dnes tu máme 10 dalších, možná zajímavějších; všechna tato auta jsou svým způsobem žádaná.
K prvním pěti z nich přidáváme i grafy vývoje cen použitelných kusů v posledních letech, který ukazuje, jestli u daného auta už nastal zlom směrem k růstu cen, nebo k němu teprve směřuje - v druhém případě to odborníci na vývoj cen klasických vozů očekávají právě v tuto chvíli. Ceny nejsou průměry ani částky potřebné na koupi nejlevnějších kusů, protože spousta těchto aut se dá koupit za pakatel ve stavu, kdy potřebují kompletní renovaci, o to hodnotnější informací ale jsou.
Ford Mustang GT 5. generace
Mustang tu je s námi dekády, ale do čtvrté generace šel designově se zbytkem světa. V páté generaci začal hrát na retro notu a sklidil s tím obrovský úspěch. Prodaly se jich houfy, takže jsou jich houfy také na trhu ojetých aut, ovšem ne Evropě. Tady už se pokles cen právě této generace má v dohledné době zastavit, výrazně pod 300 tisíc by se částky žádané za lepší osmiválcové verze dostat neměly.
Mercedes-Benz 280 SE (W116)
Staré Mercedesy jsou pořád slušně ceněné, ovšem Sonderklasse ze 70. let v poslední době na ceně trochu tratí. Má to ale být vhodnou příležitostí ke koupi, neboť další pokles už není očekáván, naopak mají ceny výhledově znovu vzrůst. A pokud bude v dokonalém stavu, ani nebudete vypadat jako delegace z Rumunska.
Mini Cooper 1300
Mini bývala malá, levná, rodinná auta. Jenže v posledních verzích původního mini to jsou taky celkem schopné kapesní rakety, a to zejména kvůli nízké hmotnosti. V posledních dvou letech tak začaly ceny třináctistovek vyrobených mezi léty 1996 a 2000 povážlivě růst. Tahle auta už jsou mimo jiné vybavená airbagem řidiče, takže to nejsou zase takoví starci, jakými se zdají být.
Porsche 911 (996) Carrera Cabriolet
Nenáviděná generace 996 je z ikonické 911 to poslední, co relativně chudému fanouškovi zbylo, pokud si nestihl koupit 964 nebo 993. Ty už totiž na ceně vzrostly, nyní jsou na řadě 996, i se svými podivnými světly, lacině působícími tlačítky v interiéru a ložiskem IMS, které se rádo zadírá. Jízdní vlastnosti jsou ale pořád špičkové. Ceny i u verze s plátěnou skládací střechou zatím klesají, vývoj se ale právě nyní má otočit.
Volkswagen Golf I Cabrio
V první generaci Golfu přišlo nejen GTI a GTD, ale také verze s plátěnou skládací střechou. Má sice nevzhledný ochranný rám za předními sedadly, ale je to skutečné retro a lidé se za vámi budou ohlížet. Nejen fanoušci starých produktů VW Group. Nejlepší doba na koupi už byla, ceny ale mají potenciál dále růst, zejména u kousků v dobrém původním stavu a bez úprav.
Dalších pět starších aut, na kterých už neproděláte, telegraficky
Aston Martin DB7
Cena ve slušném stavu: 26 000 Eur/673 400 Kč
BMW Z3 Roadster
Cena ve slušném stavu: 9 700 Eur/251 230 Kč
Citroën C6
Cena ve slušném stavu: 6 000 Eur/155 400 Kč
Ferrari Mondial
Cena ve slušném stavu: 23 900 Eur/619 010 Kč
Maserati 3200 GT
Cena ve slušném stavu: 15 900 EUR/411 810 Kč
Zdroje: Classic Data, Auto Bild Marktbeobachtung
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 10 hodinami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nejnovější články
- Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
před 4 hodinami - Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
před 6 hodinami - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
před 7 hodinami - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
před 9 hodinami - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 10 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva