Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
10 Porsche, jejichž koupí už můžete jen vydělat. Některá jsou docela levná
27.1.2018 | Mirek Mazal | Přidat příspěvek
Uložit peníze do auta, s nímž si zároveň skvěle sjedete, je pro fandu rychlých kol to nejlepší. Přesně to můžete udělat s těmito deseti Porsche.
Automobily značky Porsche jsou známé svým výjimečným jízdním projevem a schopností vtáhnout řidiče do děje. Svedou to jako málokteré jiné, vedle toho ale mají díky historii značky a z ní vyplývající image ještě jednu nespornou výhodu - neztrácí hodnotu tak rychle, jako vozy jiných značek.
Pokud si dnes koupíte třeba 911 GT3 s manuální převodovkou, na ceně bude ztrácet pomaleji než jiné vozy v podobné cenové hladině. A vzhledem k výjimečnosti tohoto modelu i očekávané vzácnosti této specifikace se klidně může stát, že se jednou bude prodávat dráže než dnes. Je to jistě dobrý tip na koupi, ale... potřebujete na ni nejméně 4,25 milionu Kč, což z něj v dělá volbu pár jednotek Čechů za rok. Nemluvě o tom, že kdyby o tento vůz mělo zájem více lidí, stejně se nedostane na všechny.
Naštěstí se nemusíme fixovat jen na poslední novinky, v historii Porsche vznikla spousta aut. A někdy i takových, která lidé zase tak neadorovali a jejichž ceny postupně klesaly. Někdy padly až k samotnému dnu, někdy se jejich propad zastavil dříve, tak jako tak se s odstupem času stala buď více ceněnými nebo prostě padla tak nízko, že už více padat nebudou. Přesně na takové se dnes zaměříme.
Vybrali jsme 10 modelů, které udělají radost řidiči - a někdy i egu -, jejichž ceny na trhu ojetin se podle analytiků budou pohybovat už jen směrem vzhůru. A přidali jsme také informaci, za jaké peníze se dnes dají koupit nejlevnější slušné kusy. Některé jsou relativně drahé, najde se ovšem i dost takových, které pořídíte za nízké statisíce nebo dokonce desetitisíce korun. Dost bylo slov na úvod, tady jsou.
Porsche 912
Porsche v nejčistší podobě bylo určeno pro puristicky zaměřené motoristy s nižším rozpočtem. Čtyřválcové sportovní auto z let 1965-1969 sloužilo jako vstupní model pro méně movité klienty nebo ty, kteří chtěli Porsche, ale vrcholná 911 jim z nějakého důvodu neseděla. Byla levnější a na ceně dlouho jen klesala. Dnes nejlevnější Porsche 912 z konce výroby vyjde přibližně na 340 000 Kč a levnější už nebude.
Porsche 914
Následovník po 912 neoplýval krásou a výkonem. Porsche je známé svojí siluetou, proto by málokdo řekl, že 914 je klasický produkt ze Stuttgartu s narůstající hodnotou. Byl prvním Safety Carem v závodech Formule 1, debutoval ve Velké ceně Kanady v roce 1973. Dvoumístný roadster vznikl ve spolupráci s Volkswagenem jako náhrada lacinějšího vstupního modelu. Spolupráce dvou automobilek nebyla správnou volbou, protože 914 patří mezi nejméně úspěšné produkty automobilky. Po letech opovržení hodnoty začínají stoupat, inzerce ukazuje hezké kusy za cca 370 000 Kč.
Porsche 911 Targa (964)
Porsche 964 bylo první svého druhu s volitelnou automatickou převodovkou Tiptronic a možným pohonem všech kol. Karoserie prošla revizí tvarů, aby se auto zalíbilo širokému publiku. Prodávaly se verze kupé, kabriolet nebo targa. 964 Targa byla poslední generací s manuálně vyjímatelným panelem střechy. Levná nebyla nikdy, vyloženě vyhledávaná ale také ne. Za pojízdný kus do sbírky dnes zájemce musí vyplatit minimálně 1 100 000 Kč, prodá jej ale jedině dráže.
Porsche 924
Po celá léta bylo nejlevnější vstupenkou do klubu klasických Porsche. Není to dlouho, co se dala řada 924 sehnat za pár desítek tisíc korun českých. Loňské oslavy 40 let transaxle (motor vepředu a převodovka u zadní poháněné nápravy) přinesly zvýšený zájem o přehlížené, extra levné kusy 924. Ceny teprve začínají zareagovat, proto se ceny nejdostupnějších rozumných exemplářů stále drží okolo 70 000 Kč. Hodnota ale už teď zvyšuje svoji laťku.
Porsche Panamera S
Dlouho očekávané oživení konceptu Porsche 989 přišlo v roce 2009 s karoserii sedan, motorem vepředu a větším úložným prostorem vzadu. Společně s SUV Cayenne mají za úkol podmanit široké spektrum nových kupců, což se i podařilo, právě kvůli tomu ale ceny těchto modelů jen padají. Pokud dnes sáhnete po první Panameře S (lze ji čas od času koupit i s manuální převodovkou), dalšího poklesu ceny už se dočkat nemáte, i když nejlevněji lze nakupovat za 740 000 korun českých.
Porsche Boxster (986)
Ústa snobů se možná ušklíbla nad lacinějším roadsterem, ale fanoušci si rychle uvědomili, že s Boxsterem dostanou vrcholnou úroveň techniky ušité po vzoru model 911 za mnohem méně peněz. Nemluvě o kompaktním vyváženějším balíčku s motorem uprostřed. Skutečně cenově dostupný způsob, jak si vychutnat přednosti Porsche vyjde na zhruba 150 000 Kč a ani tady už nemá být levněji.
Porsche 911 GT3 (997.1)
Vzhledem k rozruchu nad omezenou dostupností modelů GT3 a jejich optimalizaci na závodní okruhy, může být přítomnost v tomto seznamu překvapením. Je pravda, že ceny první generace 997 držely svoji vyšší hladinu dlouho a pevně. Porsche 997 GT3 byl první stroj, který zavedl nastavitelné tlumení PASM (Porsche Active Suspension Management). Zachovalý pojízdný rychlík cenově vyjde na asi 2 miliony korun.
Porsche 911 (řada G)
Autosalon ve Frankfurtu nad Mohanem v roce 1973 odhalil generaci G, která kompletně přešla na motor o objemu 2,7 litru - technicky je hodně podobný verzi RS. Zatímco karoserie se dočkala úvodní podstatné změny od představení série 911, do kokpitu zamířila sedadla s integrovanými opěrkami hlav, která se stala charakteristickými. Ceny nového vozu byly vysoko, dnes se dají sehnat za cenu 1 milionu korun s větším nájezdem, ale stále funkční.
Porsche 911 Carrera (996)
Předpoledním zástupcem dostupných Porsche s narůstající hodnotou je generace 996. Přelomový model, který v roce 1997 přešel od vzduchem chlazeného systému motoru ke chlazení vodou, což umožnilo zmenšit velikost motoru a zároveň navýšit výkon. Zní to jako evoluce, spolu s podivnými předními světly ale 996 příznivce značky nepotěšila. Ocenění ale pomalu přichází, včasný nákup ověřeného kousku se jeví jako dobrý nápad. Ceny začínají na 340 000 Kč, až hloupě nízko s ohledem na to, jak dobrý vůz tato 911 je.
Porsche Carrera GT
Tohle je trochu knížecí rada, ale nějakou perličku na konec jsme si nechat museli. Carrera GT má základní prvky společné se závodním speciálem u Le Mans a v časech největší slávy konkurovala nejdokonalejším vozům planety. Bylo jasné, že se stane sběratelským vozem, ale trvalo jí to hodně dlouho. Až teď se pokles cen zastavil, ne však zázračně nízko - zájemce musí mít na kontě nejméně 12 milionů Kč. Ale tato investice má své opodstatnění - jedna jde o jedinečné auto a jednak má potenciál se v budoucnu prodávat klidně za desítky milionů...
Zdroj: Auto Classics
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
před 3 hodinami - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
včera - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nejčtenější články
- Nový čínský konkurent Škody Fabia zná své první ceny. I se 192 koňmi je levnější než skutečná Fabia v základu
19.3.2024 - Bentley našlo nový diplomatický výraz pro odpor zákazníků k vnucovaným autům, odložilo elektrické plány
20.3.2024 - BMW unikly ještě lepší záběry jeho nového X, nejlépe ukazují, proč budou mít SUV značky znovu navrch
20.3.2024 - Nový Mercedes-AMG GT se čtyřválcovým motorem je další odpovědí na otázku, kterou nikdo nepoložil
20.3.2024 - Tesla Cybertruck zkusila přebrodit docela normální potok, asi metr za ním se začala rozpadat
20.3.2024
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.18. 13:04 - Truck Daškam
- BMW Divize 04.18. 12:19 - M.Z.
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 12:02 - denis
- Pneu koutek 04.18. 09:17 - Snowman000
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 04.17. 12:55 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 04.17. 12:48 - řidičBOB