Reklama

10 zvláštních zvyků řidičů: také tohle děláte s auty?

 | 165 příspěvků | 29.7.2015 Petr Miler
Reagovat

Nepřihlášený AAK

1, 3, 4, 5, 6, 9. Uff a je.. | 29.7.2015 22:05reagovat
avatar

1, 3, 4, 5, 6, 9. Uff a je to venku :-D

Nepřihlášený Martin Braun

1-5 + 10 :) A musím mít ve.. | 29.7.2015 22:08reagovat
avatar

1-5 + 10 :) A musím mít ve střední poloze ovladač vnějších zrcátek, běda jak je vpravo nebo vlevo :)

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Porry

Nekvedlám, ale jinak kde c.. | 29.7.2015 22:13reagovat
avatar

Nekvedlám, ale jinak kde co. 2 občas, 3, 4, 5, 6 hodně. 8 a 9 dost. Je to divný, vím. Ale jsem rád, že nejsem sám...

Nepřihlášený Driver

Kdo zaparkuje s koly nakři.. | 29.7.2015 22:20reagovat
avatar

Kdo zaparkuje s koly nakřivo, ten je kopyto, je to stejné jako státní na spojce. Taky zbytečná amortizace.

Hydropumpa nebo zámek na sloupku, kosti stabilizátoru a otočené pružiny, čepy řízení, řízení samotné a sloupek řízení, to vše je vystaveno tlaku a to je další amortizace a to nejsou levné díly, řekněme i na nejlevnější auto 1000€. Komu jezdí auto po pustění volantu skutečně rovně?

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený WVW

Nesnáším 1 a 2, ale vídám.. | 29.7.2015 22:20reagovat
avatar

Nesnáším 1 a 2, ale vídám to. 3-5 určitě, zbytek občas, blinkr pořád :-p +Se v autě vždycky zamykám, i kdybych mě jet za roh pro rohlíky. To asi taky nebude normální :-))

Nepřihlášený A1

často si na motorce kontro.. | 29.7.2015 22:47reagovat
avatar

často si na motorce kontroluji,jestli mám zařazenou nejvyšší rychlost

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený pavel

Znal jsem borce, který pra.. | 29.7.2015 22:53reagovat
avatar

Znal jsem borce, který pravidelně ochcával kolo svého vozu

Nepřihlášený Kostas

Čím za dal tím častěji řad.. | 29.7.2015 22:57reagovat
avatar

Čím za dal tím častěji řadím bez spojky, jen srovnávam otáčky hřídelí, abych nepočítal zuby.. Ups.. Lenost ;)

Nepřihlášený Sufurky

Reakce na: často si na motorce kontro.. | 29.7.2015 22:59reagovat
avatar

Proč když vím že nemusím moc přidávat, házím vždy nejvyšší rychlost i kdybych tam měl mít 1500 otáček? :D

Nepřihlášený Chase

Plně souhlasím s uživatele.. | 29.7.2015 23:18reagovat
avatar

Plně souhlasím s uživatele Driver, parkování s vytočenými koly je ptákovina a autor článku by si měl asi osvěžit jak funguje přední náprava.

Pokud pominu důvody zmíněné uživatelem Driver, tak už třeba jen při stání v řadě srovnanými koly minimalizuji poškození vozu v případě, kdy se o auto někdo šíkovný při průjezdu "otře"... není nic záživnějšího než tam, kde by jinak byly odřeny jen vrata, řešit vyrvaný rameno z rámu i s tlumičem a to jen proto, že koumes co parkoval, nechal kola v plným rejdu...

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený matte

6, 5, 3 | 29.7.2015 23:23reagovat
avatar

6, 5, 3

Nepřihlášený creepsy

Neustále si srovnávám zpět.. | 29.7.2015 23:26reagovat
avatar

Neustále si srovnávám zpětné středové zrcátko

Nepřihlášený Petr

často kontroluju páčku svět.. | 29.7.2015 23:31reagovat
avatar

často kontroluju páčku světel jestli mám fakt rozsvíceno.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Lubosh

Světla taky kontroluju :-D | 29.7.2015 23:39reagovat
avatar

Světla taky kontroluju :-D

Nepřihlášený Reddwarf

Neviem či som jediny ale p.. | 29.7.2015 23:41reagovat
avatar

Neviem či som jediny ale pokial by som nechal kolesa vytočene po zaparkovani tak pri najbližšej jazde by po pusteni volantu auto nešlo rovno :-D (staršie auto)

Nepřihlášený Roman

Vytočená kola při parkován.. | 29.7.2015 23:51reagovat
avatar

Vytočená kola při parkování nenechávám z jednoho důvodu !! Když jsou kola natočená, zbytečně zůstávají natažené manžety polos a homokinetických kloubů které díky tomu rychleji odchází. Pak se např pod manžetu homokloubu dostane prach a šup můžeme jít měnit do servisu

Nepřihlášený Johny

Proč je tady každej druhej.. | 30.7.2015 00:00reagovat
avatar

Proč je tady každej druhej článek okopčenej z Car Throttle, to nedokážete něco vymyslet sami?

Nepřihlášený Palkio

niektoré sú charakteristic.. | 30.7.2015 00:01reagovat
avatar

niektoré sú charakteristické aj na mňa... ale podobne ako bolo písané, že sa ľudia pohrávajú s čudlíkom na ručnej brzde, ja sa zvyknem pohrávať s tým krúžkom na spiatočke, keď stojím na križovatke... párkrát sa mi kvôli tomu stalo, že namiesto jednotky som skoro zaradil tú spiatočku keď som sa chcel rozbehnúť :D našťastie sa to nestalo a už na to dávam radšej viac bacha :D

Nepřihlášený

když jsem měl auto s manua.. | 30.7.2015 00:08reagovat
avatar

když jsem měl auto s manualni klimatizací tak jsem po vypnutí motoru snížil ventilator na nejnižší otáčky.....

kola vytočená pri parkování nechávám pouze v garáži, protože je o dost složitější pro zloděje dostat auto z garáže....

Nepřihlášený ty

Já si dávám pod spojkový p.. | 30.7.2015 00:57reagovat
avatar

Já si dávám pod spojkový pedál do dvoutřetin napuštěnou petku vodou. Pedál spojky se pak rychleji vrací a šetřím tím lamely ve spojce.

Nepřihlášený Max

Keď parkujem v kopci, vždy.. | 30.7.2015 01:06reagovat
avatar

Keď parkujem v kopci, vždy vytočím kolesá smerom k obrubníku.

Naučil som sa to od Kanaďanov, kde je na to predpis, rovnako ako v niektorých štátoch USA.

Nepřihlášený rock

Kola srovnávám kvůli tomu,.. | 30.7.2015 05:57reagovat
avatar

Kola srovnávám kvůli tomu, abych při opětovném nastoupení a rozjezdu přesně věděl, v jaké je mám pozici a nemusel to zjišťovat až podle dorazu rejdu (nebo podle toho, že mi auto uhne jinam, než očekávám).

Nepřihlášený Jirka

ta devítka je na přes držk.. | 30.7.2015 06:48reagovat
avatar

ta devítka je na přes držku. Couvá se na boční zrcátka.

Zobrazit reakce..

vana

Nedělám ani jedno a dokonc.. | 30.7.2015 06:58reagovat
avatar

Nedělám ani jedno a dokonce i natočení předních kol při stání mi je úplně fuk. Autu to nemůže vadit

Nepřihlášený Antesdeabrir

...v některých jsem se naše.. | 30.7.2015 07:42reagovat
avatar

...v některých jsem se našel a přidávám srovnané výdechy klimatizace ;)

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený shmack

Nedání směrových světel při.. | 30.7.2015 08:14reagovat
avatar

Nedání směrových světel při změně směru a především při objjíždění překážky, především kol je hrozný nešvar mnohých řidičů! To není zvláštní zvyk, to je porušení pravidel silničního provozu. Každý má SUV a za ním jedoucí řidič skrz nevidí a musí spoléhat na řidiče jedoucího před ním.

Docela mě dostal názor diskutérů srovnávat kola, abych chránil díly přední nápravy. Ocenil bych na toto téma nějaký podrobný rozbor, třeba v samostatném článku. Jezdím sice v obyč Fabii, ale považuji se tak trochu za petrofila a není důvod likvidovat auto víc než musím. Retardéry se zastavením a na jedničku nejezdím, to musí náprava zvládnout (trefený výtluk je nesrovnatelně horší náraz na který je auto konstruováno), proto mi nesedí to stání v rejdu na zvýšené opotřebení. JInak souhlasím s vytočením kol k obrubníku, dělám to při stání v prudkém kopci a nebo na sněhu a ledu. Některé uvedené zvyky jsou pozůstatkem na doby, kdy jsme jezdili v autech, která měla technické mouchy ať už konstrukční nebo opotřebením či nedostkem dílů. Například když vím, že mi zlobí zámek u spolujezdce, tak musím obejít auto a zatáhnout za kliku. Samozřejmě, jedu s tím co nejdříve do servisu, ať v očích ostatních nevypadám, jak exot.

Pavel

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Snowman000

1, 3, 4, 7, 8...tempomat n.. | 30.7.2015 08:28reagovat
avatar

1, 3, 4, 7, 8...tempomat nastastie nepouzivam, lebo inak by na mna sedela aj 5.

Dalsie co mam, tak v pripade ak idem sam, tak sedacka spolujazdca musi byt nastavena +/- tak ako moja :)

Kazdopadne na byvalom Passate ma neskutocne vytacalo, ze jeden spatak bol vacsi jak druhy :D

nikoloki

1 - víceméně nemám ani ten.. | 30.7.2015 09:14reagovat
avatar

1 - víceméně nemám ani ten neutrál (Lexus hybrid drive); 2 - ruční brzdu nemám; 3 - keyless entry, vidím sklopená zrcátka; 4 - teplotu neřeším; 5 - tempomat se mi nastavuje na násobky 5; 6 - dovření oken neřeším; 7 - s otevřenými okny nejezdím; 8 - kola zásadně rovnám, snad jedině v kopci bych je stáčel k obrubníku; 9 - neotáčím se - couvací kamera; 10 - spojku nemám; Bonus - blinkry důsledně používám.

Zobrazit reakce..

nikoloki

Reakce na: ta devítka je na přes držk.. | 30.7.2015 09:15reagovat
avatar

Couvá se na couvací kameru ;-) …

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Tip

Zatahování ruční brzdy na.. | 30.7.2015 09:22reagovat
avatar

Zatahování ruční brzdy na červenou není až tak zbytečné, horší je stání na brzdě oslňování dalších řidičů brzdovými světly. A hlavně když někdo na tu červenou nedobrzdí a narazí zezadu, tak noha řidiče prý může sklouznout z brzdového pedálu a auto bez ruční brzdy se tak po nárazu rozjede a vjede neřízeně do křižovatky. Zatažená ruční brzda tomu prý zabrání a je tak mnohem bezpečnější.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený ľuboš

Reakce na: Kdo zaparkuje s koly nakři.. | 30.7.2015 10:08reagovat
avatar

Napr.mne ide riešiť rovno.

Nechápem, AKO sa Ti môže niečo pokaziť, keď máš kolesá vytocene von.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený beda

Reakce na: Couvá se na couvací kameru.. | 30.7.2015 10:10reagovat
avatar

couvání na kameru je fajn, ale jsou lidi co po přesednutí do jiného auta couvají na rádio a diví se proč to neukazuje.

Nepřihlášený Quebe

Z vyjmenovaného se přiznáv.. | 30.7.2015 10:14reagovat
avatar

Z vyjmenovaného se přiznávám k neustálému kontrolování zamčených dveří. Navrch bych přidal srovnávání výdechů klimatizace a to, že obě přední sedačky musí být ve stejné poloze - nesnesu aby jedna byla víc vepředu nebo vzadu nebo měla jiný sklon opěradla, furt to po spolujezdcích musím rovnat :D

Nepřihlášený Alexander

SUPER ČLÁNOK!!! Dobre ma t.. | 30.7.2015 10:17reagovat
avatar

SUPER ČLÁNOK!!! Dobre ma teda pobavil.

Mám 23 ročné auto vo vynikajúcom stave (starám sa) a zlozvykov mám teda fakt dosť.

Moje sú 1,2,3 (nemám centrál, ale 2-3 krát kontrolujem dookola celé auto), 6 (niekedy), 7 (niekedy), 8 a 9. Ďalšie moje sú napríklad sedadlá predné zarovno, páčku svetiel (hlavne keď zelenáči idú predo mnou alebo oproti mne. Tempomat nemám, ale keby som ho mal, určite nastavujem na celé čísla :D

Nepřihlášený Oldass

Reakce na: Napr.mne ide riešiť rovno... | 30.7.2015 10:43reagovat
avatar

Třeba prachovky na poloosách se mnohem více namáhají.

Nepřihlášený jirik

3,4,7.. neustale.. hlavne.. | 30.7.2015 12:18reagovat
avatar

3,4,7.. neustale.. hlavne ty okna jsou ale nekdy trochu o hubu, hrat si s tim nekde v provozu.. pozornost je pak na nule

Nepřihlášený Autař

Nesrovnaná přední kola u z.. | 30.7.2015 14:50reagovat
avatar

Nesrovnaná přední kola u zaparkovaného auta jsou nejen nepěkná, ale ještě hrozí, že mi "vyklobené" kolo někdo poškodí svým autem. Jinak nemám rád, když u odstaveného auta jsou hodně odlišně nastavené výdechy klimatizace a také přední sedadla (podélně, sklonem opěradla i výškou opěrky by měla být nastavena podobně).

Nepřihlášený Chupachups

Reakce na: Kdo zaparkuje s koly nakři.. | 30.7.2015 15:44reagovat
avatar

No jenom pro zajímavost, Lancia gamma z 80let měla problémy s motorem, u kterého rád přeskakoval rozvodový řemen v případě, že se startovalo s koly v plném rejdu. Protože mimo jiné poháněl i posilovač řízení. A v plném rejdu byl moc namáhán. :D

Nepřihlášený Petr Š.

Pořídili jsme si novou Alh.. | 30.7.2015 19:15reagovat
avatar

Pořídili jsme si novou Alhambru a velmi mě sere to, že inženýři z VW nebyli schopni zařídit aby kolečko Standby/hlasitosti MMI rádia mělo volitelnou polohu kolmou. Takto má polohy v "11:55" a "12:05".

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Břetislav Černík

Kola také většinou mimo st.. | 30.7.2015 20:25reagovat
avatar

Kola také většinou mimo stání v kopci rovnám na +- do půlotáčky volantu. Vytočení mění vertikální úhel kola vůči silnici, trvale působí síly na táhla atp. těsnicí gumy jsou dlouhodobě zbytečně stlačené nebo natažené. A pak o plně vybočené kolo se dá dost dobře zakopnout.

Nepřihlášený Typhoon

Ráno se jdu přihlásit na t.. | 30.7.2015 21:16reagovat
avatar

Ráno se jdu přihlásit na terapii. Víceméně trpím úchylkou č.2,3,4,6,7. S osmičkou taky, ale mám racionální důvod. Kola rovnám nejen kvůli táhlům atd, ale kvůli tomu, že se pneumatiky ve velkém rejdu kvůli náklonu zavěšaní deformují. Navíc, při rozjezdu vím, kterým směrem auto pojede.

Nepřihlášený

mě vytáči ti co parkují na.. | 30.7.2015 21:45reagovat
avatar

mě vytáči ti co parkují na couvačku... těm bych bral řidičáky. To že pak vystřelí z parkovacího místa je také k poděkování

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Ray

Reakce na: Kdo zaparkuje s koly nakři.. | 30.7.2015 21:48reagovat
avatar

Nevím, jak velké kopyto je člověk, který nechává kola vytočena schválně a to z důvodu bezpečnostního při parkování v kopci. Není to žádný nesmysl, ba co v některých státech USA či Kanady to dokonce předpis a opačný způsob, tedy parkování s koly rovně, je pokutován ;-)

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený jege

Tak opření se o sedadlo sp.. | 30.7.2015 22:30reagovat
avatar

Tak opření se o sedadlo spolujezdce je naopak logické a plně racionální chování. Tělo se zafixuje a hlava i levá ruka jsou lepé a nezávisle od sebe pohyblivé.

Zobrazit reakce..

m.z.

Reakce na: Nevím, jak velké kopyto je.. | 30.7.2015 22:42reagovat
avatar

Takhle se to praktikuje i u náklaďáků.

Nepřihlášený Míra

Reakce na: mě vytáči ti co parkují na.. | 30.7.2015 23:18reagovat
avatar

Tak to já nemám problém zacouvat do parkovacího místa, dělám to hlavně když nemám v plánu do kufru něco nakládat.Ono totiž zacouvání značně eliminuje poškození spodní části předního nárazníku o obrubník, zadní nárazník přeci jen tak nízko nad cestou nebývá.

Nepřihlášený Ondra S.

Tak v autě ani nevím, tam.. | 31.7.2015 00:14reagovat
avatar

Tak v autě ani nevím, tam si nic moc nevybavuji, možná to bude tím, že s ním v poslední době jezdím tak málo, že se mi kazí nafta v nádrži a potom to blbě jede.

Co se týče zamykání, tak spíš než auto se vracím kontrolovat zamčení garáže, ale hlavně když mně někdo u toho rozptyluje, třeba hovorem a já to dělám tak nějak automaticky.

Na motorce ale mačkám čudlík na vypínání blinkrů, protože na motorce se blinkry nevypínají automaticky, ale vždy zase jen ručně, takže to má určité opodstatnění. Také občas kontroluji zařazení nejvyšší rychlosti, protože tam není digitální ukazatel zařazené rychlosti, těch rychlostí je tam 6 a rozestupy mezi nimi nejsou tak velké jako v autě.

Nepřihlášený eddie223

Když hledám odbočku nebo m.. | 31.7.2015 03:02reagovat
avatar

Když hledám odbočku nebo mám pocit že jedu špatně, automaticky musím ztišit rádio. Sice to na to nemá žádný vliv ale dělám to :-D

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Ernie

Moj otec kvadla, ci ma zar.. | 31.7.2015 06:32reagovat
avatar

Moj otec kvadla, ci ma zaradeny neutral (to je asi dost normalne, ako zistujem)...ale za jazdy zas kazdu minutu saha na radiacu paku, asi ze ktory stupen tam ma zaradeny :)

Nepřihlášený FX

Tak občas si trochu zakved.. | 31.7.2015 08:16reagovat
avatar

Tak občas si trochu zakvedlám, zamykám natřikrát a někdy si i za kliku zatáhnu (sichr je sichr, že jo :-) ).

S tou ručkou je to u mého Roomsteru 1,2 HTP tak, že se mi při naložení zdá, že to netáhne. Tak zkusím, jestli to není zataženou ručkou. A není... :-D S čudlíkem si sem tam trochu pohraju, ale výjimečně. :-)

Kola nerovnám, ale volant mám rád se znáčkem ve správné poloze. A když tankuju, musí to být přesně na koruny, žádné halíře. :-)

Nepřihlášený Momors

Super článek. Jinak já mám.. | 31.7.2015 08:27reagovat
avatar

Super článek.

Jinak já mám takový ojedinělý zlozvyk, na který mě upozornil až jeden kolega, co jsem ho vezl. Při couvání si ztlumuji rádio... asi abych lépe viděl.. :D

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Gofry

Otvárať okno rovakej poloh.. | 31.7.2015 11:38reagovat
avatar

Otvárať okno rovakej polohy nemusí byť nezmysel - môže to znížiť hluk. Čo však robím ja, že okná mám len v troch polohách - buď kompletne zatvorené, kompletne otvorené, alebo otvorené tak, aby hrana skla (predné sklo) bola zarovnaná s miestom kde sa stĺpik dverí spája s dverami. Dokonca už na okno nemusím ani pozerať keď ho sťahujem, ale trafím to automaticky a zadné k tomu dorovnám tiež bez pozerania.

Kolesá mám pri parkovaní rovno preto, že po zacúvaní sa vždy ešte trochu posuniem dopredu aby som bol cca rovnako vzdialený od auta predo mnou aj za mnou.

Objímanie sedadla spolujazdca pri cúvaní je veľmi praktická vec pretože umožňuje lepšie a pohodlnejšie sa vytočiť. Cúvanie na zrkadlá je omnoho pomalšie pretože človek nevníma celý priestor za autom ale iba jednu stranu. Takže ak sa človek díva do ľavého a z pravej strany tam vbehne decko/pes/..., tak ho zrazí a ani to nezaregistruje.

Nepřihlášený Michal

Cvakání čudlíku na ručce -.. | 31.7.2015 13:14reagovat
avatar

Cvakání čudlíku na ručce - to bylo moje - než mi ti smradi dali do mého nového auta elektronickou :-/

Nepřihlášený MK

s tím parkováním to je pře.. | 31.7.2015 13:40reagovat
avatar

s tím parkováním to je přeci běžné, když je potřeba mít celkový nadhled nad pozicí auta, třeba v terénu

Nepřihlášený petrib

Reakce na: Kdo zaparkuje s koly nakři.. | 31.7.2015 14:03reagovat
avatar

Vytočené pneu taky přitahují některé čtyř nohé značkovače. Děkuji nechci!

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený mackie

Při přechodu z manauálu na.. | 31.7.2015 18:59reagovat
avatar

Při přechodu z manauálu na automat a nazpátek vznikají docela nebezpečné zlozvyky. Levá noha se u automatu nudí a má tendenci sešlápnout první pedál zleva, což je brzda. Pokud tedy auto začalo před vámi bezdůvodně brzdit, nemusí se pokaždé jednat o vybržďovače. Je to další důvod pro to držet si aut před sebou bezpečný odstup.

Pokud má člověk odježděno něco na manuálu, tak není problém s přechodem z automatu. Pouze při zastavování se mi někdy stalo, že jsem nevymáčkl spojku a divil se, proč motor zdechnul.

Ještě k těm blinkrům, málokdo je dává skutečně včas, tj. ještě než začne brzdit. Někdy záměrně nedávám pravý blinkr po objetí překážky, pokud je v blízkosti odbočka vpravo, protože pro auta na vedlejší to může vyvolávat dojem, že chci odbočit. Ale stejně mám pocit, že pro některé značky aut jakoby povinnost dávat blinkr neplatila...

Nepřihlášený Dejw

Reakce na: často kontroluju páčku svět.. | 1.8.2015 06:53reagovat
avatar

Jelikož jsem řidič z povolání, velice často si kontroluji packu zapnutych světel. Zvláště když zahlidnu hlídku policie.....za 10 km to mohu udělat i 3x...... Co se týče dvouzonove klimatizace tak samozdrejme že musí být na stejných číselných hodnotach a hlasitost rádia nesmí mít zvláštní číslo! ;D ... Šťastnou cestu a kolama dolů. Dejw

Nepřihlášený Petr

Otázka tu ale u mě zní: "J.. | 1.8.2015 07:04reagovat
avatar

Otázka tu ale u mě zní: "Jsem normální, když nemám žádnou úchylku z výše uvedených?" Asi bych měl zaskočit k lékaři. :-)

Nepřihlášený josephko

Reakce na: často kontroluju páčku svět.. | 1.8.2015 18:08reagovat
avatar

Ak by si náhodou nevedel, dá sa za pár drobných namontovať automatické zapínanie svetiel. :-)

Keď si kúpim auto, je to vždy prvá vec, ktorú si dám dorobiť - ak sa to nedá nastaviť softwarovo...

Nepřihlášený josephko

Reakce na: často kontroluju páčku svět.. | 1.8.2015 18:15reagovat
avatar

Mňa v autoškole učili cúvať podľa zrkadiel...

Na 2-3 sekundy sa otočím jedine vtedy, keď cúvam pozdĺžne medzi 2 autá, aby som videl, ako ďaleko som od obrubníku a či mám auto zarovnané s autom za mnou...

Doteraz som si myslel, že aj ja mám množstvo obsedantných úchylok, ale čo sa týka auta, tak sa ma netýka nič z popísaného...

Vyrovnávanie kolies na preplnených parkoviskách sa mi však zdá normálne - zvlášť ak parkujem dopredu. Pri cúvaní sa potom nemusím obávať, že ak by mi náhodou trochu ušla spojka, tak to napálim do susedného auta. Ale nejako zvlášť to neriešim - volant totižto zamykám...

Nepřihlášený Honza

Reakce na: Zatahování ruční brzdy na.. | 3.8.2015 18:33reagovat
avatar

Tak vole, budeš dělat někomu zeď? :-D při nárazu se nebrzdí!! Vem si že sedíš ve Sparku a ramuje Tě Pajero :-D chci Tě vidět jak ho usilovně brzdíš :-D ještě sem tam viděl nějakou reaki na vytočené kola, na většině aut se rameno z rámu nevytrhne, když už se má něco stát jde z nápravnice. Rám má dnes tak málo aut, že o nich asi ani nevíš

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Pavel

Kamarád kvedlá, ale napros.. | 4.8.2015 11:21reagovat
avatar

Kamarád kvedlá, ale naprosto neuvěřitelně často.

Jeden zlozvyk mi tu chybí, naprosto mě vytáčí a setkávám se s ním často u řidičů autobusů - neustále ubírání a přidávání plynu. Někteří to klidně dělají klidně i do kopce a naprosto pravidelně, hned za sebou, celou trasu. Šílený!

Nepřihlášený Leoš

U automatu brzdím levou ,.. | 4.8.2015 12:47reagovat
avatar

U automatu brzdím levou , mám to od doby kdy jsem měl zlomený kotník na pravé noze... a je to v pohodě. U manuálu při vyřazování z kopce někdy nepoužívám spojku, pěkně s citem posunu řadičku na N v otáčkách kdy už motor netáhna , ale ani nebrzdím motorem.

Nepřihlášený Honza

8 ale vždycky si při srovn.. | 4.8.2015 13:57reagovat
avatar

8 ale vždycky si při srovnávání popojedu a to proto aby se mi neničily gumy. a občas i 9 ikdyž to jsem nedělal už hoooodně dlouho, spíš couvám Lambo stylem otevřu si dveře a koukám venkem :-D

Nepřihlášený Petr

Největší zlozvyk v ČR je,.. | 4.8.2015 15:14reagovat
avatar

Největší zlozvyk v ČR je, že všcihni jedou v levém pruhu (nebo prostředním při tříproudé dálnici) a nikdo prostě neuhne....

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Tip

Reakce na: Tak vole, budeš dělat něko.. | 4.8.2015 16:27reagovat
avatar

Ta zatažená ruční brzda z auta zeď neudělá, jen se po nárazu ze zadu posune, trochu pomačká ale nepojede dál. Je lepší se jen trochu posunout i se zabržděnými koly anebo vjet neřízeným nezabržněným autem do křížovatky např. rovnou pod rozjetý kamion?

Nepřihlášený Loofast

Kola rovne blbost nejsou,.. | 5.8.2015 11:54reagovat
avatar

Kola rovne blbost nejsou, moje devatenactky dost vycuhuji mimo auto. Často parkuju v centru Prahy kde se bojím, ze mi je nějaka dodávka nebo popelari odrbou. Je zbytečný mit je mimo osu auta přece!

Nepřihlášený Advice

Ja mam ford mondeo 2002 a.. | 5.8.2015 12:56reagovat
avatar

Ja mam ford mondeo 2002 a tam je krouzek na zarazeni zpatecky tesne pod havou radici paky. s tim krouzkem si furt hraju :D

Nepřihlášený Boris

Kromě 7 a 4 všechno ? | 5.8.2015 13:32reagovat
avatar

Kromě 7 a 4 všechno ?

Nepřihlášený Tom

Reakce na: Nevím, jak velké kopyto je.. | 5.8.2015 14:49reagovat
avatar

Souhlas, děkuji.

Nepřihlášený George

1,8,9 a k těm kolům bych d.. | 5.8.2015 18:16reagovat
avatar

1,8,9 a k těm kolům bych dodal já je třeba rovnam jen tam kde stojí auta na obou stranách a je mezi nimi úzká ulice tak aby nepřekáželi

Nepřihlášený ridic

neustala kontrola svetel.... | 6.8.2015 08:19reagovat
avatar

neustala kontrola svetel..

Nepřihlášený slimak

Reakce na: mě vytáči ti co parkují na.. | 6.8.2015 12:53reagovat
avatar

Co je špatného na parkování na couvačku?

Podle mě je to jediný správný způsob, pokud nepotřebuju do kufru. Přijedu-li k volnému stání, mám dobrý přehled o místě a okolí. Když pak vyjíždím normálně popředu, též dobře vidím, narozdíl od vycouvání. Mmch, v případě potřeby rychlého opuštění místa (havárie, stíhání bezpečnostní službou či policií, apod.) odjíždíte v podstatě okamžitě.

Nepřihlášený Petr

tak já když jedu po státov.. | 6.8.2015 21:15reagovat
avatar

tak já když jedu po státovce delší dobu a mam před sebou odbočku ze státovky a vidím za sebou a před sebou veliký provoz tak pro jistotu dávám probliknou třikrát výstražné blinkry a třikrát brknu o brzdový pedál, tím předcházím tomu aby mě zezadu někdo nenaprc........ a zrovna tak požívám výstražné blinkry při couvání z parkovacího místa u OD.

Nepřihlášený Wenca

To já musím mít naprosto s.. | 6.8.2015 23:01reagovat
avatar

To já musím mít naprosto simetricky srovnané výdechy klimatizace. :D

Nepřihlášený easy

Reakce na: ta devítka je na přes držk.. | 7.8.2015 18:22reagovat
avatar

hehe na spatak , otoceny alebo rovno cez otvorene dvere cumi dozadu :D to som videl aj na osobaku...

Nepřihlášený easy

Reakce na: Vytočené pneu taky přitahu.. | 7.8.2015 18:24reagovat
avatar

potom clovek rozmysla ci to tecie brzdova alebo to ostal pes :D

Nepřihlášený Klobouk

Asi to není až tak úplně z.. | 7.8.2015 19:57reagovat
avatar

Asi to není až tak úplně zvyk, ale občas si v autě nesundám čepici. Např. v létě ji nemám kam odložit, protože konkrétní auto nemá vhodný prostor pro odloženou kšiltovku. Nebo v zimě nechám čepici na hlavě do doby než se auto ohřeje na nějakou nemrznoucí teplotu.

Nepřihlášený Kuban

vytočená kola? nesmysl...... | 8.8.2015 09:44reagovat
avatar

vytočená kola? nesmysl.... Jde o to kde a kdy, podélně zaparkovaná auta na rovince určitě není vhodné místo k vytočeným kolům, právě kvůli případným volům co ti naberou kolo, ale právě třeba při parkování z prudkého kopce podélně, se stočenýma kolama k obrubníku, není knowhow Kanaďanů, ale všech těch co mají zkušenost v zimě s tím, že když ti někdo do auta šťouchne tak ti klidně i zabržděné ujede z kopce dolů. takhle se sekne do ubrubníku. Nicméně když někdo nechá vytočená kola o půl max jednu otáčku, pak není důvod dělat vědu. Ale plný rejd, to už od oka prostě bije do očí skoro kdekoliv...... Jo a ty nesmysly s opotřebením manžet přehlížím :-D větší hlouposti sem dlouho nečetl...

Nepřihlášený Kuban

A jen jedna technicka, do.. | 8.8.2015 09:53reagovat
avatar

A jen jedna technicka, do kolmého parkování se parkuje buď předkem nebo couváním... Pří parkování předkem (horší a nejčastější varianta protoze lidi couvat neumi) logicky vjíždíš s rejdem a zstavujes se s rejdem.... Nicméně když řízení nesrovnáš, jsou kola až na konci dráhy, kdy ti je nemá možnost další auto vyjizdenim jak nabourat..... Riziko je jen pri parkovani na couvacku, kdyz nechas kola vytocené s cumákem ven, to pak vyjizdejici vul muze kolo nabrat.... jenze kdyz parkujes na couvacku, musis nejprve do rejdu a pak kola srovnat abys zajel, takze neni duvoid pak stacet kola....... takze kdo ma zlozvyk s rejdem at se nauci couvat na parkovisti (lepe se mu pak bude i vyjizdet)

Nepřihlášený mario

Zeslabení rádia při couvan.. | 8.8.2015 11:38reagovat
avatar

Zeslabení rádia při couvani

Nepřihlášený adblocker

Proč tu pořád musíte psát.. | 8.8.2015 15:11reagovat
avatar

Proč tu pořád musíte psát takové sračky? Jste ten nejhorší web o autech na celém internetu !!!!

Nepřihlášený wenca

Když sedim v "novějšim" au.. | 8.8.2015 15:55reagovat
avatar

Když sedim v "novějšim" autě co mají tu funkci trojtého blinkru při jednom zavazení, snažím se při předjíždění na dálnici bliknout dvakrát při vybočení a jednou při zabočení :D prostě tu páčku přidržim určitej interval. Nesmí se ale uplně docvaknout pak už to nefunguje :D:D:D

Nepřihlášený mrk

a kdybyste někdy měli poci.. | 8.8.2015 18:14reagovat
avatar

a kdybyste někdy měli pocit, že děláte zbytečnou práci - vězte, že existují lidé co montují handsfree a blinkry do vozů BMW.

Nepřihlášený Smart

Reakce na: Super článek. Jinak já mám.. | 8.8.2015 22:12reagovat
avatar

já tankuji vždy na koruny a 40 haléřů oni to pak zaokrouhlí dolů a mám 40 haléřů ušetřeno :D ale když skočí 50 natankuji o korunu víc aby to bylo zas 40 :D

Nepřihlášený MP

Kola nechávám vytocena v r.. | 8.8.2015 22:30reagovat
avatar

Kola nechávám vytocena v rejdu uz jen kvuli debilnim nudicim se mestskym policajtum s botickama - nedostanou ji tam...;-)

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený jenda

to chcipam... podle nekter.. | 9.8.2015 14:42reagovat
avatar

to chcipam... podle nekterych tady by se nejspis asi nemelo vubec zatacet abych si neopotreboval auto... parkuju vzdy tak jak zastavim kdyz jsem s umistenim spokojeny... a je mi fuk jak jsou kola..... ba naopak by meli byt vytocene protoze v pripade poruchy rucni brzdy (plati hlavne pro ty exoty co tahaji jen ruck ua nedavaji kvalt) se vam auto zarazi povetsinou o obrubnik.... nebo alespon sjede jen kousek...... predstava ze mam kola blokla rovne a odejde rucka a auto se mi rojede rovne z kopce... ne díky.... radsi si o neco driv vymenim manzetu dle expertu tady..... jinak na me tedy krom reseni zatoceni kol pasuje asi snad vsecko.. tempomat nemám, ale v nakladaku jo.... ale tam jde vzdy stejne na max povolenou rychlost coz je steejne kulate cislo takze asi tak....radickou kvrdlam, s ruckou si hraju furt, jedine teda co jeste neplati na me je topeni... to nastavuji tak jak je potreba.....okna dovýrám pořád, auto taky zamikam nekolikrat i kdyz vim ze je zamcene....

Nepřihlášený jenda

a jeste se neotáčím... to.. | 9.8.2015 14:45reagovat
avatar

a jeste se neotáčím... to je nesvar neschopných ridicu..ma se couvat pres zrcatka.... od toho tam jsou...

Nepřihlášený David

Reakce na: Kdo zaparkuje s koly nakři.. | 9.8.2015 23:30reagovat
avatar

Pokud stojím z kopce, tak vždy stočím kola na pravou stranu (k obrubníku)

Nepřihlášený Dixbrno

Nic z popisovaného nedělám.. | 12.8.2015 20:41reagovat
avatar

Nic z popisovaného nedělám. Blinkr taky nevyhazuju, nechávám si jej pro další použití. Ale dávám ukazatelem směru včas na vědomí co zamýšlím nebo, že objíždím cyklistu. A to i pokud jedu se svým autem nebo s houkající a blikající sanitkou.

Nepřihlášený Franta

Doplňuji nádrž vždy na pln.. | 12.8.2015 21:07reagovat
avatar

Doplňuji nádrž vždy na plnou. Znám exota ,který do nádže nedá víc jak 10litrů ,aby mu případný zloděj neujel daleko !

Nepřihlášený Dalton

Můj problém spočívá v ostři.. | 13.8.2015 13:22reagovat
avatar

Můj problém spočívá v ostřikovači.. používám ho často, při spotřebě cca 2 l na 1000 km bez ohledu na počasí..

Nepřihlášený Michal

Reakce na: ...v některých jsem se naše.. | 13.8.2015 18:57reagovat
avatar

Tak naštěstí nedělám ani jedno. Taky asi proto že mám automat. Ale není tu docela částá věc což je nastavení výdechů topení a klimy. Já nesnáším když každý směřuje jinam :-D :-D

Nepřihlášený Tom z Ostravy

Reakce na: Když hledám odbočku nebo m.. | 13.8.2015 19:39reagovat
avatar

To dělám taky :-). Člověk je tak méně rozptýlený

Nepřihlášený loptoš

3. - kontrola zavretosti k.. | 13.8.2015 21:32reagovat
avatar

3. - kontrola zavretosti klukou je bezna, hlavne z dovodu, ze sa mi osobne stalo, ze jeden zamok sa nezavrel. Po odomknuti/zamknuti sa uz zavrel. Takze kontrolujem vzdy. Dost malych zlodejickov sa spolieha na to a skusa na parkoviskach kluky.

8. - toto nas dokonca ucili v autoskole. Ak si clovek zvykne, ze ma kolesa rovno, tak sa mu nemoze stat, ze zabudne ako ich ma a nemusi vystupovat, resp. krutit volantom, aby zistil polohu..

Nepřihlášený martin

1, 3, 5, 8, 9, 10 :D | 15.8.2015 12:23reagovat
avatar

1, 3, 5, 8, 9, 10 :D

Nepřihlášený Jirka

Reakce na: 1 - víceméně nemám ani ten.. | 15.8.2015 14:04reagovat
avatar

Přesně tak, tohle je článek o nějakým sakra starým a sakra levným autě (tj. bez výbavy).

Nepřihlášený Honza

Nechápu, co je špatné na o.. | 15.8.2015 21:11reagovat
avatar

Nechápu, co je špatné na otáčení se při couvání. Podle zrcátek couvám tak jedině s dodávkou, jinak se vždycky otočím - mám tak mnohem lepší přehled o situaci a vidím doleva i doprava. Však taky mám auto, ze kterého je dozadu dobře vidět ;)

Nepřihlášený Martin

Nekvedlám a spojku nepodp.. | 16.8.2015 10:58reagovat
avatar

Nekvedlám a spojku nepodpírám protože ji nemám. Víc jak dvacet pět let kupuji jen automaty. Manuály tolik oblíbené už snad jen v česku, :-D patří již dávno do technického muzea.

Ale co tu chybí v seznamu, je když někdo podebírá volant (zejména ženy) no to je hnus velebnosti, to raději jako spolujezdec vystoupím.

Nepřihlášený honzík

Reakce na: Couvá se na couvací kameru.. | 16.8.2015 11:08reagovat
avatar

Už jsi auto někdy propíchl o trubku na zábradlí, náš doktor už dvakrát, při dobrém postavení proti trubce je to v kameže blbě vidět (VW Tuareg)

Nepřihlášený Michal Kolb

Mnoooo, tak za mě tedy 1,2.. | 23.8.2015 00:30reagovat
avatar

Mnoooo, tak za mě tedy 1,2,3,9,10 :-D

Nepřihlášený Michal Kolb

Reakce na: mě vytáči ti co parkují na.. | 23.8.2015 00:45reagovat
avatar

Pokud nebudu nakládat do kufru, tak z 80% na parkoviště couvam! Jelikož mam mnohem lešpí rozhled při odjezdu. A také s sebou vozim vzadu děti a přeci nenecham nějakýho idiota, aby mi napálil do dveří, za kterýma sedí moje dítě!!!

Nepřihlášený Filip

u me jenom 9 :D ale hodne.. | 23.8.2015 21:15reagovat
avatar

u me jenom 9 :D ale hodne casto nadzvedavam loketni operku abych ji vratil do nejnizsi polohy :D

Nepřihlášený Josef

1. jasný, 2. tak proč nepo.. | 25.8.2015 14:33reagovat
avatar

1. jasný, 2. tak proč nepoužívat ruční brzdu na křižovatkách, když nebrzdíte provoz? osobně to nepoužívám, ale nikoho za to neodsuzuju, 3. zamykání - co je špatného na kontrole zamčení zatáhnutím za kliku, už jste slyšeli o kradení aut tím, že auto vypadá jako zamknuté a není? 4., 5., 6. jasný, 7. zkuste si někdy jet se zadním otevřeným autem a předním zavřeným víc jak 100km/h, fakt příjemné ;) 8. jasný, 9. a co když nemáte couvací senzory, 10. jasný, bonus: bohužel v dnešní době normální, nejdřív dupnout na brzdu a až potom blinkr ;)

Nepřihlášený Lubo

Okná v rovnakej rovine - a.. | 17.9.2015 13:42reagovat
avatar

Okná v rovnakej rovine - ano. Ale len v prípade, že som v aute sám. Akonáhle tam sedí spolujazdec, je mi jedno ako si otvorí okno. Ja by som ešte chcel upozorniť na dva veľmi nepríjemné momentz. A to: Keď niekto stojí na križovatke v odbočovacom pruhu a čaká na zelenú, tak načo celú tu dobu bliká smerovkou? Je to veľmi nepríjemné stáť za takým autom, ktoré mi vypaluje do očí oranžovú smerovku. Nestačilo by zapnúť blinker až vo chvíli, keď naskočí zelená a môžem sa pohnúť? A ďaľší neduh, ktorý tak trochu súvisí je, že ľudia stoja na brzde, aj keď je cesta rovná. Načo? Zbytočne to páli do očí vzadu stojacemu šoférovi. Ale samozrejme, obe pripomienky platia za tmy. Cez deň to blikanie a brzda až tak nevadí.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený MondeoMax

Okna jo :) klima je mi fuk.. | 25.10.2015 20:51reagovat
avatar

Okna jo :) klima je mi fuk a po zastavení na křižovatce vyřadím a zkvedlemám, a někdy i zařadím 1 stupeň - po určité době kdy vím že skočí zelená. Jinak Auto má 2 polohy centrálu první je zamčeno a d druhé 2x. Vždy chci 2x zamknout, ba musím :D, Jinak ano ježdění bez blinkrů tu vidívám často. Na co blikat že? a ruční brzda, tu nekontroluji, svítila by mi kontrolka ale pokaždé ji zatáhnu když zaparkuji a jdu z auta. Pásy na 100% jen sednu už je mám.

Co se mi ale občas stane je...Máme tu takovo velmi ostrou zatáčku, v podstatě se člověk úplně otočí do proti než před tím jel. Tam se mi stalo že jsem to nějak automaticky považoval za odbočku a vyhodil jsem blinkr :D ale je to opravdu zatáčka o 180°

Nepřihlášený Hugo

...k bodu č. 8. Ano, kola.. | 26.10.2015 07:39reagovat
avatar

...k bodu č. 8. Ano, kola po zaparkování vyrovnávám. Ne snad z nějakého estetické důvodu, ale proto, že jsem se poučil (byl poučen), že nechat vytočená kola po (podélném) zaparkování do řady vozidel se zkrátka nemusí vyplatit! Proč? Vytočená kola zasahovala zhruba čtyřmi centimetry na chodník (byl tam velmi nízký patník)...no a co se nestalo? Aktivní policista označil toto za špatné parkování, neboli stání na chodníku! Když jsem namítl, že ta kola vytočím (srovnám), čímž bych vyřešil "přestupek", bylo mi sděleno, že už je pozdě!!! ...zaplatil jsem 200,- a celý "rozradostněný" jsem se rozplýval nad debilitou onoho policisty...od té doby (už asi tak nějak automaticky) vždy rovnám kola... :)

Nepřihlášený

miluju odbočující auta kte.. | 26.10.2015 17:42reagovat
avatar

miluju odbočující auta které dají signál o odbočení až po odbočení

Nepřihlášený Jirek

Při řazení z 3 na 2 se kou.. | 26.10.2015 20:35reagovat
avatar

Při řazení z 3 na 2 se kouknu z okýnka do leva... vždy. Nwm proč :-)

Nepřihlášený Jirka

No s tou řadičkou to je fa.. | 27.10.2015 10:40reagovat
avatar

No s tou řadičkou to je fakt i já když stojím tak vyhodím kvalt a když je červená nebo stání delší občas se přesvědčím zda tam je neutrál, v tomto případě na brzdě nestojím ale pro jistotu trochu přitáhnu ručku, okna nijak neřeším klimošku nemám, a řidiče kteří nedávají včas vědět o změně směru jízdy bych nejraději někam nakopal... a při parkování mám kola srovnané jen v případě pokud stojím s kopce tak je stočím k obrubníku protože člověk nikdy neví co v autě povolí tak aby se vůz nevydal na cestu ulicí je takto parkování s pocitem bezpečí lepší a navíc mě to i učil instruktor v autoškole. To je tak vše :-)

Nepřihlášený Luděk

Reakce na: Nedání směrových světel při.. | 28.12.2015 07:50reagovat
avatar

Dle skutečnosti, kterou je možno denně vidět na českých silnicích jsou blinkry zbytečná hračka pro děti, buď se nepoužívají vůbec, nebo až při nebo po zamýšleném úkonu a řazení před křižovatkou, nebo odbočením je další specialita českých "střelců". Z jejich postavení před odbočením jasně vyplývá,(i když momentálně jedou se svým os.vozem), že se jedná profesionály denně jezdící s kamionem, s kterým je nutno si najíždět, t.j.odbočuluji vlevo stojím vpravo a naopak a to včetně dam v protislunečních brýlích. Lze jen těžko chápat, při často uváděné vzdělanosti české společnosti, že je takový problém pro mnohé zapamatovat si základní poučky autoškoly, že blinkr dávám včas před započetím úkonu, aby za mnou jedoucí věděl co udělám, před odbočením vlevo se řadím ke středu vozovky, i když v místě nejsou vyznačeny jízdní pruhy, ale vozovka je dostatečně široká, aby za mnou jedoucí mě mohli minout vpravo, jelikož nejsem na silnici sám a vozovka není jen moje.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Hugo B

Tak naštěstí nemám spoustu.. | 28.12.2015 15:21reagovat
avatar

Tak naštěstí nemám spoustu výbavy - takže automatická klima a teplota, tempomat... nehrozí atd.

jinak -

1 - já nedělám, ale kámoš jo a rozčiluje mě to

3 - člověk dnes dělá tolik věcí automaticky a neuvědumuje si, zda to udělal - takže zamykám auto 2y, 3x :D

6 - kontroluji zadní na pravo, ale to je ještě na švihadlo - několikrát se stalo, že bylo pootevřené... Ještě úplně neřešil důvod pootvírání

8 - já teda nevím, ale když zaparkuji do řady, tak srovnávám čumák s předchozím autem a tím se mi dají kola rovně, ale rozhodně nedělám to, že bych věděl, že jsou nakřivou a namístě dorovnal... :D

9 - parkovací senzory nemám a občas mi prostě přijde jednoduší se otočit, takže je to zrcátka a pro doladění se otočím..

Nepřihlášený Vojta

S tím srovnáváním kol při.. | 28.12.2015 18:07reagovat
avatar

S tím srovnáváním kol při parkování nesouhlasím. Kola srovnávám ne proto, že by to byla moje úchylka, ale proto, aby mi nějaký trotl, který se nedokáže vejít do mezery mezi auta nenabořil i celou přední nápravu...

Nepřihlášený Milan

Ja osobne nastavujem duáln.. | 28.12.2015 20:11reagovat
avatar

Ja osobne nastavujem duálnu klímu na trojčíslie. Napr. 21,5, 22,5, teraz v zime 23,5...Aby bol plný displejík an ovládači. ale iné ma zaujalo. Strašne veľa vodičov má totálne drbnutý zlozvyk a k tomu neracionálny. Stoja na semaforoch a držia nohu na brzdovom pedáli a majú možno minútu zapnutú smerovku. Totálni idioti. Hlavne potme.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Milan

Reakce na: Okná v rovnakej rovine - a.. | 28.12.2015 20:18reagovat
avatar

presne toto som napísal. škoda že veľa vodičov pri jazde nerozmýšľa, alebo čo je ešte horšie, nevie rozmýšľať. hlavne že má vodičák a opísal testy v autoškole.

Nepřihlášený Daniel Prokop

Zdravím, a napadlo Vás, že.. | 29.12.2015 00:37reagovat
avatar

Zdravím, a napadlo Vás, že na řízení auta postačí IQ cca 70, tudíž normální řidič potřebuje zaměstnávat zbylých 40-50 v mozku (tedy po půl minutě myšlení na cokoli už fakt neví, jestli tam měl dvojku) a zaměstnává automaticky i tělo, které bylo od přírody stvořeno k o něco více pohybům a při monotónní jízdě se svalstvo opravdu nudí..... To je zas článek....a k té teplotě...23 je moc a 21 málo.....

Nepřihlášený Tomáš

Reakce na: ta devítka je na přes držk.. | 29.12.2015 12:35reagovat
avatar

Přijde mi, couvání s otočením, naprosto v pořádku. Nevim proč by to měla být úchylka a proč na přes držku?

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený

Reakce na: Největší zlozvyk v ČR je,.. | 29.12.2015 12:44reagovat
avatar

V případě, že jedu po D1 směr Brno, kde prostřední pruh z auta vyklepe šroubky a mě zuby, tak ve volných chvílích kdy za mnou nikdo neni radši jedu v levym.

Nepřihlášený Prcek

Reknete mi kdo nebo ktery.. | 29.12.2015 14:05reagovat
avatar

Reknete mi kdo nebo ktery ocas vymysli takove clanky

Nepřihlášený včelda

Reakce na: Plně souhlasím s uživatele.. | 30.12.2015 00:48reagovat
avatar

S těmi koly je to fakt blbost, srovnávat kola se nemuselo u starých aut, kde nebyl posilovač. Dnes má posilovač každé auto a to i starší 15-20 let. Rejdit na místě je opravdu ke škodě. Dokonce v manuálu na moji mazdě 626 je napsáno, že se nemají ponechat v plném rejdu kola přes 12 vteřin, což naznačuje, že rejdit naplno prostě hydraulice nesvědčí. Navíc to zatěžuje start, startér tlačí nejen motor, ale i hydraulický čerpadlo posilovače, který jede na maximum.

Nepřihlášený dedy2

Bod 8. Přečtěte si manuál.. | 30.12.2015 08:56reagovat
avatar

Bod 8. Přečtěte si manuál k vašemu autu. Není nesmysl srovnávat přední kola. Je to doporučeno výrobcem.

Nepřihlášený David

3, 4, 7, 9 ... a přidávám.. | 30.12.2015 15:36reagovat
avatar

3, 4, 7, 9 ... a přidávám brždění do rytmu hudby. Kvůli prevenci přehřátí a zkroucení brzdových kotoučů brzdím přerušovaně. Někdy se přistihnu, že u hodně rytmické písničky brzdím právě do jejího rytmu. A u trojky zkontroluji vždy své dveře, když nechávám auto ve městě na delší dobu bez dozoru, po zamknutí (centrálním) oběhnu všechny dveře pro případ, že některý zámek selhal (jistota po předchozích zkušenostech)

Nepřihlášený Peter

Reakce na: Ja osobne nastavujem duáln.. | 30.12.2015 18:30reagovat
avatar

No já na brzdovom pedáli stať musím, lebo mám automat a než vypinat "kvalt", tak račej stojím na brzdovom pedáli. Pravda, keď už dopredu věm, že červená bude "dlhá", tak vyradim a brzové svetla zhasnu, ale v meste sa to nevypáca.

Nepřihlášený Peter

Reakce na: Ja osobne nastavujem duáln.. | 30.12.2015 18:33reagovat
avatar

Smerovku mám vypnutú a zapínam až keď ide zelená. A keď stojím v takém pruhu, že je vopred jasné, že nemožem isť nikde inde, tak vopred len 3x bliknem a potom už smerovku nezapínam.

Nepřihlášený megacruiser

Dát kola rovně při parkován.. | 30.12.2015 20:28reagovat
avatar

Dát kola rovně při parkování není nesmysl u aut s předním pohonem - pokud jsou kola hodně zatočená, ničí se gumová prachovka, která se vymačká v zatočené poloze a pokud už má něco za sebou a je steřelá, může i prasknout. Do kloubu se potom dostane bordel a zničí se.

Já osobně mám zlozvyk mít pravou ruku dost dlouho na řadící páce a neřídit dvěma rukama. Tento zlozvyk jsem si přinesl už do autoškoly a i když instruktor z toho rostl, vždy jsem vše v pohodě utočil :)

Nepřihlášený Stixiek

Inu, zlozvyků je dost. Já.. | 31.12.2015 15:18reagovat
avatar

Inu, zlozvyků je dost. Já sám stále ovládám volant jen jednou rukou, druhou mám na řadící páce... Tedy jen tehdy,jedu-li po dálnici či nějaký rovný silnici. Při nudný jízdě si kroutím vrškem řadící páky.. A nebo stále ladím rádio.

A co se týče nešvárů a zlozvyků co pozuruju na silnici..No, je sice hezký, když už někdo bliká, že někoho předjíždí,ale když se zařazuje zpět do pruhu, už to nedělá, to samý na dálnici.. Když sem už u těch dálnic, miluju ty řidiče, co jedou devadesát v levým pruhu, když pravej je celej volnej.. ( zejména okolo hlavního města ) . Večer pak miluju rozsvícený dálkový světla, když předjedu auto.. a nebo od protijedoucích..

Nepřihlášený Bubla

Reakce na: mě vytáči ti co parkují na.. | 31.12.2015 20:48reagovat
avatar

Parkování pozpátku má své důvody:

1) pokud parkuju u chodníku a budu nakládat/vykládat, tak si zacouvám, přece se nebudu zbytečně motat ve vozovce

2) pokud je úzký průjezd (např. v podzemních garážích) často popředu nelze zaparkovat bez couvnutí (prostě si nemáte kam nadjet), pak je rychlejší tam zacouvat, to se dá vždy najednou

3) při výjezdu je líp vidět, když vyjíždíte popředu, zkuste si vycouvat s Fabiií zpoza nějakého SUV

Nepřihlášený A-X-E-L

No já bych lidem doporučil.. | 1.1.2016 19:39reagovat
avatar

No já bych lidem doporučil, aby se naučili jiné věci:

1) Na dálnici a silnici pro motorová vozidla (a to i ve městě) se jezdí zásadně VPRAVO. A to i když ta komunikace má více pruhů. V jakémkoli jiném, než (zcela)pravém se jede jen při předjíždění a to na dobu nezbytně nutnou pro předjetí. Jestli je vás někdo schopen "podject", zamyslete se nad tím, zda jste byli ve správném pruhu.

Pokud ten, kdo jede vpravo před vámi, vám tam vjede, jste si jisti, že jste ho předjížděli?

2) Naučte se rozjíždět do kopce. Je opravdu nutné, aby si při naskočení zelené každý druhý ucouvl o metr? Za totáče v autoškole dávali za kolo krabičku sirek a kdo ji při rozjezdu do kopce rozmáčkl, nedostal papíry. Dnes máme daleko lepší techniku (není nutné dvěma nohama zároveň šlapat na 3 pedály) a stejně nám to nejde!

3) Když blikne zelená, stále dodržujte bezpečnou (ale ne větší) vzdálenost. Z toho plyne, že jak blikne zelená, teoreticky by se celá kolona mohla rozject NAJEDNOU (stejně jako molekuly vody v trubce, když se otevře kohoutek), jen s její rostoucí rychlostí by se plynule zvětšovala (bezpečná) vzdálenost mezi vozy. Když auta stojí a je mezi nimi rozestup např. metr, tak ten metr je zcela jistě i bezpečnou vzdáleností např. pro rychlost 1km/h, takže po naskočení zelené by se měli rozject všichni hned.

Místo toho to ale vypadá tak, že druhý v řadě začne hledat spojkový pedál a pátrat po řadící páce až tehdy, kdy ten před ním odjede 100 metrů. Na jednu zelenou tak odhaduji, že projede polovina aut, než by mohla.

Tragédie je, že policie ani jeden z třech výše zmíněných prohřešků neřeší. Přitom je páchají lidé, kteří zjevně a objektivně neumějí řídit a proto nepatří na silnici - bůh ví, co mohou způsobit v nějaké neočekávané rizikové situaci.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Pepiko

Mě zaujal námět na používán.. | 2.1.2016 20:55reagovat
avatar

Mě zaujal námět na používání blinkrů. Protože některým řidičům bych tu páčku nejraděij ulomil, protože když zapne blinkr v křižovatce, tak ji má doslova na ho-no!!!!!!

Nepřihlášený JaM

Přiznávám, rád mám ručičku.. | 3.1.2016 18:58reagovat
avatar

Přiznávám, rád mám ručičku tachometru hezky srovnanou s ručkou otáčkoměru. Ale to je specifikum modelu, se kterým jezdím.

K námětu používání blinkrů bych poukázal na jeden zlozvyk, který se snad dokonce učil v autoškolách. Málo řidičů používá blinkr při parkování a ukazování, na kterou stranu parkoviště hodlají zajet (konkrétní případ slepé ulice s parkováním kolmo na obou stranách), nebo že vůbec chtějí parkovat. Některý zabrzdí a pak zapne všechny-varovné blinkry. Netuším, co hodlá udělat a tak ho objedu volným prostorem. Ten se pak rozčiluje, že ho nenechám zaparkovat. Někteří nepoužijí blinkr vůbec, ale to všichni známe z běžného provozu

Nepřihlášený JaM

Reakce na: No já bych lidem doporučil.. | 3.1.2016 19:10reagovat
avatar

100% souhlas s A-X-E-L. Jeho výčet nešvarů bych ještě doplnil o vjíždění do křižovatky, pokud nemám jistotu že se mě jí podaří projet dokud mám zelenou a nezůstanu s vozidlem blokovat dopravu z jiných, nebo do směrů. A to neplatí jen pro křižovatky řízených semafory. Silniční zákon hovoří jasně, pro debily nmohde ještě namalovali žluté přeškrtnuté obdélníky a ani to nepomáhá.

Nepřihlášený clemo

Blinkre. Neznesiem u novyc.. | 11.1.2016 13:40reagovat
avatar

Blinkre. Neznesiem u novych aut automatiku, kde pri kazdom dotyku packy smerovka zablika presne trikrat. Ja casto s predstihom, ked som este daleko od kizovatky, naznacim brnknutim (1 dlhsie a 1 kratke, morseovske N).Az potom spustim blikanie naplno. Toto N ouzivam dost aj na dialnici, ked menim pruh, vickrat po sebe.

Nepřihlášený k o u d y

autor clanku je nouma kola.. | 11.1.2016 23:05reagovat
avatar

autor clanku je nouma kola se nachavaj po zaparkovani rovne aby netrpel podvozek ,cepy a td.

Nepřihlášený Kuku

Tak z deseti popsaných jen.. | 12.1.2016 09:04reagovat
avatar

Tak z deseti popsaných jen jedno, sudá čísla na hlasitosti autorádia mít musím prostě.

Nepřihlášený Alto

Reakce na: Plně souhlasím s uživatele.. | 12.1.2016 22:57reagovat
avatar

Súhlas,bol som svedkom,keď vodič prišiel o auto z dôvodu vytočených kolies.Vyletel zo zákruty,,pretekár,, ktorý mu trafil vytočené koleso.Odtrhlo koleso,nápravu,auto odrazilo na chodník.Keby ich mal rovno,mohol sa ešte voziť.Odkedy som to videl,nehávam kolesá rovno.

Nepřihlášený Dejvid

1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 .... | 15.1.2016 21:47reagovat
avatar

1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 .. :D jsem ztracenej případ :D

Nepřihlášený Dejvid

Reakce na: 1-5 + 10 :) A musím mít ve.. | 15.1.2016 21:49reagovat
avatar

a s těma štelovákama zrcátek to mám taky :D

Nepřihlášený Vojta

Srovnání kol při zaparkován.. | 16.1.2016 09:38reagovat
avatar

Srovnání kol při zaparkování,

dříve u vozů s posilovačem řízení používajícím kapalinu bylo doporučeno kola vždy srovnat kvůli možnému poničení posilovače. Volant neměl být v krajní poloze nikdy déle než bylo nezbytně nutné.

Nepřihlášený Humpen

Ano občas zkontroluji zamče.. | 16.1.2016 18:15reagovat
avatar

Ano občas zkontroluji zamčení auta, a to od doby co mě došla baterie v ovladači a auto stálo celý den otevřené a z nějakého důvodu se samo po půl minutě nezavřelo.

Přidal bych další poznatek, je hromada řidičů, co čekají až zahřmí, tzn. až bude zelená,pak začnou zmateně hledat šajtrpáku a kvrdlají s ní jako o život aby zařadili a pak vyráží,jenže to už je půlka intervalu zelené v trapu a místo 10-ti aut projedou jen 4. To samé je přednost zprava, tam kde žiju má 90% lidí obě levé, kdyby tu policie vybírala za tento přestupek, máme nejzskovější policii na světě.

Nepřihlášený Peter Kadlec

Ja na kamione počas parkov.. | 16.4.2016 12:37reagovat
avatar

Ja na kamione počas parkovania zásadne neodsúvam sedadlo,ani volant,pretože by som to už velmi ťažko nastavil do pôvodnej polohy. Mechanikovi bych zlámal ruky,keď mi to rozladí :D Okrem toho protislnečné roletky povysunuté naprosto zhodne. Samozrejme rovnaké hodnoty na dvojzonovej klíme,obvyklé číslo na hlasitosti rádia,zrovnané výduchy klímy,zatvorený /čistý,nepoužívaný/ popolník,zrovnaný žhaviaci zapaľovač cigariet,žiadne kotúľajúce sa nezmysly v odkladacích priestoroch,viečko na dolievanie oleja pod kapotou v správnej polohe-smerom odpredu čitateľný nadpis Castrol,parkovanie samozrejme s vyrovnanými kolesami..atd.

Nepřihlášený Mys

Reakce na: Přijde mi, couvání s otoče.. | 5.5.2016 17:12reagovat
avatar

Nevim, ale Ford Transit mi ukazal, jak je dobre couvat dle zrcatek, kdyz se clovek v nem otoci, vidi jen maximalne okenko do nakladoveho prostoru a ten je bez oken ven.

Nepřihlášený Vojtííík

Proč je zvláštní zvyk bod.. | 22.5.2016 03:23reagovat
avatar

Proč je zvláštní zvyk bod 8? Jinak taková kvedlačka z nudy s fofrklackem je klasika no :-D

Nepřihlášený xKafe

Jízda konstantní rychlostí... | 22.5.2016 08:56reagovat
avatar

Jízda konstantní rychlostí. Často potkávám řidiče kteří si vyberou jednu rychlost třeba 70 a tou jedou na rovince, v zatáčce, ale třeba i ve vesnici.

Nepřihlášený Jirka

Spouste lidem tu vadi rozs.. | 24.5.2016 23:41reagovat
avatar

Spouste lidem tu vadi rozsvicene brzdy na svetlech. Jen bych upozornil, ze novejsi auta s automatem a hillholderem pri zastaveni na svetlech auto zabrzdi, aby nepopjizdelo dopredu, a ridic s tim nic nesvede, zabrzdene zustane i na poloze parking.

jinak za me - jezdim tempomat zasadne na peknou polohu otackomeru - 2.000 ot, 2.500 ot., dalnice 3.000, 3.500 a nebo 4.000 ot :-) obvykle to sedi i s pekne zaokrouhlenou rychlosti :-) zarovnane vydechy klimy musi samozrejme byt.

Nepřihlášený Jiri heider

8. Narovnávání kol při zap.. | 29.5.2016 00:40reagovat
avatar

8. Narovnávání kol při zaparkování

tohle neni blbost ale je to nutnost pokud nechcete aby vám odešlo auto.. při otočených kolech na stranu trpí manžety. Proto musí být kola rovně...

Nepřihlášený Tax

Kontrola zamčení rozhodně.. | 29.7.2016 14:23reagovat
avatar

Kontrola zamčení rozhodně má svůj smysl a tento bod je rádoby chytrý.

Zkuste si dát do vyhledávání rušička rádiových signálů popřípadě klonování zamykacích kodů ;)

Ono se totiž celkem bez problémů může stát (a bavil jsem se s takovým člověkem, kterému se to stalo), že za rohem stojí někdo kdo buďto váš signál od dálk vého ovládání vyruší, dokonce se u některý aut daří dosáhnout i zmatení řídící jednotky takže to vypadá, že auto je zamčené. Přitom ale zloději ho normálně otevřou, vyberou a pojišťovna Vám nic nezaplatí, protože nejsou žádné známky násilného vniknutí.

Stejně tak má smysl se při jízdě zamykat vím o případu, kdy na křižovatce přiběhl borec, lapnul notebook ze zadního sedadla a zdrhnul...

Takže rozhodně po zamčení beru za kliku a testuju jestli je auto skutečně zamčené. Ono se stejně taky může stát,m že v roztržitosti člověk zmáčkne blbé trlačítko, nebo prostě zapomene.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený jego

Reakce na: Kola nechávám vytocena v r.. | 8.11.2017 22:22reagovat
avatar

Magore, tak ti dají botičku na zadní kola!!!!

Nepřihlášený pavel62

Reakce na: Dle skutečnosti, kterou je.. | 9.11.2017 07:10reagovat
avatar

...přesně tak.... blinkr dávám vždy v podstatě před započetím jakékoliv změny směru jízdy... Jako řidičák jsem dělal tehdy/r1981/ tzv. předvojenskou trojku a tam nám instruktoři dávali "děsnou čočku" a nedání blinkru se rovnalo vlastizradě.... :-) :-)

Proto se těžko smiřuji s dnešními ignoranty co pohrdají používáním směrových světel

Nepřihlášený Tomáš

Hraju si s krouzkem na rad.. | 11.11.2017 13:14reagovat
avatar

Hraju si s krouzkem na radicce a vetraci mrizky musi byt presne srovnane.

Kola se neponechavaji vytocena, zbytecne se tim namaha cele rizeni.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený luky

jo jo mrizky ventilace mus.. | 14.11.2017 18:10reagovat
avatar

jo jo mrizky ventilace musi byt vsechny stejne a taky mam nonstop sklopenou slunecni clonku i kdyz prsi :D

Nepřihlášený Dejdy

Pri vyndavani veci z kapes.. | 3.12.2017 13:21reagovat
avatar

Pri vyndavani veci z kapes nutnost odpoutat se, jinac by se neco spatneho mohlo stat

Nepřihlášený Kadel fon báhnhóf

Reakce na: Hraju si s krouzkem na rad.. | 3.12.2017 14:28reagovat
avatar

No, být Tebou, tak při parkování celý auto zvednu, ať se nanamáhá pérování.

Co tady lidi zase třepete za blbosti s těmi vytočenými koly? Když jsou kola vytočená, tak pro servo je to úplně stejné jako když jsou rovně. To znamená, že nepracuje.

Až v okamžiku, kdy pohnete volantem, tak rozváděcí šoupě začne tlačit olej do pracovního válce. To samý u elektrickýho posilovače....

Taky mě moc rozesmál jeden mudrlant výš, píšící o manžetách, že by se mohly zaprášit a jak tím trpí. Chtělo by to se kouknout, co manžety prožívají během jízdy.

No článek vcelku o ničem, ale diskuze jak na novinkách před volbama.

Jo a čudlík na štelování zrcátek mám taky rád uprostřed.

Nepřihlášený

Reakce na: Kontrola zamčení rozhodně.. | 3.12.2017 14:32reagovat
avatar

Vcelku s Tebou souhlasím, jen bych byl opatrnější s tím zamykáním za jízdy. Náhodou to někam flákneš, popřípadě se Ti udělá blbě a dost blbě se otvírá zamčený auto. Teda jestli nemáš něco novějšího, co se při pleskanci samo odemkne.

Nepřihlášený Amigo

Pořád vyklepávám koberečky.. | 3.12.2017 20:38reagovat
avatar

Pořád vyklepávám koberečky. i po 1 jízdě. Na pořádek jsem pes :D

Nepřihlášený Yetti

Za největší zlozvyky považu.. | 3.12.2017 20:42reagovat
avatar

Za největší zlozvyky považuji:

1) nezhasnutí červeného mlhového světla při dojetí dalším řidičem

2) odbočování doleva od pravé krajnice.

Nepřihlášený duce

Reakce na: Pořídili jsme si novou Alh.. | 29.1.2018 17:59reagovat
avatar

fuha, tak toto by som nerozdychal, bez srandy :) som uplny autista v takych veciach, heheh

Nepřihlášený duce

Reakce na: Tak opření se o sedadlo sp.. | 29.1.2018 18:00reagovat
avatar

jak som sa toto vo favoritke naucil, nedokazal som si uz odvyknut :)

Nepřihlášený Mesijé vopřenej Vo zeď

..hmm.Tak mi asi říkejte m.. | 8.2.2019 16:11reagovat
avatar

..hmm.Tak mi asi říkejte mistr kvedlař :( No a ta poloha nastavovače zrcátek prostě musí být uprostřed..přecijen o to může čék zavadit a už je "problém" na světě ;-) Jinak díky za tip pro zatahování ručky s čudlíkem, to mě nikdy nenapadlo a začnu s tím hned teď!

Přidat příspěvek
(pro zasílání reakcí, adresa nebude zveřejněna)
Max. 2000 znaku
b_468_60.gif

Autobazar

zobrazit vše

Reklama