13 otázek a odpovědí k provozu auta v tuhé zimě: co ještě snese? A co už ne?

 | 24 příspěvků | 10.1.2017 Marek Bednář
Reagovat

Nepřihlášený JaRy

Na LPG startuji i v teplot.. | 10.1.2017 16:55reagovat
avatar

Na LPG startuji i v teplotách -15stC.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Zdeněk

Ten bílý dým, co jde z výf.. | 10.1.2017 17:27reagovat
avatar

Ten bílý dým, co jde z výfuku po nastartování je sice vodní pára, ale ne kvůli tomu, že by kondenzovala ve výfukovém systému. Je to zkrátka proto, protože je produktem spalovacího procesu paliva. To, že jí při studeném motoru uniká více je dáno tím, že auto běží na bohatší směs, tedy se i spálí více paliva, čili vznikne více vody.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Moik

Reakce na: Ten bílý dým, co jde z výf.. | 10.1.2017 18:44reagovat
avatar

K výše uvedenému je to ještě teplota pod rosným bodem, studený vzduch nepojme tolik vodní páry vzniklé při hoření a té tak trvá, než se rozptýlí - kondenzuje. Nebo tak nějak :-)

Nepřihlášený Jerry

Při startování kabely je n.. | 11.1.2017 08:15reagovat
avatar

Při startování kabely je nutno zapojit minus na minus? Děláte si srandu?

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Dobíjanie aku v aute so štart/stop

Je pravda, že akumulátor áu.. | 11.1.2017 08:41reagovat
avatar

Je pravda, že akumulátor áut so Štart/Stop systémom nie je možne nabíjať klasickými (hoci inteligentnými, modernými) nabíjačkami?

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený ado

Reakce na: Při startování kabely je n.. | 11.1.2017 09:50reagovat
avatar

plus na plus, minus na minus, resp na kostru

bez srandy

Nepřihlášený kjkíin

najviac ma pobavilo to zah.. | 11.1.2017 23:00reagovat
avatar

najviac ma pobavilo to zahriatie baterie vodou. lebo ked idem na sidlisku k zamrznutemu autu, tak jednak telepaticky viem, ze mam vybitu bateriu a za druhej, berem si kybel s teplou vodou, lebo ... no neviem co s nim budem robit :D bateriu vymontujem a ponorim do vody? teda do ladovej vody, lebo stihne zamrznut? :D alebo polovybitu bateriu budem zahrievat nie startovanim motora, ale svietenim svetiel a pustanim autoradia? :D joke "clanok"

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený kjkíin

Reakce na: Je pravda, že akumulátor áu.. | 11.1.2017 23:03reagovat
avatar

vacsinou su v aute dve autobaterie, jedna hlavna (pouziva sa aj na start/stop) a druha auxiliary (mala, dodatocna), ktora sa pouziva na napajanie elektroniky behom tohto startovania. obe baterie su rovnakej konstrukcie a daju sa nabit rovnakym sposobom aj na historickych 30 rocnych autonabijackach.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený fela

Reakce na: vacsinou su v aute dve aut.. | 12.1.2017 07:33reagovat
avatar

Ďakujem. Pýtam sa preto, že pri preberaní auta mi tvrdili, že nabíjačka, ktorá nie je špeciálne pre Štart/Stop, môže poškodiť elektroniku, ktorá je priamo pri svorkách...

Nepřihlášený Kuban

Reakce na: Při startování kabely je n.. | 13.1.2017 10:16reagovat
avatar

Pokud chceš odpálit pojistky a možná i elektroniku vozu tím že zapojíš baterky do série a zvýšíš napětí na 24V, pak prosím :-D Have fun...... :-D

Potřebuješ napětí zachovat a získat proud z drué baterky.... Zapojit JEDINĚ PARALERNĚ ..... + na + - na -

Nepřihlášený Joe

Reakce na: najviac ma pobavilo to zah.. | 13.1.2017 12:16reagovat
avatar

Přesně tak :D

Poradit jako lék na vybitou baterii zapnutí světel a rádia může jedině nějaký psychopat. Když už tak bych to vzal z gruntu a zapnul k tomu klimatizaci na plný výkon, vyhřívání skel a sedaček + do 12V zásuvek si dát nabíjet notebook a mobil.

Nepřihlášený JmJ

Reakce na: najviac ma pobavilo to zah.. | 13.1.2017 12:19reagovat
avatar

Ano, baterie se ohreje treba tim, ze na chvili rozsvitis svetla. Je to v oficialnich manulech nekterych aut. A je to i videt na nekterych videiich treba z ruska, kdyz startuji VAZa v -20. Jedna se o rozsviceni na par sekund, nikoliv o sviceni v radu minut.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený vana

Ta baterie se samozřejmě n.. | 13.1.2017 14:06reagovat
avatar

Ta baterie se samozřejmě neohřeje, ale procházejícím proudem se trochu rozpohybuje elektrolyt

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený P

Reakce na: Ta baterie se samozřejmě n.. | 13.1.2017 17:59reagovat
avatar

A nerozpohybuje se ten elektrolyt už jen samotným startováním, při kterém dává baterka nesrovnatelně větší proud, než při zapnutých světlech?

Nepřihlášený Jouza

Reakce na: Je pravda, že a.. | 13.1.2017 19:56reagovat
avatar

Reakce na: Je pravda, že akumulátor áu.. | 11.1.2017 23:03 reagovat

avatar

vacsinou su v aute dve autobaterie, jedna hlavna (pouziva sa aj na start/stop) a druha auxiliary (mala, dodatocna), ktora sa pouziva na napajanie elektroniky behom tohto startovania. obe baterie su rovnakej konstrukcie a daju sa nabit rovnakym sposobom aj na historickych 30 rocnych autonabijackach.

Nevim, co jsou pro Vas znamena vetsinou, ale u normálních aut je pouze jedna baterie. Ta ma na sobe chytrou elektroniku .... kvůli ni se nesmí nabíječka davat na kontakty baterie ale na mista k tomu urcena (manuálem). A pokud nabíječka umi nabijet baterie AGM, EFG pak ji lze pouzit i pro nabijeni baterii Start/Stop vozů.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Jouza

Reakce na: Reakce na: Je pravda, že a.. | 13.1.2017 19:59reagovat
avatar

sorry, nikoli EFG, ale EFB....

Nepřihlášený Zdeny

Proč je studený motor hlučn.. | 13.1.2017 20:20reagovat
avatar

Proč je studený motor hlučný? Protože má konstrukční vůle, které se z velké části vymezí jeho ohřátím. Ne proto, že běží na bohatou směs...

Nepřihlášený Joe

Reakce na: Ano, baterie se ohreje tre.. | 14.1.2017 00:43reagovat
avatar

Tady jde o to že radí na otázku: "Existuje rychlá pomoc na vybitou baterii?".

Rychlá pomoc na VYBITOU (!) baterii. Nejedná se tedy o baterii příliš studenou a neschopnou dodat potřebný výkon ale o vybitou baterii. S tím ohřevem pomocí nějaké zátěže samozřejmě souhlasím. To je čistá fyzika. Ovšem to není tento případ. Ale když někdo tvrdí, že se bude na vybitou baterii startovat lépe, pokud jí ještě více vybijete, tak nemůže mít dokončenou ani základní školu.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený kony

k ty baterce pridam zkusen.. | 14.1.2017 09:10reagovat
avatar

k ty baterce pridam zkusenost... prisel sem k auto a rozsvitily se kontrolky , auto ani necuklo starterem .... ciste z frustrace a nudy sem to zkousel vickrat a asi na dvacatej pokus po zhruba pul hodine auto samo nastartovalo , takze i skoro mrtvou baterku ktera ale jeste nevysypala svoje elektrody atp. se da jaksi rozpohybovat vybijenim . to ze se nejspis nici nebo riskuje totalni kolaps je asi jasny , ale kdyz nezbejva jina moznost ....

Nepřihlášený PepaSFI

to "zahřátí" baterie odběr.. | 14.1.2017 11:03reagovat
avatar

to "zahřátí" baterie odběrem funguje, někdy. V případě že je baterie zesláblá chladem, přiměřený odběr aktivuje elektrolyt a může to pomoci. Pokud je baterka vybitá, zesláblá špatným provozem nebo nevhodným odběrem, může jí to spíš uškodit. pak je lepší použít kabely nebo zkusit skutečné ohřátí třeba tou lahví teplé vody. Já si v dobách tužších zim nosil v kapse takovou plochou lahev od odrezovače s teplou vodou. Používal jsem to jako žehličku na odmrazení skla a pak jsem to pokládal dovnitř na palubku aby se ohřívalo sklo. A samozřejmě se od toho hezky ohřívaly ruce po ometání sněhu.

Startování přes kabely má své mouchy. Naprostá většina prodávaných kabelů jsou šmejdy s nedostatečným průřezem co nepřenesou větší proud. Lepší než startovat to "na sílu" je lepší nechat to chvíli připojené aby se slabá baterie dobila a oživila. Takhle se dá přes nevyhovující kabel nastartovat i auto s totálně vybitou baterkou od rozsvícených světel. Škoda 105, vybitá v mrazu naskočila asi po 10 minutách dobíjení přes kabel z reproduktorové dvojlinky. A pozor na připojování. Dobrá baterie dá víc proudu než výkonná svářečka, propálí a zapálí to cokoliv, při tvrdém zkratu i sama sebe.

Nepřihlášený JmJ

Reakce na: Tady jde o to že radí na o.. | 15.1.2017 21:38reagovat
avatar

"probuzeni" baterie rozsvicenim svetel https://www.youtube.com/watch?v=sRLuj3pCnIk

jestli to melo ci nemelo efekt, necht si kazdy rozhdone sam. Baterie byla den predem plne nabita.

Nepřihlášený Noro

Reakce na: Na LPG startuji i v teplot.. | 22.1.2017 10:57reagovat
avatar

K tomu LPG , kedysi to tak bolo a na starsich motoroch aj je ze najskor sa musi zohriat splynovac . No dnes uz LPG vstrekuje priamu kvapalnu podobu do valcou bez nutnosti startovat na benzin.

Nepřihlášený jenpockejzajici

Jakápak mrazová zástrčka,.. | dnes 00:37reagovat
avatar

Jakápak mrazová zástrčka, co to je za blábol. Jedná se o mrazové zátky - v bloku jsou otvory průměr cca 2,5 cm a v nich jsou zalisovány zátky ze silného plechu. Zachrání to jenom "drahý" blok, chladič a vše plastové stejně popraská. Hadice samozřejmě jaksi obvykle nepraskají, protože jsou pružné. Voda vypařující se ve výfuku taky dobrý joke. Ve fyzice 6. třídy základní školy se učí, že produktem spalování benzínu, či naft

Nepřihlášený jenpockejzajici

y je většinově oxid uhliči.. | dnes 00:39reagovat
avatar

y je většinově oxid uhličitý a voda, která uniká ve formě páry. A pára jaksi v mrazu zkondenzuje, případně rovnou sublimuje a to tvoří onu mlhu.

Přidat příspěvek
(pro zasílání reakcí, adresa nebude zveřejněna)
b_468_60.gif

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše