24 reálně nejúspornějších malých aut: tříválce dostaly lekci

 | 41 příspěvků | 20.4.2017 Marek Bednář
Reagovat

Nepřihlášený Petr Zeman

To se pěkně v nahotě ukazu.. | 20.4.2017 12:07reagovat
avatar

To se pěkně v nahotě ukazuje, jaký nesmysl je nahrazovat 1.2 TSI litrem. Reálný prospěch nula, jen na papíře...

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený T.P.

Tříválec tak možná do Citi.. | 20.4.2017 12:12reagovat
avatar

Tříválec tak možná do Citigo. Jinak se tomu musí moc šlapat na krk a i když to nejede špatně, spotřeba se nevyplatí.

Nepřihlášený jirik

yaris docela dobry vyslede.. | 20.4.2017 12:18reagovat
avatar

yaris docela dobry vysledek, i mazdy na svuj vykon. jinak kdo si koupi naftu do tak maleho auta, tomu fakt nerozumim, to se za zivotnost auta snad uz ani nemuze vratit, nehlede na ten jizdni projev, nebo spis neprojev..

Nepřihlášený Gašpo

Problém je v tom, že taký.. | 20.4.2017 12:37reagovat
avatar

Problém je v tom, že taký 3 valcový liter je možno aj schopný splniť tabuľkové hodnoty. Lenže za predpokladu, že vobec nevyužije turbo. Čo je pre normálnu reálnu jazdu úplná hovadina. Keby ste sa s tak slabým motorom rozbiehali na križovatkách bez turba, dokáže si asi každý predstaviť ten klaksónový koncert za vami. A čím slabší motor je, tým je zapojenie turba častejšie a náročnejšie na spotrebu.

Proste páni inžinieri postavili motor šitý na mieru tabuľkám bruselských byrokratov, ale nevhodný pre reálne použitie. Prekvapuje to ešte niekoho?

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Mick

Děkujeme Škoda Auto za kašl.. | 20.4.2017 12:46reagovat
avatar

Děkujeme Škoda Auto za kašlání na zákazníky a lezení do zadku Bruselu. Při koupi dalšího auta si na to vzpomenu.

Nepřihlášený Kuban

To je zase výplod....... | 20.4.2017 12:52reagovat
avatar

To je zase výplod.....

1) vidím že nejprolhanější jsou dízly

2) z benzínu vidím že je nejprolhanější už léta známý japonský atmosferický (extrémně slabý 88Nm s dlouhým převodem) fail s dlouhým pětikvaltem schopný jen ekonomicky jezdit ustálenou rychlostí 80km/h, pak nemá konkurenci.

3) Dále vidím, že nejméně ulhaný je 4válec jak uvádí článek, ale opomněl nám redaktor sdělit že s DSG..... a to je pro daný terén podstatné, neb test není prováděn jedním a tím samým řidičem.... A pro eco jízdu je dsg skvěle odladěno.

4) Když tedy eliminuji tyhle excesy v testu, vidím výsledek, který s počtem Válců nikterak nesouvisí...... Jde jen výhradně o výkon váha převody.........

A znovu palec nahoru fordu ;-)

Takže závěry o tříválcové nespotřebě prosím stavte až bude test kde je těch motorů více než jeden ku deseti !!!!!! protože pak mám sto chutí vytáhnout pravidelného vítěze eco rally Fabii HTP....... což je ostuda

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Josi

Reakce na: To se pěkně v nahotě ukazu.. | 20.4.2017 12:53reagovat
avatar

Škodovka má prospěch. Ten motor vydrží mnohem méně a Vy jim zaplatíte na servisu jako kdybyste byl majitel Octy RS s dvoulitrovým benzínem.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený JaRy

Japonský zázrak od mazadla.. | 20.4.2017 14:07reagovat
avatar

Japonský zázrak od mazadla evidentně funguje jen v jejich propagandě.

Zobrazit reakce..

papy

Reakce na: Japonský zázrak od mazadla.. | 20.4.2017 17:01reagovat
avatar

Nehrabe? Aká propaganda? Sky-G má v tomto teste najväčší objem 1,5l (okrem dieslov), najviac koní (115) a spotrebou v pohode poráža downsizované fúkačky.

Nepřihlášený Jiřík

Já to vidím ale jinak,odečt.. | 20.4.2017 17:34reagovat
avatar

Já to vidím ale jinak,odečteme li naftu(naftové tříválce jsou rarita) a hybrida,je v té čtyřiadvacítce aut 8 tříválců a vyhrál to Peugeot 208.Pan Bednář má nějak rozostřený zrak.....

Nepřihlášený Nyte

Nerozumím tak vysokému roz.. | 20.4.2017 18:40reagovat
avatar

Nerozumím tak vysokému rozdílu mezi Sanderem a Cliem v kombíku s dCi. Motor stejný, Sandero je určitě lehčí, tak jak může být o tolik rozežranější?

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Cj

Reakce na: To se pěkně v nahotě ukazu.. | 20.4.2017 18:46reagovat
avatar

obhužel je to důsledek bezmozků v EU co vymýšlel předpisi na emise, měří se to při otáčkách který v provozu nejsou a ve finále na dálnici pak ty krámi žerou více než motor a vyšším objemu

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený mikes

Reakce na: Nerozumím tak vysokému roz.. | 20.4.2017 18:54reagovat
avatar

Čemu se divíš když se Škodou 120 "dokázali" jet za 5.2 nebo kolik to bylo, tak jsou zázraky možné....

Nepřihlášený mikes

Reakce na: To je zase výplod....... | 20.4.2017 18:56reagovat
avatar

Velmi dobře popsáno. Pan novinář si nevšimne ze jedno auto je v eco uprave a má 7kvaltu, druhé 5, ale se srovnáváním je hned hotový.

Nepřihlášený Honza M.

Reakce na: Škodovka má prospěch. Ten.. | 21.4.2017 06:41reagovat
avatar

Tomu nevěřte, že vydrží mnohem méně.

Nepřihlášený Kuban

Reakce na: obhužel je to důsledek bez.. | 21.4.2017 11:41reagovat
avatar

S každým autem zejedete data uvedené spotřeby +-.... otázkou zůstává, zda tímto způsobem budete brzdit auta, kamiony, nebo cyklisty! a samozřejmě v tom hraje prim emisní strikce, ale především konstruktérská schopnost a neschopnost....

Každé auto je jinak efektivní v těch a v těch otáčkách, a když k tomu máme ještě blbou převodovku je oheň na střeše.... vybrat si favorita prakticky nelze.

Každý má jiný jízdní styl a když sečteme specifické naladění vozu a řidiče, máme X variant spotřeb a dynamik.....

Tím chci říct, že né vždy je to dáno jen autem, ale i řidič je klíčem k dosažení proklamované spotřeby, ovšem rád bych příručku a manuál od prodejce, který mi jasně popíše a zdemonstruuje, ajk toho mám dosáhnout a jak mám změnit své návyky......

PS: já jako řidič měnit návyky nechci, proto sem smířen s tím že spotřebu nikdy nedosáhnu, ale nebylo by od věci kdyby se podle údajů dalo předpovídat o kolik víc mi to vlastně bude žrát! A protože je auto jeden velký program co mění efektivitu pořád, se to ani dozvědět nedá!!!

Kdo mě tedy klame, výrobce nebo EU které k tomu výrobce nutí! zapeklitá otázka :-D a dost už filosofování :-)

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Gašpo

Reakce na: S každým autem zejedete da.. | 21.4.2017 13:48reagovat
avatar

Tak návody už máte. Napríklad v Golfe máme nejaký ekoTrainer či ako sa to volá, ktorý si možem zapnúť na obrazovke ( čo nerobím ani náhodou ), alebo na paneli pred volantom sa mi zobrazuje malé číslo s doporučením aký kvalt zaradiť, ktoré fakticky odpovedá ako by radil automat. Je celkom bežné, že zatiaľ čo tam mám trojku, doporučuje mi šestku. Počítač proste spočíta pri danej rýchlosti, ktorý kvalt to ešte utiahne v minimálnych otáčkach. Ľudský šofér, ktorý má cit pre motor by tak neradil ani náhodou. Takže ekologická "efektivita" spočíva v jazde na čo najnižšie otáčky. Nič viac v tom nehľadajte.

Nepřihlášený

Na fotografii nesmí opět c.. | 22.4.2017 01:24reagovat
avatar

Na fotografii nesmí opět chybět škodovka.:-))) Ty vole tohle patří fakt asi škodovce ne?

Nepřihlášený Radek

Reakce na: Problém je v tom, že taký.. | 22.4.2017 08:18reagovat
avatar

Naopak,funkce turba snizuje spotrebu,pac motor pracuje diky turbu v ohodne nizsich otackach a nemusi se motor tolik tocit abych dostal ten vykon jaky potrebuji.To plati vseobecne i pro preplnovane trivalce.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Gašpo

Reakce na: Naopak,funkce turba snizuj.. | 22.4.2017 08:33reagovat
avatar

Že Turbo znižuje spotrebu je teda pekná kravina. Turbo sa aktivuje, keď výkon motora už nestačí. Tj. hlavne pri akcelerácii. Dodáva viacej paliva do systému, takže tvrdiť že je to úspora, to chce poriadnu dávku fantázie. Turbo je proste "berlička" pre motory keď im dochádza dych. Čím slabší motor, tým je prípadov nutnosti zapojenia turba viacej. A pokiaľ tvrdíte že Turbo znižuje spotrebu, potom ste asi vymyslel perpetuum mobile, to je na Nobelovku.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Gašpo

Reakce na: Naopak,funkce turba snizuj.. | 22.4.2017 08:42reagovat
avatar

Citácia z odborného článku:

"Turbodmychadlo využívá ke své činnosti energii výfukových plynů, které roztáčí turbínu umístěnou ve výfukovém potrubí. Ta je umístěna na společné hřídeli s další turbínou v sacím potrubí a roztáčí ji. Tím dochází k přetlaku vzduchu přiváděného do spalovacího prostoru. To má za následek více vzduchu (kyslíku) ve spalovacím prostoru a poskytuje nám to možnost dodávky většího množství paliva, potažmo zvýšení užitečného výkonu. Zřetelně se tak zvýší jmenovitý výkon připadající na jednotku objemu."

Takže nechal ste sa asi ošialiť informáciou, že turbo navyšuje "užitočný", respektíve "merný" výkon. Lenže je to samozrejme za cenu vačšieho prísunu paliva.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Gašpo

Aby som to vysvetlenie dot.. | 22.4.2017 09:08reagovat
avatar

Aby som to vysvetlenie dotiahol do konca:

Turbo má určite pozitívny význam u silnejších motorov, pretože pri menších otáčkach výfukové plyny vytvárajú menší tlak, turbína sa točí v ekonomickej sfére, keď dodáva viacej vzduchu a spotrebu síce mierne navyšuje, ale výhodne zvyšuje výkon. Ale keď pridáte plyn ide celá ekonomičnosť do hája. A čím slabší motor máte, tým viac musíte šlapať na plyn. Takže áno, u štvorvalcových motorov 1.4, dajmetomu 1.2 je turbo prínos. Lenže honiť turbom litrové trojvalce je už neefektívne. Ak budete jazdiť s totálne ľahkou nohou, rozbiehať sa strašne rozvláčne, tj. čo najplynulejšia jazda ako na závodoch o najnižšiu spotrebu, tak budiž. Lenže v skutočnom svete, keď sa rozbiehate na zelenú a za vami stojí hromada áut, alebo pri predbiehaní je to nereálne. A skutočne nameraná spotreba ukazuje, že síce sa inžinieri snažia robiť s klapkami zázraky, akosi to u slabých motorov nefunguje.

Nepřihlášený Leitik

Reakce na: Že Turbo znižuje spotrebu.. | 22.4.2017 11:55reagovat
avatar

Píšete poradne bláboly. Turbo opravdu zvyšuje účinnost motoru. Nepridava mu palivo, ale vzduch. A opravdu je díky němu možné dosáhnout vyššího výkonu v nižších otáčkách. To, ze se domníváte, ze neco nejak funguje, neznamená, ze tomu tak doopravdy je.

Nepřihlášený Cj

Reakce na: S každým autem zejedete da.. | 22.4.2017 12:07reagovat
avatar

z části máš pravdu, ale rozhodně se mýlíš v "především konstruktérská schopnost a neschopnost.... " konstruktéři se už teď pohybují na hraně s emisema a prostě je více už nejde snížit. proto taky byla kauza dieselgate. už ze základní rovnice, při každém spalování vznikají produkty. co v motoru spalim to jde ven. ano dá se to drahyma filtrama a spec. katalizátormama částečně odstranit ale kdo to zaplatí? zákazník těžko. max u náklaďák ale u osobáků nikdy. emise a jejich omezení je birokratický nesmysl

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Fanda

Autor si zde sám sobě lže... | 25.4.2017 08:26reagovat
avatar

Autor si zde sám sobě lže.Pokud chce srovnat 1.2TSI a 1.0 TSI tak by měl motory porovnat ve stejném modelu a né ekoverzi,kde jsou pneumatiky se sníženým valivým odporem,aerodynamické úpravy,převodovka atd. Nakonec tabulka jasně ukazuje,že klasická fabie 1.2 tsi má byť o 1 deci vyšší spotřebu nežli zmiňovaný 1.0tsi v seatu.Toto porovnání provedli v minulosti redaktoři SM.Zapůjčili dva stejné vozy ,jeden s 1.0 tsi a druhý 1.2 tsi.Oběma vozy jeli současně stejný okruh,město,okresky ,dálnice a nakonec výlet do hor.Oba vozy záměrně naloženy.Ve výkonu vozů nebyl prakticky žádný rozdíl,spotřebu 1.0 tsi měla ve všech režimech o 0,2 l nižší. Dále mi připadá,že Ti co tu nadávají na malé turbomotory nejspíš neměli možnost s žádným snad ani jet a porovnávat s malým neoturbeným motorem. Sám vlastním zmiňované tsi a jsem sním moc spokojen.Už od 1800 ot. to pěkně jede,není to potřeba vytáčet ,takže příjemná klidná tichá jíza,zkrátka pohodové cestování a náklaďák se s tím nechá také předjet.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený ACE

To by mě zajímalo co s těm.. | 25.4.2017 09:26reagovat
avatar

To by mě zajímalo co s těmi auty jezdilo za dřeva, ta spotřeba odpovídá totálním neumětelům.

Nepřihlášený JaRy

Reakce na: Autor si zde sám sobě lže... | 25.4.2017 09:34reagovat
avatar

Pod to se dá podepsat. Tříválec 1,0tsi má v provozu nižší spotřebu než čtyřválec 1,2tsi. Rozdíl je cca 0,2-0,3l/100km. A to je taky důvod, proč se vyrábí.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Kuban

Reakce na: z části máš pravdu, ale ro.. | 25.4.2017 09:59reagovat
avatar

Pozor, vycházíš z předpokladu že všichni ví co dělají. A tohle je přesně to co říkám že není pravda.

Dieselgate sem vůbec neměl na mysli, to už byla jen zoufalost neschopného a nenažraného výrobce.

Když postavíš vedle sebe dva motory, stejného objemu válců výkonu, nebudou stejné, nebudou mít stejnou spotřebu, emise, i sílu... Je už výhradně na konstrukci jednotlivých dílů a optimalizace řídící jednotky aby dosahovala kýžených parametrů. Každý motor je jinak účiný v jiných otáčkách a zatíženích při teplotách.... A cílem je pracovat s co nejmodernější technikou (vyladěným hardwarem) a softwarem dotáhnout kompromisy...... Zrovna ttebou zmíněné VW dělá výhradně to druhé.... Neb jejich inovátorské schopnosti po mechanické stránce jsou odjakživ tragické. To i Fiat je technologicky mnohem dál než dízly VW.... bohužel.

Nepřihlášený CNN

Reakce na: Citácia z odborného článku.. | 25.4.2017 14:13reagovat
avatar

Jezisi Kriste, ano, samozrejme, na vyssi vykon, potrebujes viac paliva, zakon zachovania energie plati 'prekvapivo' i pre turba. Lenze ten vykon je dostupny v nizsich otackach a menej sa ho tak vyplytva na straty roztacanim motora samotneho, a to je ta uspora.

Problem je, ze ludia si neuvedomia, ze turbo vie zabrat i v otackach malych, a ze teda aj ked to nereve ako tur, tak sa pod plynom rozbieha ako atmosfera niekde pri cervenom poli. A zvyknu si na to (nemaju tu spatnu vazbu randalu a na vyssi vykon sa zvyka velmi lahko), a potom sa moc divia, ze to zralo ako keby jazdili 'zavodne' - co vsak presne robili, akurat 'bez hluku' kviliacej podradenej atmosfery. ;-)

Nepřihlášený ACE

Reakce na: Autor si zde sám sobě lže... | 25.4.2017 18:05reagovat
avatar

Já se projel v obou a vybral si atm., ale chápu že ne každému to vyhovuje stejně.

Nepřihlášený Lukáš F.

Sorry, ale tohle je normál.. | 25.4.2017 19:02reagovat
avatar

Sorry, ale tohle je normálně vylhaný článek. Když nebudete srovnávat hrušky s jabkama, tedy diesely proti benzínům, tak nejúspornější benzín je co? Mitsubishi 1.0 tříválec...

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený

Reakce na: Pod to se dá podepsat. Třív.. | 25.4.2017 20:02reagovat
avatar

Není to pravda.V reálném provozu žerou tyhle malé turbomotory i 8-10 litrů.

Je to o tom, že pro EU to ve zkušebně vykazuje nižší emise a proto dělají tyhle strašný maloobjemový tř Iíválcový sračky a neplatí pokuty.Turbem je to vyhoněné jen proto, aby docílilli alespoň obdobných výkonů.A to nemluvím o tom, že ve zkušebně to nezohlednuje kopce, váhu vozu, puštěnou klimatizaci, odpor vzduchu tření kol, plné zatížení vozu atd atd atd.

Už i malá auta jsou strašná a nebezpečná.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený CNN

Reakce na: Sorry, ale tohle je normál.. | 25.4.2017 20:33reagovat
avatar

Autoforum je taky kolovratok nasledovnych tem:

- Downsizing je fuj a moze zanho zla EU.

- Manual je najlepsi, ale zle automobilky, zvlast potom BMW s nim koncia.

- VW vsetci mrzko ublizuju.

- Tesla je smejd a nedari sa jej a uz coskoro skrachuje.

- Niekde v sope nasli nejaky vrak a je na predaj. Idealne s manualom. ;-)

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Radon

Hmm, takze ctyrvalec je le.. | 25.4.2017 21:14reagovat
avatar

Hmm, takze ctyrvalec je lepsi trivalce, protoze ... DSG a eko pneumatiky. Tyhle rozdily v toleranci 0,5 litru jsou stejne snadno ovlivnitelne ridicem, s mym TSI 1,2 jezdim do prace normalnim tempem za 5,8 do 7,1 litru, pritom cisla 6,5 az 7 pripominaji loterii, nekdy na to slapu vice a spotreba je nizsi a naopak.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený honza

Technická: Turbo-motorizac.. | 26.4.2017 01:55reagovat
avatar

Technická: Turbo-motorizace pro nižší cenovou mívá jednodušší regulaci turba. Ta se skládá ze škrtící klapky a obtokového ventilu na turbíně (wastegate). Pokud se po motoru nic moc nechce, je škrtící klapka přivřená. Potom pro obtokový ventil wastegate na turbíně existují tři možnosti: 1) Je plně uzavřen (omezuje jen max. tlak) a turbína tak klade zbytečně zvýšený odpor; 2) Je plně otevřen, turbína klade sice pořád, ale malý odpor, avšak turbo ztrácí otáčky (vzniká prodleva); 3) Ventil je v pozici "někde mezi". Varianty 2) a 3) však vyžadují pokročilejší ovládání ventilu (elektricky). Tyhle regulační obtíže nižších motorizací výrobci řeší pragmaticky - motory zmenšují natolik, aby turba vstupovala do hry co nejčastěji (= škrtící klapky byly otevřeny co nejvíce a nejčastěji) a ještě ušetří materiál a práci.... Lepší motorizace (od EA888, tj. 1.8 TSI a výše) jsou dovybaveny obtokovým ventilem (bypassem) na straně dmychadla (vzduch se nahání dokola, pokud turbo nemá tlačit.).

Nepřihlášený honza

Reakce na: Hmm, takze ctyrvalec je le.. | 26.4.2017 02:00reagovat
avatar

Radon: Na spotřebě se zaznamenatelně projeví např. výškový rozdíl mezi výchozím a konečným bodem trasy. Podobně vítr, voda na silnici... Myslím, že tu loterii by jsi nakonec rozkryl.

Nepřihlášený honza

Reakce na: Autoforum je taky kolovrat.. | 26.4.2017 02:12reagovat
avatar

CNN: Tak Tesla dává zatím ztrátu za ztrátou a to nemá soupeře nabízející srovnatelné tovary. Až takoví přijdou, jak dopadnou její výsledky?

Nepřihlášený Adam

Reakce na: Není to pravda.V reálném p.. | 26.4.2017 21:34reagovat
avatar

Blbost! Co je realny provoz? Ujel jsem ted 800km s Octavii 1.2 TSI 81kW, jezdit za 6 jde uplne v pohode, na plny plyn v tachometrových 200 zere cca 12, tedy stejne jako slavné 1.9 tdi

Nepřihlášený Michal

Staci ze polo bluemotion m.. | 17.5.2017 20:45reagovat
avatar

Staci ze polo bluemotion melo ecogumy sire 185 a ibiza hafa vybavy(kil) navic vcetne pripl.215sport gum a hned je 0,5-0,6 litru ve spotrebe rozdil.(pred testem trochu Vif aditiva do nadrze a litr v celkove spotrebe je hned).

Přidat příspěvek
(pro zasílání reakcí, adresa nebude zveřejněna)
b_468_60.gif

Autobazar

zobrazit vše