Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
5 dostupných nových aut, která si budou držet cenu: jak jezdit a netratit?
15.2.2017 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Jsou nová auta, která si už za pár let budou slušně hodnotu mnohem lépe než jiná. Možná ne hned, jako Cayman GT4, ale jednou to přijde.
Už několikrát jsme psali o autech, jejichž ceny porostou anebo už růst začaly. Jenže šlo vždy o ojetá auta, leckdy i opravdu dost stará, která se ve svém životním cyklu dostala do momentu, kdy poptávka po slušných kusech převýšila množství zachovalých exemplářů, které někdo nabízí. A něco takového se stane v životě skoro každého vozu - u vzácnějších či pro jiný důvod ceněných modelů dříve, u těch obyčejnějších později.
Jenže pokud si chcete koupit nové auto, je vám informace o skvělé investici do skoro 30 let staré Lancie Delta tak nějak k ničemu. Pochopitelně, existují i nové vozy, které na ceně začnou růst hned, jenže doporučení koupit Ferrari LaFerrari za desítky milionů, které navíc nedostane každý, je vážně rada k pohledání. Jenže i pokud si škrtneme tyto dva extrémy, existují relativně dostupné nové vozy, které sice neporostou na ceně hned jako LaFerrari, mají ale potenciál stát se sběratelsky cennými a jako takovým se pokles jejich ceny zastaví - nebo jejich začne cena i růst - dříve než jiným.
Přesně na takové vozy se zaměřila organizace Hagerty. Škodu Octavia tu nečekejte, na to je moc obyčejná, limitem ale byl skutečně nový vůz pro rok 2017 v nové generaci nebo faceliftované podobě a s ještě rozumnou cenou do 2,5 milionu Kč (jen jedno auto v přehledu ale stojí lehce přes 2 miliony Kč a to nejlevnější přijde v základu na 820 tisíc Kč ). U Hagerty vybrali takových aut 10 a případě si všechna můžete projít na odkazu níže, my jsme jich zvolili pět - dobře, z jistého úhlu pohledu šest - která jsou zajímavá a budou dobrou investicí.
Pravděpodobně se nezhodnotí hned, tohle vážně není ten typ aut, pokud si je ale ponecháte, v horizontu osmi, deseti, dvanácti let se budete těšit z dobré koupě. Není to tedy návratnost okamžitá, ale celou tu dobu budete mít v garáži velmi zajímavé auto, které vás třeba o víkendech bude skvěle bavit. Rozdíl mezi touhle možností a podílovými fondy, jejichž nejvíce vzrušujícími výstupy jsou tabulky a grafy, asi nemusíme příliš zdůrazňovat. Nuže, tady je naše pětice.
1. Alfa Romeo Giulia QV
Přeplňovaný šestiválec, který pochází od Ferrari, a ovladatelnost tak skvělá, že někteří Giulii QV přezdívají „čtyřdveřové Ferrari”, znamenají pro petrolheady magnet. Auto to z obecného pohledu není dokonalé, to vám můžeme říci po vlastní zkušenosti hned, řidiče ale uhrane. Právě pro své nedokonalosti z pohledu každodenní použitelnosti se zřejmě nestane prodejním hitem, pro svou řidičskou atraktivitu ale zůstane v patřičných kruzích ceněné. A to stačí, ceny tohoto auta půjdou v delším časovém výhledu jen nahoru.
2. Audi TT RS
Ostrá Audi byla vždycky v zájmu petrolheadů, zejména fanoušků čtyř kruhů. Nové TT RS má nový pětiválec o 400 koní a má být na stovce za ohromujících 3,7 vteřiny, takhle zrychlovaly před pár lety ty nejlepší supersporty. Jenže aktuální TT není zrovna prodejní hit a o verzi RS to platí tím spíš. Mimořádné výkony spolu s omezenými prodeji znamenají, že toto auto bude už velmi brzy ceněným artiklem.
3. Chevrolet Corvette Grand Sport
Co dostanete, když zkombinujete šasí a aerodynamiku Corvette Z06 s atmosférickým motorem z C7 Stingray? Skutečné řidičské auto, nezkalené přeplňováním. Takový stroj uhrane puristy, jenže masy budou toužit spíše po základu nebo vrcholu. Přesně tento faktor třeba i spolu s tím, že příští generace nenabídne Grand Sport hned zkraje výroby, pokud vůbec, se postarají o rychlý růst cen. Skupina lidí, kteří budou Grand Sport vyhledávat, totiž z povrchu Země nezmizí.
4. Abarth 124 Spider/Mazda MX-5 RF
Tahle dvě auta jsou technicky příbuzná, ale přesto docela odlišná Abarth 124 Spider je o něco silnější než MX-5 a verze RF se svou částečně pevnou střechou je unikátní právě díky ní. Fiat 124 i Mazda MX-5 budou mezi řidiči vždy ceněnými vozy, ale prodá se jich hodně, takže přímo základní verze zase tak dobrými koupěmi nebudou. O ne zase tak moc prodávaném Abarthu a limitovaném RF platí pravý opak.
5. Toyota GT86
Tuhle hračku si stále můžete koupit novou a stále budete od spousty lidí slýchat nářky na to, že 200 koní je málo. Tohle auto ale není na lámání rychlostních rekordů, je to lehké, hravé autíčko na okresky, nepotřebuje 600 koní. Je to už teď ikona mezi nadšenými řidiči, prodeje jsou ale mizerné. Až zmizí do propadliště dějin, bude po zachovalých ojetých kusech stále větší sháňka a na cenách to bude znát...
Zdroj: Hagerty
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
před 4 hodinami - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
včera - Tesla Cybertruck mohutně skóruje při dopravních nehodách, ostatní auta se od ní odráží jako kuličky v pinballu
včera
Nejčtenější články
- Téměř žádný elektromobil. Leasingová firma odhalila data o nejpopulárnějších služebních autech v Německu
26.2.2024 - Šéf Fiatu odhalil novinky značky pro nejbližší roky, je to jedna větší bizarnost než druhá
26.2.2024 - Někdo na 31 let schoval do garáže úplně nové, nevybalené auto za statisíce Kč, teď se prodává za 3,5 milionu
27.2.2024 - Čeští dealeři VW mají dál na skladech extrémní množství elektromobilů, slevy až 585 tisíc Kč se týkají i nového ID.7
27.2.2024 - Autem roku 2024 v Evropě je tuctové elektrické ex-MPV, které za 1,1 milionu a víc osloví jen hrstku lidí
27.2.2024
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 17:16 - HondaMan
- Zapojení rádia s reversing kabelem. 03.28. 16:42 - Honza z Krumlova
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.28. 16:36 - abgx1
- BMW Divize 03.28. 16:16 - pavproch
- Dříve M135i, nyní ///M2 03.28. 13:54 - Předseda
- Onboard videa 03.28. 13:17 - GeneHawkins
- Elektromobily a vse kolem nich 03.28. 10:11 - jerry
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.28. 03:30 - brnenska.odchytova