Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
9 poučení z roku života s levně koupeným BMW M3 E36
28.11.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Generace E36 představuje v tuto chvíli jedinou dostupnější cestu k ojeté M3. Majitel, který zvolil opravdu levný kus, sesumíroval své roční zkušenosti.
Modré BMW M3 E36 Alexe Kerstena už náš web několikrát navštívila. Je to totiž auto, které je snem mnoha petrolheadů z prozaických důvodů - chcete-li použitelnou M3 a přitom máte k dispozici jen omezený rozpočet v řádu nízkých statisíců, je to jediná cesta k tomu si takový vůz pořídit. Alex šel po M3 E36 ze stejných důvodů a koncem loňského roku ji koupil poměrně levně. Stála jej tehdejším kurzem asi 258 tisíc korun. A zanedbal zevrubnou prohlídku před koupí, takže ho čekala mimo jiné poměrně nákladná oprava koroze.
Jeho celkovým nákladům za rok vlastnictví jsme se věnovali před pár týdny a jeho vůz z toho nevyšel zrovna dobře - byly poměrně vysoké i na to, že se bavíme o M3 s dvaceti lety na krku. Je ale třeba říci, že jejich velkou část tvořila právě oprava koroze, která by dost možná nebyla nutná nebo by aspoň účet nebyl tak ohromný, kdyby Alex věnoval více času prohlídce auta - a tedy pravděpodobně koupil jiný kus.
Je tomu zhruba rok, co M3 používá a říká, že s kamarádem strávili dobře 10 víkendů prací na tomhle autě. Je to pětina víkendů z celého roku, každý víkend plný práce na autě po víc než dva měsíce, kdybychom to chtěli dát dohromady. Po roce Alex sesumíroval své zkušenosti a dal dohromady poučky, které stojí za to znát, když si takové auto budete chtít pořídit. Tady jsou.
1. Při koupi nezanedbejte zevrubnou prohlídku
Koupit takovéhle auto, aniž by ho člověk pořádně prověřil na skryté či potenciální problémy, je opravdu nerozumné, i když autům rozumíte a myslíte si, že na problémy máte čuch. Přesněji, každé auto by mělo být takhle prověřeno, než ho koupíte, pokud to není napůl pojízdný veterán, který si chcete sami zrenovovat. I u toho je ale vhodné vědět, do čeho člověk jde.
2. Opravy v domácím prostředí nejsou problém
Je to sice relativně vzácné auto, ale díly jsou poměrně dobře dostupné a auto je to pořád hlavně mechanické, takže pokud jste s klíčem v ruce zruční, neměli byste mít problém si toho spoustu na M3 E36 udělat sami. Ovšem, karosářská práce je něco jiného.
3. Nové odpružení ohromně vylepší jízdní vlastnosti
Po nedávné instalaci nastavitelných tlumičů a pružin místo sériových - a dost možná starých a unavených - kousků vůz prý mnohem lépe, ostřeji zatáčí a působí jako pět, nikoliv dvacet let staré auto.
4. Třebaže je téhle M3 dvacet let, je opravdu rychlá
Jak odhalilo měření a pár testů, o kterých jsme psali v srpnu, této M3 i po dvaceti letech provozu zbývá v motoru 283 koní, což je víc než slušný výsledek. A třebaže ze sériových 325 koní spousta zmizela, stovka za 5,9 s a maximálka 256 km/h jsou krásné hodnoty i dnešními měřítky.
5. Tohle auto si nezamilujete hned
Do některých aut se zamilujete během pár desítek metrů za volantem. Alex něco takového očekával od své M3, ale nic takového se nedostavilo. Oblibu si vypěstoval spíš časem, jak mu M3 dokazovala své schopnosti. I když někteří možná s úšklebkem poví cosi o Stockholmském syndromu...
6. Doufejte, že se bude líbit vaší partnerce
Oněch deset víkendů strávených prací na tomhle autě znamená, že všech těchto deset víkendů nebyl Alex se svou přítelkyní. Pokud tedy není vaše druhá polovička stejný blázen do aut, může to nést nelibě, pochopitelně.
7. Je to perfektní grand tourer
Za rok s tímhle autem Alex najezdil přes 11 tisíc kilometrů, z čehož byla většina po dálnici. Na nádrž ujede přes 600 km a sedačky jsou dost pohodlné na to, aby se s tímhle autem daly jezdit opravdu dlouhé trasy.
8. Investovaných peněz prý nakonec litovat nebudete
Nedávno pronesená slova o tom, že si měl koupit E46, byla prý spíš vtipem - jeho autem snů byla E36. Nyní je navíc ve velmi dobrém stavu a Alex je rád, že zachránil takové auto od smrti korozí.
9. Místo M3 E36 stejně nic srovnatelného nekoupíte
Za necelých 7 tisíc liber mohl mít M3 E46 v ještě horším stavu, tři a půl Civiců Type-R sedmé generace nebo Hondu S2000, která by za sebou měla opravdu krušný život. On si ale koupil „lemon”, anglický výraz pro šmejd, které potřebuje spoustu oprav. A klidně by to udělal znova...
Fotoohlédnutí za rokem vlastnictví
V tomto stavu Alex Kersten (na poslední foce za volantem) vůz koupil. Na první pohled vypadal dobře
Problémů s autem byla spousta a dát jej dohromady technicky i vizuálně nebylo snadné
Nakonec má Alex velmi zajímavý vůz, ale levné to pro něj nebylo
Zdroj: Car Throttle
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
před 4 hodinami - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024
Nejčtenější články
- Ford dál mění své nesmyslné elektrické plány, odpískal další model, který u lidí nemohl obstát
21.3.2024 - Dnes už neprodávaná vlajková loď Fordu v bazarech láká cenami, jsou až směšně nízké
21.3.2024 - Expert na BMW se pustil do záchrany padlého Maserati s 302 tisíci km. Možná tak úplně nechápe, co je to „olítaný Ital”
21.3.2024 - Nový VW Passat dostal nový základní diesel, cena „jen” kolem 1 milionu Kč je jistotou
22.3.2024 - Konec Seatu byl odvolán, Španělé místo toho chystají modernizaci skoro všech svých modelů
22.3.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva