Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Bilster Berg Drive Resort: vzniká moderní Nordschleife, v malém
15.4.2012 | Mirek Brokeš | Přidat příspěvek
Máte rádi Nordschleife? My ano, velmi, proto nás potěšila zpráva o stavbě nového okruhu, který si z něj vzal inspiraci. Říká si Blister Berg.
Studená válka skončila a zůstaly po ní artefakty v podobě různých vojenských zařízení. U nás zmiňme bývalá vojenská letiště v Mimoni či Hradci Králové. Na první se autem svezete občas, na druhém, či spíše v jeho bývalém aerálu, častěji. Malý okruh zvaný Czechring, který tam v loňském roce vznikl, umožňuje poměrně zajímavé svezení. Ostatně i my jsme tam, k plné spokojenosti všech účastníků, uspořádali sraz našich čtenářů.
Samozřejmě, Severní smyčka to není a nikdy nebude. Ovšem ani tato mekka všech bláznů s příměsí benzínu v krvi není bez chyby. Je daleko, vstup na ni je čím dál tím dražší a příležitostí ke svezení také není mnoho. Dobrou zprávou tedy je, že v Německu vzniká alternativa. Skupina soukromých investorů se rozhodla v areálu bývalého skladu munice v oblasti Teutonského lesa vybudovat okruh, který bude primárně sloužit k testování aut a soukromým motoristickým akcím. Samo o sobě je to velmi ojedinělá záležitost, nový okruh byl v Německu vytvořen naposledy v roce 1932, toto ale nebude jen tak nějaký okruh.
Jeho hlavní zvláštností a současně lákadlem bude jeho topografický profil. Výškový rozdíl mezi nejvyšším a nejnižším bodem tratě je 70 m, celkové převýšení v rámci jednoho kola 100 m. Už vidíte tu podobnost? Přidejte relativně úzké únikové zóny, lesy kolem tratě a je zřejmé, odkud si tvůrci vzali inspiraci. A rozhodně se tím netají. Zcela jasně dávají najevo, že předobrazem bylo Nordschleife a okruh ve Spa. Hlavním architektem je Hermann Tilke, který měl hlavní slovo při přebudovávání A-ringu, Hockenheimu, Monzy či Silverstonu. Ten občas bývá kritizován za budování příliš bezpečných a „umělých” okruhů, ze simulací je ale zřejmé, že v Bilster Bergu to vzal za správný konec. Možná je to tím, že mu do toho mluví nikdo menší, než Walter Röhrl.
Společně navrhli 4,2 km dlouhý okruh, který je možno rozdělit na dva o délce 2,4 a 1,8 km. Největší sklon má gradient 26 %, výjezd zase 20 %. Walter Röhrl provedl odhad času najedno kolo založený na Porsche 997 GT3. Okruh by se podle něj měl dát zajet za cca 2 minuty s průměrnou rychlostí 168 km/h. Je vidět, že stejně jako Nordschleife bude svědčit spíše silnějším vozům.
Otevření okruhu je plánováno na červenec tohoto roku a pokud byste snad měli zbytečných 100 000 Eur, můžete se stát podílníkem. Získáte za to nejen kousek tratě, ale i možnost přednostně ji využívat za výrazně nižší cenu, než kterou budou platit externí zájemci. Těmi by dle majitelů primárně měly být automobilky. Trať je stavěna v uzavřeném areálu obklopeném lesy, což by jim mělo zaručit značnou míru soukromí při testování nových prototypů. Současně budou mít k dispozici veškeré zázemí technického a prezentačího charakteru, což by mělo posloužit při prezentacích nových výrobků.
Majitelé nezapomínají ani na nadšence, o kterých mluví v souvislosti s pořádáním klubových a soukromých akcí. Bohužel jsem prozatím nikde nenašel zmínku o tom, že se plánují jízdy veřejnosti ve stejné podobě, jak ji známe z Nordschleife. Jsem ale přesvědčen, že se jich v nějaké formě dočkáme a že tento okruh bude Nordschleife do vellé míry konkurovat. To by mohlo přinést výhody i obyčejným smrtelníků, kde je konkurence, tam klesají ceny. Třeba se nám tam jednou podaří uskutečnit podobné setkání, jako vloni na tak často zmiňovaném Nordschleife.
Virtuální prohlídka tratě Prezentace projektu okruhu v AngličtiněStav stavby v lednu tohoto roku
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ včera 12:42
- Začalo letošní MS-Side včera 10:00
- Petr Najman: „Mrazivá a komplikovaná Jarní cena Brna“ včera 08:00
- Oliver König pojede IDM s Ducati 23.4.2024
- Harley-Davidson Praha: 6. Nedoklubko Challenge 25. května 2024 22.4.2024
Nejnovější články
- Fiskeru došly peníze. Už neplatí ani úroky z dluhů, bankrot očekává každým dnem
před 2 hodinami - Tesla zlevnila nový Model 3 už na 1 milion Kč. Výsledky za má i proto mizerné, v Evropě už propouští stálé zaměstnance
včera - Ojetý Caddy je recept na levný rodinný VW s místem i dieselem, umí zaskočit i za už neexistující Škodu
včera - Ford pořád umí ohromit, začal prodávat nový motor V8 s až 821 koňmi od pouhých 271 tisíc Kč
včera - Mercedes zkouší prezentovat novou elektrickou třídu G jako spalovací auto, zjevně se děsí neúspěchu
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva