Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Čas nakupovat. Tyto ojetiny právě přestaly ztrácet cenu, jsou to výjimečná auta
7.4.2017 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Už i outsiderovi mezi Porsche 911 a nejbláznivějšímu kdy vyráběnému VW Passat začaly růst ceny. Ideální chvíle koupit, jezdit a vydělávat.
Pravidelně se zabýváme ojetinami, kterým začíná nebo už začala stoupat cena. Obvykle se přitom díváme na německý trh, odkud se k nám taková auta nejčastěji dovážejí. Při poslední příležitosti jsme tu měli např. Alfu 156 GTA Sportwagon, BMW Z4 M Coupe nebo Volvo XC90 V8, tedy velmi zajímavé vozy, se kterými budete mít o to větší radost jezdit.
Pochopitelně, takových aut stále přibývá, tentokrát jsme ale nechtěli čekat na další větší přehled, neboť nejnověji se mi takovými auty objevily dva velmi zajímavé stroje, s jejichž zveřejněním nechceme čekat. Jsou totiž opravdu zajímavé, ceny už rostou a čím dříve po nich sáhnete, tím lepší cenu i výběr budete mít. Tady jsou.
Porsche 911 (996)
Generace 996 byla vždycky tak trochu opomíjená, protože málokomu padl do oka vzhled přídě a fanoušci zase těžce nesli přechod od vzduchem chlazeného motoru k dnes běžnému kapalinovému chlazení. Z těchto důvodů tak byla 996 poslední, která zůstávala na trhu ojetých aut relativně dostupná; generace 993 i pozdější 997 začaly růst na ceně už o hodně dříve.
996 však byla první devětsetjedenáctka s opravdu radikálně pozměněným designem; tedy, radikálně na poměry 911. Předními světly to jen začínalo, veškeré tvary jsou kulatější a zádi chybí pruh světel přes celou šířku, typický pro generace 964 a 993. Vpředu se Porsche rychle vrátilo ke kulatým světlům, vzadu ovšem u zcela oddělených lamp zůstalo dodnes.
Pokud svůj zájem o tento vůz míníte vážně, primárně hledejte exempláře z doby po roce 2002, ve kterém došlo u základních Carrer k navýšení objemu motoru a výkonu, s tím přišla také celá řada technických a vzhledových úprav. Jsou to opravdu vypiplané kousky.
Volkswagen Passat W8
Na Passatu generace B5.5 obecně není nic moc zajímavého, jezdily a dodnes jezdí jich statisíce. Jenže většina má motory TDI nebo nanejvýš VR6. Existovala ale vrcholná verze s osmiválcovým motorem, označená jako W8. Ve své době byla vlajkovou lodí nejen Passatu, ale celé nabídky osobních aut Volkswagenu, to než přišel Phaeton.
Motor W8 měl čtyři litry objemu a dával 275 koní a 370 Nm. Vznikl spojením dvou bloků VR4, podobně jako u motorů W12 a W16; osmiválec byl pro tyto motory testovací platformou některých technologií. Také to byl jeden z nejdražších motorů Volkswagenu vůbec. Konfigurace motoru umožnila zmenšit jeho délku a ve výsledku byl půdorys zhruba čtvercový, což znamenalo, že se krásně vešel do prostoru pro běžnou V6. Válce v blocích VR4 svíraly úhel 12° a navzájem bloky svíraly úhel 72°.
Verze W8 byla poznat kromě označení také jinými koly a čtyřmi koncovkami výfuku. Většina jich byla vyrobena s automatickou převodovkou, ale pár jich mělo i manuál. A samozřejmě, tehdy nejlepší výbavu, jakou Volkswagen uměl nabídnout, takže vám tu ani dnes nebude chybět téměř nic.
Barva možná není nejhezčí, ale vůz je zajímavý. Tenhle má navíc manuál
Zdroje: Classic Data, Auto Bild Marktbeobachtung
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nejnovější články
- Nejsilnější Dacia všech odhalila část tajemství, stroj překvapivě osazený motorem V6 chce přepsat historii
před 3 hodinami - Prodeje elektromobilů už se propadají napříč Evropou. V době, kdy měly začít vládnout, ztrácí podíl na trhu
před 4 hodinami - V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
včera - Maserati se s novým Quattroporte vrací téměř k rýsovacím prknům, plán přijít rychle jen s elektromobilem selhal
včera - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
včera
Živá témata na fóru
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 05:12 - Truck Daškam
- Pneu koutek 04.19. 00:10 - abgx1
- BMW Divize 04.18. 14:15 - pavproch
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 04.17. 12:55 - pavproch