Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Čechovi shořelo zánovní auto kvůli známé potíži s motorem. Ford se nemá k řešení
21.11.2018 | Mirek Mazal
Nejen v zahraničí se zákazníci potýkají s liknavostí automobilek při řešení záručních oprav. Stejný problém má teď i jeden Čech, třebaže nejspíše jde o následek dobře známého konstrukčního nedostatku.
Automobilky lákají zákazníky pomocí nejrůznějších marketingových vějiček. Jejich součástí jsou často i velkorysé záruky, které mají v kupujících vyvolat pocit, že se v případě poruchy auta způsobené nedostatkem z výroby nemusejí o nic starat. Když ptáčka lapají, zpívají mu vždy pěkně, ne pokaždé ale výrobci aut stejně vstřícně působí i v momentě, kdy se nějaký nedostatek skutečně projeví.
Dříve jsme probírali srbskou kauzu Mercedesu s klientem, který veřejně kritizoval přístup autorizovaného servisu při řešení záručních oprav prostřednictvím polepů na dotčeném modelu třídy C . Stejným stylem zareagoval estonský majitel BMW řady 7 sužovaný řadou problémů se špičkovou mnichovskou limuzínou. Automobilka tady sice nedostatky v rámci záruky řešila, bylo jich ovšem tolik, že vůz nebylo možné rozumně používat a jiný zákazníkovi dát nechtěla. Nejen v zahraničí se ovšem podobné věci dějí. Nejčerstvější případ podobných rozbrojů se právě odehrává v České republice, jen nálepky u toho nejsou. Nemají totiž ani na čem být.
Zdejší nespokojený klient se rozhodl na sociálních sítích zveřejnit svůj případ, který se týká chování Fordu. Český fanda rychlého svezení si loni pořídil Focus RS, jeden z nejlepších modelů značky, podle všeho ale doplatil na známou nespolehlivost jeho motoru. Pan Michal Fojtík si v roce 2017 pořídil exemplář v nejtypičtější modré barvě a prakticky hned záhy se začal potýkat s problémy, které dodnes neberou konce. Pokud tedy za konec nebudeme považovat fakt, že jeho auto už prakticky neexistuje.
Špatný konec samotného auta ale není to jediné, s čím se pan Fojtík musel potýkat. Vůz koupil loni v květnu u dealera v Trutnově a od té doby strávil neskutečných sedm měsíců v servisu kvůli mnohokrát přetřásaným problémům s pohonnou jednotkou. Po posledním pokusu odstranit potíže s těsněním pod hlavou válců, které způsobují prosakování vody do válců či oleje, přehřívání motoru a mohou vést až k úplnému zničení auta, jeho Focus RS shořel. Slova majitele vám nejlépe popíší, proč je na Ford naštvaný.
„Po posledním záručním servise vozidlo ujelo 500 km a kvůli závadě na motoru se vznítilo a shořelo - toto se stalo 2. 9. 2018. Od té doby začal náš boj. Dnes je 19. 11. 2018 a zatím to vypadá asi takto:
1. hasiči označili motor jako původce požáru
2. u Fordu řeší reklamaci, ale zatím se nikdy nestalo, že by nás někdo bez urgence kontaktoval, reklamace probíhá u Auto Kora Valašské Meziříčí
3. nedostali jsme žádné náhradní auto ani nijak jinak nikdo neřešil naší mobilitu
4. zákaznické centrum Ford Motor Company CZ nám řeklo, že prostě máme čekat, až se nám někdo ozve, kontakt na nikoho nedostaneme,“ píše pan Fojtík.
Pochopitelně nevíme, co přesně se stalo, už přístup k zákazníkovi, který si u Fordu pořídil jedno z jeho nejdražších aut, ale nepůsobí šťastně. Kdyby navíc šlo o ojedinělý případ a zničeho nic se objevivší požár, dala by se ještě jistá opatrnost Fordu chápat, firma ale takto přistupuje v případě, kdy auto strávilo sedm měsíců v servisu, vykonala na něm řadu záručních oprav a odpovědnost za dílčí potíže tedy přiznala. Proč dále přešlapuje na místě, zákazníkovi nevychází vstříc a odmítá s ním byť pasivně komunikovat, je za hranicí pochopitelnosti.
Není tedy divu, že se pan Fojtík v zoufalosti rozhodl své problémy zveřejnit. Že si je nevymýšlí, dokumentuje množství autentických fotografií, dokonce nechybí ani video z osudného dne, kdy jeho Focus pohltily plameny. Poslední chvíle natočil sám majitel, který pohotovou reakcí pořídil další důkazy a zároveň se včas odebral do bezpečí. Palubní kamera pak zaznamenala poslední jízdu nočními okreskami. V pozadí zvuku motoru jsou slyšet nastávající problémy, po několika metrech už auto stálo na krajnici. V záři předních reflektorů se objevil dým, což není nikdy dobré znamení. V záběru se objevil i majitel, kterému zbyla jen možnost zavolat hasiče a čekat.
Vše pro Ford vyznívá ještě hůře, když uvážíme, že pan Fojtík byl jeho spokojeným až nadšeným zákazníkem. Focus RS je podle něj nejlepší sériové řidičské auto a i se zkušenostmi ze závodních okruhů neměl vůči fungování Focusu RS. Až dlouhodobá ignorace Fordu při řešení relativně jasné situace jej donutila řešit situaci tímto způsobem. Uvidíme, jak se Ford zachová nyní, na jeho vyjádření čekáme.
Českému zákazníkovi Fordu shořel pod nosem Focus RS v záruce po zdlouhavém řešení známých problémů s motorem. Automobilka se ale odmítá k záležitosti postavit čelem a nereaguje ani na jeho pokusy o kontakt, proto se majitel rozhodl na případ veřejně upozornit
Zdroj: Ford On Fire - Ford Hoří@Facebook
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nejnovější články
- Tesla zlevnila nový Model 3 už na 1 milion Kč. Výsledky za má i proto mizerné, v Evropě už propouští stálé zaměstnance
před 5 hodinami - Ojetý Caddy je recept na levný rodinný VW s místem i dieselem, umí zaskočit i za už neexistující Škodu
před 7 hodinami - Ford pořád umí ohromit, začal prodávat nový motor V8 s až 821 koňmi od pouhých 271 tisíc Kč
před 8 hodinami - Mercedes zkouší prezentovat novou elektrickou třídu G jako spalovací auto, zjevně se děsí neúspěchu
před 10 hodinami - Nové SUV Opelu je sexy a neváže si oprátku jen elektrickým pohonem, přesto bude hledat zákazníky těžce
před 11 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva