Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Chcete jezdit rok s osmiválcovým SUV a ještě na tom vydělat? Je to možné
12.5.2017 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
První generace Mercedesu M patří dle německého TÜV mezi hororové ojetiny a podle toho vypadají jeho ceny. Jenže když víte, jak na to, může být i výhrou.
Tylera Hoovera z našeho webu jistě dobře znáte, právě on stojí za dobrodružstvím s extrémně ojetým Porsche 911 a také za jeho předčasným skonem. Hoover auta kupuje podle hesla „kdo nehraje, nevyhraje” - kupuje levné ojetiny, často úplně nejlevnější kusy svého druhu, snaží se je levně, ale dobře opravit, chvíli si jich užít a prodat je dříve, než jim začne klesat cena.
To je pro automobilového nadšence skoro ideální způsob střídání aut, neboť se snadno může stát, že si nejen dobře sjedete, ale také auto prodáte za více, než kolik jste do něj za celou dobu vlastnictví investovali. To je i případ tohoto pravda svérázně vyhlížejícího, hnědě lakovaného Mercedesu ML 55 AMG, prvního SUV prémiové značky a také prvního SUV Mercedesu, které kdy nosilo logo AMG. Hoover ho koupil, opravil a teď jej prodá s tím, že jej ve výsledku nebude stát ani haléř. Potřeboval k tomu ale krom umu a odvahy i trochu štěstí.
Vůz byl původně na prodej za 5 tisíc dolarů (asi 122 tisíc korun) a bylo to nejlevnější AMG v USA. V záchvatu racionálního myšlení ho Hoover nechal před koupí prohlédnout v autorizovaném servisu. Tam našli problémy, jejichž odstranění by vyžadovalo dalších 5 tisíc dolarů včetně nových pneumatik, a tak smlouval. Prodávající na to kupodivu přistoupil a už tak levný vůz poslal dál ještě levněji - v přepočtu za 86 tisíc korun. Dalších 12 tisíc korun pak stál převoz z Chicaga do kansaské Wichity, kde Hoover žije.
Nový majitel se následně pustil do oprav. Mercedesy z téhle doby velmi dobře zná a ví, že na první pohled drahé opravy můžou být vyřešeny relativně levně. Velký únik kapaliny z posilovače řízení byl vyřešen jedním těsněním za tři dolary a dvaceti minutami práce. Podobné to bylo u spousty dalších věcí; onen servis například řekl, že bude nutná výměna brzdových kotoučů a destiček, ale kotouče byly jen orezlé, protože vůz dlouho stál.
Z oněch pěti tisíc dolarů nakonec Hoover do servisu investoval 34 tisíc korun. Vyřešil všechno a ještě pořídil nové pneumatiky. Spolu s registrací a zaplacením daně byly náklady na pořízení a uvedení tohoto Mercedesu do provozu celkem 147 tisíc Kč. To není o mnoho více, než předchozí majitel zprvu požadoval a zejména to není 245 tisíc korun, které tohle auto mělo v použitelné podobě (tedy po opravě navrhované servisem) stát na první pohled.
Po stránce závad nicméně bylo všechno vyřešeno hned zkraje. Navzdory tomu, že Mercedes M W163 patří podle Němců k „hororovým ojetinám”, a také tomu, že vozy z doby před rokem 2001 vyrobené ve fabrice v Alabamě, kam se řadí i tento konkrétní kus, mají údajně špatnou kvalitu zpracování, se tu za rok provozu a 11 tisíc najetých kilometrů pod Hooverovými křídly nerozbilo vůbec nic.
Tedy, alespoň ne vinou auta, jak uvidíte na konci videa níže. V každém případě, když přišel čas ho prodat, zjistil, že druhé nejlevnější ML 55 AMG dnes stojí asi 10 tisíc dolarů, takže na tomhle voze ještě vydělá. Je to inspirativní, jako ostatně u tohoto člověka pokaždé. A určitě to není naposledy - už teď říká, že třídu M nahradí jiným silným SUV. Že by to bylo něco jiného než podezřele levná ojetina, nelze očekávat...
Tohle auto umí být spolehlivé a jeho opravy nemusí být drahé, pokud si dokážete pomoci sami
Zdroj: Hoovies Garage@Youtube
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024 - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Superpole WSSP vyhrál Manzi, 33. Vostatek včera 16:36
- Počasí způsobilo chaos v Assenu, nejlepším v pátek Bautista včera 16:27
- FIM EWC 24h Le Mans: PP pro YART s Hanikou včera 16:19
- Superpole WSSP300 pro Garciu, 4. Svoboda včera 14:17
- V Assenu začal nejrychleji Razgatlioglu včera 13:49
Nejnovější články
- Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
před 7 hodinami - Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
před 8 hodinami - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
před 10 hodinami - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
před 11 hodinami - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva