Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Chcete ojetou Škodu Octavia III RS? Může být vaše i o třetinu levněji než u nás
3.10.2018 | Mirek Mazal
Nejde o jedno konkrétní auto, ale o obecně mnohem výhodnější nabídku ojetých škodovek tohoto typu. I těch, které jsou staré jen pár let a ve stejné generaci se dál nabízí jako nové.
Škoda Octavia RS třetí generace udělala velký skok dopředu z hlediska dynamiky, jízdních vlastností i celkového naladění, což jsme náležitě ocenili už při jejím uvedení na trh a později se ještě několikrát přesvědčili, že nás nešálily smysly. Škodovka nechtěla za tuto verzi nikdy horentní sumy, zvlášť vzhledem k tomu se ale u nás ceny i nejdostupnějších ojetých kusů drží hodně vysoko. Ne všude ovšem ojeté škodovky platí za něco jako zlaté rouno a totéž tam lze koupit o mnoho levněji.
Řeč je už tradičně o Velké Británii, kde sice Škody mají rádi, za modlu tam ale neplatí. A co je možná podstatnější, ojetá auta jsou tam obecně levnější a vzhledem k jejich komplikovanějšímu použití v jiných zemích (volant vpravo je pro většinu lidí překážkou, i když konverze nebývá ani složitá, ani drahá), nemají ceny takovou tendenci se vyrovnávat s těmi v okolních zemích vlivem exportu a importu. Už dříve jsme upozorňovali na to, že rozdíly v cenách mezi českými a britskými ojetinami Octavie RS druhé generace jsou enormní, ony jsou ale nemalé i u třetího provedení vozu, který je stále aktuálním zbožím.
Na pokles cen nás upozornil Matt Kimberley z Car Throttlu, který sám vlastní zmíněnou druhou generaci RS. Matt tehdy zvolil Škodu jako alternativu k Subaru a zakoupením českého kombi uspokojil všechny své potřeby včetně bankovního konta. Od té doby očkem monitoruje britský trh, proto z jeho strany přišlo hlášení, že ojeté, nebourané a nezhuntované Octavie RS III se konečně s cenou dostávají i pod 10 000 liber (290 000 Kč). To je u nás něco zcela nemyslitelného.
Na britských ostrovech se za lákavou cenu 9 995 liber (289 500 Kč) nabiźí například čtyři roky starý liftback bílé barvy vybavený automatickou dvouspojkovou převodovkou DSG a benzínovým motorem EA888. Schopný agregát má za sebou 172 680 kilometrů během čtyř let na cestách. To jistě není málo, vůz po prvním majiteli se ale tváří jako ochotný sloužit bez problémů dál. A za cenu pod 300 000 Kč je to zajímavý tip ke koupi.
Taková Octavie RS se v Británii prodává v přepočtu za 290 tisíc Kč, u nás nic takového zdaleka nekoupíte
Matt tak opět českému čtenáři ukázal, jak drahé jsou ojeté Škody v České republice. Dokonale stejného „českého soupeře” jsme nenašli, ale pokud se budeme držet roku výroby, převodovky, motoru a přibližně stejně vysokého nájezdu, tak relevantní kandidát v podobě černého kombi vyjde v tuzemsku na 439 000 Kč. To by stačilo na benzínový dvoulitr z roku 2014 v provedení kombi s tmavým lakováním karoserie a automatem. Téměř stejné vozy se od sebe liší o 149 500 Kč a 35 procent ve prospěch anglického výběru.
Je až absurdní, že čtyři roky stará Octavie RS s téměř 200 tisíci km stojí v ČR okolo 440 tisíc, nová začínala kousek na 600 tisíci
Nejde tu o jedno auto, vybírat můžete ze stovek dostupných vozů a citelně méně stojí všechny, ať už preferujete jakoukoli specifikaci. Dalším příkladem budiž být červená prostornější verze. Za La Manchem benzínová Octavia RS rudé barvy z roku 2014 vyjde na 11 450 liber, což je dle aktuálního kurzu 331 700 Kč. Součástí je manuální převodovka a na budíku udávaný nájezd 143 230 kilometrů.
Lépe působící červený kombík s nižším nájezdem za 330 tisíc korun je z českého pohledu krásná nabídka
Pohledem do českých autobazarů se minimálně rokem výroby, převodovkou a koncepcí vyrovná modré kombi. Škoda Octavia RS z roku 2014 najela zatím 158 410 kilometrů a její prodejní cena je stanovena na 449 900 Kč čili celkem o 118 200 Kč a znovu asi třetinu více, než vychází pořizovací cena červené britské zástupkyně v našem srovnání.
Něco takového podle nás už stojí za promyšlení i předělání volantu s pedály na správnou stranu. Vzhledem k obecné připravenosti vyráběných aut pro volant na obou stranách vyjde taková konverze na nízké desetitisíce korun, rukama domácího kutila i levněji. U moderních aut odpadá i spousta dříve nutných modifikací - například světlomety pouze stačí přenastavit na pravostranný provoz v palubním menu...
I český ekvivalent vypadá dobře, je ale o hodně dražší. Nákup v Británii znovu stojí za zamyšlení
Inspirace: Car Throttle, Zdroje: Auto Trader, SAuto
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nejnovější články
- Ferrari si nechalo patentovat revoluční řešení spalovacího motoru, snadno obejde i tlaky na elektrifikaci všeho
před hodinou - VW up! se vrátil ze záhrobí. Tohle je Geparda a není to aprílový žert, zadní kola nemá jen naoko
před 3 hodinami - Nejlevnější Tesly v Evropě už stojí jen jako obyčejná Fabia, klidně i vybavené vozy s 4x4 a 350 koňmi
před 4 hodinami - Ford zrušil dvě třetiny výroby svého klíčového elektromobilu poté, co ji dřív zkrouhnul o polovinu, třetina lidí má padáka
před 6 hodinami - Kolabující Fisker fungoval v totálním chaosu. Nebral si od lidí peníze za auta, dokonce ani neví, kolik jich prodal
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva