Co se stane, když motoru vašeho auta dojde olej? Hned není vše ztraceno

 | 20 příspěvků | 11.8.2017 Petr Miler
Reagovat

Nepřihlášený Frajer

Před lety jsme rušili Š 12.. | 11.8.2017 23:02reagovat
avatar

Před lety jsme rušili Š 120.Vypustili olej a chl. kapalinu .Násadou na koště jsme drželi vzadu plný plyn a sledovali co bude.Trvalo to asi 20 minut než motor začal ztrácet otáčky a pak vypnul.Myslím si, že kdyby tam byla chl. kapalina bude jezdit bez oleje rok.Vždy tam nějaký mastný film je.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Napuram

Jo jasně. Tak jste to měli.. | 12.8.2017 08:02reagovat
avatar

Jo jasně. Tak jste to měli zkusit při zátěži a ne na neutrál. Já už jsem u Škodovek pár olejových van rozkřoupl a garantuju, že 20 minut jsem teda nejel, jestli 3-5, tak moc. No a to tam byla voda. Ve chvíli kdy v něm poprvé zaklepe, už ho můžeš vyhodit.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Jirka Černý

Reakce na: Před lety jsme rušili Š 12.. | 12.8.2017 08:08reagovat
avatar

Podobný experiment s Fiatem, jen jsem neměl kam vypustit olej tak došlo jen na vodu, na nastavený vyšší volnoběh fungoval asi půl hodiny, posledních deset minut už bylo podle zvuku jasné že je to dost špatně, experiment ukončil rozdělovač který se roztekl ale případná výměna by nic neřešila jak se zastavil tak byl konec ani starter s nim už neotočil.

Nepřihlášený Frajer

Reakce na: Jo jasně. Tak jste to měli.. | 12.8.2017 09:34reagovat
avatar

Co tady na mě zkoušíš! Napsal jsem co bylo a dělali jsme to u auta (na dvoře autoservisu) které bylo určeno na sešrotování.

Tak se ser do tvé staré a ne do mě. Na opravách Škodovek jsem vyrůstal a nemám potřebu zde psát co není pravda! Až uděláš tolik generálek motorů co já tak můžeš. Vsadím se, že neumíš ani vybrousit ventily

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Napuram

Och pardón, nemyslel jsem.. | 12.8.2017 10:01reagovat
avatar

Och pardón, nemyslel jsem to nikterak útočně, pakliže to tak vyznělo. Tak se hnedle nečerti. No a věř, že na televizi se dívám pouze v případě, pokud mám přes kolena hadr a na klíně hlavu. Trhá mi srdce, když vidím, jak na to někdo vezme vrtačku.

Nepřihlášený Jirka_1

Reakce na: Co tady na mě zkoušíš! Nap.. | 12.8.2017 12:44reagovat
avatar

Podle toho, co jsi napsal ve svém prvním příspěvku, motorům rozumíš jako koza petrželi a generálku jsi neudělal ani jednu. Napsat, že je tam nějaký mastný film a auto by bez oleje jezdilo rok může jen někdo, kdo motor zevnitř nikdy neviděl nebo sjetá fetka. Starý motor bez oleje se v zátěži nevratně poškodí tak za tři minuty, moderní ještě rychleji, jelikož se mu zadře turbo a hlavně zkolabují hydraulická zdvihátka, která bez oleje přestanou fungovat a vačka je rozmlátí.

Nepřihlášený SLX

Dobra rada: V 2/3 servisne.. | 12.8.2017 13:33reagovat
avatar

Dobra rada: V 2/3 servisneho intervalu skontrolovat hladinu oleja a doliat novy olej ak je to potrebne. U starsich aut to treba robit castejsie.

Motor bude dlho v dobrej kondicii a pri vyssom pocte km nebude treba casto dolievat olej.

Olej patri medzi najdolezitejsie veci pre auto, urcite mi to potvrdia ludia, ktori maju nabehane 200-300.000km. Kym je auto nove, tak sa to podcenuje.

Nepřihlášený Ben

Ten první příspěvek je pěk.. | 13.8.2017 10:08reagovat
avatar

Ten první příspěvek je pěkná hovadina, to může říkat členům ODS (také to nemají v hlavě moc srovnaný) ale ne normálním lidem.

Nepřihlášený V12

Kedze moje auto ma v koles.. | 14.8.2017 05:46reagovat
avatar

Kedze moje auto ma v kolesach 270 tisic km, olej kontrolujem raz za 2 tyzdne. Nechapem, ako moze niekto takuto dolezitu vec podcenovat hoci aj na zbrusu novom aute. Tych 5 minut na kontrolu prevadzkovych naplni ci stavu auta v uvedenom casovom intervale nikoho nezabije. Moj ritual je velmi jednoduchy :

- kapota hore, vizualna kontrola motoroveho priestoru

- olej

- voda

- servo olej

- brzdova kvapalina

- kontrola tlaku v kolesach (teraz cez TPMS na palubovke, predtym manometrom)

- kontrola funkcnosti osvetlenia

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený lvy

Reakce na: Kedze moje auto ma v koles.. | 14.8.2017 10:59reagovat
avatar

Tak všechno tohle mi kontroluje elektronika, takže není potřeba toto provádět. Navíc mě včas vždy upozorní, že je potřeba provést kontrolu oleje. Nicméně bylo to vždy až po ujetí cca. 25000km.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Gravy

Reakce na: Tak všechno tohle mi kontr.. | 14.8.2017 12:15reagovat
avatar

Nicméně bylo to vždy až po ujetí cca. 25000km.

Tato věta hovoří za vše. Akorát si zkracujete životnost motoru a dobrovolně. Vždy je lepší vše kontrolovat, aby jste věděl, zda kapaliny ubívají postupně nebo to bylo náhlé. To vám elektronika neřekne. Jste akorát ukázkový spotřebitel, jak si ho automobilky přejí.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený lvy

Reakce na: Nicméně bylo to vždy až po.. | 14.8.2017 14:28reagovat
avatar

Mohu vám říct, že za 14 let jsem nezaznamenal úbytek žádné kapaliny kromě kapaliny do ostřikovačů a kromě oleje jak už jsem uváděl. Navíc málo oleje je schopen člověk poznat i podle zvuku motoru ještě dříve, než se rozsvítí kontrolka nízkého stavu, která doporučuje provést optickou kontrolu.

Přidat příspěvek
(pro zasílání reakcí, adresa nebude zveřejněna)
b_468_60.gif

Autobazar

zobrazit vše