Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Do ČR míří nový nový způsob trestu za překročení rychlosti. Rány dává okamžitě
15.1.2018 | Mirek Mazal | Přidat příspěvek
Rychlost aut dnes hlídají stacionární i přenosné radary v rukou policie a měst. Brzy přibude další způsob, který bude řidiče i jejich auta trestat neprodleně.
V České republice už dnes existuje spousta způsobů, kterými se měří rychlost aut. Většinou se jedná o nějakou formu radaru, který je umístěný buď u silnice nebo v autě, někdy má i podobu přenosného měřiče. Když je pak některému z řidičů naměřena vyšší než povolená rychlost, následuje jeden z finančních či bodových postihů, které všichni dobře známe, popř. trest v podobě zákazu řízení na určité období. Nedaleko Brna ale letos zavedou způsob měření rychlosti, který bude překročení limitu trestat ihned, a to nezvykle surovým způsobem.
Pokutování je zastaralé, podle zástupců obce Branišovice je potřeba začít poškozovat auta hříšníků. Za překročení rychlosti v obci připravují výchovný retardér. Kamerový systém změří rychlost automobilu a pohyblivý práh na silnici se propadne těsně před koly příliš rychle jedoucích aut. Řidič bude mít pocit, že vjel do výmolu. Tvrdé opatření se prý osvědčilo ve Švédsku nebo Švýcarsku, vedení Branišovic věří, že zklidní tisíce aut, které projedou obcí za den.
Toto zařízení bude první v České republice a dodavatel tvrdí, že kamery umí rozpoznat složky integrovaného záchranného systému, takže ty za rychlou jízdu trestat nebude. Pokud ale někdo jiný pojede s osobním vozem rychle, dostane přímý zásah do podvozku.
Podle místních je takových rychlíků příliš a je potřeba zakročit. Cvičné měření ukázalo, že: „89 procent řidičů ve směru na Pohořelice povolenou rychlost překračuje, ve směru na Moravský Krumlov jsme zjistili, že je to 98 procent řidičů,“ tvrdí místostarosta Branišovic Marek Sovka.
Že nad podobným řešením nejásáme, snad ani nemusíme dodávat. Dokážeme docela dobře pochopit, pokud obyvatele Branišovic obtěžují příliš rychle jedoucí auta, ať už kvůli hluku nebo kvůli tomu, že ve městě je třeba držet tempo na uzdě z bezpečnostních důvodů. Je ale třeba hledat jiné způsoby, jak přimět šoféry jet přiměřeným tempem, pokud toho sami nejsou schopni - policie má už dnes prostředků k dispozici dostatek.
Činit dopravu bezpečnější tím, že autům budeme klást do cesty umělé překážky, je prostě nesmysl. Jako bychom předem viděli případ, kdy někdo pojede příliš rychle, silnice se před ním záměrně změní v tankodrom a brzdná dráha se tím citelně prodlouží už kvůli zásahu ABS. Situaci, kterou by řidič na standardní silnici vyřešil, rázem nevyřeší. Výsledkem může být sražený chodec - jistě primárně kvůli někomu, kdo jel příliš rychle, ale sekundárně kvůli tomu, že mu podobný „bezpečnostní prvek” znemožnil situaci řešit. A takových případů si dokážeme představit spoustu.
Navíc vidíme ještě jedno riziko - že takový „negativní práh” může mít za následek i přesně opačný efekt. Nedávno jsme tu měli video dokazující, že zvýšená rychlost pomáhá takový výmol snáze překonat. Řidiči si tak rychle mohou uvědomit, že když místo 65 km/h pojedou 75 km/h, autu se toho stane méně. A... proč by to neudělali, když jediné, co jim hrozí, je onen umělý výmol?
Je to nebezpečný nesmysl, který nemůže přinést nic dobrého. A je o to absurdnější, když se dozvídáme, že jeho instalace vyjde na 3 miliony korun českých. Za takové peníze lze jistě zajistit řešení, které bude skutečně působit preventivně a řidiče donutí ubrat tam, kde je třeba. Ne je jen sekne přes prsty ve chvíli, kdy stejně dělali to, co neměli...
Nesmyslné opatření proti překročení povolené rychlosti v akci, taková nástraha je kontraproduktivní už ze své podstaty, Branišovice by mohly přijít s lepším řešením
Zdroj: Rozhlas.cz
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nejnovější články
- Nejsilnější Dacia všech odhalila část tajemství, stroj překvapivě osazený motorem V6 chce přepsat historii
před hodinou - Prodeje elektromobilů už se propadají napříč Evropou. V době, kdy měly začít vládnout, ztrácí podíl na trhu
před 3 hodinami - V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
včera - Maserati se s novým Quattroporte vrací téměř k rýsovacím prknům, plán přijít rychle jen s elektromobilem selhal
včera - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva