Do kdy má ještě smysl udržovat při životě staré auto? A kdy už je lepší koupit jiné?

Je to jakýsi bod zlomu ve vlastnictví každého auta. Můžeme ho mít rádi jakkoli, v určitý moment je už ale spíše na obtíž. Jak tu chvíli rozeznat včas?
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Život řidiče

Do kdy má ještě smysl udržovat při životě staré auto? A kdy už je lepší koupit jiné?

5.10.2017 | Marek Bednář | 69 příspěvků

Je to jakýsi bod zlomu ve vlastnictví každého auta. Můžeme ho mít rádi jakkoli, v určitý moment je už ale spíše na obtíž. Jak tu chvíli rozeznat včas?

Své auto můžete mít rádi, jak chcete, ale pokud to je váš jediný vůz, který potřebujete používat i jako dopravní prostředek, ne jen jako hračku, dříve nebo později přijde moment, kdy je spíše přítěží než pomocí. Když je auto víc v servisu než na silnici, když účty za jeho provoz začnou být neadekvátní tomu, o jaký vůz se jedná.

Samozřejmě, toto je racionální hledisko a na to zejména fanoušci mají tendenci trochu zapomínat. A nemůžeme říci, že bychom jim nerozuměli. Pokud ale na své auto pohlížíte spíše racionálně, je vhodné identifikovat bod, kdy život s ním přestává být efektivní. Problém je, že poznat ho není zas tak jednoduché. Často si totiž říkáme, že „tohle ještě opravím a pak už budu jen jezdit”, což nemusí být pravda, nebo ne na moc dlouho. Může se za měsíc, dva, půl roku objevit něco dalšího a pokud si řeknete, že „když už jsem opravil tohle, přece ho teď neprodám”, můžete se dostat do nekonečné spirály výdajů nevedoucí k ničemu dobrému.

Pravda, z absolutního hlediska je téměř vždy levnější staré auto opravit, než koupit jiné, novější. I když by vás čekala investice v řádech desetitisíců korun, pořád většinou je méně, než byste zaplatili za lepší auto. Tím spíš, že to současné bez oné investice prodáte hůř. Jenže dívat se na věc optikou jedné opravy není moudré. Staré pravidlo říká se, že když suma cena výhledově nutných oprav dosahuje zhruba poloviny aktuální hodnoty vozu, je vhodné se začít dívat po jiném.

Podobně to může být rozumné, když opravujete sice drobnosti, ale zato pořád. Když se třeba pokazí jedno tlačítko stahování okna, za chvíli mohou odejít všechna další a dnes jich bývá klidně sedm. To spínač couvacích světel, to nějaké další čidlo, to hadička... Můžou to být věci, které koupíte za pár korun a opravíte sami doma, ale když jsou každý měsíc dvě, je to asi trochu moc. A nákladem tu pochopitelně nejsou jen díly a jejich výměna - muset jezdit s autem do servisu, nemít jej, když jej potřebujete apod. také představuje náklady.

Dalším znakem, že je vhodné se auta co nejrychleji zbavit, může být zvyšující se spotřeba oleje, i dávno před tím, než z výfuku začne vycházet modrý kouř. Ta může značit opotřebované pístní kroužky, jejichž výměna je velmi nákladná, nebo turbodmychadlo na cestě do věčných lovišť, nebezpečnou to věc zejména u dieselu. Anebo taky jen nefunkční ventil odvětrávání klikové skříně, problém za pár stovek.

Dalším příznakem je koroze. Ani relativně nová auta vůči ní nemusí být imunní, nicméně důkladné zbavení auta koroze může být velmi nákladné, podle toho, kde všude ji najdete. Prohnilé auto nikdo nekoupí, ale dokud půjde jen o omezené plochy, máte dvě možnosti - rychle ji nechat odstranit, nebo prodat celé auto. Půjčíme-li si rčení o lidské hlouposti, válku proti rzi vyhrát téměř nelze, ale bojovat přestat nesmíme.

Když přemýšlíte o změně auta a jezdíte něčím novějším, je také vhodné vzít v potaz případnou záruku. Pokud končí, riziko nenadálých nákladů na provoz stoupá. A pochopitelně, auto snáze a lépe prodáte, pokud mu ještě nějaký čas záruky zbývá (a to dnes může být klidně 7 let), než auto, kterému záruka zrovna skončila. A také tu pořád je psychologická hranice 100 tisíc kilometrů - její vliv na cenu je až překvapivě velký a přes veškeré pozitivní emoce spojené s dosavadním autem je prostě rozumnější prodat auto v momentě, kdy má na tachometru 99 tisíc km, než jej „pustit do oběhu” se 101 tisícem najetých km.

I „přerušení proudu oprav” bývá rozumnější, třebaže je po různých investicích scestné si myslet, že investované peníze dostanete zpátky. Je-li seznam oprav v posledním půlroce slušně dlouhý, můžete si samozřejmě říci o více peněz, než byste mohli před velkým servisem, ale jestli je dostanete, je druhá otázka. A v každém případě se vám těžko podaří koupit auto třeba za 150 tisíc, během půl roku a 40 tisíc korun za opravy zjistit, že to nebyl dobrý nápad, a pak za něj dostat 190 tisíc. Tak to prostě nechodí, nakonec i onen dlouhý seznam oprav může být pro leckterého kupce varující a může být lepší auto prodávat v dobrém stavu za běžnou cenu a příliš se nechlubit tím, jak nákladné bylo jej do dobrého stavu dostat.

Nechápejte nás špatně, tento článek není návodem pro ignorantské majitele, jak někomu prodat auto, které se jim začíná „sypat pod rukama”. Jde tu o nalezení vhodného momentu k prodeji, který je beztak vždy jen sázkou do loterie. Nikdy nemůžete s jistotou vědět, co se stane zítra, stejně jako to neví kupující. Je to hra, kterou obě strany obchodu hrají s omezenými informacemi a podnikají určité kroky na základě odhadů, předpokladů a tušení. Dopadnout lépe to vždy může pro toho či onoho, každý do toho jde s rizikem, kdy se prodávající vozu zbavuje za zlomek původní ceny a věří, že se mu to tak vyplatí, protože se rizik zbaví. A kupující zase jisté riziko přijímá, neboť auto za zlomek ceny nového kupuje a měl by si být vědom, že sleva není zadarmo - problémy mohou nastat. „Vyhrát” může obvykle jen jeden - ta „poslední oprava” někdy na dlouho poslední skutečně být může. A někdy také nemusí...

Do kdy má ještě smysl udržovat při životě staré auto? A kdy už je lepší koupit jiné? - 1 - Skoda Fabia 1 267 000 km 001Do kdy má ještě smysl udržovat při životě staré auto? A kdy už je lepší koupit jiné? - 2 - Skoda Fabia 1 267 000 km 002Do kdy má ještě smysl udržovat při životě staré auto? A kdy už je lepší koupit jiné? - 3 - Skoda Fabia 1 267 000 km 003Do kdy má ještě smysl udržovat při životě staré auto? A kdy už je lepší koupit jiné? - 4 - Skoda Fabia 1 267 000 km 004Do kdy má ještě smysl udržovat při životě staré auto? A kdy už je lepší koupit jiné? - 5 - Skoda Fabia 1 267 000 km 005Do kdy má ještě smysl udržovat při životě staré auto? A kdy už je lepší koupit jiné? - 6 - Skoda Fabia 1 267 000 km 006Do kdy má ještě smysl udržovat při životě staré auto? A kdy už je lepší koupit jiné? - 7 - Skoda Fabia 1 267 000 km 007Do kdy má ještě smysl udržovat při životě staré auto? A kdy už je lepší koupit jiné? - 8 - Skoda Fabia 1 267 000 km 008Do kdy má ještě smysl udržovat při životě staré auto? A kdy už je lepší koupit jiné? - 9 - Skoda Fabia 1 267 000 km 009Do kdy má ještě smysl udržovat při životě staré auto? A kdy už je lepší koupit jiné? - 10 - Skoda Fabia 1 267 000 km 010Do kdy má ještě smysl udržovat při životě staré auto? A kdy už je lepší koupit jiné? - 11 - Skoda Fabia 1 267 000 km 011Do kdy má ještě smysl udržovat při životě staré auto? A kdy už je lepší koupit jiné? - 12 - Skoda Fabia 1 267 000 km 012Do kdy má ještě smysl udržovat při životě staré auto? A kdy už je lepší koupit jiné? - 13 - Skoda Fabia 1 267 000 km 013Do kdy má ještě smysl udržovat při životě staré auto? A kdy už je lepší koupit jiné? - 14 - Skoda Fabia 1 267 000 km 014Do kdy má ještě smysl udržovat při životě staré auto? A kdy už je lepší koupit jiné? - 15 - Skoda Fabia 1 267 000 km 015Do kdy má ještě smysl udržovat při životě staré auto? A kdy už je lepší koupit jiné? - 16 - Skoda Fabia 1 267 000 km 016Do kdy má ještě smysl udržovat při životě staré auto? A kdy už je lepší koupit jiné? - 17 - Skoda Fabia 1 267 000 km 017Do kdy má ještě smysl udržovat při životě staré auto? A kdy už je lepší koupit jiné? - 18 - Skoda Fabia 1 267 000 km 018Do kdy má ještě smysl udržovat při životě staré auto? A kdy už je lepší koupit jiné? - 19 - Skoda Fabia 1 267 000 km 019Do kdy má ještě smysl udržovat při životě staré auto? A kdy už je lepší koupit jiné? - 20 - Skoda Fabia 1 267 000 km 020Do kdy má ještě smysl udržovat při životě staré auto? A kdy už je lepší koupit jiné? - 21 - Skoda Fabia 1 267 000 km 021Do kdy má ještě smysl udržovat při životě staré auto? A kdy už je lepší koupit jiné? - 22 - Skoda Fabia 1 267 000 km 022Do kdy má ještě smysl udržovat při životě staré auto? A kdy už je lepší koupit jiné? - 23 - Skoda Fabia 1 267 000 km 023Do kdy má ještě smysl udržovat při životě staré auto? A kdy už je lepší koupit jiné? - 24 - Skoda Fabia 1 267 000 km 024Do kdy má ještě smysl udržovat při životě staré auto? A kdy už je lepší koupit jiné? - 25 - Skoda Fabia 1 267 000 km 025Do kdy má ještě smysl udržovat při životě staré auto? A kdy už je lepší koupit jiné? - 26 - Skoda Fabia 1 267 000 km 026Do kdy má ještě smysl udržovat při životě staré auto? A kdy už je lepší koupit jiné? - 27 - Skoda Fabia 1 267 000 km 027Do kdy má ještě smysl udržovat při životě staré auto? A kdy už je lepší koupit jiné? - 28 - Skoda Fabia 1 267 000 km 028Do kdy má ještě smysl udržovat při životě staré auto? A kdy už je lepší koupit jiné? - 29 - Skoda Fabia 1 267 000 km 029Do kdy má ještě smysl udržovat při životě staré auto? A kdy už je lepší koupit jiné? - 30 - Skoda Fabia 1 267 000 km 030Do kdy má ještě smysl udržovat při životě staré auto? A kdy už je lepší koupit jiné? - 31 - Skoda Fabia 1 267 000 km 031Do kdy má ještě smysl udržovat při životě staré auto? A kdy už je lepší koupit jiné? - 32 - Skoda Fabia 1 267 000 km 032Do kdy má ještě smysl udržovat při životě staré auto? A kdy už je lepší koupit jiné? - 33 - Skoda Fabia 1 267 000 km 033Do kdy má ještě smysl udržovat při životě staré auto? A kdy už je lepší koupit jiné? - 34 - Skoda Fabia 1 267 000 km 034Do kdy má ještě smysl udržovat při životě staré auto? A kdy už je lepší koupit jiné? - 35 - Skoda Fabia 1 267 000 km 035Do kdy má ještě smysl udržovat při životě staré auto? A kdy už je lepší koupit jiné? - 36 - Skoda Fabia 1 267 000 km 036Do kdy má ještě smysl udržovat při životě staré auto? A kdy už je lepší koupit jiné? - 37 - Skoda Fabia 1 267 000 km 037Do kdy má ještě smysl udržovat při životě staré auto? A kdy už je lepší koupit jiné? - 38 - Skoda Fabia 1 267 000 km 038Do kdy má ještě smysl udržovat při životě staré auto? A kdy už je lepší koupit jiné? - 39 - Skoda Fabia 1 267 000 km 039Do kdy má ještě smysl udržovat při životě staré auto? A kdy už je lepší koupit jiné? - 40 - Skoda Fabia 1 267 000 km 040Do kdy má ještě smysl udržovat při životě staré auto? A kdy už je lepší koupit jiné? - 41 - Skoda Fabia 1 267 000 km 041Do kdy má ještě smysl udržovat při životě staré auto? A kdy už je lepší koupit jiné? - 42 - Skoda Fabia 1 267 000 km 042Do kdy má ještě smysl udržovat při životě staré auto? A kdy už je lepší koupit jiné? - 43 - Skoda Fabia 1 267 000 km 043Do kdy má ještě smysl udržovat při životě staré auto? A kdy už je lepší koupit jiné? - 44 - Skoda Fabia 1 267 000 km 044Do kdy má ještě smysl udržovat při životě staré auto? A kdy už je lepší koupit jiné? - 45 - Skoda Fabia 1 267 000 km 045Do kdy má ještě smysl udržovat při životě staré auto? A kdy už je lepší koupit jiné? - 46 - Skoda Fabia 1 267 000 km 046Do kdy má ještě smysl udržovat při životě staré auto? A kdy už je lepší koupit jiné? - 47 - Skoda Fabia 1 267 000 km 047Do kdy má ještě smysl udržovat při životě staré auto? A kdy už je lepší koupit jiné? - 48 - Skoda Fabia 1 267 000 km 048Do kdy má ještě smysl udržovat při životě staré auto? A kdy už je lepší koupit jiné? - 49 - Skoda Fabia 1 267 000 km 049Do kdy má ještě smysl udržovat při životě staré auto? A kdy už je lepší koupit jiné? - 50 - Skoda Fabia 1 267 000 km 050Do kdy má ještě smysl udržovat při životě staré auto? A kdy už je lepší koupit jiné? - 51 - Skoda Fabia 1 267 000 km 051Do kdy má ještě smysl udržovat při životě staré auto? A kdy už je lepší koupit jiné? - 52 - Skoda Fabia 1 267 000 km 052Do kdy má ještě smysl udržovat při životě staré auto? A kdy už je lepší koupit jiné? - 53 - Skoda Fabia 1 267 000 km 053Do kdy má ještě smysl udržovat při životě staré auto? A kdy už je lepší koupit jiné? - 54 - Skoda Fabia 1 267 000 km 054Do kdy má ještě smysl udržovat při životě staré auto? A kdy už je lepší koupit jiné? - 55 - Skoda Fabia 1 267 000 km 055Do kdy má ještě smysl udržovat při životě staré auto? A kdy už je lepší koupit jiné? - 56 - Skoda Fabia 1 267 000 km 056Do kdy má ještě smysl udržovat při životě staré auto? A kdy už je lepší koupit jiné? - 57 - Skoda Fabia 1 267 000 km 057Do kdy má ještě smysl udržovat při životě staré auto? A kdy už je lepší koupit jiné? - 58 - Skoda Fabia 1 267 000 km 058Do kdy má ještě smysl udržovat při životě staré auto? A kdy už je lepší koupit jiné? - 59 - Skoda Fabia 1 267 000 km 059Do kdy má ještě smysl udržovat při životě staré auto? A kdy už je lepší koupit jiné? - 60 - Skoda Fabia 1 267 000 km 060Do kdy má ještě smysl udržovat při životě staré auto? A kdy už je lepší koupit jiné? - 61 - Skoda Fabia 1 267 000 km 061Do kdy má ještě smysl udržovat při životě staré auto? A kdy už je lepší koupit jiné? - 62 - Skoda Fabia 1 267 000 km 062Do kdy má ještě smysl udržovat při životě staré auto? A kdy už je lepší koupit jiné? - 63 - Skoda Fabia 1 267 000 km 063Do kdy má ještě smysl udržovat při životě staré auto? A kdy už je lepší koupit jiné? - 64 - Skoda Fabia 1 267 000 km 064Do kdy má ještě smysl udržovat při životě staré auto? A kdy už je lepší koupit jiné? - 65 - Skoda Fabia 1 267 000 km 065Do kdy má ještě smysl udržovat při životě staré auto? A kdy už je lepší koupit jiné? - 66 - Skoda Fabia 1 267 000 km 066Do kdy má ještě smysl udržovat při životě staré auto? A kdy už je lepší koupit jiné? - 67 - Skoda Fabia 1 267 000 km 067Do kdy má ještě smysl udržovat při životě staré auto? A kdy už je lepší koupit jiné? - 68 - Skoda Fabia 1 267 000 km 068Do kdy má ještě smysl udržovat při životě staré auto? A kdy už je lepší koupit jiné? - 69 - Skoda Fabia 1 267 000 km 069Do kdy má ještě smysl udržovat při životě staré auto? A kdy už je lepší koupit jiné? - 70 - Skoda Fabia 1 267 000 km 070Do kdy má ještě smysl udržovat při životě staré auto? A kdy už je lepší koupit jiné? - 71 - Skoda Fabia 1 267 000 km 071Do kdy má ještě smysl udržovat při životě staré auto? A kdy už je lepší koupit jiné? - 72 - Skoda Fabia 1 267 000 km 072Do kdy má ještě smysl udržovat při životě staré auto? A kdy už je lepší koupit jiné? - 73 - Skoda Fabia 1 267 000 km 073Do kdy má ještě smysl udržovat při životě staré auto? A kdy už je lepší koupit jiné? - 74 - Skoda Fabia 1 267 000 km 074Do kdy má ještě smysl udržovat při životě staré auto? A kdy už je lepší koupit jiné? - 75 - Skoda Fabia 1 267 000 km 075Do kdy má ještě smysl udržovat při životě staré auto? A kdy už je lepší koupit jiné? - 76 - Skoda Fabia 1 267 000 km 076Do kdy má ještě smysl udržovat při životě staré auto? A kdy už je lepší koupit jiné? - 77 - Skoda Fabia 1 267 000 km 077Do kdy má ještě smysl udržovat při životě staré auto? A kdy už je lepší koupit jiné? - 78 - Skoda Fabia 1 267 000 km 078Do kdy má ještě smysl udržovat při životě staré auto? A kdy už je lepší koupit jiné? - 79 - Skoda Fabia 1 267 000 km 079Do kdy má ještě smysl udržovat při životě staré auto? A kdy už je lepší koupit jiné? - 80 - Skoda Fabia 1 267 000 km 080Do kdy má ještě smysl udržovat při životě staré auto? A kdy už je lepší koupit jiné? - 81 - Skoda Fabia 1 267 000 km 081Do kdy má ještě smysl udržovat při životě staré auto? A kdy už je lepší koupit jiné? - 82 - Skoda Fabia 1 267 000 km 082Do kdy má ještě smysl udržovat při životě staré auto? A kdy už je lepší koupit jiné? - 83 - Skoda Fabia 1 267 000 km 083Do kdy má ještě smysl udržovat při životě staré auto? A kdy už je lepší koupit jiné? - 84 - Skoda Fabia 1 267 000 km 084Do kdy má ještě smysl udržovat při životě staré auto? A kdy už je lepší koupit jiné? - 85 - Skoda Fabia 1 267 000 km 085Do kdy má ještě smysl udržovat při životě staré auto? A kdy už je lepší koupit jiné? - 86 - Skoda Fabia 1 267 000 km 086Do kdy má ještě smysl udržovat při životě staré auto? A kdy už je lepší koupit jiné? - 87 - Skoda Fabia 1 267 000 km 087Do kdy má ještě smysl udržovat při životě staré auto? A kdy už je lepší koupit jiné? - 88 - Skoda Fabia 1 267 000 km 088Do kdy má ještě smysl udržovat při životě staré auto? A kdy už je lepší koupit jiné? - 89 - Skoda Fabia 1 267 000 km 089Do kdy má ještě smysl udržovat při životě staré auto? A kdy už je lepší koupit jiné? - 90 - Skoda Fabia 1 267 000 km 090Do kdy má ještě smysl udržovat při životě staré auto? A kdy už je lepší koupit jiné? - 91 - Skoda Fabia 1 267 000 km 091Do kdy má ještě smysl udržovat při životě staré auto? A kdy už je lepší koupit jiné? - 92 - Skoda Fabia 1 267 000 km 092Do kdy má ještě smysl udržovat při životě staré auto? A kdy už je lepší koupit jiné? - 93 - Skoda Fabia 1 267 000 km 093Do kdy má ještě smysl udržovat při životě staré auto? A kdy už je lepší koupit jiné? - 94 - Skoda Fabia 1 267 000 km 094Do kdy má ještě smysl udržovat při životě staré auto? A kdy už je lepší koupit jiné? - 95 - Skoda Fabia 1 267 000 km 095Do kdy má ještě smysl udržovat při životě staré auto? A kdy už je lepší koupit jiné? - 96 - Skoda Fabia 1 267 000 km 096Do kdy má ještě smysl udržovat při životě staré auto? A kdy už je lepší koupit jiné? - 97 - Skoda Fabia 1 267 000 km 097Do kdy má ještě smysl udržovat při životě staré auto? A kdy už je lepší koupit jiné? - 98 - Skoda Fabia 1 267 000 km 098Do kdy má ještě smysl udržovat při životě staré auto? A kdy už je lepší koupit jiné? - 99 - Skoda Fabia 1 267 000 km 099Do kdy má ještě smysl udržovat při životě staré auto? A kdy už je lepší koupit jiné? - 100 - Skoda Fabia 1 267 000 km 100Do kdy má ještě smysl udržovat při životě staré auto? A kdy už je lepší koupit jiné? - 101 - Skoda Fabia 1 267 000 km 101Do kdy má ještě smysl udržovat při životě staré auto? A kdy už je lepší koupit jiné? - 102 - Skoda Fabia 1 267 000 km 102Do kdy má ještě smysl udržovat při životě staré auto? A kdy už je lepší koupit jiné? - 103 - Skoda Fabia 1 267 000 km 103Do kdy má ještě smysl udržovat při životě staré auto? A kdy už je lepší koupit jiné? - 104 - Skoda Fabia 1 267 000 km 104Do kdy má ještě smysl udržovat při životě staré auto? A kdy už je lepší koupit jiné? - 105 - Skoda Fabia 1 267 000 km 105Do kdy má ještě smysl udržovat při životě staré auto? A kdy už je lepší koupit jiné? - 106 - Skoda Fabia 1 267 000 km 106Do kdy má ještě smysl udržovat při životě staré auto? A kdy už je lepší koupit jiné? - 107 - Skoda Fabia 1 267 000 km 107Do kdy má ještě smysl udržovat při životě staré auto? A kdy už je lepší koupit jiné? - 108 - Skoda Fabia 1 267 000 km 108Do kdy má ještě smysl udržovat při životě staré auto? A kdy už je lepší koupit jiné? - 109 - Skoda Fabia 1 267 000 km 109Do kdy má ještě smysl udržovat při životě staré auto? A kdy už je lepší koupit jiné? - 110 - Skoda Fabia 1 267 000 km 110Do kdy má ještě smysl udržovat při životě staré auto? A kdy už je lepší koupit jiné? - 111 - Skoda Fabia 1 267 000 km 111Do kdy má ještě smysl udržovat při životě staré auto? A kdy už je lepší koupit jiné? - 112 - Skoda Fabia 1 267 000 km 112Do kdy má ještě smysl udržovat při životě staré auto? A kdy už je lepší koupit jiné? - 113 - Skoda Fabia 1 267 000 km 113Do kdy má ještě smysl udržovat při životě staré auto? A kdy už je lepší koupit jiné? - 114 - Skoda Fabia 1 267 000 km 114Do kdy má ještě smysl udržovat při životě staré auto? A kdy už je lepší koupit jiné? - 115 - Skoda Fabia 1 267 000 km 115Do kdy má ještě smysl udržovat při životě staré auto? A kdy už je lepší koupit jiné? - 116 - Skoda Fabia 1 267 000 km 116Do kdy má ještě smysl udržovat při životě staré auto? A kdy už je lepší koupit jiné? - 117 - Skoda Fabia 1 267 000 km 117Do kdy má ještě smysl udržovat při životě staré auto? A kdy už je lepší koupit jiné? - 118 - Skoda Fabia 1 267 000 km 118Do kdy má ještě smysl udržovat při životě staré auto? A kdy už je lepší koupit jiné? - 119 - Skoda Fabia 1 267 000 km 119
U Škody Fabia I s více jak 1,26 milionu najetých km někdo ideální bod prodeje zjevně mnohokrát prošvihl. Ale stvořil tím raritu, kterou nakonec koupila sama automobilka. Zrovna takový recept na dobrý provoz a dobrý prodej příliš opakovatelný není...

Inspirace: Motor1

Marek Bednář

Další zajímavé články:

Diskuze 69 příspěvků

Reklama

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše