Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Dostupné automobilové legendy: Ikonická auta za cenu Octavie
7.7.2019 | Petr Miler
Nová Octavie určitě není špatná volba, třebaže to bude chtít trochu slabosti pro dvojitá světla. Za její cenu ale lze mít poněkud charakternější auta.
Samozřejmě můžete jít do autosalonu a koupit si nové auto. Dostanete záruku, nejmodernější turbomotor, horu asistentů, které ani nechcete a možnost sledovat manželčin Facebook za jízdy. Nová auta si kupuje spousta lidí a mají pro to dobré důvody. Jenže když váš cenový limit není opravdu hodně vysoko, nic moc skutečně zajímavého na výběr není a až na naprosté výjimky bude hodnota vozu minimálně několik příštích let výrazně klesat.
Proto nadšenější automobilisté nezřídka hledají na trhu ojetin, kde lze za stejné peníze pořídit zajímavější auta. Pochopitelně, není to mince s jedinou stranou, ke staršímu autu nedostane ani záruku, ani nejmodernější elektroniku a dokážeme si představit řadu obvyklých využití automobilu, pro které se takové vozy z podstaty nehodí. Pokud ale nemusíte jezdit za prací každý den 100 kilometrů, ráno rozvést vašich šest případů zanedbané řízené reprodukce nebo cokoli podobného, novější auto nutně mít nemusíte.
Proto se staršími pravidelně zabýváme a tentokrát jsme si posvítili na starší zajímavé vozy, které lze označit za legendy a přitom je lze v hezkém stavu pořídit za ceny do nějakých 600 tisíc Kč. Za takové peníze koupíte už slušnou, ale pořád neoslnivou Octavii či jakýkoli jiný moderní kompakt běžné značky. A tyto vozy můžete považovat za alternativy.
Protože je pro každého zajímavé něco jiného, vybrali jsme deset aut, která jsou zajímavá pro změnu pro nás a níže je najdete seřazené podle abecedy. Je to tedy výběr, nikoli žebříček a pokud máte „v merku” nějaký jiný stroj za podobné peníze, nebudeme vám to rozmlouvat. V případě cen jsme se řídili podle evropských měřítek a zejména pak německého trhu, který tyto vozy nabízí obvykle i ve větším množství exemplářů, z nichž není až takový problém vybrat ten pravý.
1. BMW 635 CSi E24
„Žraločí” BMW řady 6 patří pro spoustu fanoušků BMW k tomu nejlepšímu, co Mnichov kdy vyrobil. Vrcholem nabídky byla verze 635 CSi, která si někde říkala i M6, takže je dnes nejvíc žádaná. Můžete si myslet, že je to dnes velmi drahé auto, ale není to tak docela pravda - průměrná cena je dnes 19 800 Eur, tedy asi 505 tisíc Kč. Vybírat ale můžete od čtvrt milionu, nejlepší kusy pak stojí i přes 2 miliony.
2. Buick Riviera
Hromada amerických aut ze 70. let si je podobná jako vejce vejci. Buick Riviera k nim ovšem ani zdaleka nepatří, ten si díky zádi silně inspirované designem lodí nespletete s ničím. Pod kapotou je osmiválec se 7,5 litry objemu, což z něj činí největší motor téhle desítky. Můžete si myslet, že takové auto v Evropě sotva seženete, jen v Německu jsou jich ale desítky. Dostupné provozuschopné kousky koupíte v průměru za 22 400 Eur (572 tisíc Kč).
3. Ford Capri 2,8 turbo
Všichni fanoušci seriálových Profesionálů musí znát Ford Capri - drsné auto pro drsné chlapy. Nebo se tak aspoň tváří, ale s přeplňovaným šestiválcem to opravdu není žádné ořezávátko. Průměrná cena hezkých kousků je dnes 22 300 Eur (569 tisíc Kč). Za podobné peníze dnes mimochodem pořídíte i legendární Escort RS Cosworth.
4. GAZ M-21 „Volha”
Původních Volh alias „Careven” vznikly v letech 1962 - 1971 statisíce kusů, takže i dnes jde najít exemplář ve slušném stavu. Není to snadné, ale když na něj narazíte, na mizinu vás nedostane - průměrná cena je 7 800 Eur (199 tisíc Kč). Vybírat lze ale i ze slušně vyhlížejících kusů za menší peníze.
5. Lancia Thema 8.32
Italská odpověď na BMW M5 měla také osmiválec a dokonce od Ferrari. Co na tom, že byl vpředu napříč a jen s pohonem přední nápravy, V8 od Ferrari oceníte i na střeše. Dnes to je docela vzácnost, přesto ji koupíte za ještě přijatelné peníze - v průměru za 21 800 Eur (556 tisíc Kč).
6. Mercedes-Benz 560 SEL
Třída S generace W126 byla druhou inkarnací nesoucí označení S, tedy Sonderklasse. Jako první se tu objevily předepínače bezpečnostních pásů a výroba trvala 12 let, od roku 1979 do roku 1991. Hezké kousky dnes koupíte v průměru za 18 000 Eur (459 tisíc Kč) a neobyčejně si v nich budete připadat pořád.
7. Porsche 968
Menší verze modelu 928 byla posledním sporťákem Porsche s motorem vpředu a po podvozkové stránce nebyla špatná. Svět na ni ale zapomněl, možná proto, že to byl jen velký facelift 944, možná ji prostě nebral dost vážně, jako skoro cokoli, co si neříká 911. Výběr je dnes slušný a průměrná cena je 22 500 Eur (574 tisíc Kč), je to zajímavá cesta k neobvyklému Porsche.
8. Toyota Supra A70
Supra generace A70 možná není tou ikonickou kulatou z Rychle a Zběsile, která se dnes prodává za miliony v jakémkoli stavu, ale přeplňovaný řadový šestiválec má pod kapotou také. Objevila se v roce 1986, takže fanouškovi designu 80. let srdce zaplesá. A má mrkací světla. Hezké kousky pořídíte v průměru za 11 100 Eur (281 tisíc Kč).
9. Volkswagen Scirocco GTI
Původní Scirocco je dodnes velmi lákavé auto a verze GTI byla v podstatě hezčím Golfem GTI. Byla ve výrobě v letech 1976 - 1981 a dnes se kousky v dobrém stavu dají koupit okolo 13 400 Eur (342 tisíc Kč). A podobně stojí původní Golf GTI Pirelli, který bude dnes docela vzácností.
10. Volvo 780 Bertone
Pokud pro vás je „nudná krabice” synonymem pro „staré Volvo”, u 780 Coupé je potřeba toto přirovnání přehodnotit. Karoserie, byť od Bertoneho, byla pořád trochu krabicoidní, ale nechyběla jí elegance. A k mání byly přeplňované motory, které hnaly zadní kola. Dobré kousky dnes pořídíte v průměru za 13 600 Eur (347 tisíc Kč).
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 2 hodinami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nejnovější články
- Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
před hodinou - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 2 hodinami - Další nová Mazda dostala obří šestiválcový diesel, který prodejně válcuje všechny ostatní motory, je to soupeř Škody Kodiaq
před 3 hodinami - „Nikomu nic necpeme do chřtánu,” říká dědic Fordu o elektromobilech. Asi zapomněl, co firma poslední roky dělala
před 4 hodinami - Nejsilnější Dacia všech odhalila část tajemství, stroj překvapivě osazený motorem V6 chce přepsat historii
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 04.19. 13:29 - Předseda
- BMW Divize 04.19. 13:03 - pavproch
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 05:12 - Truck Daškam
- Pneu koutek 04.19. 00:10 - abgx1
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan