Downsizing a start-stopy jsou k ničemu, skutečná spotřeba aut zůstává léta stejná

 | 71 příspěvků | 13.9.2017 Marek Bednář
Reagovat

Nepřihlášený Sadám

Keci.Kdyby lidi nejezdili.. | 13.9.2017 10:30reagovat
avatar

Keci.Kdyby lidi nejezdili jako hovada jezdili by za pár litrů.Je vidět, že benzín a nafta je pořád ještě málo drahá.

Dá se jezdit za pár litrů.StartStop je super věc.A jen čurák tvrdí, že je to k ničemu.Tam kde jsou kolony, semafory opravy silnic lidi stojí a pálí benzín a všichni to dýchají.Než by ka6dý otočil klíček sedí a čumí .A motor běží naprosto zbytečně.Slušnej člověk motor vypne hovado ne

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Viva

Hybridy? - 100x menej NO.. | 13.9.2017 10:45reagovat
avatar

Hybridy?

- 100x menej NOx(smog) voci dieslu

- az 70% casu v meste vypnuty motor

- 50x mensia bateria voci elektromobilom

- spotreba 4-6l podla vykonu (100-160kW)

- cenovo dostupne (od 14.000Eur)

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Luděk

Reakce na: Keci.Kdyby lidi nejezdili.. | 13.9.2017 11:35reagovat
avatar

A Ty jsi co? Podle příspěvku jsi také ..... zvíře

Nepřihlášený ochtl

Reakce na: Keci.Kdyby lidi nejezdili.. | 13.9.2017 11:37reagovat
avatar

jasně ty jaryne,pak si jen vyměníš startér a doma budeš dobíjet baterii,opravdu výhodné...

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený ochtl

Reakce na: Keci.Kdyby lidi nejezdili.. | 13.9.2017 11:43reagovat
avatar

spotřeba je velká i tím, že jsou auta těžká,dříve jsem měl lancera obsah 1500 ten vážil necelých 1000kg a jezdil jsem za 5.75-6.25 litru,pak jsem měl carismu obsah 1800 hmotnost cca 1300 kg a spotřeba hned vyskočila nejmín o 2 litry na 8-8.5 ,většina průměrných osobáků váží právě těch 1300kg, pak to nemá žrat když je to těžké jak kráva..

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Láďa

Ano, je to nesmysl. Nesmys.. | 13.9.2017 11:43reagovat
avatar

Ano, je to nesmysl. Nesmysl který si vynutila EU. Jenže zlepšení je jen na papíře, ale to přepláceným eurohujerům nevadí, oni žijou naprosto odtrženi od reality.

Nepřihlášený Alojs

Nejlepsiby bylo kdyby si p.. | 13.9.2017 11:44reagovat
avatar

Nejlepsiby bylo kdyby si podobne chore mozky v budoucnosti sve vyplody museli zaplatit ze sveho v tu ranu nebude jedinny zeleny skodit ale takto ....

Ja si treba zitra rano reknu ze mame na dvorku pavouka prohlasim ho za nepritele ovzdusi a udelame na nej studii za nekolik milionu a budeme zkoumat zda je to pravda.

Stejne je to s objemem vykonem ..... a pak cenou je pitomec si bude mislet ze vyhoneny litr s turbem zastane funkci rodinneho auta .... Mozna ve meste ale mimo uz ne a nebo za jakou cenu!!!!

A o tom to cele je.

Nepřihlášený

Reakce na: jasně ty jaryne,pak si jen.. | 13.9.2017 11:46reagovat
avatar

Zjisti si kolik komponentů je u auta ze startstopem jiná a co vše to obnáší a umí.Kolik situací to umí vyhodnotit .Seš hlupák.Prej že to vybije baterku a zničí starter.No ty seš šoustek

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Jelito

Reakce na: Keci.Kdyby lidi nejezdili.. | 13.9.2017 11:50reagovat
avatar

Jo start-stop je výborná věc, taky ji používám, když vyjedu tak startuju a když dojedu do cíle tak vypínám. A pokud stojíš v koloně tak je to taky super ten start-stop... hlavně když je 40°C a nefunguje ti klima a v zimě zase topení ty čuráku, když ti motor stojí! A kdyby startér a baterka měli nohy, tak ti zajisté nakopou prdel..

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený ochtl

Reakce na: Zjisti si kolik komponentů.. | 13.9.2017 11:54reagovat
avatar

až na to, že v tom příspěku se nepíše o aute s autostopem,ale obyčejném autě,když se tam píše že neotočí klíček a nezhasnou to,tak drž hubu...

Nepřihlášený Petr

Reakce na: Keci.Kdyby lidi nejezdili.. | 13.9.2017 12:04reagovat
avatar

Plácáš nesmysly..

Nepřihlášený kozavoza

Tak proč si ti ubozí lidičk.. | 13.9.2017 12:15reagovat
avatar

Tak proč si ti ubozí lidičkové neustále stěžují na nějakou vysokou spotřebu, když se nezvýšila a kdo je chytrý a umí to, tak se mu i reálně snížila (já to vím z vlastní zkušenosti) ? Navíc, ta auta za stejnou palivovou cenu víc a líp jedou, tedy nabídnou vyšší užitnou hodnotu, né že né. To jsou někteří lidé takoví byrokrati, že se hrabou v nějakých lejstrech a tabulkách a slovíčkaří ?

Nepřihlášený nathan

Já to tvrdím už dávno. pře.. | 13.9.2017 12:28reagovat
avatar

Já to tvrdím už dávno. před třiceti lety jezdila škodovka za 8 L. Dnes jezdí škodovka za 8 L. Takže reálný pokrok nula-nula-nic. A papírové kecy a teorie jsou mi putna. Reál je prostě reál a je to tak jak jsem to napsal.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Gašpo

Článok rozumne popisuje pr.. | 13.9.2017 12:39reagovat
avatar

Článok rozumne popisuje pravdu o ktorej všetci dávno vieme. Spotreba je hodne závislá na sposobe jazdy. Ja jazdím kľudne, snažím sa turbo zapojovať čo najmenej, ale litrový trojvalec by som nebral z jednoduchého dovodu, že sa naskytnú situácie, kedy je dostatočný výkon potrebný pre vlastnú bezpečnosť. Nedávno som v zahraničí najazdil 1500 km v aute z požičovne, bol to Rapid liftback, 2 mesiace starý, motor 1.2 TSI a už aj tento motor považujem za nedostatočný pre bezpečné predbiehanie na okreskách ak je auto plno obsadené.

Takže ja osobne ďakujem, neprosím, radšej budem jazdiť úsporne s ľahkou nohou, ale s vedomím že keď budem potrebovať trochu výkonu, tak tam bude.

Nepřihlášený Skunkovec Karpatský

Reakce na: Já to tvrdím už dávno. pře.. | 13.9.2017 12:54reagovat
avatar

Blbost. Tehdy mela skodovka 40-50 kobyl a vahu 800kg. Dnes ma pri stejne spotrebe klidne 180 koni. Vaha vzrostla na 1300-1600 kg, jenomze mate komfort, misto, rychlost, vykon, pasivni i aktivni bezpecnost. Za stejnu spotrebu jako pred 30 lety mela Skoda 105 nebo 120 s bezpecnosti 0, byla lina, napicu, kastle se kroutila jak uzovka, bezpecnost 0 nic a navic ty mizerne jizdni vlastnosti.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Jirka_1

Reakce na: Jo start-stop je výborná v.. | 13.9.2017 13:07reagovat
avatar

Nejsem příznivcem start-stopu, ale měl jsem ho v poslední Octavii a funguje tak, že když na nic nešlápneš, sám po čase nastartuje kvůli klimatizaci, až se zase podle nějakých kritérií vyhodnotí, že je čas motor zastavit, tak ho zastaví. Vyzkoušeno na D1 v stojící koloně. Jenže start-stop může snížit spotřebu v městském provozu se semafory na každém rohu, ale při jízdě mimo město neušetří nic. Konkrétně jsem si nevšiml, že by mi po Praze něco ušetřil. Faktem je, že jsem s autem jezdil jen 5 měsíců.

Nepřihlášený Jirka_1

Reakce na: spotřeba je velká i tím, že.. | 13.9.2017 13:08reagovat
avatar

Máš pravdu, protože se říká, že každý metrák dělá asi o 0,5 l vyšší spotřebu. Kdysi to dokonce oficiálně změřili.

Nepřihlášený Jirka_1

Reakce na: Já to tvrdím už dávno. pře.. | 13.9.2017 13:09reagovat
avatar

Jo, tehdy měla 50 koní a dnes má zhruba 3x tolik a váží o skoro 4 metráky víc... :-)

Nepřihlášený Jirka_1

Reakce na: Blbost. Tehdy mela skodovk.. | 13.9.2017 13:17reagovat
avatar

Měla 885 kg... :-) A odpovídala své době, splňovala všechny tehdejší crashové předpisy. ano, dnes by jimi už neprošla, hlavně na přesazený náraz a náraz z boku, kde jsou vyšší limity právě pro dnešní těžká auta. Jistě s 45 kobylami toho moc ohledně dynamiky nepředvedeš a co se týká mizerných jízdních vlastností - je vidět že jsi s tím autem asi nikdy nejel. Mám stále jednu Š 136/742 doma a když si uvědomím, že to není Porsche a podvozek nevezme co, co podvozky dnešní (s dnešní Octavií nebo Fabií dám starému Porsche 356 také na zadel ani nemrknu), tak se s tím autem dá jet docela rychle a bez problémů. Je to jen o to si uvědomit, že vše vzadu měl v šedesátých letech docela slušné procento značek.

Nepřihlášený Jirka_1

Reakce na: Blbost. Tehdy mela skodovk.. | 13.9.2017 13:30reagovat
avatar

Ohledně spotřeby - pokud pojedu s dnešním autem tak, jak jsem jezdil kdysi se stodvácami, tak bude spotřeba skutečně daleko nižší. Také průměrná rychlost výrazně klesne. Jenže je zde ten problém toho elementu mezi pedály a volantem, který využívá to, za co si zaplatil. Tedy z toho vyplývá, že reálná spotřeba nikdy nebude stejná jako ta laboratorní, na to je třeba mít autonomní auto bez řidiče.

Jinak spotřeba proti letům minulým klesla, když si vzpomenu, za kolik jsem jel s Moskvičem při 140 km/h a za kolik to jedu s autem větším a těžším dnes, je pokrok výrazný. Je jasné, že rozdíl bude každý rokem menší a menší až se někde zastaví, protože nějakou minimální energii na pohyb auta musím dodat. Ale také trvám na tom, že každá velikost a hmotnost auta potřebuje přiměřeně velký motor, nějak si nedovedu představit Mercedes 600 s litrovým tříválcem... :-)

Moje praktická zkušenost je taková - motor se musí vyladit na podmínky v kterých bude pracovat. Když jsme ladili škodule, více otevřená vačka dělala menší spotřebu při divoké jízdě (2 - 3 litry žádná míra), ale větší při jízdě pantátovské a naopak, sériový motor neměl rád vytáčení a chod ve vysokých otáčkách. A pak nezapomínat na základní poučku, že účinnost dělá kompresní stupeň. Takže plný plyn a vačka pro vysoké otáčky bylo to pravé ořechové, měrná spotřeba šla dolů. Ubrání plynu, tím zmenšení kompresního stupně všechno zhorší. Takže pokud chci mít celkově plochou a nízko položenou křivku spotřeby, musím dosáhnout vždy správně otevřené vačky pro každé otáčky (plynule měnitelný úhel otevření ventilů) a konstantní kompresní poměr, což je věc obtížně v praxi realizovatelná. Turbo sice dá výkon, ale pokud k němu není zbylý hardware správně zkonstruován, spotřeba se nesníží. Protože stále platí, že na každý kW potřebuji určité množství paliva, daný tepelnou a mechanickou účinností motoru. Čím víc kW, tím větší spotřeba.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Kecy v kleci

"Tento práh je podle něj 2.. | 13.9.2017 14:09reagovat
avatar

"Tento práh je podle něj 2 litry objemu,"

Mam jak 1.2T tak i 1.4T a spotreba je o 2L nizsi nez byla u 1.6i a 2.0i

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Romeo

Mě by jen zajímalo jak je.. | 13.9.2017 15:13reagovat
avatar

Mě by jen zajímalo jak je to se systémem stop-start a turbo ... jestli mu to časté zhasínání nevadí... vím že se říká že by se mělo před vypnutím motoru nechat trošku na volnoběhu do chladit :) tak jak to s tím je nebo jestli to konstruktéři nějak vyřešili???

Nepřihlášený jirka

Reakce na: Keci.Kdyby lidi nejezdili.. | 13.9.2017 15:34reagovat
avatar

me jednou na pujcenem aute start stop v krizi vypnul motor diky strčte i to nekam pak jsem všechny ipaci asistenty vypnul v aute a mohl jsem konecne bezpecne sledovat provoz.

Nepřihlášený turbo

Reakce na: "Tento práh je podle něj 2.. | 13.9.2017 15:36reagovat
avatar

r.2000: Octavia 1.8T 110kW -> pod 8l/100km

r.2016: Octavia 1.4TSI 110 kW -> pod 7l/100km + castice sa zvysili (filtre budu povinne)

Nepřihlášený Jookee

Reakce na: "Tento práh je podle něj 2.. | 13.9.2017 17:05reagovat
avatar

civic 2010: 1.8 (103kW). Reálná spotřeba 6,2-6,5.

astra ST 2018: 1.4 (74kW). Reálně 5,3-5,5.

Obě normálně dynamická jízda. Chtěl bych vidět ty turba :)

Jenom blázen si kupuje turbo kvůli spotřebě. Dynamika, tam jeich výhoda, ale pak roste spotřeba.

Nepřihlášený Sadám

Reakce na: Jo start-stop je výborná v.. | 13.9.2017 17:55reagovat
avatar

Sám seš čurák a sám jsi ho zde zesebe udělal.

Auto ze startstop (např.Renault dle upozornění v návodu v obsluze a osobní zkušenosti) nevypne motor když je venku mráz, horko, málo nabitá baterie, málo ohřátý motor, rychlý opakovaný rozjezd a rychlost pod 35Km/h(kolona bez rozjezdu kolony) dveře, když vyhříváš okna nebo zrcátka, když máš nedovřenou kapotu či dveře...

Vozidlo ze startstop má silnější baterii i jiný startér.

Nepřihlášený PepaSFI

já teda startstop nemusím,.. | 13.9.2017 18:28reagovat
avatar

já teda startstop nemusím, docela mě znepokojuje když mi auto samo chcípne, mám prostě zafixováno že auto chcípat nemá. Ale bral bych poloautomatický systém, chcíp manuálně tlačítkem když chci a automatické startování. Já totiž motor zháším když je to potřeba, například u železničního přejezdu nebo na uzavírkách kde se na semaforu stojí i několik minut. Nějaké zhášení na každé křižovatce je samozřejmě nesmysl, to nic nemůže přinést.

Naopak mě znepokojuje podivná mánie naftových jehovistů, nezhášet nikdy a nikde. Samozřejmě chápu klimatizaci a topení, jenže oni nezháší ani v podmínkách kdy to rozhodně není na topení ani chlazení a to ani při stání na desítky minut. Běžně to vídám třeba u myčky, přijede oktávka nebo jiný VW zázrak se zadkem černým jak raketa Falcon, vyleze řidič, přešlapuje kolem auta s cigárem a čeká až na něj přijde řada. A motor půl hodiny glaglagla chrochty chrochty grgrgr, kolem se šíří kyselý smrad z oxidů dusíku že by se z toho jeden poblil vobloukem.

Nepřihlášený kolemjdoucí 2

Dokud se tu budou vyskytov.. | 13.9.2017 19:14reagovat
avatar

Dokud se tu budou vyskytovat trollové jako ty, tak není žádná seriózní diskuze možná - a to je přesně to, o co vám jde, vy ubožáci. Na co jsou nám protistalkingové zákony, když dnes za každým druhým webem "sedí" nějaká neziskovka (v lepším případě) a ze zahraničí provádí ideologický dozor a v případě výskytu inteligentních názorů takto zhusta trollí diskuze pomocí (často i placených) trollů a otravuje slušné lidi, kteří by se občas rádi také něco skutečně hodnotného dozvěděli..?

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený kolemjdoucí 2

Reakce na: Dokud se tu budou vyskytov.. | 13.9.2017 19:16reagovat
avatar

To bylo hlavně na Sadáma (redakční systém nezařadil správně, přestože bylo použito "reagovat")

Nepřihlášený Arni

Štart -stop je pre kolenov.. | 13.9.2017 20:22reagovat
avatar

Štart -stop je pre kolenovrtov,ktorý si neuvedomujú že za ušetrené 2-3 dc paliva/100km platia viac za väčší štartér,väčšiu baterku pri novom aute, znižujú životnosť agregátu sustavnym zaťažovanim rozvodov a čo je podstatné výrazne spomaľujú premávku v meste na semaforoch(oneskorene reakcie), vytvárajú zbytočne kolóny v ktorých spotrebujú oveľa viac paliva ako keby motor bežal v normálnom režime.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Zub10

kolega kalkuloval při koup.. | 13.9.2017 21:46reagovat
avatar

kolega kalkuloval při koupi nového modelu stejného vozu i se spotřebou.

Jezdí za stejno,ale má k tomu ještě mastnou pojistku.

Ani se nechtěl podělit o cifru :)

Nepřihlášený Tom

Reakce na: jasně ty jaryne,pak si jen.. | 13.9.2017 23:06reagovat
avatar

Až vám před dům dají dočasný semafor a kolona aut zde bude neustále dýmit jenom proto aby každý ušetřil jedno nastartování, tak vám výhoda zhasínání možná dojde.

Nepřihlášený Tom

Reakce na: Jo start-stop je výborná v.. | 13.9.2017 23:09reagovat
avatar

Jo, jistě. Kdo by to dneska vydržel, pět minut bez klimy.

Jinak topit lze i po zhasnutí motoru:))

Nepřihlášený pavsi

Mam F-150, V8 5,4l. Prvni.. | 14.9.2017 01:05reagovat
avatar

Mam F-150, V8 5,4l. Prvni majitel, nabeh 140000. Zadny problem, jen se me libi novy model. Byl jsem u dealera, udelal test drive se systemem StartStop a pekne podekoval. Nechci. Nova baterie 4x drazsi nez klasika a pri zastaveni na svetlech ticho. Nemam zajem.

Nepřihlášený Karel

...každý kdo má trochu pov.. | 14.9.2017 05:40reagovat
avatar

...každý kdo má trochu povědomí o fyzice musí mít dávno jasno, že pokud mám auto o hmotnosti 1500 kg tak na jeho rozpohybování musím vydat přibližně stejné množství energie ať už 1,0 turbomotorem nebo 2,0 atmosférickým motorem.....no start stop má smysl při delším čekání, myslím, že by stačilo kdyby se motor vypnul cca po 10 s stání.

Nepřihlášený R.

Drive Dacia Logan 1.6 60kW.. | 14.9.2017 06:41reagovat
avatar

Drive Dacia Logan 1.6 60kW 8.5l/100km.

Ted Dacia Logan MCV 0.9Tce 66kW/150Nm 5.8l/100km.

Nepřihlášený Husajn

Reakce na: Zjisti si kolik komponentů.. | 14.9.2017 07:25reagovat
avatar

Asi nepopojíždíš každý den v koloně, co? Za půl hodiny popojíždění motor 50x vypne a zapne, a to každý den. Starter ok? Baterka ok? Když pak nejedeš hodinu nebo víc, tak tu baterku nabije kdo, nabije se sama? Ty tomu asi moc nerozumíš brouku :)

Nepřihlášený Pijus Čurus

Reakce na: "Tento práh je podle něj 2.. | 14.9.2017 07:32reagovat
avatar

Tohle si nemyslím, pokud srovnáváš nynější 1,2/1,4 s nějakou starou archou 2l tak jo. Taky jsem měl starý 2l, spotřeba byla v podstatě pořád 8l. Aktuální 2l když jedu v klidu tak jsem na 6l i míň.

Nepřihlášený pavel

Reakce na: Ohledně spotřeby - pokud p.. | 14.9.2017 09:30reagovat
avatar

Děkuji Jirko_1, konečně někdo se znalostmi a logickým uvažováním.Každé technické řešení má své výhody a rovněž i nevýhody. Ty nevýhody se často projeví až při delším používání, často i nečekaně. Výhoda nového řešení musí být dostatečně veliká, jinak je smazána těmi nově vzniklými nevýhodami a to je případ downsizingu a systému StartStop. Vymyšleno hlavně pro splnění nereálné měřící normy a zároveň nádherný případ kašlání na potřeby normálního člověka i společnosti jako celku. Pak se tu různí "odborníci" vášní, předvádí, žvaní a osočují. A to se nerozebítaly další aspekty jako skutečná mechanická výdrž malých motorů a cena oprav. Malý motor musí mít při stejném výkonu stejné celkové tlaky na píst jeko ten velký, pokud ho dává v nižších otáčkách, musí být tlaky ještě větší. Měl by tedy být dimenzovám minimálně stejně, o čemž trochu pochybuji, Ztrácela by se totiž výhoda malého motoru a malých odporů. Výsledek je kroucení, rázy vznikající nepravidelným pohybem pístu díky vysokým tlakům a následné praskání rozvodovýxh řetězů (VW, BMW/PSA). Turbo u benzínu běhá ve vyšších teplotách, takže nové motory výfukové plyny chladí. Tím se samozřejmě odvádí teplo, které by se mohlo využít pro na mechanickou práci turba - základní fyzikální zákony. Turbo nemá brzdu, takže se při vypnutí motoru ještě chvíli točí bez tlakového mazání. Proto se má před vypnutím nechat motor chvíli běžet na vonoběh. Co s tím vyvede technicky stále méně zdatnější česká populace je otázkou. StartStop z tohoto hlediska asi nebude to pravé ořechvé pro mechanickou výdrž. Takže závěr - veškeré snahy konstruktérů o vyšší účinnost a nižší spotřebu sežere vysoká hmotnost nových modelů díky různým bezpečnostním prvkům a jízdním asistentům. Zda je to nutné je otázka, na rozdíl od moderních aut jsem nikdy nechytil smyk v Olcitu ani ve Wartburgu, protože ty se v zatáčkách tak nakláněly, že jsem raději ubral. A adrenalin to byl taky a hodně velký....Za mne, slepá cesta vývoje současných evropských aut. Zhoršení je už nyní příliš mnoho.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený peter

Reakce na: Děkuji Jirko_1, konečně něk.. | 14.9.2017 14:12reagovat
avatar

Ty seš chytré, néšeš posrané ? Proč se rači nevysereš na hajzlu chytrolíne ?

Nepřihlášený R2

Reakce na: Hybridy? - 100x menej NO.. | 14.9.2017 16:43reagovat
avatar

- cenovo dostupne (od 14.000Eur)

Premyslim, jestli se na Slovensku mate tak dobre, ze jsou pro vas 4.000 (rozdil mezi hybridnim a normalnim Yarisem - pominu, ze existuji i levnejsi mala auta) zanedbatelne drobne nebo jste jen dalsi ze zastupu elektro demagogu.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Jirka_1

Reakce na: Štart -stop je pre kolenov.. | 14.9.2017 17:00reagovat
avatar

Co se týká start-stop systému, dnešní auta chytaji na první dobrou, namáhání spouštěče a akumulátoru u teplého motoru je minimální, nevím, ale asi těžko někdo prokáže, že mu aku odešel kvůli s-s systému, protože znám auta, u kterých aku odešel těsně po záruce a druhé zase prodal po devíti letech s původním akumulátorem - ani jedno auto nemělo s-s. Rozvody jsou namáhané stále stejně, je jedno, jestli motor jede nebo zrovna startuje, spíš u startování díky pomalým otáčkám jsou namáhány méně. A co se týká zdržování na křižovatce, je to nesmysl, protože s-s systém vypne motor když se vyřadí, nestojí se na spojce a vozidlo stojí. Jakmile sešlápnu spojku, motor naskočí dříve, než stačím zařadit jedničku - vyzkoušeno v pražském provozu.

Pravda je ta, že motor při vypnutí chladne, nejvíce výfukové ventily a písty, což není dobré z hlediska životnosti.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Arni

Autá so štart stopom sú po.. | 14.9.2017 18:45reagovat
avatar

Autá so štart stopom sú pomalšie z 0-20 km/ h vpriemerne o 0,7-1,5 sek.Toto spomalenie významne pomáha k vytváraniu kolon,nehovoriac o komforte jazdy.

Áno auta pri státí aj chladnú a energia potrebná na opätovné zahriatie je väčšia ako tá ktorú sme usetrili. Systém štart stop stoji od 500-800 €,ktoré sa nám nikdy nevrátia pri ušetreni 0,1-0,3L/100km.

Nepřihlášený Arni

Reakce na: Co se týká start-stop syst.. | 14.9.2017 19:03reagovat
avatar

Znižuje sa životnosť turba, ktoré po dlhšej jazde a vypnutí motora nieje dochladene. Pri každom naštartovaní riadiaca jednotka nastavuje mierne bohatšiu zmes,potom dochádza hlavne u benzínovych motoroch k riešeniu oleja benzínom.

Pri každom zosliapnuti spojky sa zvyšuje tlak v axiálnych ložiskách klukovky, čo spôsobuje odliatie oleja,potom pri štarte beží skoro na sucho.

So štart stopu majú radosť iba servisy,ktoré majú o prácu postarané.Napr. nová Kia Sportage už vobec štart stop neponúka a v reklame sa s tým ešte chváli. Mali by ho ponúkať iba za príplatok pre supersetricov, ktorý neusetria nakoniec nic,iba servis ich bude stáť o 100ky € viac.Dobra rada - deaktivuj ho.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Viva

Reakce na: - cenovo dostupne (od 14.0.. | 15.9.2017 01:48reagovat
avatar

Hybridy su nahradou dieslov (rovnaka spotreba) a cenovo su porovnatelne pri rovnakej vybave, vykone a aut. prevodovke.

napr. Yaris 1.4D 6M 90k = Yaris Hybrid Aut. 100k = 14.100 Eur

Pri porovnani s benzinom je pri rovnakej vybave/vykone rozdiel 1.700 Eur pre aut. prev., resp. 3.000 Eur pri manuale. Ale aj to sa vyplati z hladiska zivotnosti auta, pretoze rozdiel v realnej spotrebe je cca 1.3l, co je cca 3.000 Eur na 200.000km. Navyse mate komfort aut. prev, ticho, ultra nizke emisie, EV rezim, klimu aj ked dlho stojite, spolahlivost, nizke naklady, atd. :)

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Satan

Reakce na: Keci.Kdyby lidi nejezdili.. | 15.9.2017 09:10reagovat
avatar

Ono se řekne Start/Stop u atmosféry, ale u turbomotoru je to skutečně věc, která ničí turbo - při vypnutém motoru se nestíhá turbo dochlazovat a dochází k jeho přehřívání. Člověk má pak zaděláno na opravu za desítky tisíc. Navíc pokud chcete acelerovat z místa rychleji a nestát na spojce, tak systém nedokáže rychle nastartovat.

Nepřihlášený honza

Reakce na: Co se týká start-stop syst.. | 15.9.2017 09:52reagovat
avatar

Jirka: Myslím, že v běžných autech rozvody nejvíce namáhá velké uhlové zrychlení klikovky plynoucí z nerovnoměrnosti chodu motoru.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený rock

Reakce na: Hybridy su nahradou dieslo.. | 15.9.2017 10:26reagovat
avatar

Ne tak úplně; diesly jsou motory pro delší jízdy, výhody hybridu se nejvíc projeví ve městě, to jde přímo proti sobě. Diesel do Yarise je kravina sama o sobě.

V porovnání s benzínem s manuálem:

- s tím tichem to nebude tak žhavý; ve městě ano, mimo něj naopak CVT nechává motor v otáčkách, ve kterých by je řidič s manuálem třeba ani nechtěl.

- spolehlivost taky nebude výhoda; když budu mít dva porovnatelný motory a k jednomu z nich připojený hybrid s automatem a k druhýmu ne, tak výhoda první pohonné jednotky stoprocentně nebude spolehlivost.

- nízké náklady: 200 000 km, za které se zaplatí hybrid, je docela dost. To už lidi, co si auto mají od nového, obvykle pouštějí starý do světa a dívají se po novém.

V podstatě mi ty výhody hybrida vycházejí jenom na nižší emise ve městě.

Nepřihlášený honza

Reakce na: Znižuje sa životnosť turba.. | 15.9.2017 11:37reagovat
avatar

Arnie: Turba dnes bývají opatřena nezávislým nuceným chladícím oběhem. Horší to je s chybějícím tlakem oleje. Ložiska v turbech jsou z valné většiny nevalivá podobně jako ta v klikových mechanismech.

Nepřihlášený Jirka_1

Reakce na: Znižuje sa životnosť turba.. | 15.9.2017 11:39reagovat
avatar

Jen tak pro zajímavost - u dnešních nových aut má ŘJ nějaký program, hlídající dochlazování turba, když vyhodím na dálnici rychlost, otáčky motoru zůstanou někde na 1000 rpm a nějaký čas trvá, než poklesnou na předepsaných 750 rpm. Ve městě se turbo nikdy tak nezahřeje a znovu opakuji, že s-s systém zastaví motor je při stojícím vozidle, tedy když na dálnici vyhodím kvalt, motor zůstane stále v chodu (také kvůli posilovačům). Já nevím, ale nevidím důvod pro obohacování směsi u teplého motoru a když jsme tak u toho, od cca 85% výkonu výš se stejně směs obohacuje. Takže toto bych nebral jako bernou minci.

A axiální ložiska klikovky - to jsi fakt nechtěl napsat... :-) Myslím tím snižování životnosti klikového ústrojí.

U Octavií a mám dojem, že i u všech koncernových vozidel nejde legálně s-s deaktivovat, lze ho vypnout tlačítkem po nastartování, tedy při každém startu klíčkem je nutné tlačítko zmáčknout. Někde jsem slyšel, že lze jaksi švindlem obejít program tím, že se nastaví nějaká jiná rozhodovací hodnota palubního napětí, prý systém reaguje na pokles napětí při startování. Ale jak se to dělá vůbec netuším.

Jak jsem už psal - s-s vadí motoru tím, že se mění tepelné podmínky uvnitř motor, písty a VV nestále výrazně mění teplotu a tím svou roztažnost. Také nejsem jeho příznivcem, jen jsem psal, že ne vše, co se ohledně s-s píše, je relevantní.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený honza

Reakce na: Jen tak pro zajímavost - u.. | 15.9.2017 12:08reagovat
avatar

Jirka: Co se ti nezdá u opotřebení ložisek klikového mechanismu?

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Jirka_1

Reakce na: Jirka: Myslím, že v běžnýc.. | 15.9.2017 12:08reagovat
avatar

V motoru je namáhané všechno... :-) Problém rozvodů je tvar vačky, která vytváří nejdříve zátěž jedním směrem a pak zátěž směrem opačným. Největší zatížené ve při vysokých otáčkách, kdy jde prakticky o nárazy. Co se týká kroucení kliky, svého času se u dlouhých klikovek pohon rozvodů, tvořený ozubenými koly, odebíral z uzlu kmitů, tedy uprostřed motoru. Dnes úhlové změny řeší pružnost rovodového řemenu nebo řetězu spolu s napínáky. A kliky jsou krátké a tuhé. Dlouho jsem neviděl řadový osmiválec... :-)

Nepřihlášený Jirka_1

Reakce na: Jirka: Co se ti nezdá u op.. | 15.9.2017 12:12reagovat
avatar

To, co píšeš. Opotřebovává se všechno a stěží dokážeš, že axiální vůle kliky je větší díky šlapání na spojku. Teplý motor má také olej v provozní teplotě a při tak krátkém stání jaksi nedochází k jeho totálnímu odtečení z plochu ložiska, aby pak běželo na sucho. A obecně motory provozované v městském provozu mají menší životnost i bez s-s.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený honza

Reakce na: To, co píšeš. Opotřebovává.. | 15.9.2017 12:38reagovat
avatar

Jirka: Předpokládám, že rozvody jsou navrženy k otáčkám motorů tak, aby na vačkách k žádnému odskakování nedocházelo. Síly jsou tam proměnné podobně, jako na klikovém mechanismu. Napínáky rozvodů jsou na volných větvích - jejich (napínáků) schopnosti tlumit nerovnoměrnosti chodů motorů jsou tak omezené nebo spíše žádné. Krátké a tuhé kliky torzně nekmitají tolik vlivem své pružnosti, zato tak lépe přenáší nerovnoměrnosti chodů motorů. A čím méně válců a větších momentů, tím hůře. Např. BMW s R6 má rozvody u převodovky. Tak, jako můžeš zlehčit opotřebení ložisek klikového mechanismu vlivem s/s, můžu podobně zlehčit opotřebení pístní skupiny a výfukových ventilů vlivem chladnutí.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Jirka_1

Reakce na: Jirka: Předpokládám, že ro.. | 15.9.2017 12:42reagovat
avatar

Jen takový malý dotaz - sousloví pístní skupina jsi četl kde?

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený honza

Reakce na: Jen takový malý dotaz - so.. | 15.9.2017 13:40reagovat
avatar

Jirka: Patrně v nějaké odborné literatuře, katalozích ND a pravděpodobně bych ten pojem zavedl i sám bez předešlého podnětu. V použité souvislosti může totiž také znamenat soubor pístů v motoru.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený honza

Reakce na: Jen takový malý dotaz - so.. | 15.9.2017 14:16reagovat
avatar

Audiňácký .3,0 TFSI V6 s rozevřením 90 st. má také rozvody vzadu u setrváku. Na klikovce je ozubené kolo pohánějící kolo vyvažovací hřídele umístěné uvnitř V a na něm je souose umístěn pastorek pohánějící rozvody. U převodovky měl rozvody i VW VR6. Dokonce to tak mají nové krátké motory BMW R4.

Nepřihlášený Jirka_1

Reakce na: Jirka: Patrně v nějaké odb.. | 15.9.2017 14:16reagovat
avatar

Patrně jsi četl někde moje články o konstrukci motorů... :-) Protože tento výraz jsem do světa vetknul já... :-)

Přidat příspěvek
(pro zasílání reakcí, adresa nebude zveřejněna)
b_468_60.gif

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše

Reklama