Filtr pevných částic zlobí? Je ucpaný a na nový nemáte? Poradíme vám!

Dojeli jste? DPF neboli filtr pevných částic vám může slušně protáhnout peněženku. Naštěstí je tady renovace DPF, která váš problém vyřeší.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Život řidiče

Filtr pevných částic zlobí? Je ucpaný a na nový nemáte? Poradíme vám!

21.5.2013 | inzerce

Filtr pevných částic zlobí? Je ucpaný a na nový nemáte? Poradíme vám!

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Dojeli jste? DPF neboli filtr pevných částic vám může slušně protáhnout peněženku. Naštěstí je tady renovace DPF, která váš problém vyřeší.

Každý dieselový automobil současnosti má ve výfukovém systému instalovaný filtr pevných částic - zkratkou DPF nebo také FAP. Zařízení velice potřebné, filtruje pevné mikročástice z výfukových spalin. Výsledkem je až stokrát menší produkce pevných látek, než u dieselů bez DPF. Pokud se ale zařízení ucpe, zpravidla se pěkně prodraží. My známe řešení, poradíme vám, jak problém ucpaného DPF elegantně vyřešit a jak ušetříte až desítky tisíc korun!

Proč se filtr pevných částic ucpává?

Pevné nečistoty a saze se usazují do voštinové struktury stěn filtru. Ty se postupně zanášejí a filtr se ucpává. Čas od času proto řídící jednotka vozidla vyvolá tzv. aktivní regeneraci. Jde o proces, při kterém je uměle navýšena teplota výfukových spalin a usazené částice vyhoří. Bohužel, aktivní regenerace nikdy není stoprocentní. Ve filtru zůstávají zbytkové saze a nečistoty, na něž se později nabalují další a další vrstvy. Nakonec filtr ztratí schopnost samoregenerace úplně a postupem času se ucpe natolik, že přestává být průchodným. Zatěžuje motor, zvyšuje spotřebu, řídící jednotka přepíná do nouzového režimu, auto nejede...

Jak se projevuje ucpaný filtr pevných částic?

Filtr se ucpává v podstatě v každém vozidle, u někoho ale mnohem dříve. Při jízdách na dlouhé vzdálenosti se filtr aktivní regenerací vyčistí vcelku dobře. Při delších jízdách jsou podmínky k regeneraci příznivější. Naopak při častých krátkých jízdách po městě stylem „brzda - plyn“, nedovoluje dokonalou aktivní regeneraci a filtr se zanese mnohem dříve. K ucpání filtru přispívá také nekvalitní nafta.

Ucpaný DPF se projevuje:
• Trvale svítící kontrolkou DPF
• Sníženým výkonem motoru
• Zvýšenou spotřebou paliva
• Častým přechodem do nouzového režimu
• Stávkováním motoru

TIP: Pozorujete některé z příznaků ucpaného DPF? Pak se raději objednejte ke kontrole DPF a nečekejte, až bude pozdě! Ucpaný filtr se může pekelně prodražit!

Průměrná cena nového DPF se běžně pohybuje kolem 30 až 50 tis. korun, ale nezřídka existují případy, kdy cena DPF šplhá ke stovce tisíc korun. K ucpávání přitom dochází cca každých 120 tis. ujetých kilometrů. Snadno si tak spočítáte, jak často filtr odchází a na kolik peněz vás přijde. Naštěstí existuje jiné řešení, elegantní, levné a funkční. Tím řešením je renovace filtru pevných částic.

Renovace DPF se mnohonásobně vyplatí!

Filtry pevných částic už několik let úspěšně renovuje společnost DPF Engineerig Czech s.r.o., která používá nejmodernější metodu - technologii SmartClean®. Tuto službu poskytuje společnost ve smluvních servisech po celé republice a samozřejmě v renovačním středisku společnosti v Praze. Díky speciální technologii SmartClean® dovedou renovovat filtry osobním, nákladním i užitkovým automobilům s úspěšností na 98 % původního stavu. Na renovaci DPF přitom poskytují záruku 3 roky nebo 100 000 ujetých kilometrů! Máte tak jistotu záruky a poctivě odvedené práce - renovovaný filtr prakticky odpovídá stavu filtru nového. Navíc cena za renovaci je mnohonásobně nižší, než cena nového filtru pevných částic! Ušetříte tak skutečně až několik desítek tisíc korun!

Proto nevyhazujte peníze za nový DPF! Zavolejte si na bezplatnou linku 800 333 222 nebo navštivte web DPFe.cz a zjistěte více! Domluvte si termín kontroly DPF či rovnou renovaci a ušetříte si mnoho starostí, času i peněz!

inzerce

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše