Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Francie mění pravidla pro používání telefonů v autech. Toleruje jediný případ
6.2.2018 | Mirek Mazal | Přidat příspěvek
Jistá omezení pro používání mobilních telefonů v autech má dnes prakticky každá civilizovaná země, nepřekvapivě Francie se ale rozhodla posunout je na novou úroveň.
Francie není zrovna příklad benevolentní země vůči řidičům. Tamní zákonodárci se dopravě věnují s velkým zapálením a podle některých nařízení se zdá, že by auta nejraději úplně vymazali ze světa. V létě 2016 nejdřív zakázali vjíždět starším vozidlům do Paříže, o rok později ministr životního prostředí Nicolas Hulot oznámil stopku všem konvenčním vozidlům. Zvýšená pozornost se věnuje i samotným řidičům, Francie zvýšila počet radarů a od léta k tomu sníží i rychlost na okreskách. Vskutku ideální kombinace.
Po rychlosti i tamní úřady berou na paškál používání mobilních telefonů, proti čemuž nelze v obecné rovině protestovat. Jak je ale ve Francii obvyklé, neváhá s tímto zlozvykem zatočit stylem sobě vlastním, a tak se rozhodly zakázat jakékoliv používání telefonu v autě. A když říkáme jakékoli, myslíme opravdu veškeré - používat telefon nebude možné ani v případě, že řidič zastaví na kraji silnice.
Dříve platil klasický zákaz používání mobilu za jízdy, což se zdá být plně dostačující a beztak někdy složitě vymahatelné. Francouzi ale bůhvíproč začali mít pocit, že i tohle pravidlo je třeba přitvrdit, a tak přichází s vylepšenou verzí. Teď už nestačí ani zajet vedle cesty, vypnout motor a hovor vyřídit, i telefonování v autě zastaveném kdekoli je trestné a může být pokutováno až 135 eury (3 400 Kč). Výjimku toleruje Francie jedinou - když musíte zastavit kvůli autonehodě nebo poruše, dovolí vám zavolat si pomoc.
Úřady si slibují snížení počtu dopravních nehod a méně mrtvých na silnicích, což opravdu nevíme, jakou může mít souvislost - řidič telefonující ve stojícím autě nám opravdu nepřijde nebezpečný. Na nově zavedeném omezení to ale nic nezmění, takže pokud budete mít namířeno do Francie, pamatujte na něj - prakticky jakékoli sáhnutí na mobil v autě je od teď tabu...
Během jízdy je lepší se plně věnovat řízení, ale aby člověk nemohl zastavit na krajnici a vyřešit si povinnosti je přes čáru
Zdroj: Le Figaro
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 10 hodinami - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
- Specifický přístup k elektromobilům se BMW bohatě vyplácí, pochybovači aspoň prozatím ostrouhali
26.3.2024 - Ojetá Škoda Karoq je oproti novému autu za babku, jako nejspolehlivější moderní škodovka dává smysl
26.3.2024 - Luxusní SUV jde i v roce 2024 pořídit s ručním řazením, relikt starých časů nepochopitelně zůstává v nabídce
26.3.2024 - Sexy nová Dacia Duster má konečně české ceny. Začínají ještě o dost níž, než se čekalo
27.3.2024 - Nový krok VW ukazuje, proč automobilka přichází o nejlepší techniky, její R v nové podobě nemůže fungovat
27.3.2024
Živá témata na fóru
- Audi A6 C7 převodovky 04.25. 23:27 - Milanito
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.25. 23:10 - M.Z.
- Onboard videa 04.25. 23:07 - Lachende Bestien
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.25. 20:34 - M.Z.
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.25. 19:05 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 18:24 - Brus
- IT poradna 04.25. 10:15 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB