Reklama

Francouzi našli řešení největší potíže spolujezdců v autech. Vypadá směšně, ale funguje

Zrovna teď, o dovolených si leckdo nerad připomene, proč se cestování autem po zbytek roku vyhýbá, jak to jen jede. Teď už nebude muset. Řešení Citroënu je k dispozici komukoli.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Život řidiče

Francouzi našli řešení největší potíže spolujezdců v autech. Vypadá směšně, ale funguje

11.7.2018 | Petr Prokopec | 5 příspěvků

Zrovna teď, o dovolených si leckdo nerad připomene, proč se cestování autem po zbytek roku vyhýbá, jak to jen jede. Teď už nebude muset. Řešení Citroënu je k dispozici komukoli.

Je tu léto a doba dovolených. Řada lidí na ně bere i své domácí mazlíčky, skoro nikdo na ně ale nevyráží bez dalších lidí. Ať už s vámi pojedou děti, manželka nebo kamarádi, je velmi pravděpodobné, že mezi nimi bude někdo, komu jízda autem nedělá dobře. Takzvanou kinetózou jen v Evropě trpí okolo 30 milionů lidí.

O zanedbatelný problém tedy rozhodně nejde a ač se dotýká především produktů automobilek, tyto firmy se jím nikterak nezabývají. Nebo spíše nezabývaly - výjimkou se stal Citroën, který aktuálně vyrukoval se speciálními brýlemi nazvanými Seetroën. Na těch francouzská automobilka spolupracovala se start-upem Boarding Ring, který přispěl technologií téhož názvu.

Řeč je o oněch barevných kroužcích, které jsou naplněné tekutinou. Právě s jejich pomocí by se pocity nevolnosti neměly při jízdě autem nebo třeba i vlakem či autobusem dostavit. K potížím totiž dochází kvůli neschopnosti mozku sesynchronizovat podněty přicházející od vestibulárního orgánu a očí. Kinetóza nejčastěji vzniká v okamžiku, kdy pasažér přestane sledovat okolí a buď zavře oči, nebo si začne číst popř. sledovat obrazovku umístěnou uvnitř auta. Hlava a tedy i vestibulární orgán se nadále hýbe, oko však vidí statický obraz.

Nové brýle mají v kruzích tvořících obroučky kapalinu, která se pohybuje a oku tak periferně umožní zachytit pohyb, který vnímá vnitřní ucho. Kruhy jsou čtyři kvůli podchycení pohybu v obou podstatných osách, příčné a předozadní. Mozek tak dostane souhlasné a hlavně fázově synchronní signály z obou orgánů a dostane šanci se se pohybu přizpůsobit.

Dle Citroënu postačí nasadit brýle na 10 až 12 minut při pocítění prvních symptomů nevolnosti. Tato doba má stačit k opětovné synchronizaci mozku a tím k jejich potlačení. Brýle navíc nejsou dioptrické, užívat je tak může kdokoliv s výjimkou dětí mladší 10 let, u nichž ještě není plně dokončen vývoj funkce vestibulárního orgánu.

Design brýlí dostalo na starosti pařížské studio 5.5, které se nechalo inspirovat jednoduchým a přitom ergonomickým stylem automobilky. Ta brýle prodává ve svých showroomech, buticích nebo na e-shopu, a to za 99 Eur (cca 2 600 Kč). V rámci dovolenkářského rozpočtu tak jde o přijatelnou částku, která se vám může rychle vyplatit - však kdo se rád dívá na to, jak někomu blízkému nedělá jízda autem dobře...

Francouzi našli řešení největší potíže spolujezdců v autech. Vypadá směšně, ale funguje - 1 - Citroen Seetroen cestovni bryle prvni foto 1Francouzi našli řešení největší potíže spolujezdců v autech. Vypadá směšně, ale funguje - 2 - Citroen Seetroen cestovni bryle prvni foto 02Francouzi našli řešení největší potíže spolujezdců v autech. Vypadá směšně, ale funguje - 3 - Citroen Seetroen cestovni bryle prvni foto 03Francouzi našli řešení největší potíže spolujezdců v autech. Vypadá směšně, ale funguje - 4 - Citroen Seetroen cestovni bryle prvni foto 04Francouzi našli řešení největší potíže spolujezdců v autech. Vypadá směšně, ale funguje - 5 - Citroen Seetroen cestovni bryle prvni foto 05Francouzi našli řešení největší potíže spolujezdců v autech. Vypadá směšně, ale funguje - 6 - Citroen Seetroen cestovni bryle prvni foto 07Francouzi našli řešení největší potíže spolujezdců v autech. Vypadá směšně, ale funguje - 7 - Citroen Seetroen cestovni bryle prvni foto 08Francouzi našli řešení největší potíže spolujezdců v autech. Vypadá směšně, ale funguje - 8 - Citroen Seetroen cestovni bryle prvni foto 09
Citroën vyrukoval se speciálními brýlemi zvanými Seetroën, jenž řeší problémy s kinetózou

Petr Prokopec

Další zajímavé články:

Diskuze 5 příspěvků

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše