Google a Facebook ukládají registrační značky všech aut, umí s nimi dál pracovat

Je to další důkaz, že by si každý z nás měl dobře rozmyslet, co pouští do internetového éteru. Ani to ale nezabrání tomu, aby vás někdo vyfotil a někdo jiný se záhy dozvěděl, kdy a kde jste byli.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Život řidiče

Google a Facebook ukládají registrační značky všech aut, umí s nimi dál pracovat

23.10.2019 | Mirek Mazal

Google a Facebook ukládají registrační značky všech aut, umí s nimi dál pracovat

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Je to další důkaz, že by si každý z nás měl dobře rozmyslet, co pouští do internetového éteru. Ani to ale nezabrání tomu, aby vás někdo vyfotil a někdo jiný se záhy dozvěděl, kdy a kde jste byli.

Uchránit si soukromí dnes vyžaduje spoustu pozornosti. Obírají nás o něj primárně sociálně sítě, řada lidí k nim proto má velice odtažitý přístup. Na druhé straně stojí ta část společnosti, která na sebe vyzvoní vše a někde uprostřed jsou ti, co sociální sítě neodmítají, ale soukromí se vzdát nehodlají. Nepublikují na nich své fotky a když už, rozhodně na nich nikoho neoznačují.

Otázkou je jestli by neměli, pokud už je zveřejní, neměli také uvažovat o zakrývání poznávacích značek u fotografií automobilů. Jak se ukazuje, internetoví giganti Google a Facebook (který ovládá také stále populárnější Instagram) značky na fotkách automaticky rozpoznávají a evidují. A pak podle nich umožňují vyhledávání fakticky komukoliv s připojením k internetu.

O tento neradostný postřeh se podělil Jason Torchinsky z Jalopniku, který přes vyhledávání obrázků na Googlu našel nejen vlastní vozidla. Prohlížeč nepotřeboval žádné speciální zadání, stačilo do kolony s lupou vepsat registrační značku, systém sám pochopil, že jde o „espézetku” a hned ukázal i k ní příslušící automobil.

Opakovaný test různého zadání vždy našel správné vozidlo s odpovídajícím označením na přídi či zádi. Jason později vyzkoušel vepsat kombinaci z právě testovaného Volkswagenu California a Google mu našel potřebné, a také ukázal použití značek i na starších novinářských kusech jiné modelové řady.

Kdykoliv a kdekoliv na webu zveřejněná fotografie je zaregistrována a poté vyhledávačem zobrazena základě uživatelského dotazu. Dohledání se paradoxně snadněji vyhnou majitelé nestandardních značek nebo tabulek s popisky na přání. Stejné možnosti jako Google nabízí i Facebook či Instagram. Soukromí jedince dostává na frak, je ale otázkou, zda před tím v dnešním světě všudypřítomných kamer a fotoaparátů je úniku - své fotky můžete upravit nebo nezveřejnit, se záběry jiných ale stěží něco provedete.


Google a Facebook ukládají registrační značky všech aut, umí s nimi dál pracovat - 1 - Google Facebook a Instagram ctou registracni znacky 01Google a Facebook ukládají registrační značky všech aut, umí s nimi dál pracovat - 2 - Google Facebook a Instagram ctou registracni znacky 02Google a Facebook ukládají registrační značky všech aut, umí s nimi dál pracovat - 3 - Google Facebook a Instagram ctou registracni znacky 03Google a Facebook ukládají registrační značky všech aut, umí s nimi dál pracovat - 4 - Google Facebook a Instagram ctou registracni znacky 04Google a Facebook ukládají registrační značky všech aut, umí s nimi dál pracovat - 5 - Google Facebook a Instagram ctou registracni znacky 05
Jason Torchinsky ukázal, jak jsme pod kontrolou internetových společností. Jejich cílem nejspíše není nás sledovat, jejich systémy to ale snadno umožní jiným

Zdroj: Jalopnik

Mirek Mazal

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.