Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Hyundai potají opravuje chybu z české výroby nové i30, ze dveří dělá akvária
7.11.2017 | Mirek Mazal | Přidat příspěvek
Chybovat je lidské, jen za to nelze nikoho plísnit. Pokud ale někdo chybu udělá, měl by ji co nejotevřeněji řešit, ne se tvářit, jako že se žádná nestala.
Auta jsou produktem lidské činnosti a jako taková nemohou být nikdy dokonalá. Někdy se stane chyba při vývoji, jindy při výrobě, v dalších případech třeba při výstupní kontrole nebo při předprodejní přípravě. Pokud se něco takového nějaké automobilce přihodí a zjistí to, obvykle se vše snaží co nejotevřeněji řešit. Je nakonec i v jejím zájmu dostat informaci o nějakém problému k co největšímu počtu zákazníků - může jít o bezpečnost posádky, životnost vozu, cokoli z toho, na čem by i automobilce mělo záležet.
Vídáme tak pravidelně různé tiskové zprávy o svolávacích akcích na ta či ona auta, zaznamenali jste ale nějakou v souvislosti s novým Hyundai i30? Nikoli, žádná totiž neexistuje, a to přesto, že Hyundai aktuálně intenzivně řeší sice drobný, ale nepříjemný omyl, který se stal při výrobě nebo předprodejní případě u nás vyrobených i30 nové generace. Z jejich dveří dělá pojízdná akvária.
Pardon, uvedu to na pravou míru. U Hyundai zapomněli před dodáním vozů koncových zákazníků odstranit plastové zátky na spodní straně dveří, které se tak plní vodou. Například při dešti vody za skla zatéká, dveřmi proteče a opustí je kanálky vespod k tomu určenými. Když jsou ale zaslepené, naplňují se vodou tak, že dveře skutečně připomenou akvárium - voda z nich odtéká jen velmi pomalu.
To se může stát, bizarní je, že jsem na to musel zprvu přijít sám u vozu své sestry - po pár deštích a mytích bylo ze dveří slyšet šplouchání, všiml jsem si mokrých prahů či vlhkosti mechanismu venkovní kliky. S problémem jsem tak sám oslovil servis, který teprve přišel na to, že Hyundai o tomto problému ví a servisy mají za úkol jej potichu odstraňovat v rámci jiných servisních zásahů. Do té doby (konec minulého týdne) nebyla majitelka vozu automobilkou oslovena a zástupci Hyundai s námi na toto téma nechtěli příliš komunikovat.
S pomocí dalších majitelů skrze internetová fóra jsem zjistil, že problém se týká všech dveří, mimo víka kufru. V předních dveřích jsou 4 otvory = 4 záslepky, v zadních 3 otvory = 3 záslepky. Na fotkách níže můžete vidět dveře po autorizovaném servisním zásahu - na předních dveřích byly odstraněny krajní záslepky, na zadních všechny. Jiní majitelé popisují, že v některých servisech technik odstranil všechny záslepky ze všech dveří - což jeden oslovený autorizovaný servis zmínil jako správný postup -, jinde podle zkušeností vytahují ze dveří jen některé, jako v případě našeho vozu. Vidíte v tom nějakou logiku? Nepodařilo se nám získat více oficiálních informací, proto můžeme jen spekulovat, proč nepostupují všude stejně.
Víme jistě jen to, že jsou postiženy minimálně vozy i30 vyrobené v létě 2017 bez ohledu na motorizaci. Jaké série se oprava týká, vědí jen autorizovaní dealeři a servisy korejské značky. Pokud máte nový vůz, doporučujeme kontaktovat jakéhokoliv autorizovaného prodejce nebo servis Hyundai, sdělit VIN kód vozidla a zjistit, zda se problém týká i vašeho vozu. A nebo se prostě podívat zespoda na dveře vašeho auta a zátky případně odstranit vlastnoručně - nejsou tu k ničemu. Méně aktivní jedinci se snad mohou spolehnout na pravidelnou garanční prohlídku, kde by mělo dojít k odstranění zátek, ale kdo ví...
Co přesně tuto nepříjemnost způsobilo, ví jen Hyundai a nechce se o tyto informace podělit. Berte tedy tento článek jako dobře míněnou radu, aby vás po mytí či dešti nepřekvapil zvuk přelévající vody nebo stále mokré prahy na vaší nové i30. Pokud tím zrovna vaše auto trpí, je třeba to řešit - voda držící se na takovém místě dokáže z dlouhodobého hlediska nadělat pořádnou paseku...
Takto vypadá zátka na spodní straně nové i30, která tam u aut v provozu nemá co dělat
Vůz po částečně vynuceném zásahu autorizovaného servisu zátek vepředu pozbyl jen zčásti...
Zdroje: Autoforum, Hyundai Club@Cars.cz
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
včera - Tesla Cybertruck mohutně skóruje při dopravních nehodách, ostatní auta se od ní odráží jako kuličky v pinballu
včera - Tento stroj vypadá jako přívěs za Cybertruck, je to ale spása pro Česko. Sám hledá a opravuje díry v silnicích
26.3.2024
Nové na MotoForum.cz
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? včera 16:00
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time včera 08:03
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
- Úspěšné operace předloktí pro Ayumu Sasakiho 26.3.2024
- Novotný a Clark získali důležité poznatky a zkušenosti 26.3.2024
Nejnovější články
- Volvo se rozhodlo odpravit polovinu svých českých prodejů. Skončilo s diesely, i když jde o jeho jasně nejžádanější motory
před 44 minutami - Ford si nechal patentovat chytré řešení převozu větších věcí, bude mu ho závidět i Škoda se svým Simply Clever
před 2 hodinami - Krachující Fisker se pokouší zachránit zoufalým výprodejem. Auta zlevnil skoro o polovinu, stojí míň než základní Octavie
před 3 hodinami - Firma, která předělává spalovací auta na elektrický pohon, je na hranici bankrotu, bez peněz zastavila činnost
včera - Němci vybrali pohodlné ojetiny, které vás nezruinují koupí ani provozem. Je mezi nimi i Škoda Octavia
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva