Jak dlouho dnes vydrží pneumatiky? A kdy je opravdu nutné je vyměnit za nové?

 | 48 příspěvků | 16.3.2018 Petr Prokopec
Reagovat

Nepřihlášený

Na ochcáfce vydrží guma 50.. | 16.3.2018 17:14reagovat
avatar

Na ochcáfce vydrží guma 5000km protože táhne vodspodu

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Jan

Reakce na: Na ochcáfce vydrží guma 50.. | 16.3.2018 18:07reagovat
avatar

Trošku se ti to motá v hlavě.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Ferda

Vydrží 100 tis? Tak leda r.. | 16.3.2018 18:26reagovat
avatar

Vydrží 100 tis? Tak leda ruská na Žigulíkovi. Dneska vydrží guma jedině když auto stojí v garáži.

Nepřihlášený

Já je v dobré víře loni ko.. | 16.3.2018 18:29reagovat
avatar

Já je v dobré víře loni koupil a po přehození kol jsem jsem po pár dnech s autem do servisu, že s ním něco je. To přece není možné, aby z ničeho nic byl takový kravál. V servise auto projeli a odpověď byla "nové gumy".

No a po přehození kol na zimní byl hluk zase na původní úrovni. Takže mám z nových gum "opravdu radost". Prý se na to dá ale zvyknout. :-(

Nepřihlášený vana

Musím konstatovat, že jsem.. | 16.3.2018 18:35reagovat
avatar

Musím konstatovat, že jsem nikdy nepozoroval výraznější sjíždění pravé přední pneumatiky oproti levé. Ale taky je faktem že nepoužívám continentálky ...

Nepřihlášený M

Jelikož mám pneuservis tak.. | 16.3.2018 18:37reagovat
avatar

Jelikož mám pneuservis tak mi to nedalo.Tu výdrž-to asi sečetli všechny pneumatiky né že jim vyšla taková výdrž :-)

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený kick

Hm, čekal jsem zajímavý čl.. | 16.3.2018 18:49reagovat
avatar

Hm, čekal jsem zajímavý článek, a zatím je to chatrně maskované PR :)

Nepřihlášený Petr

Uź před lety jsem udělal z.. | 16.3.2018 18:49reagovat
avatar

Uź před lety jsem udělal zkušenost s Michelin Energy Saver - po 70 000 km vzorek cca 5 mm ! A to jsem měl načipovanou Oktávku.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Adam

Hlavně ty gumy uz měňte. S.. | 16.3.2018 19:06reagovat
avatar

Hlavně ty gumy uz měňte. Strašně se oteplilo a ten kdo jezdí na zimakach je vrah!!!

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený S(k)epTik

Na jedněch pneumatikách 10.. | 16.3.2018 19:10reagovat
avatar

Na jedněch pneumatikách 100tis? Tak tomu fakt nehodlám věřit ... Pneu jde jezdit klidně až na dráty, ALE jen na suchu. A ani fungl nový gumy nevyčurají s fyzikou. Věřme tedy vlastním zkušenostem a ne PR článkům výrobců pneumatik ;).

Nepřihlášený Kokot Bednár zo Slovenska

Kleber Dynaxer HP2 na Citr.. | 16.3.2018 19:18reagovat
avatar

Kleber Dynaxer HP2 na Citroen Xantia Break 2000, 1.8 81kw~95kw po výměně motoru za silnější ještě v Holandsku... ergo je třeba uvést, že hydractive podvozek šetří gumy... podle hodnocení produktu zákazníky výdrž v rozmezí 20tis do 30tis km. Na Xantii Break 2 nádherných 60tis km do cca 2mm. Další sady originální Energysaver se 45tis km.

Charakter gum Dynaxer je ten, že od ca 7°C níž jsou (možná i díky hydře) nepřilnavé, jízda v zatáčkách nutno dost ubrat plyn oproti ostatním letním gumám s měkkčí směsí pro něž je charakteristická vyšší míra opotřebení.

Přitom gumy jsem vůbec nešetřil na autě nemám aktivovaný žádný systém typu ASR, ať již se dodával či nikoliv. Často jsem s nimi při rozjezdech pěkně protočil a ohřál je o asfalt.

Na zimu jsem pořídil Nokian W+ jedna z nejlevnějších zimních gum značky Nokian a jsem absolutně nadšený. Xantia slouží jako dělník a záložní povoz na okrsky a nákupy. V předchozích letech jsem s ní byl u Ruských hranic, Litva, Lotyšsko, Estonsko, Polsko, měsíc v Německu, dva týdny v Maďarsku, koupil jsem ji za nízkou cenu z Holandska, kde ji vlastnil mechanik Citroenu s nájezdem asi 230tis km garážovaná ve stáří 10let za cenu cca 1500eur, momentálně mám na tachu 480tis km. Filtry, olej měním sám, klimu čistím taky, doplňuji klimu... hydru jsem nechal propláchnout jednou, je krásně čistá, jako nová, auto je v lepším stavu než většina Koktáveček, ani 2.gen Superbu bych místo Xantie nevolil.

Googlete "Timo van Vuurde" , uvidíte proč je Xantia Break něco s TCO jako Škoda Felicia současně komfortem vyšším než kostitřasech typu holokrtek z Bolehlavy Kokta Klement ung Gottwald.

Xantia má pevné řízení se zpětnou vazbou, přitom naprosto přesné, jako poctivá západní auta, která pamatujete z minulého století, žádný přeposilovaný řízení jak když v zimě kloužete v psích vý--kalech... Xabtia se řídí pevně s jistotou. Když mimo zimu naprší jezdím s ní po rozblácených polních cestách, hydra zvedne výšku a projed..

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Kokot Bednár zo Slovenska

.... projedu v pohodě tam,.. | 16.3.2018 19:21reagovat
avatar

.... projedu v pohodě tam, kde bych s čímkoliv krom offroadu byl v koncích nebo měl proraženou olejovou vanu.

Nepřihlášený Pepa

Reakce na: Kleber Dynaxer HP2 na Citr.. | 16.3.2018 19:24reagovat
avatar

Ty už to nehul ?

Nepřihlášený

Reakce na: Na ochcáfce vydrží guma 50.. | 16.3.2018 19:25reagovat
avatar

:-))) a nic nežere a je f topu

Nepřihlášený

Reakce na: Hlavně ty gumy uz měňte. S.. | 16.3.2018 19:27reagovat
avatar

Vrah nebohých tuleních mláďátek?

Nepřihlášený Kokot Bednár zo Slovenska

V Breaku se dá nádherně sp.. | 16.3.2018 19:37reagovat
avatar

V Breaku se dá nádherně spát ve dvou, i ve 406 se dá chrápat... porovnávat vnitřní prostor a kufr s hrůzosraškou z Bolehlavy snad netřeba, naproti všem marketingovým bludům holota Simply Never se i do Hyundai i30 naskládá více beden od banánů než do Kokty II combi, která vyniká odpornými tvrdými plasty, sedáky jak ze školní lavice či proctoklinik.

Škoda Simply Hnída jednoducho klamá v údajích o vnitřním prostoru... stačí si do toho sednout a nachytat hemmoroid.

Vůbec nesnáším Škodu, která je symbolem nejhorší značky komcernu VW s komfortem Gusty Husáka a charizma dáme Tschechische chudákům kus nemeckeho skfostu s tšífálcem a sezením Bangladěše.

Je mi na zvracení z lidí, kteří jezdí v Simply Never a podporují ožebračování-katování kostů-planned obsolence a kupují tyhle německý šmejdy vyrobený u nás Ukrajincema v Bollehlavy za nastřelený ceny, přitom oficiální stanovisko Martina Hrdličky ze Skoda auto je plánovaná životnost motorů v povozech Skoda dokonce celých 250 000km! Viz. rozhovor v konkurenčním magazinu.

I se starou Pažoutí 307 z bazaru za pakatel dostanete kvalitnější vůz než jsou dnešní Rapidy a Koktoly.

Do 307 i kdybyste povyměňovali celý auto i s motorem a převodovkou nikdy nenasypete víc než 60litrů ke kupní ceně ojetin.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Kokot Bednár zo Slovenska

Lidi vytáhněte Rozum do ka.. | 16.3.2018 19:51reagovat
avatar

Lidi vytáhněte Rozum do kapsy, místo nový Kokty proctoklinik, dyž už chcete koncern VW kupte jetou A6 BMK za 160tis, nechte si dalších 100tis rezervu, nový vstřiky, rep. fap, komplet výfuk s rozvody a repasí turb pořídíte dohromady za 60litrů a nic jinýho se na tom nepo... automat repase za 25k, na 99% do A6 quattro 3.0TDi v ceně kolem 160k nenasypete v příštích 5letech/120tis km víc než těch 60tis czk na servis. Nebo kupte Mercedes-Benz CLK 270 auto za pakatel s pevnou bezpečnou karoserií, případně e39 530dA, e46 330dA/xd... Volvo P2 platform S60/80 V70/XC70 D5 120kw jezdí do 7l nafty, ceny servisu nižší než A6 BMK a karoseie Volva je bezpečnější D5 136kw je také levná na náklady, XC90 má o 2l vyšší spotřebu, je to nejbezpečnější vozidlo na světě spolu s A8/Q7.

A4 3.0TDi je hodně levná v pořizovacíceně, servisuje se levněji byť je to to samé jako A6, i když ne s tak tuhou karoserií a bezpečným podvozkem jako A6.

Volvo C70 Diesel 120kw v automatu je superlevný cc pro ženskou, dceru...

Nepřihlášený Kokot Bednár zo Slovenska

Možná byste se divili, Xan.. | 16.3.2018 19:56reagovat
avatar

Možná byste se divili, Xantia Break 2 díky hydropodvozku je hodně bezpečné auto i ve vyšších rychlostech ve srovnání s Oct. 2 gen.

Xantia má karoserii co do tuhosti cca shodnou s Octavií 2.gen, spíš vychází Xantia lépe, akorát má málo bagů.

nejnovější Octávka nemá lepší plechy... jen nefungující asistenty na hemmeroidy v kombinaci s přeposilovanym volantem, který vás snadno vyvede do pangejtu na 2cm prašanu...:)

Nepřihlášený Brázdil

Reakce na: Uź před lety jsem udělal z.. | 16.3.2018 19:57reagovat
avatar

Já měl Micheliny 6 let. Vzorek 5 mm ale na bokách se začaly dělat boule. Nové Micheliny mi udělaly totéž za 3 roky.

Nepřihlášený Lolek

Reakce na: Na ochcáfce vydrží guma 50.. | 16.3.2018 20:21reagovat
avatar

Tak už s ní táhni! :)

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Kokot Bednár zo Slovenska

Reakce na: Tak už s ní táhni! :) | 16.3.2018 20:34reagovat
avatar

Neťáhně vodcpodu, nění f dechtu:) eee to Sleeper pro petrolhedy, baseheady, a černé tečky v pleti jak vyrážka na půlkách Kabaně.

Nepřihlášený jiri Merhulik

Je to nesmysl pokud má pne.. | 16.3.2018 20:40reagovat
avatar

Je to nesmysl pokud má pneu s3mm vzorku dobrou adhezi za mokra musi mit zakonitě mněksi směs,tudiš neni možny tak vysoký kilometrovy vykon.A druha vec je.že 90 procentum automobilu se špatné sjiždi pneu.Např.Každa koncernova čtyřkolka se v zadu sjiždi uvnitř.Jediný japonci to umí nastavit.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený

Reakce na: Trošku se ti to motá v hla.. | 16.3.2018 20:56reagovat
avatar

Já nerozumět co ty říkat.

Nepřihlášený Já nebo on

Reakce na: Na ochcáfce vydrží guma 50.. | 16.3.2018 20:59reagovat
avatar

A máš to v hlínách? jestli jo tak počítej ta 4 táci víc to nedá

Nepřihlášený Zdeněk

Reakce na: V Breaku se dá nádherně sp.. | 16.3.2018 21:00reagovat
avatar

Na co vozíš bedny od banánů? Asi máš dobrej matroš.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Kokot Bednár zo Slovenska

Reakce na: Na co vozíš bedny od banán.. | 16.3.2018 22:00reagovat
avatar

Ťahám v bedňách od baňánů do Tschech náhradní díly na Škodofki, to se prodává furt, vozím díly většinou z Bulharska, někdy z Ukrajiny.

Nepřihlášený vana

Reakce na: Je to nesmysl pokud má pne.. | 17.3.2018 07:18reagovat
avatar

Merhuik: já mám jednu starší koncernovou čtyřkolu a zadní gumy se mi zevnitř nesjíždějí. Myslíš že mi to taky nastavovali japonci ?

Nepřihlášený Jarda

Nic není nemožné, že? Jist.. | 17.3.2018 07:40reagovat
avatar

Nic není nemožné, že? Jistě záleží na stylu jízdy a na běžné údržbě, tedy kontrole tlaku, atd. Vzpomínám si na univerzály, celoroční OR-34 na Š-105L. Po cca 5 letech jsem auto nechal synovi s púvodními gumami, najeto dost přes 70 tis. Je ale pravda, že celý život jezdím "na jistotu". V rámci předpisů a ne brzda - plyn. Ať už někoho vezu nebo jedu sám. Teď už takový přehled nemám, když se mění letní za zimní, ale myslím, že je to lepší nebude.

Nepřihlášený Driver

Reakce na: Jelikož mám pneuservis tak.. | 17.3.2018 09:21reagovat
avatar

Na Passatu z roku 2015/10 mám 150tis km, nedokážu odhadnout, kolik na zimních, cca asi 50tis? Takže okolo 100.000km Pirelli 235/R19, letos dávám dopředu nové, protože přední mají 4mm a vzadu je přes 6mm. Auto má 240PS 4x4 a do podzimu jezdilo na pneu z výroby, a odhaduji dalších 100.000km pro ty zadní pneu. Jezdím jen dálnice, mimo dálnice jezdím zlomek. Takže všechno jde.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Roman Peka

Reakce na: Jelikož mám pneuservis tak.. | 17.3.2018 10:56reagovat
avatar

Najel jsem na miskach 95 tis. Km uz byly i hodně zterele superb1

Nepřihlášený miki

Reakce na: Hlavně ty gumy uz měňte. S.. | 17.3.2018 11:02reagovat
avatar

Tak se podívej z okna jak je venku než vypustíš do světa takovou blbost

Nepřihlášený Jára Proch.

Koupil jsem si zimní "17".. | 17.3.2018 11:06reagovat
avatar

Koupil jsem si zimní "17" 245/45 celoprotektory na alu disky na mou Octavii 2. Jsou to to celoprotektory= nové pneu. Kdybych vám neřekl , že je to protektor tak to nepozná ani mechoš v pneuservisu.Index do 280 km/h krásný vzorek i lamely. Jeden ks 900 Kč!!! Opakuji jeden ks 900 ks!!! Tichost pneumatik famózní. V zatáčkách drží normálně, záběr na sněhu pohoda. Kdyby se sem mohlo dát foto dal bych ho.

Proto radím všem.Nekrmte tuto hladovou tlamu výrobců pneumatik.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený

Reakce na: Koupil jsem si zimní "17".. | 17.3.2018 11:09reagovat
avatar

Výrobce Malatesta Thermic

Nepřihlášený Kokot Bednár zo Slovenska

Reakce na: Na Passatu z roku 2015/10.. | 17.3.2018 11:41reagovat
avatar

Na starym Favoritu 136 /89 mi jedna sada letních gum Barum Rudolf Slánský (užíval se jen v létě) vydržela 160tis km, Favoritem se ani zahrabat nedalo... :) prakticky do zpuchření gum, když jsem je měnil, ne pro nedostatek vzorku, ale rozpadaly se měly hromadu trhlin. další sada Barum Tonda Zápotocký na následujících 100tis km, ubylo sotva 3mm na předek, 2mm na zadek, pqk šel do světa po 23 letech služby, servis za posledních 12let provozu stál dohromady 19tis czk, sada Barumek 5k. TCO nula, nula nic. Skodu 120 jsem měl na zimu na protektorech, neservisoval jsem ji vůbec, stala se synonymem bezporuchovosti měla najeto jen asi 60tis, když jsme ji koupili od dědy z vesnice, dalších 100tis jela sama, všechno se opravilo samo kladiven a šraubncírem. Prahy dostala PUR molitan :) nový lak z plechovky v OBI. Ergo na Pašíku, kor v automatu, který má asistenty na rozjezd, AbS, ESP, když jr cajk geometrie musí vydržet dost, pokud v něm nevozíš knihovnu Markse a Lenina v bedňách od baňánů. Na Tuaregu, Cayenne jde vzorek dolů rychleji... Passat měl smysl poslední B5, novější jsou lepší nez Superb Klement und Gottwald, Pašík je aspoň odhlučněný, má spousty molitanu ve výplních, lepší skla... pohodlí sedáků, i tak je to drahý auto ve srovnani s A6/A4 fakticky se Pasik nemuze rovnat ani se současnou A3.

Nepřihlášený dartagnan

Já na dácii logan zhoblova.. | 17.3.2018 11:45reagovat
avatar

Já na dácii logan zhobloval na 12000 km -2 sady zimních pneumatik a sadu letních z toho každá origo sada dodaná z novým autem, druhá sada zimních barum polaris 3 ti teď dojedu do minima protože včera jsem zjistil že mají sotva 3 mm, tak je tam nechám a zhobluju je a pak vyhodím.

Opotřebení je závislé na stylu jízdy , pokud jezdí Brzda plyn a občas podhrab tak pneu nevydrží ani 15000km.

Nepřihlášený dartagnan

Já na dácii logan zhoblova.. | 17.3.2018 11:46reagovat
avatar

Já na dácii logan zhobloval na 120000 km -2 sady zimních pneumatik a sadu letních z toho každá origo sada dodaná z novým autem, druhá sada zimních barum polaris 3 ti teď dojedu do minima protože včera jsem zjistil že mají sotva 3 mm, tak je tam nechám a zhobluju je a pak vyhodím.

Opotřebení je závislé na stylu jízdy , pokud jezdí Brzda plyn a občas podhrab tak pneu nevydrží ani 15000km.

Nepřihlášený 777

Na toto musím reagovat.Pop.. | 17.3.2018 15:12reagovat
avatar

Na toto musím reagovat.Popíši vám mou zkušenost. Asi před 6 lety jsme byli v Německu pro auto,Divil jsem se proč má auto obuté Michelinky konkrétně saver energy. Tyto gumy mají za sebou 85000. a myslím že by těch 100 daly samozřejmě kromě zimního období ale na hraně u nás 1,6mm. Rád si užívám zatáčky, někdy i rychlou jízdu. Sám nechápu jak tyto gumy sedí i na mokré vozovce, jsou opravdu tiché. Kolegové již měnili několik sad, ale michelinky dříve steří než se sjedou. Zapomeňte na ty kecy, že guma vydrží 4 roky a pak ztrácí vlastnosti. Je to jen reklamní masáž. Musí být samozřejmě dobře uskladněna. Nevím jestli to má nějaký vliv, ale pří přezouvání v garáži jsem si s kolegou všiml že tyto gumy jsou určeny pro USA a KANADSKÝ trh. Na boku mají vyraženo made in Germany tak nevím. Opravdu se divím co tyto gumy snesly. Vím že takové už neseženu. Má rada pro všechny na závěr. Vždy si zjistěte kdo pneu vyrábí. Jak tady píšete že vaše gumy vydrží tak malý nájezd,tak z toho jsem zoufalý. Do čeho mám jít. Asi pokořím hranici 100000 a dojedu Michelinky. Potom to bude sázka do loterie. Hezký den všem .

Nepřihlášený abcd

Najlepsie pneu, ktore som.. | 17.3.2018 22:05reagovat
avatar

Najlepsie pneu, ktore som doteraz mal boli zimne uniroyal MS+ 66, vydrzali 7 sezon, kym sa dezen zodral z 11 mm na cca. 5 mm (priblizne 60 tis. km), po predposlednej zime som ich uz ani nemenil a jazdil cele leto do "zodratia", co sa vsak nepodarilo - po dalsich 20 tis. km stale zostavalo cez 3 mm, ale kedze sa uz dalsia zima hlasila o slovo, tak som ich musel so slzou v oku poslat do prec a nahradit ich novymi continentalmi wintercontact ts 860, ktore sa vsak na tie stare nehrabu - spotreba vyssia o 15 % a ostatne vlastnosti porovnatelne

Nepřihlášený JaRy

Letos v zimně proběhla v t.. | 18.3.2018 10:06reagovat
avatar

Letos v zimně proběhla v tisku zpráva od Michelinu o tom, že pneumatiky se mají dojíždět na limit, že je zbytečné je vyhazovat s 3-4mm vzorkem, jak nenápadně prosazují ostatní výrobci. V té zprávě byla jedna zásadní informace. Výrobci pneumatik mají ve výšce vzorku dvě směsi gumy. První cca 3-4mm je kvalitní směs, která má ty vlastnosti, které se objeví i při testování pneumatik. Spodní vrstva je tvořena běžnou podkladní gumou. Prostě na nás šetří. Na pneumatice za 3litry ušetřil např.dunlop dvacet korun. A to se jim vyplatí. Horst Fuchs vládne.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Radek

Na Continental PremiumCont.. | 18.3.2018 12:06reagovat
avatar

Na Continental PremiumContact 5 (235/45 R17)jsem najezdil za dvě sezóny 23500km, přední jsou pod 2mm, zadní pod 4mm (neprohazoval jsem je). Nedriftuju, negumuju, ty pneumatiky prostě nevydrží.

Nepřihlášený

Ty Continentalky jsou fakt.. | 18.3.2018 13:46reagovat
avatar

Ty Continentalky jsou fakt špatné a drahé. Nedávno jsem se bavil s pár lidma co je mají na autě od novoty a doslova mi řekli že se jim ty gumy ztrácí před očima. Můj názor je takový. Všechny výrobky jsou určeny pro jiný trh nás na východě berou jako odpad, podívejte se na to co si kupujeme v těch našich milovaných marketech. Takže i značkové pneu za maximální cenu je prostě ošizené. Pochybuji že by si to nechal němec, nebo rakušak líbit. To jen my sklopíme hlavu a řekneme si že nám nejakou ( krátkou) dobu vydrží. Je to smutné. Hezkou neděli všem

Nepřihlášený agent

Kupuju letní i zimní lacin.. | 19.3.2018 23:07reagovat
avatar

Kupuju letní i zimní laciný Číňany (Wanli) a na jednu sadu mi vychází výdrž 40-60 tisíc km (letní více, zimní méně).

C5 II Break (215/55-16).

Nepřihlášený Luděk

Jak dlouho vydrží pneu? Pře.. | 22.3.2018 20:37reagovat
avatar

Jak dlouho vydrží pneu? Přeci než se sjedou na minimum............... :-D

Nepřihlášený T3

...celoroční Matadory 185.. | 23.4.2018 14:29reagovat
avatar

...celoroční Matadory 185 R14C ... 40.000 km ... vzorek cca 6 mm

Nepřihlášený Martin

Mám Ford Tourneo Custom o.. | 19.3.2019 10:33reagovat
avatar

Mám Ford Tourneo Custom od novoty na Continental najeto 95 000 kilometrů, vzorek 2,5 mm. Zimní používám Michelin nyní najeto 60 000 kilometrů vzorek 4 mm

Nepřihlášený Sam

Všechny pneumatiky vydrží.. | 21.3.2019 18:45reagovat
avatar

Všechny pneumatiky vydrží málo a peněz a černýho kafe není nikdy dost.

Nepřihlášený Martin

Reakce na: Letos v zimně proběhla v t.. | 26.3.2019 10:28reagovat
avatar

Běhoun se vyrábí vždy ze stejné gumy .není možné ho vyrobit(vytlačit )tak jak popisujete ,že by byl někde kvalitnější a někde horší.

Přidat příspěvek
(pro zasílání reakcí, adresa nebude zveřejněna)
Max. 2000 znaku
b_468_60.gif

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše

Reklama