Jak dnes rozličná auta zvládají rychlost 200 km/h? A jakou při ní mají spotřebu?

 | 57 příspěvků | 31.8.2017 Marek Bednář
Reagovat

Nepřihlášený Adam

No to je zasa porovnanie.... | 31.8.2017 16:52reagovat
avatar

No to je zasa porovnanie... Postaviť vedľa seba 10 áut, 7 benzínových (z toho 3 športové a 1 s motorom ako stodola), 1 hybrid, naftovú dodávku, naftový sedan a zistiť, že sedan s dieselom má pri 200 km/h najmenšiu spotrebu. Prečo tam nie je E220d, 520d? A perlička, keďže tam nie je žiadna Škoda, tak dáme aspoň do titulnej fotky jej budíky :-D :-D

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Michal

Ještě před 10 lety nebylo.. | 31.8.2017 16:52reagovat
avatar

Ještě před 10 lety nebylo neobvyklé to na dálnici rozjet na 200 za dobrého počasí a minimálního provozu. Dnes se za něco takového člověk dostane až do zpráv jako extrémní pirát silnic. Přitom je to za zmíněných podmínek rychlost bezpečná i s tehdejšími auty, natož pak s dnešními.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený JaRy

Lexus... hybrid ... 20 lit.. | 31.8.2017 17:11reagovat
avatar

Lexus... hybrid ... 20 litrů .... to se vyplatí, je to špička... v demagogii.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Syčák

Reakce na: No to je zasa porovnanie.... | 31.8.2017 17:33reagovat
avatar

Je to porovnání různých typů aut a v článku Autobildu se to tak píše, takže proč by tam dávali tři nebo více sedanů s dvoulitrovým dieselem?

Nepřihlášený markymark

Spíš mě udivuje tak nízke.. | 31.8.2017 18:05reagovat
avatar

Spíš mě udivuje tak nízke otáčky u toho porsche jen 3200 a to je benzín? Porsche umí.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Břetislav Černík

A to jsem si myslel, že 13.. | 31.8.2017 18:05reagovat
avatar

A to jsem si myslel, že 13 litrů/100 při ustálených 160-180km/h mi žere benzínová atmosféra příliš. Přehled spotřeby při ustálených 130-140km/h na dálnici pro různé vozy a motorizaci by nebyl?

Něco takového jako se uvádělo ještě v komoušských techničácích, skutečná spotřeba při 120km/h ještě než jsme přešli na výmysly EU nesmyslů.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený zemekf

je mi to fuk tady platí.. | 31.8.2017 18:16reagovat
avatar

je mi to fuk

tady platí 50, 90, 130 ;-)

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Karel

Ten Abarth je ale ostuda,.. | 31.8.2017 18:43reagovat
avatar

Ten Abarth je ale ostuda, malý usratý motůrek v malém sporťáčku a žere víc jak benzínová krabice Q5 nebo vyšší střední s osmihrnkem 550i, Fiat sto let za opicemi.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený vana

Přestože rozdíly nejsou pr.. | 31.8.2017 18:55reagovat
avatar

Přestože rozdíly nejsou propastné přijde mi zcela diletantské srovnávat spotřebu při tachometrové dvoustovce, když v reálu jelo každé auto jinou rychlostí

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený mykanec

Reakce na: Ještě před 10 lety nebylo.. | 31.8.2017 19:17reagovat
avatar

Já se na to dívám z jiného úhlu pohledu.

S jak velkým/malým procentem řidičů je 200 km/h naprosto bezpečná rychlost?

(a tím nemám na mysli jejich vnitřní přesvědčení o vlastní dokonalosti)

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený mykanec

Reakce na: Přestože rozdíly nejsou pr.. | 31.8.2017 19:26reagovat
avatar

Při reálné dvoustovce jelo nejrychlejší tachometrově 197 nejpomalejší 192.

Jakýpak je rozdíl v procentech?

Má vůbec smysl se o něm bavit?

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený PepaSFI

Reakce na: Ten Abarth je ale ostuda,.. | 31.8.2017 19:36reagovat
avatar

jestli ono to třeba nebude tím že ten Abarth je určený na úplně jiné věci než hučet po dálnici dvoustovkou.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený vana

Reakce na: Při reálné dvoustovce jelo.. | 31.8.2017 19:37reagovat
avatar

V těchto rychlostech roste potřebný výkon s třetí mocninou rychlosti - tj. odchylka výkonu jen chybou měření rychlosti je 8%.. To už k bavení skoro je

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený vana

Reakce na: Při reálné dvoustovce jelo.. | 31.8.2017 19:43reagovat
avatar

mykanec: ještě upřesňuji těch 8% se vztahuje k rozdílu 197/192. Pokud nás zajímají absolutní čísla tak na 192 km/h oproti čisté dvoustovce stačí o 12% nižší výkon. To už je dost významný rozdíl

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Franta

Reakce na: No to je zasa porovnanie.... | 31.8.2017 20:01reagovat
avatar

Dávám ti za pravdu.Já mám tu 520d F10.Když jsem v Německu a pohybuji se 200km/h tak spotřeba se pohybuje do 10L nafty.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Jim

Vždy mám auto co jede více.. | 31.8.2017 20:22reagovat
avatar

Vždy mám auto co jede více jak 200 km/h a spotřeba mě nezajímá. Komu to vadí ať si koupí tříválcové prdítko. Dvěstě z toho nevyždímá a stejně to bude žrát. Honiči za spotřebou ať chodí pěšky a nebudou mít mindrák.

Nepřihlášený

Reakce na: A to jsem si myslel, že 13.. | 31.8.2017 20:31reagovat
avatar

Je rozdil 160-180 vs 200, spotreba jde rychle nahoru. Vasich 13l/100 o nicem nevypovida, rozhodne ne o uspornosti oproti autum ve vyberu.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Zub10

Nejrychlejší auto na světě.. | 31.8.2017 20:32reagovat
avatar

Nejrychlejší auto na světě je stejně služebák.

člověk se pak nediví,

že citroen berlingo bliká v rychlým pruhu na V8, protože ho zdržuje.

:)

Zobrazit reakce..

papy

Reakce na: mykanec: ještě upřesňuji t.. | 31.8.2017 20:34reagovat
avatar

S treťou mocninou rastie iba výkon potrebný na prekonanie aerodynamického odporu. Ten ale netvorí 100% odporu, ktorý auto prekonáva, takže tie percentá budú menšie.

napr. ten abarth ide blízko svojho maxima s vytočeným motorom pomaly na obmedzovač, veľa zoberie tiež na jeho uchladenie, a preto má spotrebu takú vysokú. Okrem aerodynamiky, majú výhodu silné motory, pre ktoré 200 nie je extra záťaž.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený JohnST

Na rychle presuny su diesl.. | 31.8.2017 20:38reagovat
avatar

Na rychle presuny su diesle bezkonkurencne

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený _*_

Reakce na: Ten Abarth je ale ostuda,.. | 31.8.2017 20:57reagovat
avatar

Co se tady rozčiluješ ty usratej fiatobijče?

Nepřihlášený Karel

Reakce na: jestli ono to třeba nebude.. | 31.8.2017 21:10reagovat
avatar

Ať je to určené na co chce, žere to jak tank.

Nepřihlášený Májkl Šumáchr

Reakce na: Na rychle presuny su diesl.. | 31.8.2017 21:40reagovat
avatar

Jděte s těma sazometama doprdele, do auta patří benzín

Nepřihlášený Kráva chlap

Reakce na: Nejrychlejší auto na světě.. | 31.8.2017 21:44reagovat
avatar

Dobře Ty, máš svatou pravdu

Nepřihlášený mikes

Reakce na: Dávám ti za pravdu.Já mám.. | 31.8.2017 21:49reagovat
avatar

Pohybovat se 200 a mit průměr 200 jsou dvě hodně odlisne veci.

Nepřihlášený theIDDQD

téééda ty VW jsou ale špičk.. | 31.8.2017 22:18reagovat
avatar

téééda ty VW jsou ale špičkové vozy....hned si běžím jeden koupit....

Nepřihlášený LCD

Názorná ukázka k čemu jsou.. | 31.8.2017 22:54reagovat
avatar

Názorná ukázka k čemu jsou diesely, na rychlé přesuny po německých dálnicích absolutně nenahraditelný pohon. Ještě měly vyzkoušet jak rychle sosá baterky při té dvoustovce Tesla, odhaduji, že by jí s bídou vydržely na hoďku jízdy.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Kume

Reakce na: Dávám ti za pravdu.Já mám.. | 31.8.2017 23:03reagovat
avatar

S 520 pri 200 km/h a spotrebe 10 L,vážne? Pre deti na dobru noc lepšie ako Rozprávky starej matere...

Nepřihlášený Petas

Reakce na: je mi to fuk tady platí.. | 31.8.2017 23:54reagovat
avatar

zapoměl jste na 110 u silnic pro motorová vozidla např Hradubická.

Nepřihlášený

Reakce na: Spíš mě udivuje tak nízke.. | 1.9.2017 00:09reagovat
avatar

Asi automobilový nadšenec, pokud vam dam do auta 8-10 rychlosti kompresor a spravne to zprevoduju, nebudu mit ani 3000, jako treba kompresory od jaguaru....

Nepřihlášený vana

Reakce na: S treťou mocninou rastie i.. | 1.9.2017 06:32reagovat
avatar

papy: jo odpor vzduchu není jediný odpor,alepři 200 km/h je zcela dominantní. Případná odchylka možná bude menší i než zaokrouhlení

Nepřihlášený Tom

Reakce na: Spíš mě udivuje tak nízke.. | 1.9.2017 08:57reagovat
avatar

Takto porsche je schopné jet přes 300 km/h, kdybyna 200 km/h točilo 5 000 otáček, kolik by pak muselo točit při 300 km/h :D

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený cobo

Reakce na: Takto porsche je schopné j.. | 1.9.2017 09:07reagovat
avatar

to jde rict naprosto presne...7500 a neprijde mi to az tak nerealny...

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený ochtl

nedávno se tady pisálek ro.. | 1.9.2017 09:31reagovat
avatar

nedávno se tady pisálek rozplýval nad samými superlativy u amerických velkoobjemových motorů,v podstatě v tom viděl samé klady,a tady vidíme co vědí dávno všichni,že to žere jako kráva, a zejména kdyby s tím chtěl někdo jezdit do práce, tak nevydělá ani na benzín,jen co ten motor sežere než se zahřeje...tož tak

Nepřihlášený V8 vs 1.4T

Nikoho nemuze prekvapit, z.. | 1.9.2017 09:57reagovat
avatar

Nikoho nemuze prekvapit, ze motor, ktery dava 200kmh ve stredni zatezi bude mit nizsi spotrebu nez motor u ktereho je 200kmh absolutni maximum a navic jeste mozna musi chladit ventily, svody a kat obohacovanim smesi.

Nepřihlášený Břetislav Černík

Reakce na: Je rozdil 160-180 vs 200,.. | 1.9.2017 10:58reagovat
avatar

Přibližně s druhou mocninou, takže to je ještě vcelku v cajku.

Proto by mne spíš zajímal ten přehled (tj. ne jen nejúspornější a nejžřavější) spotřeb přes prodávané portfolio pro 100km/h, 130km/h, 160km/h a 180km/h.

Z toho si pak člověk aspoň udělá představu, kolik mu bude žrát auto až si ho koupí. Z těch EU sraček co se píšou na nálepky o spotřebě se nedozví vůbec nic.

Po pár letech ježdění například vím, že popojížďky město cca 8 litrů, okresky 7, dálnice ČR 10, dálnice Německo (160-180) 13.

Ale tuto reálnou spotřebu Vám žádný dealer při koupi pro srovnání s jinými auty a motorizací neřekne.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Jan

A co takhle udělat test z.. | 1.9.2017 11:37reagovat
avatar

A co takhle udělat test z druhé pohledu - uživatelského komfortu při té 200 - změřit vibrace a hluk od motoru, pneumatik atd. Které auto se bude klepat jak ratlík (Passat, Golf) a v kterém ani nepoznám, že jestli jedu 130 nebo 200 (M550 atd)

Nepřihlášený Ani seneptej

Tak na prvních dvou řádcíc.. | 1.9.2017 12:59reagovat
avatar

Tak na prvních dvou řádcích je jasně vidět poměr výkonu. tedy kdo si koupí 1,4ku a jede s tím 200 tak by mu to taky při těch otáčkách mělo ukazovat kolik mu ten motor ještě vydrží :DDD Kdežto nějaký 2,5l to jede ani ne na polovinu otáček. Takže když už takhle porovnáváme hruška s mangy a kiwi tak by to těm lidem mělo ukázat "300 000km se nedožiju kamaráde" anebo blikat "Máš 1,5tku tříválec, už si zařizuj šalinkartu" :-))

Nepřihlášený Kuban

Reakce na: Já se na to dívám z jiného.. | 1.9.2017 13:47reagovat
avatar

THUMBS UP

Nepřihlášený Zdenek Cernoch

jezdím služebně Vianem a p.. | 1.9.2017 22:53reagovat
avatar

jezdím služebně Vianem a pruměrna spotřeba na dálnici při 130 s tempomatem 6,9 - 7,6 podle toho kde vemu naftu.

Nepřihlášený Jirka

Zajímavé srovnání, Dodge R.. | 2.9.2017 21:56reagovat
avatar

Zajímavé srovnání, Dodge RAM s takovou spotřebou vypadá OK, přiměřeně na automat a V8 a hmotnost a odpor vzduchu. Iveco TurboDaily s naftovým manuálem bude určitě úspornější v malých rychlostech, ale dokáže se rozjet na 200? Spotřeby aut vypadají přiměřeně, ale jak to měřili? Jel někdo 100km dvoustovkou a tankoval od plné do plné nebo je to jen odhad palubního počítače? Mám zkušenosti s rychlým přesunem po německých dálnicích (3.0V6, manuál, 155kW, LPG) a při cestovním tempu 330-350km za 1:25-1:35 jsem tankoval 58-60 litrů. Předpokládám, že při zpomalení na 200km/h by spotřeba klesla na 15L/100km

Nepřihlášený Smisek

Reakce na: V těchto rychlostech roste.. | 3.9.2017 00:23reagovat
avatar

Myslim, ze se mylis. Odpor vzduchu roste s druhou mocninou rychlosti. S treti mocninou se pocita jen kolem rychlosti zvuku, pri supersonickych rychlostech se uz zase pocita jen s druhou mocninou.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený

Vývoj technologií jde kosm.. | 3.9.2017 06:38reagovat
avatar

Vývoj technologií jde kosmickou rychlostí dopředu, akorát člověk se začíná vracet na stromy.

Nepřihlášený vana

Reakce na: Myslim, ze se mylis. Odpor.. | 3.9.2017 07:27reagovat
avatar

Smisek: Nemýlím se. Píšu že potřebný výkon roste se třetí mocninou rychlosti (přibližně) a na tom trvám.

Samozřejmě odpor vzduchu přitom roste s druhou mocninou, v tom máš pravdu. Ovšem obě tvrzení se nijak nevylučují

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Arni

Na spotrebu vplýva aj tepl.. | 3.9.2017 09:22reagovat
avatar

Na spotrebu vplýva aj teplota vzduchu, v mrazoch je oveľa väčší odpor ako napr.pri 20 stupňoch.S rýchlosťou stúpa exponencialne aj výkon potrebný na udržanie vysokej rýchlosti napr. ak pri rýchlosti 140 km/ h na udržanie rýchlosti motor vydá 80 kW, znížením rýchlosti na 70 km/ h je potrebných iba 10 kW t.j. 1/8 výkonu a tým pádom aj podstatne zníženie spotreby.

Nepřihlášený lvy

Reakce na: Přibližně s druhou mocnino.. | 4.9.2017 13:27reagovat
avatar

Břetislav Černík: Po pár letech ježdění například vím, že popojížďky město cca 8 litrů, okresky 7, dálnice ČR 10, dálnice Německo (160-180) 13.

Uf no to je mazec, to bych teda živit nechtěl. Já to mám teda jinde, město tak 6, okresky 4, dálnice ČR 5,3 a Německo 6. Běžný akční rádius na nádrž 1300 - 1450km.

Nepřihlášený Ejmy

To Ivy: Tak to gratuluju... | 6.9.2017 00:41reagovat
avatar

To Ivy: Tak to gratuluju.

Já mám město tak 12-13, okresky +-11, dálnice ČR (pomalu-hodně jsem se snažil) za 7, dálnice Německo 9-10.

Co jsem to ještě... Jo a víš co? Vůbec mě to nesere. :D

A dojezd? počítám tak 400 - 550 :D

Někdo se potřebuje všude naparovat spotřebou, no a někdo se prostě rád projede. :-)

Nepřihlášený anonymni

Reakce na: Smisek: Nemýlím se. Píšu že.. | 6.9.2017 10:37reagovat
avatar

Potrebny vykon sice zavisi kubicky na rychlosti, ale spotreba kvadraticky, protoze ujeta vzdalenost roste linearne s rychlosti.

Nepřihlášený Anonymni

Reakce na: Názorná ukázka k čemu jsou.. | 6.9.2017 10:41reagovat
avatar

Videl jsem video, kde s Tesla Model S jel chlapek v noci trvale 200-250 a zvladl mene nez 200km. Je to holt moc vysoka rychlost...

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený JaRy

Reakce na: Videl jsem video, kde s Te.. | 10.9.2017 10:32reagovat
avatar

A když ho párkrát zbrdí nějaký kamion na 100km/h a on použije svou akceleraci na návrat zpět na tempo 200km/h tak mu v tesle klesne dojezd na nějakých 150km... a to se vyplatí.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený

Reakce na: Lexus... hybrid ... 20 lit.. | 10.9.2017 15:18reagovat
avatar

no a čo že lexus hybrid ma spotrebu 20l pri 200 km/h ? demagogia by bola tvrdit ze spotreba pri 200 km/h je pre hybrid (alebo vobec nejake auto) rozhodujuca

Nepřihlášený Ondřej

Hele, mně SRT8 Dodge bere.. | 10.9.2017 18:24reagovat
avatar

Hele, mně SRT8 Dodge bere při dvoustovce dost pod 20, točí asi 3900 otáček. RAM je krabice, ale i tak mi to přijde docela dost. Ono to ale bude i tím, že já mám VMax 280 a RAM skoro o 100 míň + 5.7 HEMI, oproti mýmu 6.4

Nepřihlášený Kuban

Reakce na: S treťou mocninou rastie i.. | 11.9.2017 11:34reagovat
avatar

to je ale asi tak stejné jako se divit, že když jezdím s benzinem pianko 90kmh za 6l/100 km, dojezd 700km a pak vyjedu na nemeckej autobahn 220 Vmax celou dobu spotreba 30l/100km dojezd 140km..........

Logika? zjevna... tak proc to nekoho prekvapuje i u elektromobilu, ktery navíc svou účinností, onen propad ve spotřebě nemá tak drastický! Tudíž je efektivnější.

Nepřihlášený františek

Reakce na: to jde rict naprosto presn.. | 11.9.2017 21:38reagovat
avatar

Jo, ale s turbama už tě těžší točit takový otáčky

Nepřihlášený františek

Reakce na: A když ho párkrát zbrdí něj.. | 11.9.2017 21:48reagovat
avatar

ale zas tam má při brždění nějakou tu rekuperaci...teda myslim

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený JaRy

Reakce na: ale zas tam má při brždění.. | 12.9.2017 11:30reagovat
avatar

Takhle to popisoval pán, který teslu s má a hned po převzetí to v německu na dálnici tou dvoustovkou a několika dobržděními a akcelerací zkusil..... a bylo mu jasné, že inzerovaný dojez dosáhne jen plachtěním stořicítkou...

Přidat příspěvek
(pro zasílání reakcí, adresa nebude zveřejněna)
b_468_60.gif

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše