Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Jak dokonale odstranit hluboký škrábanec z laku auta i bez návštěvy autoservisu?
24.9.2018 | Mirek Mazal
Drobné škrábance obvykle odstraní už důkladné přeleštění, na hluboké vrypy je ale krátké. Co dělat s nimi? Ani v takovém případě není jedinou možností drahá návštěva autoservisu.
Larry Kosilla je bývalý makléř z Wall Streetu, který se vzdal obchodování na burze a padnoucí oblek vyměnil za tepláky s tričkem a gumovými rukavicemi. Nyní je z něj automobilový nadšenec na plný úvazek a vede firmu zabývající se detailním čištěním aut. Občas něco ze svého řemesla předvede veřejnosti - jeho návody jsou jednoduché, praktické a hlavně funkční.
Tentokrát nabízí útěchu nešťastníkům, kteří objevili nový hluboký škrábanec na svém automobilu. Stává se to, ani opatrné parkování nezabrání okolním ignorantům, aby se nepodepsali na laku vyleštěného vozu. A někteří obzvlášť zoufalí jedinci to dělají i naschvál. V té chvíli nastupuje návod Larryho, jak se vypořádat s hlubokým zářezem do karoserie.
Hluboké škrábance narušují jednolitost barvy, také mohou být základem koroze, takže není radno je ignorovat. Na místě je okamžité ošetření, ke kterému budete potřebovat isopropylalkohol, ubrousek, namíchaný odstín laku, malý štětec, pěnovou houbu, tmel, stěrku a vyhlazovací tekutinu.
Prvním krokem je očistit díru alkoholem, aby se odstranily všechny nečistoty. Podle hloubky zářezu je vhodné stěrkou aplikovat plnící tmel, který postižené místo vyplní. Po 2-3 minutách schnutí přichází na řadu měkká pěnová houba zabalená do ubrousku, na kterou se nanese vyhlazovací tekutina a jemnými pohyby se odstraní zaschlý tmel z okolí škrábance.
Dále poslouží namíchaná barva (dá se buď koupit od výrobce, nebo si ji necháte připravit), kterou je potřeba nanést štětečkem přímo na opravovaný šrám. Není vhodné místo přetírat tam a zpět, ale dotyky bodově pokrýt celý vryp. Tento poslední krok zabrání budoucí korozi, proto není od věci hlubší kráter podrobit poslednímu kroku vícekrát a vše nechat zaschnout minimálně přes noc.
Zbývá vydržet s automobilem na jednom místě, aby nanesený lak pořádně zatvrdl. Nejlepší je použít k práci dobře osvětlenou garáž, ale ne vždy je na výběr. Čím méně prachu a více světla během nápravy škrábance, tím lépe se dílo podaří. Chce to hlavně správný materiál a dávku trpělivosti, měl by to zvládnout průměrně šikovný člověk.
Larry Kosilla tentokrát ukazuje, co s hlubokým škrábnutím v laku automobilu /small>
Zdroj: Auto Blog
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 10 hodinami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
- Jeden z četných propadáků Hondy dostal facelift. Víc úspěchu by mu nepřinesl, i kdyby byl vidět
19.3.2024 - Nový čínský konkurent Škody Fabia zná své první ceny. I se 192 koňmi je levnější než skutečná Fabia v základu
19.3.2024 - Bentley našlo nový diplomatický výraz pro odpor zákazníků k vnucovaným autům, odložilo elektrické plány
20.3.2024 - BMW unikly ještě lepší záběry jeho nového X, nejlépe ukazují, proč budou mít SUV značky znovu navrch
20.3.2024 - Nový Mercedes-AMG GT se čtyřválcovým motorem je další odpovědí na otázku, kterou nikdo nepoložil
20.3.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva