Jak drahé je dát zase do pořádku nabouraný supersport s 415 tisíci km?

Napadlo vás někdy koupit si rozbité luxusní auto nebo sporťák, že si ho dáte dohromady a přijdete levně k zajímavému autu? Zajímavému ano.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Život řidiče

Jak drahé je dát zase do pořádku nabouraný supersport s 415 tisíci km?

13.10.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek

Jak drahé je dát zase do pořádku nabouraný supersport s 415 tisíci km?

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Napadlo vás někdy koupit si rozbité luxusní auto nebo sporťák, že si ho dáte dohromady a přijdete levně k zajímavému autu? Zajímavému ano.

Čas od času člověk potká rozbitý supersport na prodej a napadne ho vůz koupit, opravit a mít supersport. To je vždycky lákavé a když se k němu dostanete levněji, málokdo řekne ne. Pochopitelně, nesmí být ve stavu, jako toto Ferrari FF; je potřeba zvolit něco, na čem nebude zas tak moc práce, ale i takové kousky se najdou.

Tak se mohlo jevit oranžové Lamborghini Murciélago z roku 2004, jehož řidič v roce 2012 neodhadl rychlost v šikaně a narazil do stromu. Bylo to známé auto Simona George, majitele britské půjčovny supersportů mj. pro okruhové dny 6th Gear Experience a do té doby bylo známé jako nejvíce ojeté Murciélago světa. Jezdil s ním pravidelně především sám každý den do práce, v osudný den jej ale řídil zákazník a je tedy samozřejmé, že auto bylo dobře pojištěné. Tehdy mělo za sebou čerstvě velký servis za 47 tisíc liber (ano, i servis může stát na takovém autě miliony...) a na tachometru mělo přes 415 tisíc kilometrů. To není překlep, opravdu tak moc.

Ovšem, jako ještě rozumné se poškození jeví jen na první pohled. Náraz přišel ve zhruba 80 km/h a výsledkem byla kompletně zničená přední náprava, šasi ohnuté tak moc, že nešlo zavřít dveře, pokřivená střecha a popraskané uložení motoru a převodovky. Ve světě normálních aut to znamená „totálku” a pojišťovna to tak viděla - vyplatila by peníze, ale jen pod podmínkou, že by si auto vzala a pokusila se co nejlépe zpeněžit jeho části.

Na to ale majitel půjčovny nepřistoupil. Místo toho dokázal přesvědčit dealerství Lamborghini v Manchesteru, aby tohle auto vzalo jako tréninkový nástroj pro mechaniky a dokonce také, aby mu prodávalo díly levněji, protože to bude obrovská zakázka. A tak odstartovala renovace auta, které podle všech racionálních měřítek mělo být rozebráno a rozprodáno na díly.

První na řadě bylo rovnání šasi, na kterém strávila specializovaná firma - jediná v Británii, která měla na Lamborghini správné vybavení, data a certifikaci - asi měsíc. Pak se začalo pracovat na dalších dílech a majitel udělal i pár vylepšení. Zejména nechal zrenovovat motor, potáhnout palubní desku a volant alcantarou a pořídil modernější LEDková zadní světla a přední brzdy z Gallarda.

Vůz také dostal kompletně nové kabelové svazky a nové lakování v barvě Arancio Atlas. A po třech letech práce je zpátky ve flotile půjčovny a její majitel ho dokonce používá jako auto na každý den. Je přesvědčen, že během roku se dostane na 300 tisíc mil, tedy asi 480 tisíc kilometrů, protože s ním každý den dojíždí asi 160 km tam a dalších 160 km zpátky.

Je samozřejmé, že cena opravy bude extrémní, ale jak moc, ukáže až rozpis zaokrouhlených částek. Známe je až přepočtené na dolary, ale to tolik nevadí. Rovnání rámu stálo 10 tisíc dolarů (245 tisíc korun), nové části karoserie 15 tisíc dolarů (368 tisíc korun), nové mechanické části 75 tisíc dolarů (1,84 milionu korun), vylepšení, tj. brzdy a světla, 12 tisíc dolarů (294 tisíc korun), lakování 10 tisíc dolarů (245 tisíc korun) a renovace motoru a převodovky 45 tisíc dolarů (1,1 milionu korun).

Celkové náklady se tedy vyšplhaly na 167 tisíc dolarů, tj. cca 4,1 milionu korun. Že se za takové peníze dá pořídit jiné Murciélago, které navíc na hřbetě ani zdaleka nebude mít 415 tisíc kilometrů, je nepochybné. Většinu z toho by navíc vyplatila pojišťovna a podnikateli by auto nestálo tři roky v servisu.

Z racionálního hlediska to tedy dobrý nápad opravdu nebyl a ukazuje to, že mnohdy lákavé koupě poškozených vozů nejsou takové terno. Ani pro majitele tohoto vozu to příliš rozumný obchod nebyl, ale supersporty a rozum nejdou dohromady z více důvodů. A když si koupíte nové Lamborghini a najedete s ním čtyři sta tisíc, zbavovat se ho se vám asi chtít nebude...


Jak drahé je dát zase do pořádku nabouraný supersport s 415 tisíci km? - 1 - Lamborghini Murcielago 415 tkm oprava nehoda 01Jak drahé je dát zase do pořádku nabouraný supersport s 415 tisíci km? - 2 - Lamborghini Murcielago 415 tkm oprava nehoda 02Jak drahé je dát zase do pořádku nabouraný supersport s 415 tisíci km? - 3 - Lamborghini Murcielago 415 tkm oprava nehoda 03Jak drahé je dát zase do pořádku nabouraný supersport s 415 tisíci km? - 4 - Lamborghini Murcielago 415 tkm oprava nehoda 04Jak drahé je dát zase do pořádku nabouraný supersport s 415 tisíci km? - 5 - Lamborghini Murcielago 415 tkm oprava nehoda 05
Takhle vypadalo auto před nehodou v roce 2012

Jak drahé je dát zase do pořádku nabouraný supersport s 415 tisíci km? - 6 - Lamborghini Murcielago 415 tkm oprava nehoda dalsi 11
Majitel s ním opravdu žil

Jak drahé je dát zase do pořádku nabouraný supersport s 415 tisíci km? - 7 - Lamborghini Murcielago 415 tkm oprava nehoda 06Jak drahé je dát zase do pořádku nabouraný supersport s 415 tisíci km? - 8 - Lamborghini Murcielago 415 tkm oprava nehoda 07Jak drahé je dát zase do pořádku nabouraný supersport s 415 tisíci km? - 9 - Lamborghini Murcielago 415 tkm oprava nehoda 08
Už nějakých 200 tisíc km na něm bylo znát

Jak drahé je dát zase do pořádku nabouraný supersport s 415 tisíci km? - 10 - oprava rozbiteho lamborghini murcielago 01Jak drahé je dát zase do pořádku nabouraný supersport s 415 tisíci km? - 11 - Lamborghini Murcielago 415 tkm oprava nehoda dalsi 01
.A takhle vypadalo po nehodě

Jak drahé je dát zase do pořádku nabouraný supersport s 415 tisíci km? - 12 - Lamborghini Murcielago 415 tkm oprava nehoda 09Jak drahé je dát zase do pořádku nabouraný supersport s 415 tisíci km? - 13 - Lamborghini Murcielago 415 tkm oprava nehoda 10Jak drahé je dát zase do pořádku nabouraný supersport s 415 tisíci km? - 14 - Lamborghini Murcielago 415 tkm oprava nehoda 11Jak drahé je dát zase do pořádku nabouraný supersport s 415 tisíci km? - 15 - Lamborghini Murcielago 415 tkm oprava nehoda 12Jak drahé je dát zase do pořádku nabouraný supersport s 415 tisíci km? - 16 - Lamborghini Murcielago 415 tkm oprava nehoda 13Jak drahé je dát zase do pořádku nabouraný supersport s 415 tisíci km? - 17 - Lamborghini Murcielago 415 tkm oprava nehoda 14Jak drahé je dát zase do pořádku nabouraný supersport s 415 tisíci km? - 18 - Lamborghini Murcielago 415 tkm oprava nehoda 15Jak drahé je dát zase do pořádku nabouraný supersport s 415 tisíci km? - 19 - Lamborghini Murcielago 415 tkm oprava nehoda 16
S autem bylo už kvůli najížděným km vždy dost práce

Jak drahé je dát zase do pořádku nabouraný supersport s 415 tisíci km? - 20 - Lamborghini Murcielago 415 tkm oprava nehoda dalsi 02Jak drahé je dát zase do pořádku nabouraný supersport s 415 tisíci km? - 21 - Lamborghini Murcielago 415 tkm oprava nehoda dalsi 03Jak drahé je dát zase do pořádku nabouraný supersport s 415 tisíci km? - 22 - Lamborghini Murcielago 415 tkm oprava nehoda dalsi 04Jak drahé je dát zase do pořádku nabouraný supersport s 415 tisíci km? - 23 - Lamborghini Murcielago 415 tkm oprava nehoda dalsi 05Jak drahé je dát zase do pořádku nabouraný supersport s 415 tisíci km? - 24 - Lamborghini Murcielago 415 tkm oprava nehoda dalsi 06Jak drahé je dát zase do pořádku nabouraný supersport s 415 tisíci km? - 25 - Lamborghini Murcielago 415 tkm oprava nehoda dalsi 07Jak drahé je dát zase do pořádku nabouraný supersport s 415 tisíci km? - 26 - Lamborghini Murcielago 415 tkm oprava nehoda dalsi 08Jak drahé je dát zase do pořádku nabouraný supersport s 415 tisíci km? - 27 - Lamborghini Murcielago 415 tkm oprava nehoda dalsi 09Jak drahé je dát zase do pořádku nabouraný supersport s 415 tisíci km? - 28 - Lamborghini Murcielago 415 tkm oprava nehoda dalsi 10Jak drahé je dát zase do pořádku nabouraný supersport s 415 tisíci km? - 29 - oprava rozbiteho lamborghini murcielago 02Jak drahé je dát zase do pořádku nabouraný supersport s 415 tisíci km? - 30 - oprava rozbiteho lamborghini murcielago 03
Dnes není nic poznat, ovšem po nemalé investici a náročné opravě

Zdroje: Evo, Jalopnik

Marek Bednář

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.