Reklama

Jak moc dokáže zlepšit rychlost auta pouhá výměna kol a pneumatik?

 | 18 příspěvků | 13.4.2017 Marek Bednář
Reagovat

Nepřihlášený xpert

souhlas, pneu jsou zaklad,.. | 13.4.2017 11:55reagovat
avatar

souhlas, pneu jsou zaklad, dokonale to meni pocit z auta. o rychlosti ani nemluve

Nepřihlášený vana

Takže ráfky o 30% lehčí, n.. | 13.4.2017 12:07reagovat
avatar

Takže ráfky o 30% lehčí, na nich výkonné letní gumy a oproti zimákům je auto rychlejší o pouhé 2% ? No to je teda gól

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Gašpo

Ten človek by musel byť ab.. | 13.4.2017 12:59reagovat
avatar

Ten človek by musel byť absolútny robot, aby sa dali takéto "testy" naviac na krátkom okruhu brať vážne.

Ale je obecne známa vec, že kolesá vačšie než 16ky sú už len pre parádu za ktorú zaplatíte nielen peniazmi, ale aj nižším výkonom, vyššou spotrebou, horšími jazdnými vlastnosťami i nižším jazdným komfortom. No, ale vyzerá to lepšie a za parádu sa platí i trpí. O tom by mohli ženské rozprávať... :-)

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený honza

Reakce na: Takže ráfky o 30% lehčí, n.. | 13.4.2017 13:38reagovat
avatar

Vana: Měkčí zimáky mohou dát jistou výhodu v přilnavosti.

Nepřihlášený cyklista

Reakce na: Ten človek by musel byť ab.. | 13.4.2017 13:39reagovat
avatar

To je obecný blábol, záleží na průměru pneu, tedy nejen na průměru ráfku v palcích, ale i na profilovém čísle, které je ve vztahu k šířce pneumatiky.

Větší pneumatika nezhoršuje výkon, může ale zhoršit dynamiku, záleží na poloměru oblouků zatáček a délce rovinky.

Na tomhle okruhu byly třeba menší pneumatiky rychlejší, na jiném s pozvolnými zatáčkami a dlouhou rovinkou by naopak auto tak nezrychlovalo, ale mohlo by dosáhnout vyšší maximální rychlosti.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Gašpo

Reakce na: To je obecný blábol, záleží.. | 13.4.2017 14:28reagovat
avatar

No dobre, použil som špatný výraz, miesto výkonu som mal napísať akceleráciu, respektíve dynamiku ako píšete vy. Chybu uznávam. :-)

Ničmenej všetky faktory hovoria o nevýhodách, ostatne neviem či zrovna tu nebol článok o nemeckom teste pre Golfa, kde merali všetky dovolené rozmery od 15 až po 18 a jediný faktor, ktorý šiel hore bol vzhľad, všetko ostatné klesalo. Iste ak dáte gumy s vyšším priemerom, dosiahnete na rovnaké otáčky vyššiu rýchlosť, čo by sa dalo vyhodnotiť ako nižšia spotreba, lenže práve tá slabšia dynamika túto výhodu spoľahlivo zmazáva. To by ste musel jazdiť len po prázdnych diaľniciach.

Ja nie som proti, vyzerá to proste lepšie a keď je niekto ochotný pre to niečo obetovať, je to čiste jeho vec.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Ernie

Reakce na: No dobre, použil som špatn.. | 13.4.2017 14:50reagovat
avatar

Odporucam vojst do 90 stupnovej zakruty v 60-ke na 205/55 R16" a potom na 235/35 R19" :)

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Gašpo

Reakce na: Odporucam vojst do 90 stup.. | 13.4.2017 15:01reagovat
avatar

Ja som tie testy nerobil a ani žiadne robiť nebudem. :-)

Ničmenej je obvyklé, že majitelia "veľkých kolies" si odmietajú pripustiť, že je to len o paráde a budú si škrabať argumenty aj z nosa. :-)

Nepřihlášený Kuban

Reakce na: Odporucam vojst do 90 stup.. | 13.4.2017 17:05reagovat
avatar

Dokud chybí víc infa o obuté gumě je zbytečné se do takové diskuze pouštět. Jedno je jisté s tím druhým si budeš připadat jako závodník.

Nepřihlášený nakobyl

Na těch povolených 90 a příl.. | 13.4.2017 17:07reagovat
avatar

Na těch povolených 90 a příležitostně 110 mi stačí ta klasika co mám 165/70-13

Nepřihlášený Jirka_1

Reakce na: Takže ráfky o 30% lehčí, n.. | 13.4.2017 17:15reagovat
avatar

A co sis jako myslel jiného? :-) Jde totiž jen a pouze o snížení rotačních hmot, což má vliv na akceleraci a možná menší valivý odpor, ale tyto věci se na celkových odporech auta projevují málo - právě těmi 2%...

Nepřihlášený Jirka_1

Reakce na: To je obecný blábol, záleží.. | 13.4.2017 17:19reagovat
avatar

Už to zde jednou šlo - menší průměr ráfku neznamená menší kolo, to by totiž mělo zůstat stejné, protože pro zachování obvodu se použije vyšší profilové číslo. Jenže menší ráfek je lehčí a i když je guma vyšší, tak není zvýšení její hmotnost tak velké, aby vyrovnalo úbytek váky ráfku - tudíž je lehčí. Kdo nevěří, může si je zvážit.

Nepřihlášený Jirka_1

Reakce na: To je obecný blábol, záleží.. | 13.4.2017 17:22reagovat
avatar

Máš pravdu až na jedno - větší průměr ráfku znamená nižší profilové číslo, tudíž má guma menší směrovou odchylku a chování v zatáčkách se zlepší. Ale to je tak asi jediné poziitvum, které na našich varhánkových a rozbitých silnicích nevyužiješ.

Nepřihlášený PepaSFI

nedávno tady byla propagan.. | 13.4.2017 17:46reagovat
avatar

nedávno tady byla propaganda jak je jízda na zimákách hrozná a tady se najednou ukáže že výměna zimních za letní zlepší vlastnosti auta při dost extrémním zacházení o 2, slovy dvě procenta. Proč mám pocit že nás tady někdo tahá za nohu? Položme si otázku kdo to asi tak může být. nějakej pošuk co si hraje s autem nebo gumoví specialisti co to prodávají a byli by nejradši kdybysme to měnili třikrát denně a po jednom použití?

Nepřihlášený Dědek

Článek o ničem, nezlobte s.. | 13.4.2017 19:25reagovat
avatar

Článek o ničem, nezlobte se ale kdo resi rychlost? to ze nove pneu jsou lepsi nez stare je snad jasny kazdymu i retardovi ne, das mi na ne? Nedas, tak proc bych je mel kupovat, kdyz mam jeste pul vzorku, abych byl o 2 km/h rychlejsi?

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Kolemjdoucí 2

Reakce na: Článek o ničem, nezlobte s.. | 15.4.2017 10:02reagovat
avatar

Tak i v případě, kdy budeš jezdi naprosto normálně a podle předpisů, to poznáš na spotřebě - menší podíl rotující hmoty se rovná větší efektivita. Závodní jezdci (myslím teď hlavně naše rallyové) to znají pod "selským" pravidelm, že "1 kilo ušetřené na kolech = tři kila ušetřená jinde"

Nepřihlášený dumbass

Nejpouzivanejsi zimni guma.. | 19.4.2017 14:18reagovat
avatar

Nejpouzivanejsi zimni guma v autosalonech - minimalne uz nas a on o ni neslysel (mimochodem vyrabena v UK)

Kleber Krisalp

Nepřihlášený

To je snad pochopitelné že.. | 3.10.2018 12:43reagovat
avatar

To je snad pochopitelné že auto s menším kolem je víc živé dnes každý vhodí na auto o dva palce větší kolo amyslí si co nemá. To je jako by si vzal někdo pracovní botky a šel běhat.

Přidat příspěvek
(pro zasílání reakcí, adresa nebude zveřejněna)
Max. 2000 znaku
b_468_60.gif

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše


Reklama