Jak si vedou moderní SUV v dlouhodobých testech? Pěti prý bude lepší se vyhnout

SUV umí zaujmout svým vzhledem a někdy i krátkodobým fungováním. Co ale předvedou, když je podrobíte tortuře na 100 000 kilometrů a pak je rozeberete do posledního šroubku?
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Život řidiče

Jak si vedou moderní SUV v dlouhodobých testech? Pěti prý bude lepší se vyhnout

19.8.2018 | Mirek Mazal

Jak si vedou moderní SUV v dlouhodobých testech? Pěti prý bude lepší se vyhnout

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

SUV umí zaujmout svým vzhledem a někdy i krátkodobým fungováním. Co ale předvedou, když je podrobíte tortuře na 100 000 kilometrů a pak je rozeberete do posledního šroubku?

Sportovně užitkové vozy zaplavují evropské silnice. Skoro každá automobilka je nabízí těm, kteří chtějí mít jeden automobil pro naprosto všechny situace, získat co možná nejreprezentativnější vůz a současně zaplatit co nejméně. SUV ale nejsou vždy trefou do černého kvůli výraznému poklesu hodnoty části z nich. A některá nejsou správnou volbou ani kvůli spolehlivosti, jak dokazují zkušenosti kolegů z Auto Bildu.

Test trvanlivosti německých novinářů odhaluje slabé kusy, které nejhůře snesly kontrolovaný nájezd minimálně 100 000 kilometrů. Během překonávání této mety byly sepsány postřehy z používání, pravidelných servisních zásahů i kompletní mechanické kontroly všech dílů po rozebrání auta skoro na prvočástice na konci testu. A vzniklo tak vždy výstižné hodnocení s výslednou známkou.

Na jeho základě byl sestaven následujících žebříček shrnující následky ujetí sta tisíc kilometrů u všech dosud testovaných SUV. Zkoušena takto nebyla všechna SUV na trhu, ani nemohla být, neboť ujet takovou porci kilometrů chvíli zabere a dlouhodobému testování se souběžně nemohou věnovat desítky lidí. Přesto vás alespoň takto můžeme zpravit o těch lepších i horších testovaných vozech - Němci radí vyhnout se těm, které dosáhly horší známky než 2. A to je z následující desítky pět modelů.

12. Subaru XV 2,0D, chybové body: 44, známka 4-

Velké zklamání pro automobilku i pro zkušební tým. Všichni čekali minimum potíží, ale XV si během dlouhé zkoušky počínalo velmi špatně. Objevilo se mnoho problémů, například neadekvátní opotřebení spojky, přílišné tření v motoru, dokonce drobná koroze na podvozku. Jízdu znepříjemňovaly otravné zvuky rozvolněného obložení interiéru a pokažený mechanismus sedadla řidiče. Ani finální rozborka neukázala zrovna zánovní auto - ke známce 5 (tedy nejhorší, jako ve škole) chyběl už jen krůček.


Jak si vedou moderní SUV v dlouhodobých testech? Pěti prý bude lepší se vyhnout - 1 - Subaru XV 20i CVT Test exterior 03Jak si vedou moderní SUV v dlouhodobých testech? Pěti prý bude lepší se vyhnout - 2 - Subaru XV 20i CVT Test exterior 07Jak si vedou moderní SUV v dlouhodobých testech? Pěti prý bude lepší se vyhnout - 3 - Subaru XV 20i CVT Test interior 02

11. Audi Q3 2,0 TDI Quattro, chybové body: 42, známka 4-

Při nájezdu 27 077 kilometrů padlo SUV několikrát za sebou do nouzového režimu. Potíž dělala vadná lambda sonda. Tímto ale dobrodružství nekončila, protože při 51 935 se poškodilo chlazení EGR ventilu a systém recirkulace výfukových plynů musel do servisu. Aby toho nebylo málo, xenonové výbojky obou předních světlometů musely být vyměněny. Konečná rozborka dopadla lépe, přesto je celkový výsledek jen o málo lepší než u XV.

Jak si vedou moderní SUV v dlouhodobých testech? Pěti prý bude lepší se vyhnout - 4 - Audi Q3 2016 facelift prvni sada 09Jak si vedou moderní SUV v dlouhodobých testech? Pěti prý bude lepší se vyhnout - 5 - Audi Q3 2016 facelift prvni sada 13Jak si vedou moderní SUV v dlouhodobých testech? Pěti prý bude lepší se vyhnout - 6 - Audi Q3 2016 facelift prvni sada 20

10. Citroen C4 Cactus PureTech, chybové body: 34, známka 4+

Velké zklamání. Citroen si během dlouhé zkoušky počínal hodně špatně. Po překročení 30 000 kilometrů přestalo jít řazení pátého převodového stupně manuální převodovky, která musela být kompletně vyměněna. Krátce poté Cactus padl do nouzového režimu vlivem chyby zapalování. Ani finální rozborka neukázala zrovna zánovní auto - ke známce 5 (tedy nejhorší, jako ve škole) chybělo málo.

Jak si vedou moderní SUV v dlouhodobých testech? Pěti prý bude lepší se vyhnout - 7 - Citroen C4 Cactus PureTech prvni test 23Jak si vedou moderní SUV v dlouhodobých testech? Pěti prý bude lepší se vyhnout - 8 - Citroen C4 Cactus PureTech prvni test 34Jak si vedou moderní SUV v dlouhodobých testech? Pěti prý bude lepší se vyhnout - 9 - Citroen C4 Cactus PureTech prvni test 49

9. Ford Kuga 2,0 TDCi 4x4, chybové body: 25, známka 3

Masivní konstrukce nezabránila motorkům stěračů zemřít v době, kdy počítadlo ukazovalo jen 39 042 kilometrů. Ford tvrdí, že nezná podobné stížnosti, ale taková reakce nemusí nic znamenat. Po absolvování poloviční porce předepsané zkouškové vzdálenosti technici našli trhliny v převodovce, tentokrát výrobce uznal, že na odstranění těchto nedostatků pracuje. Po konečném rozebrání Kugy se ukázalo zanesené přívodní potrubí, které vysvětlilo postupně klesající výkon, další nepříjemnost trápící vůz se zvyšujícím se nájezdem.

Jak si vedou moderní SUV v dlouhodobých testech? Pěti prý bude lepší se vyhnout - 10 - Ford Kuga 2012 EU lepsi 01Jak si vedou moderní SUV v dlouhodobých testech? Pěti prý bude lepší se vyhnout - 11 - Ford Kuga 2012 EU lepsi 02Jak si vedou moderní SUV v dlouhodobých testech? Pěti prý bude lepší se vyhnout - 12 - Ford Kuga 2012 EU lepsi 25

8. Mini Cooper SD Countryman, chybové body: 21, známka 3+

Cena atakující milion korun přinesla vysoká očekávání, naplněna ale nebyla. Nejvíce problémů dělalo tvrdé odpružení, které kazilo už dojem z jízdy, ale způsobilo i brzké chrastění plastů v interiéru. Vůz měl též problémy s úniky brzdové kapaliny, což je nepříjemné jak uživatelsky, tak z hlediska agresivního působení této látky na jiné materiály. Přerostlé Mini si ve výsledku vedlo jen obstojně, k doporučení ji chybělo ještě několik kladných bodů.

Jak si vedou moderní SUV v dlouhodobých testech? Pěti prý bude lepší se vyhnout - 13 - Test Mini Countryman Cooper SD ALL4 01Jak si vedou moderní SUV v dlouhodobých testech? Pěti prý bude lepší se vyhnout - 14 - Test Mini Countryman Cooper SD ALL4 08Jak si vedou moderní SUV v dlouhodobých testech? Pěti prý bude lepší se vyhnout - 15 - Test Mini Countryman Cooper SD ALL4 15

7. Nissan Qashqai 1,6 dCi 4x4, chybové body: 15, známka 2

Modernizace bestselleru s logem Nissan přinesla zlepšenou spolehlivost. Druhé generaci poprvé selhalo olejové těsnění ve 30 512 kilometrech, další těsnění odešlo při 63 109 kilometrech. Závěrečná rozborka přinesla na světlo světa jen lehké závady. Slabinou jsou izolační materiály, součástky podvozku a elektronické asistenty.

Jak si vedou moderní SUV v dlouhodobých testech? Pěti prý bude lepší se vyhnout - 16 - Nissan Qashqai facelift Zeneva 2017 zive 03Jak si vedou moderní SUV v dlouhodobých testech? Pěti prý bude lepší se vyhnout - 17 - Nissan Qashqai facelift Zeneva 2017 zive 08Jak si vedou moderní SUV v dlouhodobých testech? Pěti prý bude lepší se vyhnout - 18 - Nissan Qashqai facelift Zeneva 2017 zive 16

6. Peugeot 2008 1,6 BlueHDi, chybové body: 11, známka 2+

Pověst skupiny PSA hájil malý Peugeot na zvýšeném podvozku. Autoservis bylo potřeba navštívit jen v případech předem domluvené preventivní prohlídky. Dieselové provedení 2008 se projevilo stabilně dobrým výkonem a dobrý pocit z auta narušovaly jen zvláštní rány od přední nápravy. Na sklonku hranice 100 000 kilometrů tak musely být vyměněny přední tlumiče, v těchto testech neobvykle brzy.

Jak si vedou moderní SUV v dlouhodobých testech? Pěti prý bude lepší se vyhnout - 19 - Peugeot 2008 2016 facelift prvni sada 20Jak si vedou moderní SUV v dlouhodobých testech? Pěti prý bude lepší se vyhnout - 20 - Peugeot 2008 2016 facelift prvni sada 22Jak si vedou moderní SUV v dlouhodobých testech? Pěti prý bude lepší se vyhnout - 21 - Peugeot 2008 2016 facelift prvni sada 43

5. Suzuki SX4 S-Cross DDiS AllGrip, chybové body: 8, známka 1-

Po několika dnech se zasekl a vypnul displej satelitní navigace a palubní elektronika měla potíže i později. To by byla jediná velká výtka vůči Suzuki, jinak je možné SX4 označit za mechanicky odolné SUV bez zásadních konstrukčních problémů. Ujeté kilometry se výrazně nepodepsaly ani na pohonu ani na podvozku.

Jak si vedou moderní SUV v dlouhodobých testech? Pěti prý bude lepší se vyhnout - 22 - Nejlepsi SUV po 100 000 km dle Auto Bildu 2018 02Jak si vedou moderní SUV v dlouhodobých testech? Pěti prý bude lepší se vyhnout - 23 - Nejlepsi SUV po 100 000 km dle Auto Bildu 2018 03Jak si vedou moderní SUV v dlouhodobých testech? Pěti prý bude lepší se vyhnout - 24 - Nejlepsi SUV po 100 000 km dle Auto Bildu 2018 01

4. Mazda CX-5 Skyactiv-D AWD, chybové body: 8, známka 1-

CX-5 nic nezastavilo, dokonce ji neskolil ani nepozorný servis. Zapomenutá aktualizace softwaru a ponechané špatné brzdové obložení nezabránilo milému překvapení od stroje z Hirošimy. Střední SUV od Mazdy má blízko k jednomu z etalonů kvality moderních vozů tohoto typu.

Jak si vedou moderní SUV v dlouhodobých testech? Pěti prý bude lepší se vyhnout - 25 - Mazda CX-5 2015 facelift US verze 27Jak si vedou moderní SUV v dlouhodobých testech? Pěti prý bude lepší se vyhnout - 26 - Mazda CX-5 2015 facelift US verze 29Jak si vedou moderní SUV v dlouhodobých testech? Pěti prý bude lepší se vyhnout - 27 - Mazda CX-5 2015 facelift US verze 40

3. Hynudai Tucson 2,0 CRDi 2WD, chybové body: 6, známka 1-

Výsledky tohoto testu jsme minulý týden probírali podrobně, je ze všech nejčerstvější. Tehdy jsme konstatovali, že se svými pouhými šesti chybovými body zařadil mezi absolutní špičku mezi moderními SUV na současném trhu a tady to máte potvrzené černé na bílém - jen dvě auta s totožným výsledkem si vedla lépe. SUV od Hyundai zkrátka zvládlo 100 000 kilometrů bez velkých problémů. Objevily se drobné nedostatky ve formě občas nefungujícího elektrického mechanismu otevírání pátých dveří. Testovací jezdce obtěžovaly zvuky od kovového držáku vzduchotechniky. Konečné hodnocení ovlivnila drobná koroze, ale jinak mechanické části jako motor a převodovka zůstaly bez znatelných následků používání.

Jak si vedou moderní SUV v dlouhodobých testech? Pěti prý bude lepší se vyhnout - 28 - Hyundai Tucson 2017 test Auto Bild 04Jak si vedou moderní SUV v dlouhodobých testech? Pěti prý bude lepší se vyhnout - 29 - Hyundai Tucson 2017 test Auto Bild 05Jak si vedou moderní SUV v dlouhodobých testech? Pěti prý bude lepší se vyhnout - 30 - Hyundai Tucson 2017 test Auto Bild 06

2. - 1. Kia Sportage 2,0 CRDi AWD, chybové body: 4, známka 1

Nenápadný Sportage často podceňované automobilky Kia mnohé překvapil podobně jako Tucson. Produkt Jihokorejců vydržel všech 100 000 kilometrů bez poruchy. Ani závěrečné rozmontování neodhalilo unavené díly nebo poškozené materiály, díky tomu výsledná známka odpovídá čisté jedničce.

Jak si vedou moderní SUV v dlouhodobých testech? Pěti prý bude lepší se vyhnout - 31 - prvni test kia sportage press moje 01Jak si vedou moderní SUV v dlouhodobých testech? Pěti prý bude lepší se vyhnout - 32 - prvni test kia sportage press moje 07Jak si vedou moderní SUV v dlouhodobých testech? Pěti prý bude lepší se vyhnout - 33 - prvni test kia sportage press moje 43

2. - 1. Volvo XC60 D4, chybové body: 4, známka 1

Výborně dopadlo také Volvo. XC60 společně s Kiou Sportage dnes představují absolutní špici mezi SUV, která se zúčastnila testu. Volvo ukázalo mírné nedostatky v oblasti konektivity, když po překonání 70 266 kilometrů přestalo poslouchat připojení USB, ale to je ve srovnání s některými dalšími takto testovanými vozy opravdu banalita.

Jak si vedou moderní SUV v dlouhodobých testech? Pěti prý bude lepší se vyhnout - 34 - Volvo XC60 2017 vs 2016 stare nove dalsi 01Jak si vedou moderní SUV v dlouhodobých testech? Pěti prý bude lepší se vyhnout - 35 - Volvo XC60 2017 vs 2016 stare nove dalsi 03Jak si vedou moderní SUV v dlouhodobých testech? Pěti prý bude lepší se vyhnout - 36 - Volvo XC60 2017 vs 2016 stare nove dalsi 05

Zdroj: Auto Bild

Mirek Mazal

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.