Jak vrátit lesk matným, zažloutlým světlům? Mohou být zase jako nová

 | 39 příspěvků | 24.6.2017 Marek Bednář
Reagovat

Nepřihlášený Peter

Tak takhle to určitě neděl.. | 24.6.2017 22:11reagovat
avatar

Tak takhle to určitě nedělejte, dejte raději 800,- někomu kdo to dělá, a budete mít světla jako nové, a nebo si kupte 3M sady na leštění světel, ale budete k tomu potřebovat nějakou elektrickou brusku.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Zdeněk

Vypadá to hezky, nicméně s.. | 24.6.2017 22:13reagovat
avatar

Vypadá to hezky, nicméně světlu to ve výsledku až tak moc nepomůže.

U prvních světel s polykarbonátovými "skly" ještě výrobci neměli úplně "vyladěný" hardcoat (nějaká pryskyřice, kterou se ve výrobě čelní "sklo" světla polévá a udělá na něm takovou ochranou, tvrdou skořápku, která mnohonásobně zvýší odolnost světla proti poškrábání. Bohužel první generace hardcoatů při delším vystavení UV záření žloutnou.

"Obroušením" sice ze světla sundáte ten zažloutlý hardcoat, zbavíte tím však polykarbonát ochrany a ten pak začne mnohem rychleji degradovat vlivem UV záření ještě rychleji a navíc se strašně rychle poškrábe...

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Tomáš

Proč tak složitě, vezmu le.. | 24.6.2017 22:19reagovat
avatar

Proč tak složitě, vezmu leštící pastu, nanesu, nechám chvíli působyt, přeležtím hadrem na leštěníči el. leštičkou a je to hotovo.

Nepřihlášený Hanzlik Zdenek

To o cem hovorite je velm.. | 24.6.2017 22:35reagovat
avatar

To o cem hovorite je velmi nakladne takovou metodu jsem pouzil na jaguaru nebo Range Rover jejichz skla jsou podle pohledu majitelu worthy. Cela operace mne trvala 5 hodin. Zakaznik byl spokojena zaplatil. Product jsem koupil od Repco . Jednodussi metoda je pouzit chrom polish a stary rucnik frote - nebo Cyclo brand lestenku-polish - Headlights restorer Cyclo industry product C0801 s temito operace trva okolo 4 minut per lamp a ma zivotnost 6 mesicu +. namisto 380 $ restoration s brusnymi platny a overspray; v pouziti Cyclo uctuji 8.40 za lampu pri MOT inspekci. So what's the problem..? .

Nepřihlášený Jiří Lariš

Reakce na: Tak takhle to určitě neděl.. | 24.6.2017 22:45reagovat
avatar

Asi tak ! Blbina ;-)

Nepřihlášený Romanion

Reakce na: Vypadá to hezky, nicméně s.. | 24.6.2017 22:45reagovat
avatar

U nás v lakovně to děláme po bod 3 a poté zalakujeme bezbarvím lakem. Světla vydrží dlouho bez zažloutnutí.

To co popisuje autor článku rychle znovu zažloutne. Máme s tím dlouholeté zkušenosti a funguje to.

Nepřihlášený Dave B.

Skutečně profesiální metod.. | 24.6.2017 22:46reagovat
avatar

Skutečně profesiální metodou je ukončení celého procesu nanesením 2K čirého laku (ideálně ve spreji), který celý povrch ochrání před další degradací... Jiné metody jsou z hlediska účinnosti spíše krátkodobou (několikaměsíční) záležitostí.

Nepřihlášený Reno

Na naší místní STK za tako.. | 24.6.2017 23:59reagovat
avatar

Na naší místní STK za takovéto zažloutlé skla vyhazují z kontroly. Taky jsem to řešil koupí nových u své Fabky.

Nepřihlášený Lenka

Nedoporučuji (jsem z v Hel.. | 25.6.2017 05:00reagovat
avatar

Nedoporučuji (jsem z v Hella - výrobce světel). Musí dojít k sesíťování ochranného UV laku a polykarbonátu (vytvoření mezivrstvy). Pokud lak obrousíte, je jedno jak jemně/hrubě, odhalíte vlastní polykarbonát a ten není odolný ani vůči UV záření, ani vůči mechanickým vlivům. Musel by se na něj znovu nanést speciální ochranný lak a to tak, aby opět došlo k sesíťování s PC. Takový lak ale neseženete. Na první pohled obnovená světla dostanou o to rychleji ještě více na frak.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený

Reakce na: Nedoporučuji (jsem z v Hel.. | 25.6.2017 08:03reagovat
avatar

1OO %

Nepřihlášený xps

Bodejť by někdo od výrobce.. | 25.6.2017 08:25reagovat
avatar

Bodejť by někdo od výrobce sbětel někdy doporučil něco jiného než koupit nová světla ...

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Jo

Reakce na: Nedoporučuji (jsem z v Hel.. | 25.6.2017 08:30reagovat
avatar

Můžu potvrdit. V dobách těžké neznalosti jsem si nechal jedno světlo takhle "zrenovovat". Výsledek nejen, že nebyl skoro poznat, ale navíc po pár letech je původní světlo hezky čiré a to renovované je zažloutlé. Navíc to nevypadá jen nevzhledně, ale navíc to ještě kazí kresbu potkávacího světla, protože na krycím skle dochází k rozptylu. Jako krátkodobé řešení asi OK, jinak ale nesmysl (v mém případě, je možné, že opravdu existují zázračné metody, které fungují).

Nepřihlášený Dan

Hella má pravdu. Já sem z.. | 25.6.2017 08:34reagovat
avatar

Hella má pravdu. Já sem z Varrocu (bývalý autopal). Ochranný lak není dostupný pro běžné smrtelníky (nyní používáme UVHC5000, předtím UVHC3000). Aby došlo k vytrvdnutí laku je potřeba teplota okolo 80°C a hlavně UV světlo. Takže broušení a lakování něčím co nemá uv ochranu nemá smysl.

Nepřihlášený honzo

a kdyz to dodelas tak to p.. | 25.6.2017 09:27reagovat
avatar

a kdyz to dodelas tak to porad sleduj jak dlouho ti to vydrzi krasne ciste ... davam tomu rok max dva. cisteni a lesteni cireho plastu ma totizto i stinnou stranku a to jsou povrchove vlastnosti toho plastu a ty kdyz narusis pak se budou dit veci...

Nepřihlášený Lenka

Reakce na: Bodejť by někdo od výrobce.. | 25.6.2017 09:38reagovat
avatar

Snad neprozradím žádné tajemství, když řeknu, že i výrobci světel musí dodržovat předpisy týkající se životního prostředí. V množství milionů kusů za rok vzniká obrovské množství nežádoucích vedlejších produktů a odpadů. Proto byl UVHC 3000, který používala i konkurence a který vykazoval lepší odolnost, nahrazen lakem jiným, jehož vývoj trval mnoho let (vždy jde o dlouholeté testování skel na pouštích v Kalahari, Arizoně, ale i za polárním kruhem), který ale při výrobě neměl tak negativní dopad na životní prostředí. Já sama mám dvě auta, naštěstí garážovaná, a s problémem se nepotýkám, protože se snažím,aby světla nedostávala trvalou plnou sluneční palbu+ taky se snažím auta pravidelně mýt. Největší záhul totiž dostávají skla světel, pokud jsou zašpiněná a pere na ně teplo zevnitř od žárovek (a u zašpiněných světel teplota uvnitř světel prudce roste) a zvenku ze sluníčka. Proto nelze paušalizovat, že např. všechny staré Fabky mají žlutá skla a pod. Záleží, čemu byla vystavena.

Nepřihlášený EPS

Mám na světlech poctivé sk.. | 25.6.2017 09:56reagovat
avatar

Mám na světlech poctivé sklo. Po 20 letech je stále krásně čiré. Žádný problém se škrábanci, UV zářením, žádná údržba, prostě nic! A pokud by prasklo? Dá se za několik desetikorun vyměnit :-). Jo, jo. Nová doba přináší jednu "kravinu" za druhou. Auta jsou toho krásným důkazem. Nevím však co si koupím, až mi vozítko definitivně doslouží :-(. Vůbec se netěším na střet s prodejci, kteří mi budou nabízet nový vůz plný nesmyslů k ničemu.

Nepřihlášený Lenka

Plastová krycí skla jsou s.. | 25.6.2017 10:06reagovat
avatar

Plastová krycí skla jsou schopna splnit téměř jakékoli tvary a přání designerů. Skleněná krycí skla se i nadále používají např. u trucků, kde nejsou takové nároky na design. Jsou většinu plochá a rovná. Prostě zahnuté a ohnuté krycí sklo světlometu ze skla dnes v sériové výrobě vyrobit nelze.

Nepřihlášený k.ik

Na svém 13 letém meganu vi.. | 25.6.2017 10:19reagovat
avatar

Na svém 13 letém meganu vidím rozdíl mezi původním originálním světlem a neoriginálním. Origo je stále jako nové, jasné bez zabarvení, neoriginální po 4 letech zežloutlo.

Nepřihlášený Hanka

Reakce na: Nedoporučuji (jsem z v Hel.. | 25.6.2017 11:58reagovat
avatar

Dobry den pani Lenko (hella)

a doporučite čím světla obnovit? Koupli jsme passata a světla skoro neplní účel :(

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Lenka

Reakce na: Dobry den pani Lenko (hell.. | 25.6.2017 16:27reagovat
avatar

Předpokládám, že máte žárovkovou verzi - pak bych prostě vyměnila světla - ve svém důsledku to bude nejlepší, nejjednodušší a dlouhodobé řešení. U dražších xenonů nad 25 W jsou povinné ostřikovače, které mají udržovat světla čistá, tak skla zničená nebývají (ledaže byste měl xenony dodělány dodatečně nelegálně bez ostřikovačů). Sama bych se do přebrušování a lakování v žádném případě nepouštěla, když už byste trval na přebroušení, tak bych si nechala světla renovovat v některém servisu, kde s tím mají dlouhodobější zkušenosti(např. 3M) a následně se o ně starala - nevystavovat UV záření, garážovat, příp. parkovat do stínu, nepoužívat na autě žádné no name chemikálie...A stejně nebudete mít záruku, že krásná vydrží světla déle než rok. Co je smutné - byla jsem svědkem v autobazarech, že prodejci světla před prodejem přebrušují a leštíí, takže pokud jste koupil Passata s nepřebroušenými skly, je to ten lepší případ:-) Pěkný den.

Nepřihlášený

zlatý sklo | 25.6.2017 17:12reagovat
avatar

zlatý sklo

Nepřihlášený Ivan

Mám celou sadu od 3M, i s.. | 25.6.2017 20:07reagovat
avatar

Mám celou sadu od 3M, i s ukončovací politůrou proti UV, včetně obou druhů brusek a světla leštím za 600,-/ obě.CCa hodina práce. Rád bych viděl psatele článku , jak to dělá ručně. Hodně se to dělá na autech co jdou na STK. Je , ale pravda , že se to musí provádět jednou za 4 roky, ale ani po těch 4 letech to není v tak žalostném stavu jako poprvé.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Labi

Reakce na: Mám celou sadu od 3M, i s.. | 25.6.2017 22:28reagovat
avatar

Před STK to vždy přejedu leštící pastou nanesenou na beránek upnu do vrtačky a svetla jsou skoro jako nová. Přeci nebudu kupovat do 17let staré fábky nová světla.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený DavidC

Podobným postupem renovuji.. | 26.6.2017 07:28reagovat
avatar

Podobným postupem renovuji světla také: 600 šmirgl, 1000 šmirgl, 2000 šmirgl, zelená 3M pasta, žlutá 3M pasta a následně karnaubský vosk.

Šéfovi jsem takhle renovoval passata před půl rokem a světla vypadají stále jako nová. S kamarádovou fábií stejná zkušenost. Stačí nejezdit do myčky, která ten vosk strhne a světlo poškrábe. Jednou za několik měsíců pak stačí znovu namazat voskem a je po starostech.

A i kdyby světla za 2 roky začla opět žloutnout, tak co? Tak se stejně vyplatí je za 600 renovovat znovu než dávat 15000 za nová světla.

Nepřihlášený

stačí leštěnka tempo a ele.. | 26.6.2017 16:20reagovat
avatar

stačí leštěnka tempo a elektrická rotační leštička

Nepřihlášený MartinVesely

Reakce na: Tak takhle to určitě neděl.. | 30.6.2017 22:42reagovat
avatar

Resim podobny problem. A asi to zkusim s tou elektrickou bruskou. Mam poukaz do tohoto obchodu - https://www.maxtechnika.cz/elektricke-naradi/elektricke-brus ky/ jakou z tech brusek byste mi doporucili? Idealne nejakou cenove z nejlevnejsich. Diky

Nepřihlášený MilanTuma

Souhlasím, že než hned kup.. | 29.8.2017 14:07reagovat
avatar

Souhlasím, že než hned kupovat nová světla na staré auto, tak je raději přebrousím a přeleštím. I kdyby to šlo udělat 3x po dvou letech, oddálím nákup o minimálně 6 let. Sám jsem leštil sadou, ale pomocí vrtačky, ručně je to asi na dlouho. Na youtube lze nalézt videa, např. https://www.youtube.com/watch?v=7OiQrwBOu94

Nepřihlášený Karel

Také jsem renovoval světla.. | 5.3.2018 14:33reagovat
avatar

Také jsem renovoval světla sám. I když se to dá sehnat v servise za dobrou cenu, někdy jde i o dobrý pocit z vykonané práce, který se dostavil:). Koupil jsem na internetu sadu Rowax a spokojenost.

Nepřihlášený

U škodovek se to nedělá, p.. | 5.3.2018 15:48reagovat
avatar

U škodovek se to nedělá, protože se auto rozpadne dříve, než světlomety z matní.

Nepřihlášený Nesmysl

Reakce na: Před STK to vždy přejedu l.. | 5.3.2018 15:51reagovat
avatar

Fábia 17 let stará? to jezdíš jen v neděli do kostela? nebo na podzim o dušičkách?

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Labi

Reakce na: Fábia 17 let stará? to jez.. | 5.3.2018 17:03reagovat
avatar

Jj, letos už 18 let. Najeto cca 175000. Ročně najedu kolem 10000km především do práce. V létě se snažím jezdit na skůtru.

Nepřihlášený Jan Dounický

Zdravím, myslím že leštění.. | 12.4.2018 13:34reagovat
avatar

Zdravím, myslím že leštění světlometů má smysl jedině s profesionálním náčiním, nevím jestli jen servisy, ale jentak se to vážně neopraví a nezlepší. Zkoušel jsem nespočet rad a tipů ale nic moc, efektivita téměř 10 procentní. Nemáte náhodou někdo zkušenost s tímhle servisem? http://www.united-c.cz/sluzby/lesteni-skel-a-svetlometu/ - myslím že jednodušší bude si tam fakt zajet.

Nepřihlášený KamSsa1 .

Taky jsem měl problém s tím.. | 26.11.2019 20:22reagovat
avatar

Taky jsem měl problém s tím, že mi světla zažloutla tak, že mě to dokonce omezovalo v řízení za tmy. Našel jsem si proto na https://kralmotoru.cz/media/jak-vylestit-zazloutle-svetlomet y návod, díky kterému jsem světla upravil během ani né jedné hodiny do původního stavu. Stačil mi smirkový papír a potom vše důkladně vyleštit.

Přidat příspěvek
(pro zasílání reakcí, adresa nebude zveřejněna)
Max. 2000 znaku
b_468_60.gif

Autobazar

zobrazit vše

Reklama